Minä oon jahkannut tämän auton kanssa pitkään.
Ei siis tämän kaltaisen auton, vaan tämän kyseisen yksilön.
Taisi olla jo 2014 kun Härskiltä tätä vähän ostattelin.
En kuitenkaan saanut silloin roposia kasaan.
Villeltä auto siirtyi Herra Sunilalle. WA:n keskusteluhistorian mukaan marraskuussa 2018 tehtiin pelinavaus Sunilan kanssa tämän auton myynnistä minulle. Heti perään vappuna 2020 matkasin sitten Kotkaan autoa ostamaan.
Auto on siis vuoden 1990 Audi V8.
Moottorina pienempi eli 3.6 PT
Alkuperäinen manuaali 5-vaihteinen koodi AWW
Torsen-takaperä, koodi AXZ.
Auto on tainnut olla ihan ajossa joskus 2016-2017. Sen jälkeen seisonut, mutta käynnistelty ja pidetty moottori pyörimässä. Ajamalla auto siirtyi kuljettimen päälle ja siltä poiskin. Myös pihassa siirtelin auton tuohon ponnille.
Sitten To Do lista.
- Etulokasuojat. Kaaret on yhtyneet happeen. Alkavat olla pelastamattomissa joten ostoilmoitus roikkuu ostetaan osiossa. Uusiakin taitaa saada ainakin lasikuituisena.
- Kuskin puolen etuovi. Myös hapanta. Paikkaaminen ei olisi mahdoton mutta koska ovia taitaa löytyä helposti niin ehkä helpompi vaihtaa sekin.
- Korin muut ruosteet. Korissa on ruostetta vähän muuallakin. Nyt kun näihin hommiin lähdetään niin otetaan nekin kiinni.
- Ufo Delete. Auton mukaan tuli ns. pikku Brembot. Hetken tuossa mietin pitäisikö ufot käytössä, mutta kun niitä aloin tänään purkamaan niin totesin että vaihdetaan.
- Alustan osien fiksailua. Sekä edestä että takaa näyttäisi olevan hapanta apurungoissa tukivarsissa ja niin edelleen. Etu ja taka-apurungot sekä olka-akselit pääsevät hiekkapuhallukseen ja jauhemaaliin. Alatukivarret vaihtanen molemmat. Uusia powerflex puslia tuli mukaan joten painelen niitä sinne minne kuuluvat.
-Jakopää. Edellisestä hihnan vaihdosta ei ole kuin 30tkm mutta aikaa 6 vuotta. Ainakin kurkistan miltä hihna näyttää.
- Venttiilivarrenkumit. Kylmänä pölläyttää miehekkäästi.
- Kattoluukun fiksaus. Takaosa kallistuu ylös mutta luukku ei aukea taakse.
- Sisustan fiksailua. Sisus on ehjä mutta vähän nyhrääntynyt. Kunnon pesu ja imurointi ja nahkapenkkien ehostus. Ehkä jotain muutakin.
Ja ja ja.
Lista varmaan kasvaa kun tekee ja tutkii mutta tuossa nyt nuo jotka päällimmäisenä mielessä.
Mihin käyttöön auto sitten tulee. Jaa a.
Sitä en ole oikein miettinyt. Pitkään ollaan mietitty että olisi kiva jos olisi joku erillinen peli kesä ja talviratatapahtumiin. No tuollainen Typ44 pohjainen keksintö on varmaan yksi huonoimmista lähtökohdista siihen. Vapari konekin vielä joten tehoa on se mitä on ja sen tulisi riittää.
Toisaalta kesäinen cruisailupeli olis ihan kiva. Sitähän tuo on. Vakkari ja ilmastointi ja kaikkee. Tosin onhan meillä jo Cabriokin.
Käyttöauto. No kun taloudessa on autot VAG-konsernin tuotteita niin yksi leimattuja ajokuntoinen auto ei ole pahitteeksi. Suuremmalla todennäköisyydellä pääsee lähtemään aamuisin töihin kun on useampi auto joista valita. Toki minun työmatka on 46km/sivu joten V8 on siihen kulkemiseen oiva peli.
Käyttö lienee kuitenkin yhdistelmä noita kolmea.
.
Ei siis tämän kaltaisen auton, vaan tämän kyseisen yksilön.
Taisi olla jo 2014 kun Härskiltä tätä vähän ostattelin.
En kuitenkaan saanut silloin roposia kasaan.
Villeltä auto siirtyi Herra Sunilalle. WA:n keskusteluhistorian mukaan marraskuussa 2018 tehtiin pelinavaus Sunilan kanssa tämän auton myynnistä minulle. Heti perään vappuna 2020 matkasin sitten Kotkaan autoa ostamaan.
Auto on siis vuoden 1990 Audi V8.
Moottorina pienempi eli 3.6 PT
Alkuperäinen manuaali 5-vaihteinen koodi AWW
Torsen-takaperä, koodi AXZ.
Auto on tainnut olla ihan ajossa joskus 2016-2017. Sen jälkeen seisonut, mutta käynnistelty ja pidetty moottori pyörimässä. Ajamalla auto siirtyi kuljettimen päälle ja siltä poiskin. Myös pihassa siirtelin auton tuohon ponnille.
Sitten To Do lista.
- Etulokasuojat. Kaaret on yhtyneet happeen. Alkavat olla pelastamattomissa joten ostoilmoitus roikkuu ostetaan osiossa. Uusiakin taitaa saada ainakin lasikuituisena.
- Kuskin puolen etuovi. Myös hapanta. Paikkaaminen ei olisi mahdoton mutta koska ovia taitaa löytyä helposti niin ehkä helpompi vaihtaa sekin.
- Korin muut ruosteet. Korissa on ruostetta vähän muuallakin. Nyt kun näihin hommiin lähdetään niin otetaan nekin kiinni.
- Ufo Delete. Auton mukaan tuli ns. pikku Brembot. Hetken tuossa mietin pitäisikö ufot käytössä, mutta kun niitä aloin tänään purkamaan niin totesin että vaihdetaan.
- Alustan osien fiksailua. Sekä edestä että takaa näyttäisi olevan hapanta apurungoissa tukivarsissa ja niin edelleen. Etu ja taka-apurungot sekä olka-akselit pääsevät hiekkapuhallukseen ja jauhemaaliin. Alatukivarret vaihtanen molemmat. Uusia powerflex puslia tuli mukaan joten painelen niitä sinne minne kuuluvat.
-Jakopää. Edellisestä hihnan vaihdosta ei ole kuin 30tkm mutta aikaa 6 vuotta. Ainakin kurkistan miltä hihna näyttää.
- Venttiilivarrenkumit. Kylmänä pölläyttää miehekkäästi.
- Kattoluukun fiksaus. Takaosa kallistuu ylös mutta luukku ei aukea taakse.
- Sisustan fiksailua. Sisus on ehjä mutta vähän nyhrääntynyt. Kunnon pesu ja imurointi ja nahkapenkkien ehostus. Ehkä jotain muutakin.
Ja ja ja.
Lista varmaan kasvaa kun tekee ja tutkii mutta tuossa nyt nuo jotka päällimmäisenä mielessä.
Mihin käyttöön auto sitten tulee. Jaa a.
Sitä en ole oikein miettinyt. Pitkään ollaan mietitty että olisi kiva jos olisi joku erillinen peli kesä ja talviratatapahtumiin. No tuollainen Typ44 pohjainen keksintö on varmaan yksi huonoimmista lähtökohdista siihen. Vapari konekin vielä joten tehoa on se mitä on ja sen tulisi riittää.
Toisaalta kesäinen cruisailupeli olis ihan kiva. Sitähän tuo on. Vakkari ja ilmastointi ja kaikkee. Tosin onhan meillä jo Cabriokin.
Käyttöauto. No kun taloudessa on autot VAG-konsernin tuotteita niin yksi leimattuja ajokuntoinen auto ei ole pahitteeksi. Suuremmalla todennäköisyydellä pääsee lähtemään aamuisin töihin kun on useampi auto joista valita. Toki minun työmatka on 46km/sivu joten V8 on siihen kulkemiseen oiva peli.
Käyttö lienee kuitenkin yhdistelmä noita kolmea.
.
Comment