Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käyttöharraste W12

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Nyt löytyi lambdaongelmaan oikein huoltotiedote, jossa neuvotaan kuinka liitin puretaan ja johdot juotetaan kiinni pinneihin.
    Linkki Technical Service Bulletin:iin: https://www.google.fi/url?sa=t&sourc...3Gk5SGiKSvjv5I
    Viimeksi muokannut kvande; 4.8.2020, 09:10.

    Comment


      Tänään kävin iltapuhteiksi tinailemassa 1 ja 2 bankien lambdojen liitinpinnit edellisessä viestissä olevan huoltotiedotteen ohjeen mukaisesti.

      Joku on tehnyt jo aikaisemmin noille johdotuksille jotakin, sillä 1 ja 2 bankien liitinpinnit oli keskenään erilaisia.
      Äkkiseltään veikkaan, että ykkösbankiin on jo jossain vaiheessa vaihdettu liittimet ainakin kertaalleen, sillä niiden asennusjälki ei ollut tehtaan tasoa ja pinnit näyttivät ulkoisesti samalta, kuin varaosiksi hankkimani tarvikeliittimien pinnit.

      Pidetään nyt sormia ristissä, että korjaus onnistui ja vika poistui... Ainakaan lyhyellä koeajolla ei vikakoodeja ilmaantunut ja lambdatestikin näytti menneen ongelmitta läpi.
      Attached Files

      Comment


        Välitietona mainittakoon, että lambda-anturin vikakoodi ei ole toistunut liittimien tinauksen jälkeen.

        kuten aikaisemmin viestiketjussa mainitsinkin, katsastuksessa tuli maininta takavaloissa olevasta kosteudesta ja hiukan hirttävistä takajarruista.
        Kosteuden poistamiseksi takavalojen kaksikerrosrakenteesta sain katsastusmieheltä neuvon porata muutama 3mm reikä kerrosten väliin alhaalta ylöspäin. - Näköjään ihan toimiva kikka.

        Takajarruihin (ja varmuudeksi eteen myös) tilasin Lott.de:stä uudet männät ja tiivistesarjat.
        Etumäntiä tarvitaan 4 kpl (2/puoli) ja niiden halkaisija on 42mm.
        Takamäntiä tarvitaan vain 1/puoli ja niiden halkaisija on 43mm.
        Hintaa koko setille posteineen jäi karvan alle 100 euroa.

        Takajarrumäntien vaihto meni jotakuinkin seuraavasti:
        1) Jousitus ylös ja nostomoodi päälle
        2) VCDS:llä käsijarru sisään
        3) Pyöränpulttien löysytys
        4) Auto ylös
        5) Jarrunestesäiliön tyhjennys, sillä halusin samalla vaihtaa myös jarrunesteet
        6) Uutta jarrunestettä säiliö täyteen
        7) Takapyörien irrotus
        8) Ilmausnippojen herkistely (11mm avain, älä irrota kokonaan, sillä männät on helpompi irrottaa jarrupoljinta pumppaamalla)
        9) Jarruletkun herkistely (itselläni letkut oli niin jumissa, että jouduin ähertämään loput työvaiheet satulat pyöräkotelossa)
        10) Jarrusatulan liukutappien kiinnitysruuvien irrotus (13mm ja 17mm avaimet)
        12) Jarrusatulan kampeaminen pois paikoiltaan
        13) Jarrumännän irrotus jarrupoljinta pumppaamalla
        14) Jarrusatulan irrotus jarruletkusta, mikäli letku lähti aukeamaan kohdassa 9
        15) Käsijarrun sähköliittimen avaus
        16) Käsijarrun sähköliittimen irrotus kannakkeestaan auton keskilinjaa kohti kampeamalla
        17) Jarrusatulan siirto työpisteelle, mikäli kohdat 9 ja 14 onnistuivat
        18) Jarrusatulan puhdistus
        19) Männän tiivisteen irrotus jarrusylinteristä
        20) Männän tiivisteen uran ja pölysuojakumin uran puhdistus (minulla jarrujen kevyt hirttäminen johtui ilmeisesti jarrusylinterissä olevan männäntiivisteuran pohjaan kertyneestä hapettumasta, joka puristi tiivistettä liian tiukasti mäntää vasten)
        21) Tarvittaessa sylinterin sisällä olevan käsijarrun käyttömutterin irtiruuvaaminen (vaatii kevyttä voimaa, ennen kuin mutteri ylittää lukituspykälän, jonka jälkeen aukeaa sormin)
        22) Tarvittaessa sylinterin kevyt hionta esim. 800:lla hiomapaperilla
        23) Jarrusylinterin huolellinen sisäpuhdistus
        24) Jarrumännän tiivistekumin asennus sylinterin uraan (voitele jarrukumirasvalla ennen asennusta)
        25) Käsijarrun käyttömutterin ruuvaaminen paikoilleen (alku menee ihan sormin, mutta viimeisellä kierroksella tarvitaan taas pikkuisen voimaa lukituspykälän ylittämiseksi)
        26) Pölysuojakumin ujuttaminen uuden Jarrumännän sisäpäähän
        27) pölysuojakumin sisäosan voitelu jarrukumirasvalla
        28) Pölysuojakumin venyttäminen auki siten, että sen sisäpää tulee reilusti männän sisäpään ulkopuolelle
        29) Pölysuojakumin sisäpään asettelu jarrusylinterin uraan
        30) Jarrumännän oikean asennon haku suhteessa käsijarrun käyttömutteriin
        31) Ilmausnipan poistaminen, mikäli se unohtui ennen kohtaa 24
        32) Jarrumännän puristaminen jarrusylinteriin
        33) Pölysuojakumin asennuksen tarkistus
        34) Jarrusatulan asennus autoon (ensin jarruletkun kiinnitys)
        35) Jarrusatulan liukutappien kiinnitysruuvien asennus
        36) Käsijarrun sähköliittimen asennus
        37) Viimeistään tässä vaiheessa ilmausnipan asennus
        38) Jarrusylinterin ilmaus, jolloin myös jarrumäntä asettuu oikeaan pituuteen (huom! varmista että jarrunestesäiliössä riittää nestettä)
        39) Toiselle puolelle sama setti
        40) Pyörien asennus
        41) Auton lasku alas
        42) Pyöränpultin kiristäminen momenttiin (itse käytän 120 Nm pyöränpulteille)
        43) Käsijarrun ajaminen kiinni VCDS:llä
        44) Tarvittaessa käsijarrun adaptaatio Rosa-Tech:n ohjeen mukaisesti
        45) koeajo
        46) Pyöränpulttien jälkikiristys

        Lopussa muutama kuva asennushommista.
        Aikaa kului pari tuntia/puoli.


        Attached Files
        Viimeksi muokannut kvande; 10.8.2020, 13:42. Perustelu: Korjattu kännykän autocorrectin tekemiä "korjauksia".

        Comment


          Viimeaikoina minua on ärsyttänyt vikakoodeja lukiessa (lambdan liitinongelmien takia siis aika usein) suunnattomasti nuo hälyttimen torven vikakoodit vuodelta 2018:
          ----------------------------------------------------------------------
          ddress 46: Central Conv. Labels:. 4E0-910-289.lbl
          Part No SW: 4E0 910 289 B HW: 4E0 907 289
          Component: Komfortgeraet H05 0010
          Revision: 00100005 Serial number: W040503030015
          Coding: 0004728
          Shop #: WSC 11400 205 55172
          VCID: 285F2EBB9B7130C67B-807C

          Subsystem 1 - Part No: 4E0 910 853
          Component: Heckdeckel H06 0060

          Subsystem 2 - Part No: 4E0 907 719
          Component: Neigungssensor H04 0020

          2 Faults Found:
          01134 - Alarm Horn (H12)
          012 - Electrical Fault in Circuit
          Freeze Frame:
          Fault Status: 01101100
          Fault Priority: 3
          Fault Frequency: 254
          Reset counter: 94
          Mileage: 265330 km
          Time Indication: 0
          Date: 2018.06.25
          Time: 14:46:58

          01134 - Alarm Horn (H12)
          004 - No Signal/Communication
          Freeze Frame:
          Fault Status: 01101100
          Fault Priority: 3
          Fault Frequency: 254
          Reset counter: 94
          Mileage: 265330 km
          Time Indication: 0
          Date: 2018.06.25
          Time: 14:46:58
          ----------------------------------------------------------------------
          En kertakaikkiaan onnistunut niitä mitenkään nollaamaan, joten päätin loppujen lopuksi uhrata 184,90€ uuteen hälyttimen torveen. - Pikkaisen tuo tuollaisesta pajupillistä tuntui kalliilta hinnalta, mutta kyllähän mies uhraa vaikka munuaisensa rakkaidensa eteen...
          Lisäksi epäilin torven olevan syynä satunnaiseen akun varauksen tippumiseen 10% tasolle yön aikana (oletin, ettei väylä käy nukkumaan ja akkuvaraus laskee tuon takia niin alas, että auto asettuu virransäätötila 6:een saakka, eli väkisin nukkumaan).

          No, torven asennus oli 3 minuutin homma:
          1) Konepelti auki
          2) Akvaarion tiivisteen raouttaminen apukuskin puolelta
          3) Apukuskin puoleinen akvaarion suojamuovi pois
          4) Torven kiinnitysruuvit (2kpl 10mm kannalla olevia M6 ruuveja) irti
          5) Torven kääntäminen nurin ja sähköliittimen irrotus
          6) Torven jalan irrotus (1kpl 13mm avainvälillä oleva M8 mutteri)
          7) Torven jalan asennus uuteen torveen
          8) Sähköliittimen asennus
          9) Torven ruuvaus takaisin paikoilleen
          10) Apukuskin puoleisen akvaarion suojamuovin asennus
          11) Akvaarion tiivisteen asennus
          12) Vikakoodien nollaus
          13) Mitvit?
          14) Vikakoodien nollaus
          15) Vitvitvit!!!
          16) Hälyttimen torven koodaus pois käytöstä
          17) Vikakoodien nollaus
          18) Rockrockrock!
          19) Hälyttimen koodaus käyttöön
          20) Vikakoodien tarkistus
          21) Rockrockrock!

          Voitte vain kuvitella sitä harmituksen määrää, kun ensi alkuun en onistunutkaan nollaamaan koodeja vaikka uusi torvi oli paikoillaan. - Onneksi koodauksen poistolla vikakoodit sai nollattua, eikä ne myöskään palanneet uudelleen koodauksen jälkeen.

          Tästä voimaantuneena ajattelin kokeilla ABS-ohjausboksin koodien nollausta ensin boksin koodausta muuttamalla: Yritin siis muuttaa pitkän akselivälin koodauksen lyhyeen akseliväliin, jos vaikka tuolla tempulla olisi päässyt nollaamaan alla olevan vikakoodi pois:
          ----------------------------------------------------------------------
          Address 03: ABS Brakes Labels: 4E0-910-517.lbl
          Part No SW: 4E0 910 517 C HW: 4E0 614 517 BD
          Component: ESP 5.7 allrad H44 0330
          Coding: 0007637
          Shop #: WSC 02313 000 00000
          VCID: 23453997E257D39E2E-8076

          1 Fault Found:
          00003 - Control Module
          014 - Defective
          ----------------------------------------------------------------------

          ... Vaan eipä tuo onnistunut, ei vaikka kävin Coding II -valikossa kirjaantumassa sisälle. - Itse asiassa koodausta ei saanut muutettua mihinkään alkuperäisestä, ei edes rengaskokoa voinut muuttaa.

          Voisiko olla, etten oikein hallinnut koodauksen muuttamisen prosessia, vai olisiko boksissa jokin esto päällä?
          Toimin Ross-Techin kyllä ohjeen mukaisesti ja Workshop code tuli myös ruutuun automaattisesti, mutta siinä oli pari nollaa ennen lukusarjaa. - Tiedä sitten olisiko tuo vaikuttanut. kun en tullut muuta testanneeksi.
          Attached Files
          Viimeksi muokannut kvande; 28.8.2020, 20:45.

          Comment


            Kaikki on paskaa, paitsi kusi.

            No jaa, turhauttaa taas ensinnäkin tuo b1s1 lambda, joka tyrkkää vieläkin vikakoodia. Toivottavasti ehtisin tulevana viikonloppuna tekemään kunnon liitokset tuon lambdan auton puoleiseen liittimeen, ja toivottavasti sillä saisi koodit pysymään poissa.

            Toisekseen harmittaa, ettei ABS:n vikakoodia saanut poistettua boksin koodausta muuttamalla. Kiitokset Amalin:lle avusta.
            Onneksi kaikki kuitenkin toimii, joten täytynee vain oppia sietämään koodia.

            Kolmanneksi harmittaa viikonloppuna Ahveniston reissun päätteeksi kesä-Saabista kiinni leikannut ilmastoinnin kompressori, mutta tuosta avaudun toisessa mediassa.

            Comment


              Eilen illalla tein b1s1 lambdan pistokkeen kytkennät uudestaan: Ensin katkaisin auton johtosarjan päästä noin 3cm johtoa pois, sitten kuorin johtojen päät ja tinasin uudet liitinpinnit huolellisesti johtoihin.
              Tietysti onnistuin hajottamaan samalla liittimen pinnien lukitukseen tarkoitetun W:n muotoisen sokan. - Pistin siis uudet töpselit tilaukseen ebay.se:stä: https://www.ebay.de/itm/Repsatz-Set-...53.m2749.l2649

              VIelä en osaa sanoa tämän kertaisen "korjauksen" onnistumisesta muuta, kuin että parin tunnin cruisingin aikana moottorin vikavalo ei syttynyt.
              Vikakoodit tullee vilkaistua seuraavan kerran, kunhan tilaamani sisäilman anturi saapuu: https://www.ebay.de/itm/AUDI-A6-C6-E...53.m2749.l2649
              Tämäkin on herjannut viimeisen 3kk, joten katsotaan parantaako käytetty varaosa ongelman.

              Vielä täytyisi löytää jostain edulliset takajalkatilan lämmitystransistorit 4E0819013A ja 4E0819014A. - Nämähän ovat kulutusosia, joita ei kannata hankkia käytettynä.

              Comment


              • Noi takajalkojen lämppärit maksaa marmorilla 160€ kpl, kävin joskus kysymässä. Joo se on ominaisvika joka a8ssa, käytettyinä ne ovat jo rikki, jos ostaa käytetyt 2010 vuotisesta autosta, ehkä hyvällä tsägällä toimii, mut ei kauan.

                Tuo abs vikakoodi johtuu siitä, että sä poltit boksin, vcds:llä ei saa mennä basic settins ja aktivoida abs testiä, se aktivoitu automaattisesti kun surffaa basic settingissä.

                Siitä on yks pieni jalka katkennut boksin sisältä, on olemassa firmoja ketkä noita korjaa, itse tilasin käytetyn boksin ebäystä.
                Viimeksi muokannut Killeri; 3.10.2020, 09:36. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                Comment


                  Tilannen siis uuden ABS-boksin, kun sopivan hintainen tulee ebay:ssä vastaan.

                  Takatilojen lämppärit tuntuvat tosiaan olevan melkoinen murheenkryyni, mutta ei ongelmaa jota puolalainen harrastaja ei korjaisi: https://a8team.pl/d3-all-proba-reani...ej-vt21500.htm

                  Tuolla nimimerkki Wysłany kirjoitti 22.10.2016 klo. 19:23:
                  "Dorwałem dziś kolejne dwie używki, oczywiście w stanie agonalnym. Bilans całej operacji:
                  - 2 naprawione już śmigają w aucie
                  - 1 zmasakrowana w ramach nauki
                  - 1 nie udało się naprawić (jeszcze z nią powalczę)

                  Sposób naprawy polega na demontażu wszystkich 5 radiatorów i tranzystorów i poprawieniu lutów od góry (naprawiłem w ten sposób 2 grzałki).
                  Zaczynamy od 4 dużych radiatorów, mały zostawiamy sobie na koniec ze względu na trudny dostęp. W tym celu płaskim śrubokrętem usuwamy żywicę dookoła każdego tranzystora i ściągamy blaszki z radiatorów. Radiator ma od dołu krawędź, zatem musimy nieco odgiąć tranzystor, aby go tą krawędzią nie zahaczyć; przeginamy radiator na bok i powinen puścić; wylutowujemy tranzystory od góry. Możemy też zaryzykować i wyrwać radiatory razem z tranzystorami, często ze względu na zimne luty wychodzą bez żadnych uszkodzeń.

                  Wydłubujemy resztki żywicy i kawałki plastiku aż dostaniemy się do płytki drukowanej. Wiertłem 0,9-1mm albo odsysaczem pozbywamy się resztek cyny z otworów w których były tranzystory. Montujemy je z powrotem, lutując od góry z użyciem świeżej cyny.

                  Pora na montaż radiatorów. Musimy zeszlifować ich dolną krawędź, bo inaczej nie uda się ich wsunąć. Na pierwszym planie radiator po zeszlifowaniu krawędzi:

                  Smarujemy radiatory pastą, wkładamy na miejsce i zabezpieczamy blaszką. Wkładamy do samochodu, kasujemy błędy w module 08-Auto HVAC. Grzałki działają tylko na uruchomionym silniku, panel ogrzewania musi być włączony (u mnie ustawione na HI). Grzałki powinny zrobić się gorące w ciągu 10 sekund od włączenia. Jeśli wszystko będzie ok, to zaklejamy to co wydłubaliśmy (bo grzałka jest narażona na wilgoć), ja użyłem czarnego silkonu wysokotemperaturowego."


                  Google -kääntäjän avustuksella olen ymmärtäväni, että joissakin tapauksissa vika aiheutuu piirilevyn kylmäjuotoksista. Ne ovat korjattavissa tinaamalla piirilevyn juotokset uudelleen joko ylä- tai alapuolelta. - Yläpuolelta vaihdettaessa voi tarvittaessa vaihtaa myös uudet BTS333 -transistorit.

                  Korjatkaa, jos ymmärsin työnkuvaukset väärin:
                  Yläpuolelta korjattaessa transistorien ja jäähdytysripojen ympäriltä kaivetaan hartsivalu auki meisselillä tms. Sitten kaivellaan loput hartsit pois ja irrotellaan transistorien jalat piirilevystä. Jalkojen liitokset avataan 1mm poralla ja siten tinaillaan liitokset uusiksi.
                  Alapuolelta vaihdettaessa transistorin jalkojen tinaukset kaivetaan esille poraamalla tinauskohdat auki ja tinaukset uusitaan.

                  Marmoritiskin hinnan perusteella näyttäisi siltä, että korjaamalla pääsee tuntipalkoille... - Ja toisaalta mitään ei häviä, vaikka korjaus ei onnistuisikaan.

                  Comment


                  • Kyl mä yritin, et voi uskoa minkälainen homma on saada tuo hartsi pois, meni hermot ja heitin ne mäkeen.

                    Comment


                    • Mikä tuo homma siis on? D3-korissa on lisävastukset jossain kuskin penkin alla, jotta takajalkatilalle tulevaa puhallusilmaa voidaan lisälämmittää eikä takanakaan jalat jäädy..? Hieno idea kai teoriassa ja toimivana!

                      Comment


                      • Ei, isoille herroille tehty tuo ominaisuus, että talvella alkais heti puhaltamaan lämmintä ilmaa takamatkustaien jalkoihin.

                        Comment


                          Puuh, miksi joka kerta ei voi onnistua? - Kaipa minulla oli vain liian korkeat odotukset Liettualaisesta purkuosasta...
                          Attached Files

                          Comment


                          • Onko johdot ehjät?

                            Comment


                              Johdoissa ei näkynyt päällepäin mitään. Lisäksi vikakoodi vaihtuu sen mukaan, kumpi anturi on paikoillaan, joten epäilen myös purkuautosta tullutta anturia vialliseksi.

                              Comment


                              • Yleensä ei näykkään, yleismittarilla saa selville.

                                Helpoiten saat selville kun vaihat autosta missä toimii. Esim mulla niitä 3 pihassa, jos vikakoodi jää niin ei oo anturissa vikaa.

                                Comment


                                  Joko vinkkelisilmien johtosarjat kerkesi tähän korimalliin? Johtosäikeet ovat huonosti tehtyjä, eli liian kovia autokäyttöön, murtuvat ja siten saattaa johtosarjavika olla syy. Hyvä johdin on aina made in kermaani.

                                  Comment


                                    Eipä auttanut ilmanlaatuanturin maadoittaminen suoraan koriin.
                                    Ei myöskään alkuperäisen maajohdon irrottaminen liittimestään ja erillisen maajohdon asennus: Alkuperäinen anturi ja tehdasuusi anturi herjaavat shortseja to plus ja Latvian anturi short to ground.

                                    Onneksi sentään huomasin, että kojelaudan ilmaventtiilien ja tuhkakupit valaistus on pimeänä. Sulake #29 oli palanut.
                                    Vaihdoin sulakkeen todetakseni, ettei toimi vieläkään...
                                    Täytyy jatkaa harrastamista illalla.

                                    Edit: Eipä taida tämä ratkaista ilmanlaatuanrutin ongelmia, mutta sisävalaistuksen ongelmiin se tuo valoa: https://www.audiworld.com/forums/a8-...2831582/page3/
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut kvande; 4.11.2020, 09:03. Perustelu: Lisätty linkki audiworldin ketjuun, jossa käsitellään nappuloiden valaistuksen ongelmaa.

                                    Comment


                                      Nyt toimii kojelaudan valaistus, mutta keskikyynärnojan valaistuksen korjaus menee keväämmälle. Jospa tuolloin saisi korjattua myös kyynärnojan kansien vaimennuksen...

                                      Mitään vikaa en kyennyt kyynärnojan johdoista paikallistamaan, mutta liittimen irrottamalla muut valot syttyivät. - Olisiko sitten käsinojalle menevien johtojen kuoret hankaantuneet ja ottavat yhteen sopivassa asennossa?

                                      Täytyy jatkaa sisäilma-anturin ihmettelyä, kunhan VCDS palautuu lainasta.

                                      Nämä sähköhommat hiukan ärsyttää, sillä B1S1 -lambdan lämmitys heittää vieläkin satunnaisesti vikakoodia.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                        Miten meinasit korjata kyynärnojan kansien vaimennuksen? Minä kysyin valmistajalta niitä kaasujousia mutta eipä tullut vastausta.

                                        Comment


                                          Kaasujouset ovat kai kunnossa, mutta niitä ympäröivä muovikannake on halki. Ajattelin korjata kannakkeet vetämällä ympärille kutistemuovin tms., joka toivottavasti korjaisi ongelman.

                                          Comment


                                          • A8 w12 6.0, -05.
                                            Olen lukenut ketjuasi, tuo nokka-akselin asentoanturi kiinnitti huomion.
                                            Omassa tulee P0014 ja P1338 koodit, pakopuolen nokka-akseli 1. pytyn puoleinen.
                                            Maksaa n. 30€ ja vaihdoit pienellä riisumisella, auttoiko?

                                            Joo, eli tuo P0014 näyttäisi viittaavan solenoidiin joka säätelee öljynpainetta nokka-akselin
                                            rattaalle ja sillä tavalla muuttaa ennakkoa.
                                            Alanpa purkamaan ongelmaa ensin vaihtamalla tuon asentoanturin.
                                            Mikäli sitten tuo P0014 jatkuu, niin missäköhän tuo solenoidi on?
                                            Viimeksi muokannut Auris; 15.7.2021, 10:21.

                                            Comment


                                              Click image for larger version

Name:	SSP267_133.png
Views:	1364
Size:	150,5 Kt
ID:	1921741
                                              Edit: Nyt en tiedä miksi liitettä lisätessä kirjoittamani tekstit katosivat bittiavaruuteen...

                                              Asentoanturin vikakoodit siis katosivat pysyvästi anturin vaihdolla.
                                              Solenoidiventtiilit on sijoitettu SSP 267:n mukaan kanteen, nokka-akselien väliin pystyyn kannen jakoketjun puoleiseen päätyyn.
                                              Viimeksi muokannut kvande; 19.7.2021, 18:09.

                                              Comment


                                                Jahans, tänään olikikin taas viimeinen päivä käyttää W12 leimalla varsinaisen katsastusajan puitteissa.
                                                Aamulla siis vaihtamaan nastarenkaat pois alta. Sitten auton pesu, koeajo, valojen ja vilkkujen tarkistus, vikakoodien luku ja leiman hakuun. - Leima tuli moitteitta (mitä nyt katsastusmies taisi yllättyä kaasun vasteesta, siihen malliin A8 hyökkäsi parkkiruudusta kun katsastusmies lähti tutkimaan potilasta).

                                                Seuraavaksi vien auton ilmastointihuoltoon, jota sivuten minulla olisikin pieni kysymys: Pitääkö kaikkien ohjauslaitteen vikakoodien olla nollattuna, ennen kuin adaptaatio menee läpi?

                                                Auto on pitkään herjannut sisäilman laatua mittaavasta anturista. Olen yrittänyt vaihtaa anturin käytettyyn alkuperäiseen ja uuteen tarvikeanturiin, mutta koodi vain pysyy.
                                                Lisäksi takajalkatilan lämmittimet ovat olleet vuosia pimeinä, enkä ole niitä saanut vaihdetuksi...

                                                Tänään sitten erehdyin yrittämään HVAC -modulin Basic settings:iä, jonka seurauksena HVAC:n moduulille tulee nyt herja adaptaation puutteesta:
                                                -------------------------------------------------------------------------------
                                                Address 08: Auto HVAC Labels: None
                                                Part No SW: 4E0 910 043 B HW: 4E0 820 043 D
                                                Component: KLIMAAUTOMAT 016 0400
                                                Revision: 00000030 Serial number: 00000000070072
                                                Coding: 0112859
                                                Shop #: WSC 78654 326 45725
                                                VCID: 1C37026BDF29EC66EF-8048

                                                4 Faults Found:
                                                01592 - Air Quality Sensor (G238)
                                                010 - Open or Short to Plus
                                                Freeze Frame:
                                                Fault Status: 01101010
                                                Fault Priority: 3
                                                Fault Frequency: 1
                                                Reset counter: 184
                                                Mileage: 286775 km
                                                Time Indication: 0
                                                Date: 2021.07.19
                                                Time: 11:33:19

                                                Freeze Frame:
                                                Temperature: 22.0°C

                                                00065 - Rear Left Footwell Heater (Z42)
                                                004 - No Signal/Communication
                                                Freeze Frame:
                                                Fault Status: 01100100
                                                Fault Priority: 3
                                                Fault Frequency: 1
                                                Reset counter: 184
                                                Mileage: 286775 km
                                                Time Indication: 0
                                                Date: 2021.07.19
                                                Time: 11:33:21

                                                Freeze Frame:
                                                Voltage: 14.30 V

                                                00066 - Rear Right Footwell Heater (Z43)
                                                004 - No Signal/Communication
                                                Freeze Frame:
                                                Fault Status: 01100100
                                                Fault Priority: 3
                                                Fault Frequency: 1
                                                Reset counter: 184
                                                Mileage: 286775 km
                                                Time Indication: 0
                                                Date: 2021.07.19
                                                Time: 11:33:21

                                                Freeze Frame:
                                                Voltage: 14.20 V

                                                01087 - Basic Setting Not Performed
                                                005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
                                                Freeze Frame:
                                                Fault Status: 01100101
                                                Fault Priority: 2
                                                Fault Frequency: 1
                                                Reset counter: 184
                                                Mileage: 286775 km
                                                Time Indication: 0
                                                Date: 2021.07.19
                                                Time: 11:32:34
                                                -------------------------------------------------------------------------------

                                                Comment


                                                  Mistä se Audi aina tietää sopivimman hetken vikavalon syttymiselle.
                                                  Tartosta olisi saanut ajan jo perjantaiksi.

                                                  Tehostimen nesteet ilmeisesti vähissä...
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    Siitäkö VAG-valo palaa?

                                                    Comment


                                                      Heh, kyllä.
                                                      Optimistina en pakannut VCDS:ää mukaan lomareissulle, mutta eiköhän tuolla pääse nilkuttamaan huomenna kotiin.

                                                      Comment


                                                        Nyt pääsin kotiin ja luin vikakoodit: Vikavalon sytytti 1 bankin 1. lambda. - Ilmeisesti lambdan liitin pätkii vieläkin toisinaan, sillä vikavalo katosi jo Tallinnan satamaan saapuessa.
                                                        -------------------------------------------------------------------------------
                                                        Address 01: Engine Labels: 07C-910-018-BHT1.lbl
                                                        Part No SW: 4E0 910 018 HW: 4E0 906 018
                                                        Component: 6.0L W12/4V G ª0050
                                                        Revision: 00000000 Serial number: AUX3Z0E5167039
                                                        Coding: 0011773
                                                        Shop #: WSC 02313 785 00200
                                                        VCID: 5CB7426B9FA9AC6BFF-8008

                                                        2 Faults Found:
                                                        19058 - Linear Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 Pump Current Trim Circuit
                                                        P2626 - 004 - Open - Intermittent
                                                        19713 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1; Heating Circuit
                                                        P3257 - 001 - Regulation at Upper Limit
                                                        Readiness: 0000 0000
                                                        -------------------------------------------------------------------------------

                                                        Sitten tuo ohjaustehostimen tilanne: Öljytaso oli laskenut minimiin ja öljy oli tosi likaista, ei liene koskaan tarkistettu säiliön hankalan sijainnin vuoksi.

                                                        Onneksi ostin Tallinnan Forssilta kaksi litraa tehostinöljyä. - Myyjä oikein tiirasi rekisterinumeron ikkunasta ja myi minulle kaksi litraa Swag 99 90 6162.
                                                        Tänään imaisin säiliöstä pois mitä sain ja lisäsin 0,4 litraa ko nestettä.

                                                        ... Vaan jokin pieni epäilys jäi kalvamaan ja äsken googletin mitä tavaraa sain Tallinnassa: https://partsfinder.bilsteingroup.co...99%2090%206162
                                                        Tuo Swag 99 90 6162 on CHF 7.1 vastaavaa tavaraa ja ymmärtääkseni W12 2006 -malliin kuuluu CHF202: http://www.pentosin.net/pressrelease...luid_guide.pdf

                                                        Eli nyt käyttämäni neste ei ole yhteensopivaa autossa olevan nesteen kanssa?

                                                        Edit: Joka tapauksessahan noin paskainen öljy menee kokonaan vaihtoon, mutta olisi kiva tietää mitä lientä tunne pitää tunkea...
                                                        Attached Files
                                                        Viimeksi muokannut kvande; 30.7.2021, 18:20.

                                                        Comment


                                                          Ihan oikein tulkitsit, oikea neste SWAG:n purkissa olisi ollut 99 90 6161

                                                          Comment


                                                            Mineraalinen ja synteettinen käy kyllä ristiin, eli mitään tuhoa ei tule.

                                                            Audilta kun ostat, niin kaikkiin vehkeisiin saat samaa "päivitettyä G002000sta" eli nykyään G004000.

                                                            Comment


                                                              Kiitos vahvistuksesta.

                                                              Täytyy huuhdella järjestelmä ja laittaa uudet G004000 nesteet sisälle.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X