Moro,
tälläinen otsikon mukainen käyttis/projekti tuli sitte hankittu tässä tammikuun lopulla '09 Allroadin tilalle. Loppujen lopuksi auto, joka ei yritä ajatella sun puolesta ja parempi vielä- antaa kuskin päättää, miten mennään.
Lähtötilanne ei ollut kovin paha, kori hyvässa kunnossa, moottori vähän märkä, sisusta ottanut vähän kosteusvauriota, mutta aika uskottavasti todistetusti vaan 182000 ajettuna ja juuri katsastettuna tuli haettu pois.
Tarkoitus pitää mahd. alkuperäisenä, eli NG pysyy pellin alla, koska kuulemma sellasella tekniikalla valmistettuja vaan about 800 jotain kappaletta. Onko sillä mitään varsinaista arvoa, saa nähda joskus. Ei todellakaan ole mikään raketti, mutta mukavat äänet ja olen pitkään etsinyt sopivaa vitoskoneista nelikkoo.
Tähän mennessä uusittu sitte koneesta venakopan ja alipainepumpun tiivisteet, jakajalle kansi ja pyörijä, johdot ja tulpat tulossa(ajattelin Iridium-tulppia, oisko hyötyä?). Ilmaputsarissa ei ollut suodatinta ollenkaan, nyt on. Muuttui jo jakajan kannen vaihdon jälkeen käynti paljon mukavammaksi, tyhjäkäynti vielä seilaa vähän, pitää huuhdella ISV ja tarkistaa alipainevuodot ja tarkistaa sytkän ennakko samalla.
Etupää oli joka nurkasta niin löysä, että hohhoijjaa. Ihmettelin kovasti, miten päässyt juuri katsastettuna konttorista puhtain paperein. Uusittu nyt kaikki mahdolliset kumipuslat edestä iskareineen ja raidetangonpäineen. Toinen etuiskari oli ihan loppu- mehut pihalla (mitäs katsastusmies??) Apurunko nyt viel imoittaa haluavansa uusia kumeja, ei tullut samalla tilattu.
Peräluukun johtosarja oli sitte eilisen aurinkoisen päivän hommia, poikkinaisia johtoja kolme ja juuri menossa melkein loput, vaikka kerran jo korjattu ja yllättävän asiallisesti. Rupes takalasin pyyhkijä uudestaan toimii ja kilpivalot ja ehkä toimii viel nyt jonkun aikaa.
Jakopää oli just tehty, luki huoltokirjassa ja oli aika tuoreen näköinen hihnakin, mutta säästäessä sit vesipumpun kohdalla. Sehä rupes sit pitämään mekkalaa, eli kaikki vaihtoon kiristimineen ja apulaitehihnoineen.
Kuskin penkistä tuli revitty kankaat pois ja alta tuli aika tuttu näky varmaan muillekin. Onneksi on korjattavissa.
Ulkonäöstä ajattelin päivittää keulaa V6/Compe/S2 suuntaan, eli puskuria sekä valoja saa tyrkyttää, jos jollakin joutilaana lojuu. Alkuperäiset jää varmaan varalle myyntiä varten jollekin päivälle, jos joku tykkää originaalista enemmän.
Mittaristoakin tuli vähän tulisemalla kolvilla käyty läpi, sai öljyn ja veden varoitusvalot toimimaan ja kierrolukumittarin viisarikin pysyy menossa mukana. Ainut, mikä pysyy mykkänä, on pikkusummeri siinä minicheck osastolla? Varoittaa varmaan päälle unohtuneista valoista ja muista jutuista.
Etupää jotenkin keulinut siinä autossa ja jouset tuntuu hirveen pehmeiltä, en tiiä mitä sinne on laitettu, ei vaikuta ainakaan oikeilta. Onko kellään tietoa tollaiselle oikeista etujousista ja niiden spekseista- pituus läpimitta ja materjaalin vahvuus?
Loppupeleissä tarkoitus auto käydä sille läpi, että voi paukutta henkseleitä ja sanoo, et ei oo autossa vikoja. Seuraavaksi varmaan lootan tyynyt, tukilaakerin ja takapyörästön puslat vaihtoon, loppuu se nytkyttäminen.
Siinä riittää tekemistä, ennen kun kaikki on käyty läpi, mutta se on mukavaa tekemistä.
tälläinen otsikon mukainen käyttis/projekti tuli sitte hankittu tässä tammikuun lopulla '09 Allroadin tilalle. Loppujen lopuksi auto, joka ei yritä ajatella sun puolesta ja parempi vielä- antaa kuskin päättää, miten mennään.
Lähtötilanne ei ollut kovin paha, kori hyvässa kunnossa, moottori vähän märkä, sisusta ottanut vähän kosteusvauriota, mutta aika uskottavasti todistetusti vaan 182000 ajettuna ja juuri katsastettuna tuli haettu pois.
Tarkoitus pitää mahd. alkuperäisenä, eli NG pysyy pellin alla, koska kuulemma sellasella tekniikalla valmistettuja vaan about 800 jotain kappaletta. Onko sillä mitään varsinaista arvoa, saa nähda joskus. Ei todellakaan ole mikään raketti, mutta mukavat äänet ja olen pitkään etsinyt sopivaa vitoskoneista nelikkoo.
Tähän mennessä uusittu sitte koneesta venakopan ja alipainepumpun tiivisteet, jakajalle kansi ja pyörijä, johdot ja tulpat tulossa(ajattelin Iridium-tulppia, oisko hyötyä?). Ilmaputsarissa ei ollut suodatinta ollenkaan, nyt on. Muuttui jo jakajan kannen vaihdon jälkeen käynti paljon mukavammaksi, tyhjäkäynti vielä seilaa vähän, pitää huuhdella ISV ja tarkistaa alipainevuodot ja tarkistaa sytkän ennakko samalla.
Etupää oli joka nurkasta niin löysä, että hohhoijjaa. Ihmettelin kovasti, miten päässyt juuri katsastettuna konttorista puhtain paperein. Uusittu nyt kaikki mahdolliset kumipuslat edestä iskareineen ja raidetangonpäineen. Toinen etuiskari oli ihan loppu- mehut pihalla (mitäs katsastusmies??) Apurunko nyt viel imoittaa haluavansa uusia kumeja, ei tullut samalla tilattu.
Peräluukun johtosarja oli sitte eilisen aurinkoisen päivän hommia, poikkinaisia johtoja kolme ja juuri menossa melkein loput, vaikka kerran jo korjattu ja yllättävän asiallisesti. Rupes takalasin pyyhkijä uudestaan toimii ja kilpivalot ja ehkä toimii viel nyt jonkun aikaa.
Jakopää oli just tehty, luki huoltokirjassa ja oli aika tuoreen näköinen hihnakin, mutta säästäessä sit vesipumpun kohdalla. Sehä rupes sit pitämään mekkalaa, eli kaikki vaihtoon kiristimineen ja apulaitehihnoineen.
Kuskin penkistä tuli revitty kankaat pois ja alta tuli aika tuttu näky varmaan muillekin. Onneksi on korjattavissa.
Ulkonäöstä ajattelin päivittää keulaa V6/Compe/S2 suuntaan, eli puskuria sekä valoja saa tyrkyttää, jos jollakin joutilaana lojuu. Alkuperäiset jää varmaan varalle myyntiä varten jollekin päivälle, jos joku tykkää originaalista enemmän.
Mittaristoakin tuli vähän tulisemalla kolvilla käyty läpi, sai öljyn ja veden varoitusvalot toimimaan ja kierrolukumittarin viisarikin pysyy menossa mukana. Ainut, mikä pysyy mykkänä, on pikkusummeri siinä minicheck osastolla? Varoittaa varmaan päälle unohtuneista valoista ja muista jutuista.
Etupää jotenkin keulinut siinä autossa ja jouset tuntuu hirveen pehmeiltä, en tiiä mitä sinne on laitettu, ei vaikuta ainakaan oikeilta. Onko kellään tietoa tollaiselle oikeista etujousista ja niiden spekseista- pituus läpimitta ja materjaalin vahvuus?
Loppupeleissä tarkoitus auto käydä sille läpi, että voi paukutta henkseleitä ja sanoo, et ei oo autossa vikoja. Seuraavaksi varmaan lootan tyynyt, tukilaakerin ja takapyörästön puslat vaihtoon, loppuu se nytkyttäminen.
Siinä riittää tekemistä, ennen kun kaikki on käyty läpi, mutta se on mukavaa tekemistä.
Comment