Tämähän ei nyt mikään projekti varsinaisesti ole, mutta tarkoitus on tehdä pieniä parannuksia aina taloustilanteen niin salliessa. Samalla toimii itselle muistilistana mitä on tullut tehtyä tai mitä on aikomus tehdä.
Jo mk1:stä lähtien mulla on ollut jokin fetissi TT:tä kohtaan ja pitkään haaveillut sellaisen omistamisesta. Aluksi kiikarissa oli 2001-2003 malliset BAM moottorilla varustetut yksilöt, mutta niissä alkoi olemaan jo turhan paljon kilometrejä ja samalla nälkä kasvoi syödessä. Niinpä haku kohdistui mk2 TTS:ään. Keväästä asti olen niitä katsellut ostohousut puolitangossa, mutta 2008-2009 mallit oli pääosin ~150tkm ajettuja ja värikartta kattoi vain mustavalkotelevision sävyt. Aloin jo harkitsemaan Saksasta tuontia, kun siellä olisi ollut mm. oranssia ja metallin sinistä tarjolla, mutta oman auton yksityinen myyminen ei houkuttanut.
Elokuun lopulla kuitenkin odotus palkittiin, kun Turkuun ilmestyi myyntiin 2011 mallinen TTS roadster tulivuoren punaisena! En ollut aiemmin vakavasti harkinnut roadsteria, mutta ajattelin että mikä ettei. Budjettihan tässä ylittyisi (tottakai), auto olisi vanhempi kuin nykyinen, kuljetuskapasiteetti mitätön, varusteet paljon suppeammat, mutta se fiilis! Tämä oli pakko saada ja niin kaupat tehtiin reilu viikko sitten.
Kyseessähän on tosiaan Suomi-auto, mitä pidän jo pienoisena ihmeenä. Täällä on tuskin kovin montaa TTS roadsteria myyty vuosittain ja vielä vähemmän tuon värisenä. Tästä johtuen varustetaso onkin sitten mallia Namibia. Perus concert radio ilman auxia ja bluetoothia. Ei parkkitutkia. Laajennettu nahkapaketti sentään löytyy, sehän on se oleellisin lisävaruste…
Ennen kuin olin edes tehnyt kauppoja varasin jo ajan jarruremonttiin, koska auto oli saatava kestämään Pärnun ratapäivän koitokset. Olin kaukaa viisaana tuonut kesän jenkkien matkalta StopTechin teräspunosletkut ja EBC:n Yellowstuff palat. Näiden lisäksi nesteet vaihtui Motul RBF600:aan. Autossa oli alla Sailun Atrezzo ZSR kumit mitkä eivät mitenkään vastanneet TTS:n ajo-ominaisuuksia ja niistä oli päästävä eroon. Oli muuten huonoimmat renkaat millä oon ikinä ajanut, meluisat, kovat, täristi moottoritienopeuksissa ja ratissa tuntui olevan väljää. Nämä ominaisuudet korjaantui kun renkaat vaihtui Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3:iin koossa 255/35 R19.
Listaan nyt tähän vielä varusteet ja mitä päivityksiä on tehty ja on tarkoitus tehdä.
Varusteet:
- S-tronic
- vakionopeudensäädin
- Magnetic Ride
- lohkolämmitin sisäpistokkeella
Lisävarusteet:
- metalliväri
- Silkkinappa kaksivärinen nahkaverhoilu
- laajennettu nahkaverhoilu
- tuulisuoja
Tähän mennessä tehtyä:
- jarrupalat EBC Yellowstuff
- EBC uritetut levyt edessä
- StopTech teräspunosjarruletkut
- klubin kilvenalunen :)
- ECU softa (APR stage 2+)
- TCU softa (Erikoismoottori)
- korkeapainepumppu (APR)
- Downpipe + katti (Scorpion)
- paneelisuodatin (Racingline)
- Audi Sound Plus (8-kanavainen vahvistin + 3-tie -sarja)
- ovien äänenvaimennus
Tulevia päivityksiä:
- Audi Concertin tilalle jokin 2din kokoinen kosketusnäytöllinen mediasysteemi
- peruutuskamera
Jo mk1:stä lähtien mulla on ollut jokin fetissi TT:tä kohtaan ja pitkään haaveillut sellaisen omistamisesta. Aluksi kiikarissa oli 2001-2003 malliset BAM moottorilla varustetut yksilöt, mutta niissä alkoi olemaan jo turhan paljon kilometrejä ja samalla nälkä kasvoi syödessä. Niinpä haku kohdistui mk2 TTS:ään. Keväästä asti olen niitä katsellut ostohousut puolitangossa, mutta 2008-2009 mallit oli pääosin ~150tkm ajettuja ja värikartta kattoi vain mustavalkotelevision sävyt. Aloin jo harkitsemaan Saksasta tuontia, kun siellä olisi ollut mm. oranssia ja metallin sinistä tarjolla, mutta oman auton yksityinen myyminen ei houkuttanut.
Elokuun lopulla kuitenkin odotus palkittiin, kun Turkuun ilmestyi myyntiin 2011 mallinen TTS roadster tulivuoren punaisena! En ollut aiemmin vakavasti harkinnut roadsteria, mutta ajattelin että mikä ettei. Budjettihan tässä ylittyisi (tottakai), auto olisi vanhempi kuin nykyinen, kuljetuskapasiteetti mitätön, varusteet paljon suppeammat, mutta se fiilis! Tämä oli pakko saada ja niin kaupat tehtiin reilu viikko sitten.
Kyseessähän on tosiaan Suomi-auto, mitä pidän jo pienoisena ihmeenä. Täällä on tuskin kovin montaa TTS roadsteria myyty vuosittain ja vielä vähemmän tuon värisenä. Tästä johtuen varustetaso onkin sitten mallia Namibia. Perus concert radio ilman auxia ja bluetoothia. Ei parkkitutkia. Laajennettu nahkapaketti sentään löytyy, sehän on se oleellisin lisävaruste…
Ennen kuin olin edes tehnyt kauppoja varasin jo ajan jarruremonttiin, koska auto oli saatava kestämään Pärnun ratapäivän koitokset. Olin kaukaa viisaana tuonut kesän jenkkien matkalta StopTechin teräspunosletkut ja EBC:n Yellowstuff palat. Näiden lisäksi nesteet vaihtui Motul RBF600:aan. Autossa oli alla Sailun Atrezzo ZSR kumit mitkä eivät mitenkään vastanneet TTS:n ajo-ominaisuuksia ja niistä oli päästävä eroon. Oli muuten huonoimmat renkaat millä oon ikinä ajanut, meluisat, kovat, täristi moottoritienopeuksissa ja ratissa tuntui olevan väljää. Nämä ominaisuudet korjaantui kun renkaat vaihtui Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3:iin koossa 255/35 R19.
Listaan nyt tähän vielä varusteet ja mitä päivityksiä on tehty ja on tarkoitus tehdä.
Varusteet:
- S-tronic
- vakionopeudensäädin
- Magnetic Ride
- lohkolämmitin sisäpistokkeella
Lisävarusteet:
- metalliväri
- Silkkinappa kaksivärinen nahkaverhoilu
- laajennettu nahkaverhoilu
- tuulisuoja
Tähän mennessä tehtyä:
- jarrupalat EBC Yellowstuff
- EBC uritetut levyt edessä
- StopTech teräspunosjarruletkut
- klubin kilvenalunen :)
- ECU softa (APR stage 2+)
- TCU softa (Erikoismoottori)
- korkeapainepumppu (APR)
- Downpipe + katti (Scorpion)
- paneelisuodatin (Racingline)
- Audi Sound Plus (8-kanavainen vahvistin + 3-tie -sarja)
- ovien äänenvaimennus
Tulevia päivityksiä:
- Audi Concertin tilalle jokin 2din kokoinen kosketusnäytöllinen mediasysteemi
- peruutuskamera
Comment