Tämä projekti on ollut jo hetken käynnissä ja nyt ajattelin jakaa tämän muullekkin harrastavalle kansalle. Tavoitteena istuttaa isokorisen osia pikkukoriseen, päivitellä alustaa, voimansiirtoa ja jarruja ja sitten vielä moottorillekkin tehdään... jotain. ;)
Alkutilanne:
Kun allekirjoittaneen edellinen B5 S4 sai purkutuomion laajamittaisen sähköpalon jäljiltä, valikoitui seuraajaksi nelivetoinen A6 avant manuaalivaihteistolla ja tietysti 2.7t koneella. Vuosimalli on 2000 ja moottorikoodi AJK. Trafin tietojen mukaan tämä on Euro 2, eli oikein oiva aihio tehdä yhtä ja toista.
Autoa en aluksi sen kummemmaksi projektiksi kaavaillut, mutta ensimmäisenä keväänä jumiutuneet etujarrut laukaisivat lumipalloefektin. Foorumille ilmaantui tuolloin myyntiin C5 RS6 etujarrut, jotka sitten hankin tarkoituksena vaihtaa ne HP2 satuloiden tilalle. Vaihtoprosessiha sitten tökkäsi kun huomasin, että eihän tuo kombinaatio olekkaan suoriltaan sopiva bitin napaan. Etujarrulevyt kun ovat väärällä offsetilla.
Ja eikun ostoilmoa tekemään RS6 etunavoista. Ilmoitus toimi ja löysin oikein harrastajaystävälliseen hintaan etuolkavarret napoineen. Taino oikeastaan löysin RS6 akselistot kaikkine osineen. Osienhakureissulla myyjä sitten tarjosikin akseleiden lisäksi käytännössä kaikkia RS6 osia (pl. moottori, vaihteisto, jarrut, valot, ym. pientä) sellaiseen hintaan, että eipä siinä voinut kieltäytyä.
Lopputulemana meikäläiselle oli ilmaantunut reilu pakettiautollinen RS6 osia ja näiden kaveriksi jahdistelin eri myyntikanavoilta alustasarjan, uretaanipuslat, RS6 takajarrut, S6 helmat, RS6 ajovalot ja paljon muuta hilpettä...
Alkutilanne:
Kun allekirjoittaneen edellinen B5 S4 sai purkutuomion laajamittaisen sähköpalon jäljiltä, valikoitui seuraajaksi nelivetoinen A6 avant manuaalivaihteistolla ja tietysti 2.7t koneella. Vuosimalli on 2000 ja moottorikoodi AJK. Trafin tietojen mukaan tämä on Euro 2, eli oikein oiva aihio tehdä yhtä ja toista.
Autoa en aluksi sen kummemmaksi projektiksi kaavaillut, mutta ensimmäisenä keväänä jumiutuneet etujarrut laukaisivat lumipalloefektin. Foorumille ilmaantui tuolloin myyntiin C5 RS6 etujarrut, jotka sitten hankin tarkoituksena vaihtaa ne HP2 satuloiden tilalle. Vaihtoprosessiha sitten tökkäsi kun huomasin, että eihän tuo kombinaatio olekkaan suoriltaan sopiva bitin napaan. Etujarrulevyt kun ovat väärällä offsetilla.
Ja eikun ostoilmoa tekemään RS6 etunavoista. Ilmoitus toimi ja löysin oikein harrastajaystävälliseen hintaan etuolkavarret napoineen. Taino oikeastaan löysin RS6 akselistot kaikkine osineen. Osienhakureissulla myyjä sitten tarjosikin akseleiden lisäksi käytännössä kaikkia RS6 osia (pl. moottori, vaihteisto, jarrut, valot, ym. pientä) sellaiseen hintaan, että eipä siinä voinut kieltäytyä.
Lopputulemana meikäläiselle oli ilmaantunut reilu pakettiautollinen RS6 osia ja näiden kaveriksi jahdistelin eri myyntikanavoilta alustasarjan, uretaanipuslat, RS6 takajarrut, S6 helmat, RS6 ajovalot ja paljon muuta hilpettä...
Comment