Morjensta kaikki. Aloitetaanpa uusi ketju kun tuli hetkellisessä mielenhäiriössä hankittua yksi harrasteajokki lisää.
Kasikoneisen talviauton hankintaa oli tosin helppo perustella sillä, että eihän tässä maassa tunnu enää nykyään olevan muutenkaan mitään järkeä missään :D
No vaan ohan siinä laittamista. Audi on mulle täysin uusi merkki.
Aina olen merkistä jollakin tasolla tykännyt, ja nelivedon hinku talvikeleille päätyi nyt näin. Kasikoneista joskus haaveilin kesäautoksi, joten
sekin nyt sitte vielä tähän, talveen tosin. Kesäauto löytyy jo :)
Tekniikassa on laittoa, ja siihen tarvitsen neuvoja. Minkäänlaista korjausmanuaalia en omista. Jos löytyy niin tarjoa!
Voisivatko kaikki seuraavat oireet johtua yhdestä ja samasta asiasta? Lämpötila-anturista? Termostaatista? Missä tässä on lämpötila-antureita ja montako?
-Kylmänä kone starttaa yleensä hyvin kylmässäkin ja kylmällä koneella liikkeelle lähdettäessä kierrokset ovat noin 1100. Tästä eteenpäin kiekat nousevat aina pysähdyttäessä noin 200rpm pykälissä aina 2000 asti.
Kauan saa ajaa että laskee normaalille tyhjäkäynnille n. 800rpm. Sitten kun puolilämpösenä sammuttaa nuista korkeista kiekoista, niin sitten käy normaalilla tasolla tyhjää. Muuten kone käy tyhjäkäyntiä nätisti,
eivätkä kiekat tyhjäkäynnillä seilaa eestaas missään lämpötilassa.
-Joskus taas ei starttaa hyvin, yleensä puolilämpimänä ja kuumana. Aina lähtee käyntiin, mutta n. 3-4x 3-4sek sahauksella.
-Sisälle puhaltaa lämmintä millon mitenkin.
-Koneen lämmöt maantieajossa mittarin mukaan n. 75 astetta. Kaupungissa n.85. Pitäisi kai tuon nyt se 90 astetta pitää?
Ni eihän siinä vielä kaikki. Ufo-jarrut on vaihdettu uudempiin, mutta jostakin syystä herjaa etujarrupalojen kulumisesta, vaikkeivät ole kuluneet.
Keltainen ympyrä siis jossa katkoviivoja ympärillä. Anturivika tämäkin? Lisäksi jarrunestettä häviää jonnekkin hiljakseen.
Muuten kyllä makea kioski, rouheet äänet ja ok vedot. Sähköjutut pelaa, alusta ei kolise eikä vetele, mutta maalipinta (lommoton onneksi!) pitäisi uusia.
Puskureissa on halkeamia ja ehjiä pitää alkaa jossai välissä etsimään. Penkit hyvässä kunnossa lukuunottamatta kuskinpenkin peruspaikkoja.
Saakohan tuota jakkarakangasta nykyään enää mistään? Nahkasia sähkötuolejahan tuohon kaipaisi, mutta käsittääkseni ei mene heittämällä paikalleen eri kiinnityskohtien takia.
Hyväthän nuo on nuokin ja niillä mennään toistaseks. Paikallaan oli jotku xenon viritykset jotka ei pelittäny huonostikkaan. Hiiteen lens ne ja orkkistuikut tilalle.
Öljyä tuntuu kuluttavan vähän ja taisi ollakkin koneelle tyypillistä. Eipä tuo itseä haittaa kun ei savuta
putkistakaan. Mihin lie häviää?
Yleisesti ihan ok kuntoinen peli ikäisekseen nuita edellä mainittuja (pikku?)vikoja lukuunottamatta.
Eiköhän tästä pienellä huolenpidolla hyvä tule.
Maantiellä kulutus ajotietokoneen mukaan noin 9 litraa, kaupungissa ja leikkipaikoilla sitte menee mitä menee, mut mun ajomäärällä sillä ei ole merkitystä.
Mielellään kuuntelen neuvoja, vinkkejä ja kaikenlaista hyvä-tietää juttua tätä mallia koskien.
Miten löydän tiedon kummalla koneella tämä kyseinen jakkara on?
[Audi] 100 Avant (4A,C4) S4 V8 quattro, 03.94-06.94, 213 kW/290 hp, 4172 cc, 8 cyl, AEC
[Audi] 100 Avant (4A,C4) S4 V8 quattro, 10.92-06.94, 206 kW/280 hp, 4172 cc, 8 cyl, ABH
Kiitoksia avusta jo etukäteen!
Kasikoneisen talviauton hankintaa oli tosin helppo perustella sillä, että eihän tässä maassa tunnu enää nykyään olevan muutenkaan mitään järkeä missään :D
No vaan ohan siinä laittamista. Audi on mulle täysin uusi merkki.
Aina olen merkistä jollakin tasolla tykännyt, ja nelivedon hinku talvikeleille päätyi nyt näin. Kasikoneista joskus haaveilin kesäautoksi, joten
sekin nyt sitte vielä tähän, talveen tosin. Kesäauto löytyy jo :)
Tekniikassa on laittoa, ja siihen tarvitsen neuvoja. Minkäänlaista korjausmanuaalia en omista. Jos löytyy niin tarjoa!
Voisivatko kaikki seuraavat oireet johtua yhdestä ja samasta asiasta? Lämpötila-anturista? Termostaatista? Missä tässä on lämpötila-antureita ja montako?
-Kylmänä kone starttaa yleensä hyvin kylmässäkin ja kylmällä koneella liikkeelle lähdettäessä kierrokset ovat noin 1100. Tästä eteenpäin kiekat nousevat aina pysähdyttäessä noin 200rpm pykälissä aina 2000 asti.
Kauan saa ajaa että laskee normaalille tyhjäkäynnille n. 800rpm. Sitten kun puolilämpösenä sammuttaa nuista korkeista kiekoista, niin sitten käy normaalilla tasolla tyhjää. Muuten kone käy tyhjäkäyntiä nätisti,
eivätkä kiekat tyhjäkäynnillä seilaa eestaas missään lämpötilassa.
-Joskus taas ei starttaa hyvin, yleensä puolilämpimänä ja kuumana. Aina lähtee käyntiin, mutta n. 3-4x 3-4sek sahauksella.
-Sisälle puhaltaa lämmintä millon mitenkin.
-Koneen lämmöt maantieajossa mittarin mukaan n. 75 astetta. Kaupungissa n.85. Pitäisi kai tuon nyt se 90 astetta pitää?
Ni eihän siinä vielä kaikki. Ufo-jarrut on vaihdettu uudempiin, mutta jostakin syystä herjaa etujarrupalojen kulumisesta, vaikkeivät ole kuluneet.
Keltainen ympyrä siis jossa katkoviivoja ympärillä. Anturivika tämäkin? Lisäksi jarrunestettä häviää jonnekkin hiljakseen.
Muuten kyllä makea kioski, rouheet äänet ja ok vedot. Sähköjutut pelaa, alusta ei kolise eikä vetele, mutta maalipinta (lommoton onneksi!) pitäisi uusia.
Puskureissa on halkeamia ja ehjiä pitää alkaa jossai välissä etsimään. Penkit hyvässä kunnossa lukuunottamatta kuskinpenkin peruspaikkoja.
Saakohan tuota jakkarakangasta nykyään enää mistään? Nahkasia sähkötuolejahan tuohon kaipaisi, mutta käsittääkseni ei mene heittämällä paikalleen eri kiinnityskohtien takia.
Hyväthän nuo on nuokin ja niillä mennään toistaseks. Paikallaan oli jotku xenon viritykset jotka ei pelittäny huonostikkaan. Hiiteen lens ne ja orkkistuikut tilalle.
Öljyä tuntuu kuluttavan vähän ja taisi ollakkin koneelle tyypillistä. Eipä tuo itseä haittaa kun ei savuta
putkistakaan. Mihin lie häviää?
Yleisesti ihan ok kuntoinen peli ikäisekseen nuita edellä mainittuja (pikku?)vikoja lukuunottamatta.
Eiköhän tästä pienellä huolenpidolla hyvä tule.
Maantiellä kulutus ajotietokoneen mukaan noin 9 litraa, kaupungissa ja leikkipaikoilla sitte menee mitä menee, mut mun ajomäärällä sillä ei ole merkitystä.
Mielellään kuuntelen neuvoja, vinkkejä ja kaikenlaista hyvä-tietää juttua tätä mallia koskien.
Miten löydän tiedon kummalla koneella tämä kyseinen jakkara on?
[Audi] 100 Avant (4A,C4) S4 V8 quattro, 03.94-06.94, 213 kW/290 hp, 4172 cc, 8 cyl, AEC
[Audi] 100 Avant (4A,C4) S4 V8 quattro, 10.92-06.94, 206 kW/280 hp, 4172 cc, 8 cyl, ABH
Kiitoksia avusta jo etukäteen!
Comment