Voi mavon silimä!
Tänään töistä palatessa moottorin vikavalo läiskähti mittaristoon seuraavien vikakoodien saattelemana:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 07C-910-018-BHT1.lbl
Part No SW: 4E0 910 018 HW: 4E0 906 018
Component: 6.0L W12/4V G ª0050
Revision: [COLOR=#0066cc]00000000[/COLOR] Serial number: AUX3Z0E5167039
Coding: 0011773
Shop #: WSC [COLOR=#0066cc]02313 785 00200[/COLOR]
VCID: 5CB7426B9FA9ACAFA5-8008
4 Faults Found:
19757 - Exhaust Camshaft Position Sensor Bank 1 (G300)
P3301 - 001 - Open or Short to Plus - Intermittent - MIL ON
16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0011 - 008 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
18672 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1
P2240 - 001 - Pump Current Open Circuit - Intermittent
19713 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1; Heating Circuit
P3257 - 001 - Regulation at Upper Limit
Readiness: [COLOR=#0066cc]0000 0001[/COLOR]
-------------------------------------------------------------------------------
Eipähän siinä auttanut muuta kuin alkaa käpistelemään johtosarjan liittimiä ilmanputsarin tykönä. - Kas niitähän olin joutunut veivaamaan ilmanpuhdistimen vaihdon aikana...
Tuon jälkeen tein kauppareissun Kirkkonummelle ja paluumatkalla vikavalo palasi jälleen. Tällä kertaa vikakoodeina tuli:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 07C-910-018-BHT1.lbl
Control Module Part Number: 4E0 910 018 HW: 4E0 906 018
Component and/or Version: 6.0L W12/4V G ª0050
Software Coding: 0011773
Work Shop Code: WSC [COLOR=#0066cc]02313 785 00200[/COLOR]
VCID: 5CB7426B9FA9ACAFA5-8008
4 Faults Found:
19713 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1; Heating Circuit
P3257 - 001 - Regulation at Upper Limit - Intermittent
18669 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P2237 - 001 - Pump Current Open Circuit - Intermittent
18331 - Please Check DTC Memory of ECU Number 2
P1923 - 008 -
16537 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1
P0153 - 002 - Response too Slow - Intermittent
Readiness: [COLOR=#0066cc]0110 0001[/COLOR]
Logitietoina onnistuin kaappaamaan seuraavaa:
2.3 % Lambda Control Bank 1
22.7 % Lambda Control Bank 2
1.000 Lambda Control Bank 1 (actual)
1.624 Lambda Control Bank 2 (actual)
2.3 % Lambda Control Bank 1 Sensor 1
22.7 % Lambda Control Bank 2 Sensor 1
0.395 V Sensor Voltage Bank 1 Sensor 2
1.085 V Sensor Voltage Bank 2 Sensor 2
Test OFF Result Lambda Availability
Test OFF Result Delta Lambda B1
-------------------------------------------------------------------------------
Lisäksi toiselta moottorinohjaukselta tuli vikakoodit:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 11: Engine II Labels: 07C-910-018-BHT2.lbl
Control Module Part Number: 4E0 910 018 HW: 4E0 906 018
Component and/or Version: 6.0L W12/4V G ª0050
Software Coding: 0011773
Work Shop Code: WSC [COLOR=#0066cc]02313 785 00200[/COLOR]
VCID: 5CB7426B9FA9ACAFA5-8008
2 Faults Found:
19710 - Oxygen (Lambda) Sensor B4 S2
P3254 - 001 - Signal too Slow - MIL ON
19680 - Oxygen (Lambda) Sensor B3 S2
P3224 - 001 - Signal too Slow
-------------------------------------------------------------------------------
Minkälaisia arvauksia arvon valamiehillä olisi vikalottoon?
- Polttoainejärjestelmän puhdistusaine on paskonut lambdat?
- Johtosarjassa häikkää?
- Muuta, mitä?
Johtosarjaongelma ei liene poissuljettu, sillä toisen ECU:n johtosarjaa on joku jossakin välissä ranettanut alla olevan kuvan mukaisesti:
Tänään töistä palatessa moottorin vikavalo läiskähti mittaristoon seuraavien vikakoodien saattelemana:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 07C-910-018-BHT1.lbl
Part No SW: 4E0 910 018 HW: 4E0 906 018
Component: 6.0L W12/4V G ª0050
Revision: [COLOR=#0066cc]00000000[/COLOR] Serial number: AUX3Z0E5167039
Coding: 0011773
Shop #: WSC [COLOR=#0066cc]02313 785 00200[/COLOR]
VCID: 5CB7426B9FA9ACAFA5-8008
4 Faults Found:
19757 - Exhaust Camshaft Position Sensor Bank 1 (G300)
P3301 - 001 - Open or Short to Plus - Intermittent - MIL ON
16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0011 - 008 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
18672 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1
P2240 - 001 - Pump Current Open Circuit - Intermittent
19713 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1; Heating Circuit
P3257 - 001 - Regulation at Upper Limit
Readiness: [COLOR=#0066cc]0000 0001[/COLOR]
-------------------------------------------------------------------------------
Eipähän siinä auttanut muuta kuin alkaa käpistelemään johtosarjan liittimiä ilmanputsarin tykönä. - Kas niitähän olin joutunut veivaamaan ilmanpuhdistimen vaihdon aikana...
Tuon jälkeen tein kauppareissun Kirkkonummelle ja paluumatkalla vikavalo palasi jälleen. Tällä kertaa vikakoodeina tuli:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 07C-910-018-BHT1.lbl
Control Module Part Number: 4E0 910 018 HW: 4E0 906 018
Component and/or Version: 6.0L W12/4V G ª0050
Software Coding: 0011773
Work Shop Code: WSC [COLOR=#0066cc]02313 785 00200[/COLOR]
VCID: 5CB7426B9FA9ACAFA5-8008
4 Faults Found:
19713 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1; Heating Circuit
P3257 - 001 - Regulation at Upper Limit - Intermittent
18669 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P2237 - 001 - Pump Current Open Circuit - Intermittent
18331 - Please Check DTC Memory of ECU Number 2
P1923 - 008 -
16537 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1
P0153 - 002 - Response too Slow - Intermittent
Readiness: [COLOR=#0066cc]0110 0001[/COLOR]
Logitietoina onnistuin kaappaamaan seuraavaa:
2.3 % Lambda Control Bank 1
22.7 % Lambda Control Bank 2
1.000 Lambda Control Bank 1 (actual)
1.624 Lambda Control Bank 2 (actual)
2.3 % Lambda Control Bank 1 Sensor 1
22.7 % Lambda Control Bank 2 Sensor 1
0.395 V Sensor Voltage Bank 1 Sensor 2
1.085 V Sensor Voltage Bank 2 Sensor 2
Test OFF Result Lambda Availability
Test OFF Result Delta Lambda B1
-------------------------------------------------------------------------------
Lisäksi toiselta moottorinohjaukselta tuli vikakoodit:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 11: Engine II Labels: 07C-910-018-BHT2.lbl
Control Module Part Number: 4E0 910 018 HW: 4E0 906 018
Component and/or Version: 6.0L W12/4V G ª0050
Software Coding: 0011773
Work Shop Code: WSC [COLOR=#0066cc]02313 785 00200[/COLOR]
VCID: 5CB7426B9FA9ACAFA5-8008
2 Faults Found:
19710 - Oxygen (Lambda) Sensor B4 S2
P3254 - 001 - Signal too Slow - MIL ON
19680 - Oxygen (Lambda) Sensor B3 S2
P3224 - 001 - Signal too Slow
-------------------------------------------------------------------------------
Minkälaisia arvauksia arvon valamiehillä olisi vikalottoon?
- Polttoainejärjestelmän puhdistusaine on paskonut lambdat?
- Johtosarjassa häikkää?
- Muuta, mitä?
Johtosarjaongelma ei liene poissuljettu, sillä toisen ECU:n johtosarjaa on joku jossakin välissä ranettanut alla olevan kuvan mukaisesti:
Comment