Moro,
Tulin takaisin uskoon ja palasin audimieheksi kymmenen vuoden hairahduksen jälkeen. Ajatusta on haudottu kauan ja hartaasti ja nyt oli aika ryhtyä toimenpiteisiin. Motivaatiota osaltaan lisäsi tuo ’naapuriin’ rakennettu harrastuspaikka (Kymiring) ja siellä huhujen mukaan kesäkuussa järjestettävät ensimmäiset ratapäivät.
Lyhkäisyydessään, projektin tarkoitus on saada vastapainoa työnteolle ja mielellään myös jonkunmoista adrenaliinia virtaamaan pitkästä aikaa. Aihioksi valikoitui A4 B5 1,8tq, sopiva auto löytyi Heinolasta ja se makaa nyt tyytyväisenä omassa hallissa odottamassa jatkotoimenpiteitä.
Kulkupuoli on ennestään riittävällä tasolla, joten siihen ei liene tarpeen tehdä päivityksiä. Tekniikkaa on päivitetty (ainakin myyjän mukaan) seuraavasti: RS4 laatikko ja perä, HX35-super, h-veivit, takomännät, kovat pinnapultit, cometic, tialin hukkaportti, motecin ecu, yms. ahtoja ~1.8.
Jos jollain on kyseisestä autosta historiaa tai muuta tietoa niin kuuntelen mieluusti (rek. JBP-231).
Jo autoa ostaessa oli kuitenkin selvää, että radalle on paljon tehtävää. Mielessä oli seuraavat muutokset (tässä järjestyksessä)
-ilmainen kevennys (sisusta, lasit->pleksit, takaovien kiinni hitsaus, sparcon penkit yms.) Joista jo pleksit vaihdettu ja sisusta purettu
-öljynjäähdytin (tilattu)
-semislicksit (tilattu)
-edullinen jarrupäivitys (foorumilta tongittu) cayennen 6-mäntäset etusatulat, ml:n uritetut levyt, palat, nesteet (saapunut, asennuksessa)
-puslitus (itse sorvaten) alumiiniset mihin voi laittaa, metritavarasta loput (powerflexin mustaa vastaavaksi)
-ei niin edullinen osuus: alustan päivitys, nyt alla joku fk:n korkeussäädettävä. On kova mutta tuskin hyvä.
-kaaret (ehkä puolikkaat) itse tehden.
-ahtimeen ehkä muutoksia, jotta olisi edes vähän alavääntöä
Tekemistähän olisi ihan äärettömästi, mutta eiköhän noihinkin saa jo aikaa ja rahaa hukattua alkuunsa ihan tarpeeksi.
Neuvoja olisi kiva saada, ensiksi ainakin kevennykseen liittyen
Tulin takaisin uskoon ja palasin audimieheksi kymmenen vuoden hairahduksen jälkeen. Ajatusta on haudottu kauan ja hartaasti ja nyt oli aika ryhtyä toimenpiteisiin. Motivaatiota osaltaan lisäsi tuo ’naapuriin’ rakennettu harrastuspaikka (Kymiring) ja siellä huhujen mukaan kesäkuussa järjestettävät ensimmäiset ratapäivät.
Lyhkäisyydessään, projektin tarkoitus on saada vastapainoa työnteolle ja mielellään myös jonkunmoista adrenaliinia virtaamaan pitkästä aikaa. Aihioksi valikoitui A4 B5 1,8tq, sopiva auto löytyi Heinolasta ja se makaa nyt tyytyväisenä omassa hallissa odottamassa jatkotoimenpiteitä.
Kulkupuoli on ennestään riittävällä tasolla, joten siihen ei liene tarpeen tehdä päivityksiä. Tekniikkaa on päivitetty (ainakin myyjän mukaan) seuraavasti: RS4 laatikko ja perä, HX35-super, h-veivit, takomännät, kovat pinnapultit, cometic, tialin hukkaportti, motecin ecu, yms. ahtoja ~1.8.
Jos jollain on kyseisestä autosta historiaa tai muuta tietoa niin kuuntelen mieluusti (rek. JBP-231).
Jo autoa ostaessa oli kuitenkin selvää, että radalle on paljon tehtävää. Mielessä oli seuraavat muutokset (tässä järjestyksessä)
-ilmainen kevennys (sisusta, lasit->pleksit, takaovien kiinni hitsaus, sparcon penkit yms.) Joista jo pleksit vaihdettu ja sisusta purettu
-öljynjäähdytin (tilattu)
-semislicksit (tilattu)
-edullinen jarrupäivitys (foorumilta tongittu) cayennen 6-mäntäset etusatulat, ml:n uritetut levyt, palat, nesteet (saapunut, asennuksessa)
-puslitus (itse sorvaten) alumiiniset mihin voi laittaa, metritavarasta loput (powerflexin mustaa vastaavaksi)
-ei niin edullinen osuus: alustan päivitys, nyt alla joku fk:n korkeussäädettävä. On kova mutta tuskin hyvä.
-kaaret (ehkä puolikkaat) itse tehden.
-ahtimeen ehkä muutoksia, jotta olisi edes vähän alavääntöä
Tekemistähän olisi ihan äärettömästi, mutta eiköhän noihinkin saa jo aikaa ja rahaa hukattua alkuunsa ihan tarpeeksi.
Neuvoja olisi kiva saada, ensiksi ainakin kevennykseen liittyen
Comment