Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ex. A4 B6 TDI Avant, nyk. A4 B6 1.8tq Sedan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ex. A4 B6 TDI Avant, nyk. A4 B6 1.8tq Sedan

    Melko perusmallin varustelulla oleva vm. 2002 B6 saapui talouteen 9.4.08. Edellinen B5 ehti olla ajokkina siis melkolailla tasan vuoden. Nyt kuitenkin haussa oli manuaalivaihteinen diesel vähillä kilometreillä. Tässä yksilössä mittariin oli kertynyt 47500km ostohetkellä :) Koneena 96kW AWX eli 5-vaihteisella laatikolla.

    Lähtötilanne Huhtikuussa näytti suunnilleen tältä:
    http://www.hiflow.org/img/misc/audi/ostokunto.jpg

    Heti kärkeen piti vanteet vaihtaa. Foorumin kautta löytyi Arctosin myynti-ilmoitus ja Rialin Montrealit Goodyearin renkailla ruuvattiin alle. Samalla vilkkupolttimot vaihdettiin kirkkaisiin ja kulahtaneisiin ajovaloihin uudet polttimot alkuperäisten (!) tilalle.

    Tilanne Toukokuussa 08:
    http://www.hiflow.org/img/misc/audi/0508_02_pieni.jpg
    Viimeksi muokannut turbokiisseli; 17.2.2010, 12:59.

  • #2
    Helmat korinväriin ja pari senttiä alemmas...

    Comment


    • #3
      Alkuperäiset pyyhkijänsulat olivat nekin nähneet parhaat päivänsä, joten Marmorilta lähti tilaukseen AeroTwin -muunnossarja hintaa 79,80€. Alkuperäiset Aero-sulat ovat esim. Boschin sulkiin verrattuna huomattavasti jämäkämmät. Yllätyksekseni varsiin ei kuitenkaan käy Boschin sulat, joten kun vaihdon aika tulee täytyy alkuperäisiin sulkiin askarrella uudet kumit. Asennus vei n. 10min. Varsien päistä suojatulpat pois, mutterit auki ja nitkuttamalla vanhat varret irti. Uudet tilalle ja kiristys. Vanhojen pyyhkijöiden paikat on hyvä merkitä tuulilasiin ensin esim. maalarinteipillä.

      http://www.hiflow.org/img/misc/audi/aerotwin.jpg

      Samalla vaihtui etujarrut. Levyiksi tuli Zimmermannin rei'itetyt ja paloiksi GreenStuffit. GreenStuffin palat ovat kyllä pienoinen pettymys. Jarrutusteho on verrattavissa vakipaloihin, mutta jarrutuntuma on mielestäni huonompi. Jarrusatulat maalasin kiiltävän mustalla vasaralakalla.

      http://www.hiflow.org/img/misc/audi/etujarrut.jpg
      Viimeksi muokannut turbokiisseli; 5.2.2010, 20:54.

      Comment


      • #4
        Foorumin kautta löytyi kohtuuhintaan S-line ovilistat. Puukolla raottamalla listojen kulmaa ja vetämällä sai alkuperäiset listat helposti irti. Uudet asennetaan kaksipuolisella teipillä ja näyttävät tältä:
        http://www.hiflow.org/img/misc/audi/ovilista.jpg

        Ja asennuslistalla vielä odottamassa:

        FIS:n viiksi ja pissapojan nestetason anturi
        http://www.hiflow.org/img/misc/audi/fis.jpg

        Vakionopeussäätimen viiksi ja rattiakselin ohjainmoduuli
        http://www.hiflow.org/img/misc/audi/tempomat.jpg

        Nämä varmaan löytävät tiensä autoon ensi viikon aikana kunhan saan varattua ajan Laakkoselle koodausta varten.
        Viimeksi muokannut turbokiisseli; 20.1.2009, 13:47.

        Comment


        • #5
          Mustia helmoja helpottamaan Saksan Ebaysta tarttui huutohaaviin S-line etuhelma hintaa 196€ toimitettuna kotiovelle. Helman asennuksen yhteydessä sumuvalot varmaan saavat samalla kyytiä ja tilalle tulee S6:n LED-päivävalot.

          Onko kokemuksia takahelmoista dieselissä? Lähinnä kiinnostaisi laittaa tuplaputkille ulostulot, mutta nokeaako ulkonevat putken päät puskurin pahastikin?

          Alusta varmaankin päivittyy heinäkuussa Eibachin ProSystemillä jos sellaisen Saksan reissulta löydän. Samoin RNS-E olisi suunnitelmissa asentaa.

          Comment


          • #6
            Tänään asensin pissapojan nestetasoanturin. Yllättäen anturin paikka olikin säiliön etupuolella eikä suoraan sisälokasuojan alla kuin suurimmassa osassa ko. projekteista otetuista kuvissa. Anturin johdot vein kabiiniin ECU-laatikon kautta. Maajohdon kytkin kuskin kickpaneelin takana olevaan maapaikkaan ja + johdon T17 liittimelle.

            Comment


            • #7
              Missä hinnoissa noi fis ja vakkari liikkuu?

              Comment


              • #8
                Saksasta tilattuna taisi molemmille viiksille ja ohjauspylvään ohjainlaitteelle tulla hintaa n. 260€. Slamitilla näköjään muutaman kympin kalliimpi:
                http://www.slamit.net/index.php?cPath=406_444_1025

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
                  Saksasta tilattuna taisi molemmille viiksille ja ohjauspylvään ohjainlaitteelle tulla hintaa n. 260€. Slamitilla näköjään muutaman kympin kalliimpi:
                  http://www.slamit.net/index.php?cPath=406_444_1025
                  Alkoi kiinnostamaan toi vakionopeudensäädin. kun ilmeisesti asiasta enemmän tiedät, niin mistäs moisen asian selvittää, notta onko autossani monitoimiohjauspyörä vai ei? Hintaeroo noilla vehkeillä on yli 100e jos on tai ei ole tommosta monitoimiohjauspyörää (mikä sit lieneekään :D). Muista sit kertoa, että paljon tuli hintaa tolle asennukselle Laakkosella. Tosta ohjelmoinnista päättelin, että varmaan halvemmassa paikassa ei onnistu?

                  Comment


                    #10
                    No monitoimiohjauspyörä on sellainen, jossa on radion jne. säätimet ratissa.

                    Cruisesta ja FIS:stä:

                    http://audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=46079
                    http://audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=37821

                    Comment


                    • #11
                      Ah joo kiitos. Meen tonne tutkimaan ja pois häiritsemästä väärästä viestiketjusta ^_^

                      Comment


                      • #12
                        cruisen ja FIS:n asennukselle Laakkosella antoivat hinta-arvioksi 120 - 140€, joka sisältää koodauksen. Pelkkä koodaus 30 - 50€.

                        Comment


                        • #13
                          Onko kokemuksia takahelmoista dieselissä? Lähinnä kiinnostaisi laittaa tuplaputkille ulostulot, mutta nokeaako ulkonevat putken päät puskurin pahastikin?
                          Ei...
                          Kunhan teet muutaman sentin puskurin reunan yli ulottuvat ulostulot.

                          Comment


                          • #14
                            Projekti etenee. Tänään asensivat laakkosella FIS:n viiksen ja cruisen. Hintaa koodauksineen kertyi 120€ ja aikaa ei mennyt kuin 1,5h. Näyttäisi tosin siltä, että olen kämmännyt nestetasoanturin asennuksessa kun varoitusmerkki vilkkuu näytöllä koko ajan. Täytyy ottaa johto irti T17 liittimeltä ja vetää suoraan mittariston liittimeen pinnille 1. Tai sitten johto on vain huonosti kiinni, mene ja tiedä. T17 liittimelle ei kuitenkaan tullut kuin 1 ylimääräinen johto väriltään kelta-ruskea ja saman värinen johto näytti menevän myös mittaristolle, joten siihen myös nestetasoanturin + johdon laitoin. Muistaakseni oli pinnissä 10 liittimellä T17.

                            Comment


                            • #15
                              Kyselin JKL Autotarvikkeelta vakkarin asennukselle hintaa profiilin autoon ja sanottiin 190€.

                              Joten suhteellisen edullinen tuo molempien viiksien asennus, jos 120€ siitä olet selvinnyt.

                              Comment


                              • #16
                                Sieltähän se nestetasoanturin vikakin löytyi. T32 liittimen pinnissä 1 oli kyllä johdin paikoillaan, mutta ei johtoa. Nopea vaihto ja T17:lle vetämäni johto T32:lle ja johan hävisi "tulivuoren" kuva mittaristosta. Nyt kelpaa ajella :)

                                Joutessani tilasin Briteistä oikean värisen alkuperäisen keskikyynärnojan. Ensi viikolla pitäisi varata aika helmojen maalaukseen.

                                Comment


                                  #17
                                  Kyllä ne Montrealit näyttää yhtä hyvältä B6:n kuin 3B:nkin alla. *huoh* Onneksi eivät varmaan pätkääkään istu C4:n. Voisi muuten harmittaa, että tuli myytyä pois..

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ja minä kun jo meinasin katella BBS:n valsseja tilalle :)

                                    Ei kenelläkään sattuisi olemana hyviä vinkkejä hyvistä ja halvoista automaalaamoista Joensuu-Kuopio-Lappeenranta-Kotka akselilla? Paikallinen maalaamo sanoi helmojen maalauksen hinnaksi 620€! Tuohon hintaan opettelen maalaamaan vaikka itse.

                                    Comment


                                      #19
                                      Jos kaakonkulmalta moisen löydät, vihjaa mullekin. C4 vois haluta maalia niskaan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Projekti etenee! Mutasen Artulle kiitos maalaamovinkistä. Tällä viikolla pitäisi saada helmat korin väriin ja S-line etuhelma kiinni.

                                        Viime torstaina värkkäilin vielä sen verran, että asensin VAG Partsista tilatun keskikyynärnojan. Valon johdotus pitää vielä kehittää kunhan jostain kaivan kyynärnojan sähköliittimen osanumeron ja saan liittimen käsiini. Samalla voisi asennella jalkatilavalot eteen ja taakse näin OEM+ hengessä.

                                        Kuvia tulossa myöhemmin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jees. Kiitos itsellesi.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Taas uutta. Ratin alamuovi saapui vihdoin Slamitilta, joten nyt cruise-asennuskin vastaa tehtaalla tehtyä. Viikonloppuna kuvia kun saan helmat korin väriin.

                                            Comment


                                            • #23
                                              http://www.hiflow.org/img/misc/audi/sline_etuviisto.jpg

                                              Ensimmäinen kuva S-line etuhelmalla ja muutenkin korin värisillä helmoilla. Helmat veti väriin Joensuussa Speed Color Oy ja jälki on juuri niin hyvää kuin odotinkin.

                                              Keskiritilän tilalle laitoin Kontion kautta tilattua muoviverkkoa. Sitä kiertää tarralla kiinnittyvä kromilista, joka tosin pitää vielä vaihtaa leveämpään. Helman asennus vakipuskuriin ja verkon laitto veivät yhteensä varmaankin n. 4h, mutta tulos on ainakin omasta mielestäni työn arvoinen. Alkuperäiset S-line sumuvalojen ritilät kiinnitin kahdella mustalla ruuvilla, sillä alkuperäiset kiinnikkeet eivät aivan natsaa vakiopuskurin yläosan kanssa.

                                              Vanteet huutavat kyllä kipeästi spacereita ja lähemmäs tonttiakin pitäisi vielä autoa saada.
                                              Viimeksi muokannut turbokiisseli; 5.2.2010, 20:54.

                                              Comment


                                              • #24
                                                wauuu jopas on nätti s- line etuhelma:p meinasitko ton etumaskin pistää myös tolla rs verkolla? tämäkin audi vaan paranee.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Turbokiisseli: oletko hommannut tuon S-line etuhelman jostain erikseen, vai koko puskurin?Voisin haluta itse samanlaisen helman :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Helma tuli Ebaysta ja sumariverkot VAGParts.com:sta.

                                                    Maskista en ole vielä varma. Sopisi toki tyyliin laittaa sekin verkolla, mutta toisaalta myös S4:n maski olisi hyvän näköinen.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kyllähän noi pyörät takana vähän sisään jäävät. Edessä ei näytä pahalle. Taakse jotkut maltilliset spacerit voisi olla ihan paikallaan.
                                                      Vähän alkaa olla auto eri näköinen, kuin keväämmällä.. Hienoa pukkaa!!

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Jep, alkuun on Bilteman 5mm spacerit kunhan saan pidemmät pyörän pultit jostain, mutta nälkä varmaan kasvaa syödessä ja hankintaan menee 15mm keskittävät. Kävi myös mielessä jos talvella maalauttaisi vanteiden keskiöt metalliharmaalla ja kiillottaisi reunat, mutta aika näyttää.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Sitä 5mm Biltemaa tuli joskus itsekin harkittua. Sillä olisi aika lähellä alkuperäistä ET-lukemaakin. Toisaalta tuo 15mm tekee muistaakseni lukemaksi 32, joka ei ole mahdoton lukema vielä sekään, ainakaan takana.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            5mm biltemaa ei kannata, tärristtäää. tai ainakin saa olla huolellinen (ja hyvä säkä) vannetta asettaessa...etenkin jos on sovitteilla.

                                                            mulla olis 2x10mm keskittävät myynnissä,en tarvi eteen.biltemat saa hakea ilmaiseksi.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X