Autoon on vaihdettu entisen omistajan toimesta palaneen 2.3 10v:n tilalle 10vt kone (1B). Kori on katalysaattorilla varustettu, mutta ei vähäpäästöinen. Projekti jäi entisellä omistajalla kesken, ja auto on ollut muutaman vuoden taivasalla, onneksi kuitenkin öljysoralla eikä heinikossa :)
Kuvia
https://photos.app.goo.gl/rM4jJbEqZxupe65n1
Alunperin piti laittaa 10vt:n kylkeen motronic, mutta silmiin osui klubilaisella myynnissä oleva 3B-tekniikka johtosarjoineen ja ecuineen, jonka päädyin sitten ostamaan. Tarkoitus olisi myös remontoida kone, kun ajomäärästä ei ole tietoa. Öljynjäähdytin ja IC pitäisi vielä ostaa moottorin kylkeen. 3B:stähän pitäisi softalla saada se 260-270hp, joka lienee ainakin nyt ihan tarpeeksi "talviautoon".
Tarkoituksena olisi laittaa ensin kori kuntoon, hiekkapuhaltaa irto-osat ja maalata ne epoksimaalilla, uusia jarruputket sekä muuttaa jarrutehostus hydrauliseksi. Lopuksi auto on tarkoitus maalata, väri on vielä avoin. Joku helmiäsvalkoinen tämä väri ilmeisesti on, en löytänyt värikoodista kertovaa tarraa mistään. Moottori nostetaan kyllä tilaansa ennen maalausta.
Autoon on siirretty 200 10vt:sta kone sekä jarrut, ja etkaa tutkimalla olen tullut siihen lopputulokseen, että jarrulevyt ovat saman kokoiset kuin 7A:ssa, johon vertailu tehdään. Muita muutoksia ei ilmeisesti tarvi tehdä, kuin oikean kokoiset jarrut ja hydraulinen jarrutehostus?
Apukuskin ovi, sekä molemmat lokasuojat ovat melko huonossa kunnossa, joten taidan katsella uudet/hyvät käytetyt tilalle.
Tällaiset lokasuojat tuli ebayssa vastaan. Näiden pitäisi olla kaiketi sopivat?
https://www.ebay.de/itm/BLIC-Kotflug.../322550978130?
Pari kysymystä:
-Takakelkan puslat näyttivät olevan aika huonossa kunnossa, joten ne pitäisi uusia. Saako takapäähän jotain valmista puslasarjaa esim puretaanina?
-Muistan lukeneeni hammastangon tiivisteiden vaihtamisesta. Onko se näissä jokin tyyppivika, joka kannattaisi nyt laittaa kuntoon, kun kone on pois tieltä? Ajattelin myös uusia lämppärin kennon, se kuitenkin alkaa vuotaa pian..
-Riittäkö katsastuksessa ETKA:sta kuva, jolla todistan jarrut samoiksi kuin 7A:ssa sekä ilmoitus omavalmistemoottorista ja penkityslappu, jossa teho on alle 204 (170x20 %) hevosvoimaa?
Jos jollain on apukuskin ovea ylimääräisenä, niin saa tarjota.
Vinkkejä, neuvoja ja varoituksia otetaan vastaan.
Kuvia
https://photos.app.goo.gl/rM4jJbEqZxupe65n1
Alunperin piti laittaa 10vt:n kylkeen motronic, mutta silmiin osui klubilaisella myynnissä oleva 3B-tekniikka johtosarjoineen ja ecuineen, jonka päädyin sitten ostamaan. Tarkoitus olisi myös remontoida kone, kun ajomäärästä ei ole tietoa. Öljynjäähdytin ja IC pitäisi vielä ostaa moottorin kylkeen. 3B:stähän pitäisi softalla saada se 260-270hp, joka lienee ainakin nyt ihan tarpeeksi "talviautoon".
Tarkoituksena olisi laittaa ensin kori kuntoon, hiekkapuhaltaa irto-osat ja maalata ne epoksimaalilla, uusia jarruputket sekä muuttaa jarrutehostus hydrauliseksi. Lopuksi auto on tarkoitus maalata, väri on vielä avoin. Joku helmiäsvalkoinen tämä väri ilmeisesti on, en löytänyt värikoodista kertovaa tarraa mistään. Moottori nostetaan kyllä tilaansa ennen maalausta.
Autoon on siirretty 200 10vt:sta kone sekä jarrut, ja etkaa tutkimalla olen tullut siihen lopputulokseen, että jarrulevyt ovat saman kokoiset kuin 7A:ssa, johon vertailu tehdään. Muita muutoksia ei ilmeisesti tarvi tehdä, kuin oikean kokoiset jarrut ja hydraulinen jarrutehostus?
Apukuskin ovi, sekä molemmat lokasuojat ovat melko huonossa kunnossa, joten taidan katsella uudet/hyvät käytetyt tilalle.
Tällaiset lokasuojat tuli ebayssa vastaan. Näiden pitäisi olla kaiketi sopivat?
https://www.ebay.de/itm/BLIC-Kotflug.../322550978130?
Pari kysymystä:
-Takakelkan puslat näyttivät olevan aika huonossa kunnossa, joten ne pitäisi uusia. Saako takapäähän jotain valmista puslasarjaa esim puretaanina?
-Muistan lukeneeni hammastangon tiivisteiden vaihtamisesta. Onko se näissä jokin tyyppivika, joka kannattaisi nyt laittaa kuntoon, kun kone on pois tieltä? Ajattelin myös uusia lämppärin kennon, se kuitenkin alkaa vuotaa pian..
-Riittäkö katsastuksessa ETKA:sta kuva, jolla todistan jarrut samoiksi kuin 7A:ssa sekä ilmoitus omavalmistemoottorista ja penkityslappu, jossa teho on alle 204 (170x20 %) hevosvoimaa?
Jos jollain on apukuskin ovea ylimääräisenä, niin saa tarjota.
Vinkkejä, neuvoja ja varoituksia otetaan vastaan.
Comment