Aikaisemmin oli DPD täälläkin, mutta nykyään Postnord. Mutta sekin on kyllä toiminut ihan hyvin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Varaosat netistä/euroopasta.
Collapse
X
-
Tilasin Tänään kuskinpuoleiseen etuvaloumpion, mikä suomesta olisi maksanut 1500€, tuolta
nyt 655€....
Nyt jännittää tuleeko oikea tilaus.
Näköjään Vm.2000 TT ei ole paljon Xenoneilla olemassa, Suomessa....
Mutta katsotaan miten käy
Nim.merk.
Onko naapuri kotona, vai valot unohtunut päälle
Comment
-
Autonvaraosat24 toimitus tökkii. Kaiken piti olla varastossa, mutta tilauksen jälkeen selvisi ettei yhtä ahtoletkua olekkaan. Yksi asiakaspalvelija sanoo niitä olevan, toinen että niitä tulee huomenna ja kolmas lupaa osan tulevan heille 3 päivän päästä. Ei tarvinnut tehdä autoremppaa tänä viikonloppuna. Eniten vituttaa tuo asiointi englanniksi.
Comment
-
Samatäällä Aleksin viestiin liittyen. Netti näyttää että tavaraa on hyllyssä, mut ketut oo mitään missään ja auto nosturilla. Onneksi sitten suomesta Örumilta sain kyseisen osan ja samaan hintaan vielä.
Vaihteiston takakannatin kyseessä.
Comment
-
Kuulemma tarttis asiakaspalvelijalta aina kysyä että onko tuotetta oikeasti saatavilla, kun kerran kirosin että olis ees hyvä ilmoittaa ettei jotain saatukkaan. Odottelin siis taas kerran viikon pakettia lähteväksi. Kysyttäessä vasta selvisi että voi mennä viikkojakin että yhden osan saa.
En muista koska olisi viimeisin kerta kun paketti on lähtenyt alle kolmen-neljän arkipäivän alle, vaikka kaikki tuotteet ovatkin olleet "24h" merkinnällä (pikkupräntin mukaanhan se tarkoittaa 24-48h). Tarkoittaa siis noin 2viikon toimitusaikaa, mutta harvemmin se on itselle este. Muuten kyllä asiointi ja reklamaatiot ovat hoituneet esimerkillisesti aina, toimitus vaan tökkii 99% ostokerroista.
Comment
-
Ensimmäinen ja varmaan viimeinen kokemus Autodocista. Tilasin osan, joka on ilmeisesti viallinen (asennettu huoltoliikkeessä ja sieltä lausuttua). Tein reklamaation, jonka seurauksena Autodocin asiakaspalvelu huomauttaa, ettei osa olisikaan oikea autooni. Osa siis tilattu auton rekisterinumero syöttämällä ja vertaamalla osan kuvauksessa olevaa vastaavaa oem-numeroa. Tämäkään ei asiakaspalvelun mukaan ole oikea tapa tilata. Täytyisi varmistua vielä noiden asioiden lisäksi asiakaspalvelusta, että tilattava osa on varmasti oikea. Eli melkoiselta venkoilulta vaikuttaa.
Comment
-
Vähän vastaava kokemus. Tuli puhelu missä kerrottiin että VIN koodin mukaan osa ei olisi ollut sopiva autooni. Menin heidän nettisivuille ja kysyin chatissä käykö tämä sama osa (mistä oli juuri puhelimessa juteltu) autooni jonka VIN numeron annoin ja vastaus oli että kyllä on sopiva.
Comment
-
Autodocilla chat asiakaspalvelu toimii hyvin ainaking jos lontoo taipuu. Lupasi varmistaa, että kaikki osat on varmasti sitä mitä tilasin kun mainitsin että aiemmin tuli 1/4 tuotteesta eri merkkinen mitä tilattu, kun ei ollut varastossa. Siitäkin kyllä maksoi hyvityksen.
Katsotaan miten käy, muuten kyllä kaikki ollut sitä mitä on tilattu. Katsotaan mitä tuleman pitää.
Comment
-
Minun pari tilausta Autodocista eivät menneet ihan putkeen. Yhdessä tilauksessa eivät toimittaneet koiranluuta, koska sitä ei muka ollut saatavilla vaikka tilaushetkellä tarkistin että on. Sanoivat että joku muu muka ehti ostaa sen. Jos näin on, niin niiden nettikauppasofta on paska. Eivätkä tarjonneet korvaavaa osaa. Soittelivat kyllä innokkaasti, mutta ei minua kiinnosta vääntää niiden kanssa puhelimessa, niitä kun ei saa talteen. Sitten yrittivät siirtää rahat minun Autodocin tilille, mutta enpä minä siellä halua rahoja säilöä.
Sitten toisessa tilauksessa tuli väärät jarrusatulat, vaikka rekisterinumeron perusteella kaivoin niiden sivujen mukaan sopivat. Support sanoi että minun vika, koska en tarkistanut sitä niiltä etukäteen. Mikäs järki siinä on että kaikki osat pitäisi tarkistuttaa ensin niillä! Tarkistin myöhemmin niiden osan sopivuuden, nini "yllättäen" ne eivät enää sovikaan. Eivät halunneet maksaa palauksen rahteja, vaikka EU:n laki niin edellyttää.
Support vastailee kyllä nopeasti, mutta eivät myönnä virheitään. Taidan kyllä jatkossa tilata muualta.
Comment
-
Mulla on kanssa edelleen ratkaisematon reklamaatio topautoosat.fi/buycarparts.co.uk ilmastoinnin kompurasta missä oli väärän kokoinen hihnapyörä. Verkkokaupan tiedoissa oli oikean kokoinen hihnapyörä ja oe-osanumero, toimitetussa osassa taas oli väärän kokoinen hihnapyörä. Olisi kuulemma pitänyt mitata tuo ennen asennusta ja senhän varmasti kaikki tekee kun vie osan vaihdettavaks korjaamolle.
Reklamaatiohan olisi ratkennut kun olisi toimittanut osan (pariksi kuukaudeksi) verkkokaupalle tutkittavaksi, ja laittanut auton odottamaan uutta osaa. Samaan tyyliin kuin Autodoc yllä.
Comment
-
Itse käyttänyt muutamaan otteeseen PayPalin omaa takaisin lähetystä kun firmat ei ilmaista sellaista tarjonnut ja korvasivat kummallakin kerralla kulut ja jopa postista ostetun laatikonkin mukisematta. Toinen firma sijsitsi Briteissä ja toinen Kiinassa. Pitää muistaa ottaa laatikosta ulkoa, sisältä ja kuitista kuvat.
Comment
-
Tänään tuli 10 eri artikkelia sisältänyt paketti Autodocilta, äkkiseltään katsottuna kaikki on sitä mitä pitääkin.
Ko. firman markkinointi suomi-soffa tyylisine alennuksineen on jokseenkin ärsyttävää (aina joku tarjous päällä), mutta muuten on pelannut ilman ongelmia, noin kymmenen tilauksen kokemuksella. Toimitusaika on välillä vähän pitkä, mutta toimituskulut on toisaalta pienet, tai isommalle paketille jopa ilmaiset.
Spareton ja Autodocin hinnat tuntuu olevan aika linjassa, tuotekohtaisesti voi joskus olla vähän isompia eroja.
Comment
-
Tilaukset on olleet ongelmattomia tuolta autodocista itsellä, mutta nyt kun on ensimmäinen takuukeissi tankkiyksiköstä joka hajosi alle parissa viikossa, on tuo asiakaspalvelun kanssa vääntö aika turhauttavaa. Pitäs lähettää kuvia ja videota, mutta miten otat videota kun auto ei käynnisty. Vcds kuvakaappaus paineista onnistui kun sain kerran käyntiin. Ja mitä iloa on kuvasta ulkoisesti ehjästä pumpusta. Halusivat tarkistaa soveltuvuuden autoon, sanoin että tarkistin itsekin sen partslink24 ja tecdocin avulla, osa toimi jopa jonkin aikaa. No sieltähän tulee että osa ei soveltuisi autoon alustanumeron perusteella. No ei tosiaan sovellu, jotenkin nimittäin onnistuneet sotkemaan jonkin aivan toisen passatin alustanumeron minun rekkulaan. Tänään asiasta soitti joku todella huonolla englannilla. Vastasin jeessiä ja nouta eikä nyt ole ihan hirveästi edes käryä mihin vastasin.
No eniveis, voihan tuon katsoa loppuun mutta vaikutti semmoiselta pelleilyltä että tilasin vaan orkkiksen saksan marmorilta että saa auton joskus edes ajoon. Jos tulee rahaa takasin niin kiva. Hirveän kova luotto ei kyllä ole.Viimeksi muokannut LauriJT; 15.11.2017, 17:42.
Comment
-
Kyl se vaan valitettavasti menee niin että ei ne Suomessakaan pysty rekisterinumeron perusteella toimittamaan oikeaa osaa.Useasti joutunut varaosa tiskilläkin vaihdattamaan oikeanlaiseen kun valokuva näyttää eri osaa mitä autossa on.Pitää olla joko alkuperäinen numero tai oma mielikuva asiasta jota vertaa katalogin kuvaan. Ei se alkuperäisnumerokaan takaa oikeaa osaa, esim.Ebayssa ne korvaavuudet on ihan mitä sattuu.Suomessa varaosatiskiltä on toistaiseksi löytynyt oikea osa originaalinumeron avulla.Tarkoitan nyt siis muita kuin merkkiliikettä.Se että ulkomailta tilaamalla osan saa jopa 1/4 hinnalla mitä Ad-varaosamaailma pyytää on asia mikä ajattaa väkisin tilaukset sinne.Riskejä ja työtä siinä on enemmän mutta useammin ne vielä on onnistuneet kuin epäonnistuneet.Noissa ulkolaisissa verkkokaupoissa tuppaa olemaan aina englanninkielinen asiakaspalvelu vaikka olisi suomenkieliset sivut.
Ei ole toistaiseksi asiakaspalvelusta ollut valittamista tämän firman kanssa mutta englanniksi joutuu sinnekin sönkkäämään.
Www.iparts.fi.
Onko muuten tosiaan niin että Eu:ssa palautus pitäisi olla ilmaista ? Mulla on jäänyt kyllä toisenlainen kuva asiasta..
Comment
-
Mielestäni tuo laki muuttui juuri jokin aika sitten niin, että palauttamisen ei enää tarvitse olla ilmaista. Tästä on kuitenkin myyjän ilmoitettava tilaamisen yhteydessä, muuten lain mukaan palautuskulut menevät heidän piikkiinsä, tosin tätä vaatimusta tuskin myyjät kovin innokkaasti noudattavat.
Comment
-
Näin muistelisin juu.Jäi sanomatta sama mikä pätee kaikessa varaosakaupassa oli sitten ala mikä tahansa.Jätä ne 10 ensimmäistä liikettä klikkaamatta mitä googlen haku tuo.Ne yritykset on niitä jotka ovat maksaneet isolla rahalla siitä google näkyvyydestä.Siitä taas yleensä aiheutuu se että joko hinnat tai asiakaspalvelu ei ole kilpailukykyinen. Kaikkeen ei pysty rahaa laittamaan...
Comment
-
Tarkennuksena että itsellä näytti olevan autodocilta neljä tilausta ja kaikki toimineet hyvin. Mutta sitten tuo topautoosat.fi-keissi... voi veljet kun tuote ei olekkaan tuotekuvauksen mukainen. Se on melkein kun keskustelisi asiakaspalvelurobotin kanssa, muutaman viestin jälkeen palataan alkupisteeseen. Kolme kierrosta jaksoin (vuonna 2014) kun siinä olisi neljännen viestin jälkeen pärjännyt lähettämällä vanhoja viestejä uudelleen. Voisihan tuonkin homman taas aloittaa ajankuluksi.
Alkuperäinen kirjoittaja reklamaatiolomakkeen vastaanottoilmoitusDear Customer,
Thank you for your email.
We will check this situation and we will get back to you soon.Alkuperäinen kirjoittaja minäHello,
Two weeks have passed and I haven't had any mail regarding this matter.Dear Customer,
We would like to inform you that since this part has been already mounted in the car -
we cannot accept it for a return - only for a warranty request which we will forward to the manufacturer for checking,
and also it is written on our website that all the parts should be mounted by a qualified mechanic in a specialized car service centre
A qualified mechanic should have noticed that this part has a different diameter and the size of this part is different from the original part - which means that it might not fit the car or it might not work properly.
These conclusions must be done by a qualified mechanic before mounting the part.
If you return us the wrong part - we will forward it to the manufacturer for checking and if they approve the warranty - we will refund you for the part and all the expenses regarding this part (return shipping and installation etc ) - but you have to provide a copy of the bill for all the expenses together with the warranty request.
A new part will be sent out to you only after the manufacturer approves the warranty request or if you place a new order on our website,Alkuperäinen kirjoittaja minäHello,
This part has been fitted by a qualified mechanic in a car service center. This part is also a direct fit to my car except this new part has a wrong size belt pulley. Even with this wrong sized pulley this new part can be fitted without a problem into my car. Only the wrong size belt pulley makes the belt that drives that compressor not tight enough. So it can be fitted to replace the old part with out a problem.
So to summarize, there is very minor difference with the old and new part. It is difficult to notice with a visual inspection. And then you would be comparing old, dirty, worn and a partly broken part to a new one. So you are saying that a qualified mechanic should have noticed this difference that has to be noticed with a measuring device and by a side-by-side comparison.
Also I am wondering that why don't you say on your website that you sell wrong kind of products, that have to be ordered from web shop and every dimension of these product have to be checked and measured because they might not fit to a car that you sell it to and also advertise that... well, let me quote:
Even inexperienced car owners will be able to find necessary car part and order it. Enter your registration number, and you will immediately find the part you need for your car.
I'll be sure to share this negative buying experience with other potential car part buyers.
Eli tuossa tapauksessa:
- uusi osa oli Denson luettelon mukaan autoon käypäinen ja siinä olisi pitänyt olla 110mm hihnapyörä
- tuotteen myyntisivulla oli samat tiedot Denson luettelossa sekä mainittu käypäisyys asennettavaan autoon sekä ilmoitettu korvaavuus alkuperäiselle osanumerolle.
Onhan toi vähän nihkeää jos kohdalle sattuu että ennen asennusta huomaa virheellisen osan, niin joutuu ~2vko/suunta lähettelemään osia joten 6vkossa se ehkä olisi käsissä jos ensimmäinen vaihto onnistuu. Halvat hinnat ja kohtuu nopea toimitus, mutta paska asiakaspalvelu.
Comment
-
Täysin nuo eivät ole samaa puljua, koska ainakin osoitteet ja vastuuhenkilöt, sekä kaupparekisteritunnukset ovat eri. Samaa ketjua ilmeisesti kuitenkin, kun sivustotkin on kuin samasta muotista.
Autodoc:
Ohjaaja: Alexej Erdle
Osoite: Autodoc GmbH
Josef-Orlopp-Straße 55
10365 Berlin
Saksa
Sähköpostiosoite:info@autodoc.fi
Liikeyhtiön numero rekisterissä: HRB 114045 B, käräjäoikeus Berlin-Charlottenburg
Arvonlisäveronumero: DE260634589
Wemax Group GmbH & Co.KG
Französische Straße 12
10117 Berlin
Saksa
Email: info@topautoosat.fi
Toimitusjohtaja/pääjohtaja: Max Wegner
Arvonlisäveronumero: DE281524971
Liikeyhtiön numero rekisterissä: Piirioikeus Berlin, HRA 46262 B
Ohjaaja: Robert Dryk
Osoite: Autodoc GmbH
Marzahner Str. 21
13053 Berlin
Saksa
Sähköpostiosoite:info@autonvaraosat24.fi
Liikeyhtiön numero rekisterissä: Piirioikeus Berlin, HRB 186168 B
Arvonlisäveronumero: DE312254450
Comment
-
Kyllä se valitettavasti menee niin että asentajan vastuulla on aina verrata uutta osaa vanhaan.Suomessa toki on niin että liike joka on myynyt osan monesti ottaa sen osan silti takaisin jos kyseessä on selkeästi katalogivirhe.Se että saako he rahansa edelleen pois omalta tavarantoimittajalta ei välttämättä ole varmaa.Ulkomailla oleva tavarantoimittaja tuskin palauttaa rahoja jos osa on ollut jo autossa kiinni vaikka vika olisi heidän katalogissa.Kulttuuri ja käytännöt on vaan erilaiset kuin Suomessa. Siinä että ostat sen varaosan paikalliselta varaosaliikkeeltä maksat samalla myös asiakaspalvelusta ja siitä että joku varastoi sitä osaa Suomessa.Kumpikaan niistä ei ole ilmaista Suomessa. Nuo kaksi asiaa kun jätät ostoskoristasi pois niin tippuuhan se hinta mutta minun mielestä se on oma valinta ja oma riski.Elämä on valintoja.
Comment
-
Autonvaraosat24:stä on tullut jonkin verran osia tilailtua ja lähes aina ilman ongelmia. Kerran taisin porukoitten autoon jotain tilata ja tilauksen lähettäminen jostain syystä viivästyi. Kun tuosta asiallisesti tiedustelin niin sain myös asiallisen vastauksen sekä 30% alennuskoodin seuraavaa tilausta varten. Eiköhän tuota tule jatkossakin käytettyä ellei sitten jokin muu palvelu osottaudu vielä nopeammaksi ja halvemmaksi :D
Comment
-
Toisena tarkennuksena, omalla kohdallani pyysin myyjän virheen vuoksi joustoa että saisi toimivan osan tilalle jotta ei joudu seisottamaan autoa 1-2kk. Olisin tietysti lähettänyt väärän takaisin kun saan oikean osan autoon. Mutta ei, ongelmanratkaisukaavion mukaisesti aina palattiin vaihtoehtoon "auto ajokelvottomaksi 1-2kk.
Rahoja en missään vaiheessa vaatinut takaisin.
Vähän sama kun Kufatecin johtosarjassa oli johtimet 1 ja 4 ristissä minkä seurauksena paloi himmentyvästä taustapeilistä elektroniikka. Ei sakemanni pystynyt myöntämään virhettään, ei vaikka korvauksen hyvittikin.
Comment
Comment