Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Haldex performance controller (sininen)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Haldex performance controller (sininen)

    Olen tekemässä kimppatilauta ko osalle (gen1).
    Sopii: [COLOR=#999999]Upgraded performance Haldex controler for the VAG range. Audi A3 / S3 Quattro Audi TT Quattro Seat Leon 4 Seat Alhambra Skoda Octavia 4x4 VW Golf R32 VW Bora AWD VW Sharan AWD VW Beetle RSi

    [/COLOR]Kiinnostuneet voivat ilmoittautua
    juha-matti.laine@automaa.fi

    Alustava hinta-arvio: about 700€, kun määrä selvillä niin ilmotan tarkan hinnan.

    Jm

    #2
    Tähän kohtaan muistutus kimppatilausten säännöistä.

    Läpinäkyvyyttä ei ole koskaan liikaa, eli miten mm. kustannukset muodostuvat jne.

    Comment


    • #3
      Aina joku urputtaa.... ... kiitokseksi vaivasta mitä joku hyvää hyvyttää näkee.
      Kustannukset kerrotaan eurolleen kunhan tiedän montako tilataan sekä millaisella alennuksella ne saa ostattua.

      Jos tämä ei täytä tämän foorumin sääntöjä, deletoi pois ja unohdetaan ko juttu.

      Comment


        #4
        Oishan se tietty kiva tietää mistä niitä ollaan tilaamassa jos ollaan. Jotain normaalihintojaki ois olla hyvä olemassa.

        Comment


        • #5
          Mistä halvimmalla saa, tässä yksi vastaus:

          Sorry but we can only off the price as we have on the website as we get hardly any discount.

          Kind Regards

          Mike - Awesome GTI Store
          www.awesome-gti.co.uk

          Heidän hintansa: 690£

          Jos joku tietää edullisen paikan mistä voi kysyä tai jos joku on jo kysynyt, tietoa tännepäin.

          Comment


          • #6
            Näyttää huonolta: jokainen paikka josta olen kysynyt on vastannut ettei heillä ole katetta antaa alennusta.

            Comment


            • #7
              Ootko kysynyt TT-shopista (www.thettshop.co.uk) ?
              TT foorumilta lueskelin vuonna 2006 olivat tehneet kimppatilauksen TT-shopista:
              "The TTShop have made us the best offer.
              Gen1 Haldex Performance Controller - £475.00 inc VAT fitted or delivered. "

              Comment


              • #8
                Laitoin kyselyn menemään.
                Heidän listahinta on sen verran korkeampi että ainakin jotain pelivaraa luulisi olevan :-)

                Comment


                • #9
                  Minua ainakin kiinnostaa. Ratkaisevat tekijät hinta ja saatavuus.

                  Comment


                  • #10
                    Ei taida hyödyttää ostaa uuteen RS3:seen uutta boxia, kuinka paljon tuo muuten muuttaa auton käytöstä?

                    Comment


                      #11
                      Ei ole vielä saatavana RS3:seen, huhujen mukaan tulossa vuodenvaihteen tienoilla.

                      Alkuperäinen kirjoittaja Peke78 Näytä viesti
                      kuinka paljon tuo muuten muuttaa auton käytöstä?
                      Lyhyesti sanottuna P.A.L.J.O.N :D
                      Talvi testiä en ole vielä päässy tekemään, mutta muut alustat on kokeiltu ja todettu toimivammaksi kuin orkkis.

                      Asfaltti: Eron huomaa parhaiten kun kiihdyttää reippaammin niin auton keula ei nouse enää niin paljon kuin ennen vaan auto on vakaampi. Mutkassa voi avata kaasun hieman aikaisemmin koska voima siirtyy enemmän taakse ja keulaa helpompi kontrolloida.

                      Hiekka: Autoa voi viedä täysin kaasulla koska aliohjaaminen on poistunut käytännössä kokonaan. Nykyään hiekkateitä on ''ilo'' ajaa varsinkin jos tarjolla on hieman irtosoraa koska eihän tuo jaksa muuten mennä kunnolla... :D

                      Lumi/jää: Kokemuksia tulee vasta ensitalvena niistä joskus myöhemmin.

                      Comment


                      • #12
                        Varauksellinen kiinnostus myös täällä suunnassa! Vaikuttavin tekijä on hinta.

                        Comment


                        • #13
                          Tt shopista ei ole tullut mitään vastausta.
                          Huonolta näyttää, ilmeisesti osassa ei ole paljoa katetta kun kukaan ei ole alennusta luvannut.

                          Comment


                          • #14
                            Kysyin suoraan haldexilta:

                            Your message was well received but unfortunately, we are not able to take care of your request.
                            Traction Systems division has been divested to BorgWarner Inc. since January 31st 2011.

                            Thank you for your interest in Haldex.

                            Best regards,

                            Anne Wittig
                            Marketing Assistant

                            Comment


                            • #15
                              Taitaa jäädä tämä kimppakauppa toteutumatta, en ole löytänyt yhtään liikettä joka olis edes jonkunlaisen tarjouksen näistä tehnyt.

                              Comment


                              • #16
                                Onkos tää ajatus nyt sit lopullisesti kuollut ja kuopattu?

                                Comment


                                • #17
                                  Oletko kysynyt ACE Competitionilta Ruotsista?

                                  Comment


                                    #18
                                    Parista TT:stä on nyt ajo/kyytikokemusta ja olen valmis sanomaan että 03 octaviassani oli paljon parempi haldex. Siis todella paljon. Se oli neliveto ihan heti eikä vasta hetken päästä ja nämä pari TT:tä ainakin ovat vasta hetken päästä.

                                    Ocun perusteella olen vaan naureskellut kaikille haldex-kritisoijille, mutta on noita näemmä huonompiakin. Ocussa ei ollut mitään toivomisen varaa nelivedon toimivuuden suhteen koskaan tippaakaan.

                                    Tuumaan tässä siis ääneen, että noissa on saattanut tapahtua ihan saman sukupolvenkin sisällä positiivista kehitystä vuosien mittaan. Joku kokeilunhaluinen voisi esim 03 ocun ohjainta sovitella tuollaiseen "sudin ensin hetken" -autoonsa niin voisi muuttua jo melkoisen ratkaisevasti.

                                    Comment


                                    • #19
                                      On tainnut kyllä TT:issä olla vikaavikaa, pumppu finaalissa tms.

                                      Octavissa(1U) ja TT:ssä(8N) on 100% sama neliveto ja samat osat, eli ei niissä kyllä tuollaisia eroja ole, jos kaikki on kunnossa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Tuokin on toki hyvin mahdollista enkä olisi yhden kokemuksen perusteella edes suutani avannut.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Nuo pumpun sähkömoottorin hiilet menee TT:stä tuossa 100tkm jälkeen aika pian ja tuntuu nyt olevan aika moni TT niissä kilometreissä, että pumppu alkaa olemaan elämänsä päässä... :) Toimiessan ei kyllä mieti montaa nanosekuntia.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tähän on pakko kommentoida, että ESP:n vaikutus omassa TT:ssä on aika mielenkiintoinen liittyen Haldexin toimintaan.

                                            Jos esim kolmosella polkaisee menemään, niin vääntöjen huipussa etupyörät ottaa sutia ja esp valo palaa, mutta pudottaa ennemmin potkua kun sysää taakse vetoja. Siis lopulta sysää, mutta ensin vähän rajoittaa voimaa ja koittaa ilmeisesti etupään lukolla (abseilla) tasata menoa.

                                            Mutta, kun ottaa ESP:n pois päältä ja tekee saman, niin pienintäkään sutimista ei etupäässä tapahdu.

                                            Vaikuttaa siis siltä, että ESP päällä sallii etupyörien sutimista enemmin, ennen kun rupee lyömään haldexiin pitoja. ESP pois päältä toimii, kuten porkkis totesi Octavian toimivan.

                                            Eli siis loppukaneettina ei voi omassakaan syyttää pumppua, koska toimii hyvin ilman ESP:tä, mutta ESP:n toimivuutta voi sitten taas arvostella vapaasti.

                                            Comment


                                              #23
                                              Joo toi on iso ongelma joissakin tt-audeissa että satasen vauhdissa lyö sutia kostealla asfaltilla :)

                                              Skodassa ei ollut ESP:llä mielestäni mitään havaittavaa vaikutusta vetopitoon esimerkkitilanteissa. Jotain eroa vehkeissä siis kyllä on oltava mun mielestä. Jos ei sitten muussa niin ainakin ohjainlaitteen softassa.

                                              Kuitenkin skoda-kokemukseeni perustuen en kaivannut yhtään tuollaista sinistä laatikkoa. Jossain muussa vehkeessä voi olla hyvin perusteltu. Joissain tapauksissa myös siis ihan toisen auton orkkisohjain voisi tuoda jonkinasteista autuutta.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Huonot renkaat? :)

                                                Voisin itse kanssa allekirjoittaa tuon, että jotain eroa näissä on. Ainakin tuossa ohjauksessa. Itsellä kokemusta myös aiemmin omistamastani A3:sta ja se toimi ESP:n kanssa niin kun TT ilman ESP:tä, kun siis puhutaan esim liikkeelle lähdöstä. Tähän mielenkiintoisena ilmiönä voi sanoa, että oma A3 oli samalla koneella kun porkkiksen Octavia (ARX). Tällä ei todennäköisesti ole merkitystä, mutta kuitenkin....

                                                Comment


                                                • #25
                                                  ESP:n toiminnassa voi toki eroja olla, mutta itse neliveto on 100% sama kaikissa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tarvii kysästä jos tuo (Puoli)ruotsalainen kaverini vois laittaa sähköpostia ACE:lle ja pyytää tarjousta.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Mikko se on nyt vähän suhteellista sitten kuinka monta prosenttia on sama.

                                                      Ohjainlaite ocu 2003: 02D900554D
                                                      TT 2000: 02D900554C
                                                      TT 2003: 02D900554D

                                                      Ja kyllä, D on korvannut C:n varaosana, mutta eivät ole siis sama kampe tehtaalta. Pysyn kannassani että tuolla D-purkilla vehkeet vetää paremmin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ja tää D purkki maksaa?? 1000+?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Varmasti kallis. Ajatuskuvioni liittyi lähinnä käytettyjen markkinoihin.

                                                          Ennen kenenkään ostopäätöksiä toki olisi mukava kuulla muitakin vastaavia kokemuksia. Onko esim vanhemman pään vehkeestä hajonnut ohjain ja korvattu D:llä? Entä onko joku vaikkapa mk1 tt:nsä vaihtanut pre 2003:stä 2003:een ja todennut eroa vedossa?
                                                          Toisin sanoen jos ei vaikutakaan, minulle ei tarvitse asiasta palautetta antaa :)

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Uusi D-purkki näkyy olevan siinä kymppejä auki 1100€.

                                                            Itselläni on yhden talven verran kokemusta haldexista tuolla '02 vuoden A3:lla. Olen ihmetellyt sitä haldexin lagiin liittyvää kritisointia, minusta tuo kun on vetänyt ihan nätisti kaikilla. Tahkolla sitä sai pyörittää ympyrää paikoillaan, kun esim. S2 Coupé teki silmukoita. "Tasauspyörästön lukkokaan" ei minusta ole rutissut liukkailla vielä kertaakaan. Rapse alkaa vasta, kun kaasun nostaa, eikä luisto ole hanskassa.. =)

                                                            Omasta en ole tarkastanut tuota ohjainlaitteen numeroa, mutta olettaisin sen olevan tuo D, sillä kone on juurikin ARX.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X