12/2018 alkaen on tullut ajeltua S5:lla ja vaikka tämä ei varsinainen projekti olekaan, niin ajattelin, että tehdyistä huolloista ja päivityksistä voisi kirjoitella välillä tänne.
Speksit:
Audi S5 Sportback vm. 2010
3.0TFSI CAKA, ABT moottorinohjaus
S-tronic
Phamtom Black Pearlescent (teipattu siniseksi kattoa lukuunottamatta)
Tummennetut ikkunat ja mustaksi teipatut ikkunalistat
Musta nahkasisusta hiilikuitusomisteilla
Eibach madallusjouset
20" S5 vanteet talveksi ja 20" RS5 vanteet kesäksi
Tehdasvarusteita mm.:
Sport differential
Drive select
Adaptiivinen vakionopeudensäädin
Pysäköintitutkat edessä ja kamera takana
Seisontalämmitys kaukosäätimellä
Avaimeton lukitus ja käynnistys
Sähkösäätöiset penkit muistitoiminnolla
Himmentyvät peilit, peilien säätö muistitoiminnolla
Kääntymis-/kulmavalot
Kuolleen kulman tunnistin
Lasikattoluukku
Autopuhelin + bluetooth-handsfree
MMI 3G High (mm. navi ja DVD-soitin)
Bang&Olufsen äänentoistojärjestelmä
Istuinlämmittimet edessä ja takana
230V pistoke takatilassa
Vajaan kahden vuoden aikana tähän on teetetty melko kokonaisvaltainen jakopääremontti, lisäksi on uusittu hihnoja, PCV ja vesipumppu.
Viimeaikaisista tekemisistä voisin mainita jotain:
Hankin tähän keväällä RS5 Rotorit auton mukana tulleiden Japan Racingien tilalle. Mielestäni tämä oli aika onnistunut päivitys niin ulkonäöllisesti kuin ajettavuuden kannalta - 11" leveillä vanteilla (joo, oli niillä myös jonkinlaiset renkaat) eteläsavolaisten teiden veivaaminen ei ollut varsinainen ajonautinto.
Teemu, jonka kanssa meillä on tämän auton yhteishuoltajuus, osti äskettäin Airdual CarElite 300A -bluetooth-palikan AMIn jatkoksi. Suosittelen, nykyään tulee kuunneltua aiempaa enemmän musiikkia autossa.
Olin kuunnellut jo jonkin aikaa, että pakoputki säksättää. Kun viimein päästiin katsomaan putkea nosturilta, oli melko selvää, että koko putki uusitaan. Yllättävän huonoon (vai hyvään?) happeen oli putki kymmenessä vuodessa mennyt. Nimimerkki Hammu teki tähän kokonaan uuden putkiston sillä ajatuksella, että mahdollisen tehonlisäyksenkään myötä putkistoa ei tarvitse olla heti päivittämässä.
Autossa on tällä hetkellä ABT:n softaboksi auton oman ECUn rinnalle kytkettynä. Katalysaattorien uusimisen myötä tuli tarve päivittää hieman softaa. Viikonloppuna tehtiinkin hieman perushuoltoa tätä ajatellen, eli vaihdettiin uudet tulpat ja ilmansuodatin.
Tulossa ainakin:
ABT:n moottorinohjaus pois
Uudet jarrulevyt ja -palat joka nurkkaan
Speksit:
Audi S5 Sportback vm. 2010
3.0TFSI CAKA, ABT moottorinohjaus
S-tronic
Phamtom Black Pearlescent (teipattu siniseksi kattoa lukuunottamatta)
Tummennetut ikkunat ja mustaksi teipatut ikkunalistat
Musta nahkasisusta hiilikuitusomisteilla
Eibach madallusjouset
20" S5 vanteet talveksi ja 20" RS5 vanteet kesäksi
Tehdasvarusteita mm.:
Sport differential
Drive select
Adaptiivinen vakionopeudensäädin
Pysäköintitutkat edessä ja kamera takana
Seisontalämmitys kaukosäätimellä
Avaimeton lukitus ja käynnistys
Sähkösäätöiset penkit muistitoiminnolla
Himmentyvät peilit, peilien säätö muistitoiminnolla
Kääntymis-/kulmavalot
Kuolleen kulman tunnistin
Lasikattoluukku
Autopuhelin + bluetooth-handsfree
MMI 3G High (mm. navi ja DVD-soitin)
Bang&Olufsen äänentoistojärjestelmä
Istuinlämmittimet edessä ja takana
230V pistoke takatilassa
Vajaan kahden vuoden aikana tähän on teetetty melko kokonaisvaltainen jakopääremontti, lisäksi on uusittu hihnoja, PCV ja vesipumppu.
Viimeaikaisista tekemisistä voisin mainita jotain:
Hankin tähän keväällä RS5 Rotorit auton mukana tulleiden Japan Racingien tilalle. Mielestäni tämä oli aika onnistunut päivitys niin ulkonäöllisesti kuin ajettavuuden kannalta - 11" leveillä vanteilla (joo, oli niillä myös jonkinlaiset renkaat) eteläsavolaisten teiden veivaaminen ei ollut varsinainen ajonautinto.
Teemu, jonka kanssa meillä on tämän auton yhteishuoltajuus, osti äskettäin Airdual CarElite 300A -bluetooth-palikan AMIn jatkoksi. Suosittelen, nykyään tulee kuunneltua aiempaa enemmän musiikkia autossa.
Olin kuunnellut jo jonkin aikaa, että pakoputki säksättää. Kun viimein päästiin katsomaan putkea nosturilta, oli melko selvää, että koko putki uusitaan. Yllättävän huonoon (vai hyvään?) happeen oli putki kymmenessä vuodessa mennyt. Nimimerkki Hammu teki tähän kokonaan uuden putkiston sillä ajatuksella, että mahdollisen tehonlisäyksenkään myötä putkistoa ei tarvitse olla heti päivittämässä.
Autossa on tällä hetkellä ABT:n softaboksi auton oman ECUn rinnalle kytkettynä. Katalysaattorien uusimisen myötä tuli tarve päivittää hieman softaa. Viikonloppuna tehtiinkin hieman perushuoltoa tätä ajatellen, eli vaihdettiin uudet tulpat ja ilmansuodatin.
Tulossa ainakin:
ABT:n moottorinohjaus pois
Uudet jarrulevyt ja -palat joka nurkkaan
Comment