Kirjoitellaas pikkasen tästä nykyisestä menopelistä. Vaimo oli ollut kimpaantunut A5:n erittäin heikosta tavarankuljetuskapasiteetista, niin koronakesällä 2020 kamelin selkä viimein katkesi. Pistin vitosen myyntiin ja kaupat tehtiin reipas viikko ilmoituksen jättämisestä. Auto oli kaupan vain Facebookin market placella. Seuraajan oli päättänyt jo aiemmin, siinä piti olla 4 ovea, quattro ja mieluiten 3.0 SCFSI-moottori. Koska tänne rapakon taa ei jostain typerästä syystä tuoda B8.5 S4 avanttina, valinta osui SQ5:een.
Paikallisesti tuli kaytyä koeajamassa paria vaihtoehtoa, mutta ensimmäisen mentyä ohi, koska nukuin yön yli päätöksessäni, ajattelin etten tyydy mihinkään, mikä ei tunnu oikealta. Selasin sitten viikon päivät cars.comia ja oikeilla spekseillä varustettu tuplakonsonantti löytyi. Matkaa oli vaan paljon, sillä kyseinen auto sijaitsi Bostonissa. Noh, viestittelin yksityisen myyjän kanssa aikani ja kysyin, mitäpä tuumaat jos hyppään koneeseen ja tulen hakemaan auton pois. Tämä oli keskiviikkoillalla ja buukkasin lennon CLT-BOS perjantaiaamulle. Hintaa tuli muistaakseni $146. Myyjä tuli hakemaan minut lentokentältä ja jatkoimme matkaa suoraan pankkiin. Tehtiin paperit ja käteltiin kaupat. Audi vaihtoi omistajaa $24k hintaan. Seuraavaksi oli edessä kotimatka, rapsakka 800 mailia. Oli ihan selvää, etten jaksaisi vetää koko taivalta yhdeltä istumalta, vaan jaoin matkan kahtia ja pimeän tultua aloin katselemaan matkan varrelta sopivaa hotellia. Pit stop tuli tehtyä Delawaressa, hippasen vajaa 500 mailia jäi toiselle päivälle ajettavaa. Koko matkan kotiin neiti norsunkorva, kuten autolle lempinimen annoin järkyttävän kokoisten harmaiden sivupeilien takia, pelasi aivan kuin unelma. Ei mitään vikaa ja suu oli hymyssä, vaikka väsytti.
Auton tärkeimmät speksit:
mittarilukema ostaessa ~63tm
ulkoväri Estoril-blue crystal effect
sisusta black/lunar silver
vakio CTUD-moottori
Tiptronic-vaihteisto
Norsunkorvahan ei tietenkään vakioksi tule jäämään, osa modeista on jo tehty ja reilun viikon päästä on aika varattu hakemaan pienempää ahdinpyörää ja sopivaa APR-softaa. Laitan ensimmäiseksi kuvaksi kunnon, kun oli päässyt kotiin Bostonista. Vanteet vaihtui, koska orkkiskiekoista oli alkanut lakka kesimään, A7 4G vanteisiin, jotka sattui vastaan paikalliselta kerhoilijalta hintaan $600. Niissä on päällä hieman alikokoiset 265/35R20 kumit, joissa on vielä yli puolet pintaa, niin ajelen niillä nyt ainakin talven yli. Original-felgen.comin mukaan nämä 4G koppaisten vanteet, on 0.9kg kevyemmät, kuin SQ5-orkkisvanteet, joten annoin mielessäni itselleni selkääntaputukset onnistuneesta modista.
Kun tietyt perusmodit on tehty, niin tällä on tarkoitus ajaa vaan. Kyseessä on käyttöauto, jota koitan kuitenkin pitää hyvässä kunnossa. Maalipinta myllytettiin ja laitatin myos keraamisen pinnoituksen. Autossa on jonkin verran kiveniskemää keulassa ja muutama naarmu, jotka ei myllyllä pois lähteneet. Kuskin puolen kyljessä on yksi parkkipaikkakolhu, jonka aion hoidattaa pois. Muuten tästä nyt ei ruveta hieromaan sen parempaa. Ensi keväänä varmaan ostan oikean kokoiset kumit, eli 255/45R20.
Paikallisesti tuli kaytyä koeajamassa paria vaihtoehtoa, mutta ensimmäisen mentyä ohi, koska nukuin yön yli päätöksessäni, ajattelin etten tyydy mihinkään, mikä ei tunnu oikealta. Selasin sitten viikon päivät cars.comia ja oikeilla spekseillä varustettu tuplakonsonantti löytyi. Matkaa oli vaan paljon, sillä kyseinen auto sijaitsi Bostonissa. Noh, viestittelin yksityisen myyjän kanssa aikani ja kysyin, mitäpä tuumaat jos hyppään koneeseen ja tulen hakemaan auton pois. Tämä oli keskiviikkoillalla ja buukkasin lennon CLT-BOS perjantaiaamulle. Hintaa tuli muistaakseni $146. Myyjä tuli hakemaan minut lentokentältä ja jatkoimme matkaa suoraan pankkiin. Tehtiin paperit ja käteltiin kaupat. Audi vaihtoi omistajaa $24k hintaan. Seuraavaksi oli edessä kotimatka, rapsakka 800 mailia. Oli ihan selvää, etten jaksaisi vetää koko taivalta yhdeltä istumalta, vaan jaoin matkan kahtia ja pimeän tultua aloin katselemaan matkan varrelta sopivaa hotellia. Pit stop tuli tehtyä Delawaressa, hippasen vajaa 500 mailia jäi toiselle päivälle ajettavaa. Koko matkan kotiin neiti norsunkorva, kuten autolle lempinimen annoin järkyttävän kokoisten harmaiden sivupeilien takia, pelasi aivan kuin unelma. Ei mitään vikaa ja suu oli hymyssä, vaikka väsytti.
Auton tärkeimmät speksit:
mittarilukema ostaessa ~63tm
ulkoväri Estoril-blue crystal effect
sisusta black/lunar silver
vakio CTUD-moottori
Tiptronic-vaihteisto
Norsunkorvahan ei tietenkään vakioksi tule jäämään, osa modeista on jo tehty ja reilun viikon päästä on aika varattu hakemaan pienempää ahdinpyörää ja sopivaa APR-softaa. Laitan ensimmäiseksi kuvaksi kunnon, kun oli päässyt kotiin Bostonista. Vanteet vaihtui, koska orkkiskiekoista oli alkanut lakka kesimään, A7 4G vanteisiin, jotka sattui vastaan paikalliselta kerhoilijalta hintaan $600. Niissä on päällä hieman alikokoiset 265/35R20 kumit, joissa on vielä yli puolet pintaa, niin ajelen niillä nyt ainakin talven yli. Original-felgen.comin mukaan nämä 4G koppaisten vanteet, on 0.9kg kevyemmät, kuin SQ5-orkkisvanteet, joten annoin mielessäni itselleni selkääntaputukset onnistuneesta modista.
Kun tietyt perusmodit on tehty, niin tällä on tarkoitus ajaa vaan. Kyseessä on käyttöauto, jota koitan kuitenkin pitää hyvässä kunnossa. Maalipinta myllytettiin ja laitatin myos keraamisen pinnoituksen. Autossa on jonkin verran kiveniskemää keulassa ja muutama naarmu, jotka ei myllyllä pois lähteneet. Kuskin puolen kyljessä on yksi parkkipaikkakolhu, jonka aion hoidattaa pois. Muuten tästä nyt ei ruveta hieromaan sen parempaa. Ensi keväänä varmaan ostan oikean kokoiset kumit, eli 255/45R20.
Comment