Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ44 / 100 alatukivarsi taakse + pusla-asiaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Typ44 / 100 alatukivarsi taakse + pusla-asiaa

    Mahtaakohan Typ44 sedan quattrossa olla samanlaiset taka-alatukivarret kuin Avant quattrossa?
    Sedan on vm -89 ja nelipulttisilla, uudemmilla navoilla, eli vetoakseli kiinni pultilla.
    Avantissa (87?) olettaisin olevan viisipulttiset navat ja vetoakseli mutterilla. Tuon voisin vielä varmistaa, jos sillä on merkitystä.

    Kun katselin alatukivarsia, niin näytti prässätty osuus olevan hyvin samanlainen molemmin puolin. -Mahtaakohan kummallakin puolella olla samalla varaosanumerolla oleva osa?

    Alatukivarren puslajumppasta kuulisin myös mielelläni kokemuksia. Ei taida ihan joka varaosaliikkeen hyllystä suoraan löytyä sopivia puslia.

  • #2
    Tukivarret on samat molemmissa. Vasen ja oikea ovat omilla numeroillaan.

    Näillä hinnoilla on puslia toimittanut.

    2 4D0511523C takatukivarren pusla, sisäkulma 24,10 48,20
    4 443505171F takatukivarren pusla, nilkka 36,30 145,30
    4 443511247D takatukivarren pusla, etupää 10,40 41,60

    Comment


    • #3
      Suuret kiitokset!

      Numeroilla löytyi sitten helposti kuvatkin. Linkki kuviin.

      Comment


      • #4
        Itsellä onkin 200:ssa nuo C:hen päättyvät puslat osittain jo korkanneet. Tarvikkeena turha etsiä ja ETKAstakin jotenkin epäselvää. Tuo kuvalinkki oli oikein osuva, kiitokset siitä. Täytyy jossain vaiheessa ostaa vaihtoa odottamaan, kun niitä vielä saa.

        Comment


        • #5
          Itseasiassa C:n tuntee paikallisen varaosakirja (rekisterinumerolla haku), mutta ei se paljon lohduta, jos loput pitää metsästää muualta.
          Ja merkistä ei ollut mitään tietoa (Febi, Italy?). Febinkin kirja kyllä tuntee C:n, mutta tavaraa ei ole sillä tukkurilla.

          Comment


          • #6
            Mikähän mahtaa olla oikea kiristysmomentti F-loppuisen puslan pultin kiristykseen? 14mm, 10.9 pultti. Samanlainen, mutta pidempi on siinä iskarin vieressäkin.
            Kiristin ne 195Nm. Mahtaakohan olla riittävästi?

            Comment


            • #7
              Se on siis tuon linkin ensimmäisessä kuvassa se perään päin osoittavan varren päähän tuleva pultti, jolla tulee kiinni se säätyvä lyhyt kahdella pultilla oleva alatuki?

              Tai itseasiassa ei niin väliä, sillä taka-akseliston M14 on 170Nm ja lukitteella sanoo Bentley.

              Comment


              • #8
                Hydraulilukitteella laitoin, kun olikin tavalliset lukitteet loppu. Purkissa kuitenkin luki, että lukitsee ja tiivistää kierteet.

                No on ne sitten aika lähelle oikeaa arvoa kiinni. Eikä ne tuntuneet vielä vinkuvan tuolla kireydellä. Ja samasta pultista puhuttiin. Siellä on vielä toinenkin 14mm, mutta samaan kireyteen se oletettavasti tulee, koska on myös 10.9.
                Kiitoksia taas tiedoista!

                Comment

                Working...