Tuli Q5 hukattua syksyllä, kun piti hieman vapauttaa varoja taloremppaa varten. Kovasti etsin C5 allroadeja, piti dieselinä hommata aluksi kun joutuu välillä kulkemaan Lahteen töihin täältä Janakkalasta mutta oikein miellyttäviä ei ollut tarjolla ja tuli sitten haettua hätäpäissään C5 A6 rullanokkasorvi quattrona kun äiteen pösöllä ajelu aiheutti ahdistusta kovasti.
A6:lla kerkesin ajelemaan noin kuukauden verran ja ajattelinkin että tällähän pärjää kun on hyvillä varusteilla ja muutenkin ns. "solid car" lukuunottamatta muutamia ruostepaikkoja, mutta ensi lumien tultua tuli semmonen fiilis että pitäisi olla joku millä pystyy vähän leikkimäänkin.
Nettiautoa selailin ahkerasti mielessä kävi jo V8 C5 avantti, 8L S3 jne, mutta sitten huomasin tämän allroadin biturbolla. Allroadissa kiinnostuksen herätti hyvä kunto, kohtuu kilsat ja manuaali laatikko.
Soitto myyjälle, auto kuulemma hyvässä kunnossa ja tekniikka pelaa yms.
Lauantaina yövuorosta suoraan veljen kanssa ajamaan Kannukseen ja sinne päästyä ehkä hieman innostus latistui.. Kaukaa kaunis mutta läheltä löytyykin lommoa ja naarmua hieman odotettua ja puhelimessa kuultua enemmän. Noh koeajolla ei mitään ihmeitä ilmennyt ja muutenkin todella vankka ajettava, voimansiirron välyksiä lukuunottamatta. Tehtiin kaupat ja lähdettiin takasin päin ajelemaan ja tottakai Pirkanhovin kohdalla oli veljellä alustan vikavalo hetken palanut, myyjä mainitsi että iskareiden vaihdon yhteydessä oli ilmeisesti kasattu vanhoilla o-renkailla ja pussi hieman vuotaa tämän takia.
Lueskelin koodit ja kompuran lämpötila anturista oli herjannut. Pesasin hallilla auton ja suhina kuuluu perästä niin pussihan sieltä oli halkeillut sen verran pahasti että kudoksien välistä suhisee..
Tilasin uudet arnottin takapussit kun ei toinenkaan kovin hyvältä näyttänyt.
Varaston perukoilta kaivoin ja putsasin allroadiin jo uuden sisustan odottelemaan inspiraatiota vanhan sporttikangas sisustan tilalle.
Tekniikka tulee varmaan pysymään vakiona toistaiseksi, riittää talvi räppäilyyn mainiosti. Jonkun edellisen omistajan toimesta oli vaihdettu xs-powerin 3" dp:t ja keskivaimennin poistettu. Molemmat puolet tulee omalla putkella joten kuulostaa välillä 3 pyttyseltä, eli tilalle tarvitsee rakennella X tai H putki.
A6:lla kerkesin ajelemaan noin kuukauden verran ja ajattelinkin että tällähän pärjää kun on hyvillä varusteilla ja muutenkin ns. "solid car" lukuunottamatta muutamia ruostepaikkoja, mutta ensi lumien tultua tuli semmonen fiilis että pitäisi olla joku millä pystyy vähän leikkimäänkin.
Nettiautoa selailin ahkerasti mielessä kävi jo V8 C5 avantti, 8L S3 jne, mutta sitten huomasin tämän allroadin biturbolla. Allroadissa kiinnostuksen herätti hyvä kunto, kohtuu kilsat ja manuaali laatikko.
Soitto myyjälle, auto kuulemma hyvässä kunnossa ja tekniikka pelaa yms.
Lauantaina yövuorosta suoraan veljen kanssa ajamaan Kannukseen ja sinne päästyä ehkä hieman innostus latistui.. Kaukaa kaunis mutta läheltä löytyykin lommoa ja naarmua hieman odotettua ja puhelimessa kuultua enemmän. Noh koeajolla ei mitään ihmeitä ilmennyt ja muutenkin todella vankka ajettava, voimansiirron välyksiä lukuunottamatta. Tehtiin kaupat ja lähdettiin takasin päin ajelemaan ja tottakai Pirkanhovin kohdalla oli veljellä alustan vikavalo hetken palanut, myyjä mainitsi että iskareiden vaihdon yhteydessä oli ilmeisesti kasattu vanhoilla o-renkailla ja pussi hieman vuotaa tämän takia.
Lueskelin koodit ja kompuran lämpötila anturista oli herjannut. Pesasin hallilla auton ja suhina kuuluu perästä niin pussihan sieltä oli halkeillut sen verran pahasti että kudoksien välistä suhisee..
Tilasin uudet arnottin takapussit kun ei toinenkaan kovin hyvältä näyttänyt.
Varaston perukoilta kaivoin ja putsasin allroadiin jo uuden sisustan odottelemaan inspiraatiota vanhan sporttikangas sisustan tilalle.
Tekniikka tulee varmaan pysymään vakiona toistaiseksi, riittää talvi räppäilyyn mainiosti. Jonkun edellisen omistajan toimesta oli vaihdettu xs-powerin 3" dp:t ja keskivaimennin poistettu. Molemmat puolet tulee omalla putkella joten kuulostaa välillä 3 pyttyseltä, eli tilalle tarvitsee rakennella X tai H putki.
Comment