Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Valojen releytys by Sambas

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    asiaa sen enempää miettimättä purin pois tuos pitkien releytyksen ja jätin vaan lyhkäsille sen releen... ehkä vois vielä kokeilla tuota diodi hommaa, valotatko Jari vielä sen paikkaa ja noita myötä-estosuunta hommia (ymmärrän kyllä diodin toimintaperiaatteen, mutten ihan täysin hokassu tuota suuntaa).....

    Comment


    • #32
      Plussan ja miinuksen väliin kytkettäessä diodi pitää olla estosuunnassa, eli viivallinen pää plussaan päin, muussa tapauksessa on oikosulku.
      Diodeille releytykseessä ei yksiselitteistä paikkaa ole, mutta niitä voi lisäillä releitten ohjausjohtoihin (sarjaan) varsin vapaasti: jos rele toimii kuten pitää, silloin diodi on oikein päin.
      Sanallisesti aika mahdoton asia korjattavaksi, kokeilemalla selviää parhaiten

      Comment


      • #33
        oukei, eli katotaan jos ehtis niitä sitten jossain välissä vielä turailemaan

        Comment


        • #34
          Autocheck järjestelmä tietenkin alkoi piipittämään viallisista polttimoista. Tämän ratkaisin juottamalla pari 560 ohm vastusta 301 valontarkkailijan sisään kuvan osoittamalla tavalla:
          Onkohan typ44:ssa samanlainen boksi ja jos niin löytyyköhän se tuolta takakontista vas takarenkaan kohdalta? Ei viittis repiä kaikki muovit jos jollain olis varmaa tietoa...
          Laitoin toiseenkin audiin BT:n valmista relesarjaa (toisessa toiminu ok monta vuotta) ja olis kiva saada toi piipitys pois.
          Valoa kansalle... ;)

          Comment


            #35
            Typ44:ssä on mielestäni takana takavalojen boksi ja edessä sitten etuvalojen/koko systeemin boksi.

            Comment


            • #36
              OK, kiitos tiedosta! Onko muuten tarkempaa tietoa missäpäin se etummainen majailee? Hanskalokeron vai radion takana?
              Kai minä sen muutenkin löydän mutta olisi tietenkin helpompaa jos tietäisi etukäteen.
              Sitten pääsee vasta katsomaan että mihin ne vastukset lykkäisi...

              Comment


                #37
                Itse ratkaisin tuon niin 90:ssä, että vedin laturilta auton sisään päävirtasyötön releille ja laitoin releet valokytkimen ja sulakkeiden väliin niin, että polttimovalvontapurkki on releiden JÄLKEEN. Tällöin auton omat johdot ja sulakkeet ovat käytössä ja myöskin polttimovalvonta toimii normaalisti. Jännitettäkin polttimoille tulee aivan riittävästi, vaikka jokunen voltin osa jääkin matkalle.

                Comment


                  #38
                  Ratin alla relepaneelissa, olisikohan keskimmäinen rivi ja toinen oikealta, paikka 5. Osa 443 919 469 A.

                  Comment


                  • #39
                    No hyvä, kiitos! Kattelin vaan vanhasta Haynesin kirjasta ja siinä oli ym paikat mainittuna.

                    Täytyy tehdä boksille ruumiinavaus ;)

                    Comment


                      #40
                      Nyt on neuvot tarpeen kun tuo profiilin Audin katsastus lähenee (3.2.2013).

                      Releytin ajovalot, lyhyet sekä pitkät kukin lanka omalla releellä. Releiden kytkentä on oikein, mutta parkkiasennossa viikseltä tuleva lähivalojen piuha antaa releelle 3,3v jännitettä joka riittää ohjaamaan relettä ja sytyttää lähivalot. Ennen releytystä valot kuitenkin toimivat normaalisti.

                      Uuden viiksen vaihdoin tänäpäivänä. Eikä vaikutusta. Lähivalojen releet Hella merkkisiä ja pitkien releet Motonetin mikälie.

                      Eihän tässä nyt ole kyse samasta maapotentiaalierosta kuin ylemmissä teksteissä? Onko normaalia että rele vetää jo noin alhaisella jännitteellä? Onko olemassa releitä jotka toimivat korkeammalla jännitteellä?

                      Kait se on ruvettava kolvaamaan vastuksia tai kytkettävä piuhat väliaikasesti ilman releitä (en ole vielä kokeillut toimiiko normaalisti) että leiman saapi.
                      Neuvot tervetulleita. Kiitos.

                      Comment


                      • #41
                        Viisaammat kertokoot kestäisikö zeneri tuota. Kuitenkaan ei puhuta kuin releen ohjausvirrasta. Ideana siis laittaa jonkun yli 3.3V zener diodi estosuunnassa väliin niin alle zenerjännitteiden jäävät jännitteet suodattuisivat pois. Noita saa kuitenkin lähes kaikista elektroniikkamyymälöistä ja ovat suht halpoja. No eipä maksaisi paljoa tuommoinen kokeilu.

                        Comment

                        Working...
                        X