Koronan varjollahan länsimaissa kaikki aspa hommat laitettiin tauolle. Siis just sellaset mitä pystyis puhelimella/kotoa tietokoneella hoitamaan. Mutta mitäpä näistä... sieltä kannattaa mielestäni tilata, mistä saa hyvää palveluja ja hinta on mieluisa. Itse annan suuren arvon etenkin sille, että tietää mitä osia on tarkalleen tilaamassa, ja että varmasti saa ne osat mitä on tilannut.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Varaosat netistä/euroopasta.
Collapse
X
-
Kompataan tähän myös hyviä kokemuksia Aeromotors. Usein tosin siellä osia ei ole hyllyssä vaan niissä lukee että saapuu parin päivän sisään. Mutta toistaiseksi niihin on pystynyt luottamaan ja tavara tulee DPD/Postnordilla kotiovelle harrastajalle riittävän nopeasti eli vkl tilaus on perillä seuraava to/pe.
Comment
-
Tänään sain vastauksen 31.12 Motonettiin lähettämääni viestiin. Ei mennyt kuin vajaa pari viikkoa. Matkaa Motonettiin on periaatteessa 10 kilometriä, mutta käytännössä matka on pitempi kuin maapallon toiselle puolen. Edelleen ihmettelen miten kotimaisilla osatoimittajilla on tuollaiseen perseilypalveluun varaa.
Comment
-
Kai se on se, kun kotimaisen työn tuntihinta on kova. Ei ole varaa palkata asiakaspalveluun riittävää määrää jengiä vastailemaan kysymyksiin. Ilmeisesti niitä kysyjiä ei sitten osata muuntaa riittävissä määrin maksaviksi asiakkaiksi, niin on katsottu parhaaksi olla turhaan vastailematta, firman rahat vaan siinä menee hukkaan kun vastaa kaiken maailman kyselijöille..
Comment
-
Miulla autodocilta (autonvaraosat24, autoihin varaosat ja millä muilla nimillä tuo nyt pelaakaan) monta huonoa kokemusta.
Useamman kerran oo tuolta tilaillu ja valinnut "merkki" tuotteen. Paketin sit kotona avatessa siellä ollu ridex tai muu vastaava heidän oman valmistajan tuote. Tätä sit kysyessä sanovat että tuote oli pikkasen kalliimpi ja pitemmällä takuulla ku valitsemaasi tuotetta ei ollutkaan varastossa(vaikka tilanteessa katoin et tuotetta on). Ilmeisesti jos ei turvallinen tilaus täppää valitse ni sieltä tulee mitä sattuu.
SKF , Bosch yms muiden merkki tuotteiden tilalle on vaihdettu useamman kerran ridex tai muu vastaava.
Aeromotorsilta nyt useamman kerran tilannu ilman ongelmia.
Toinen mistä kans tullu tilailtua ak24...
Comment
-
Tuo on synkkää. Ja sitten se niitten osien palautus, ensimmäisenä tarjotaan store credittiä hyvityksenä ja kamalan kinaamisen jälkeen voi saada jopa maksunpalautukse. Sekin toki vasta sitten kun edellisten osien palautus on käsitelty. Eniten ihanaa kun on joku monensadan euron tilaus ja rahat kanissa viikkokausia jossain maailmalla. Vissiin uusia asiakkaita kuitenkin riittää, ainakin autodoc mainostaa siihen malliin että paljon sieltä varmasti ihmiset tilaa.
Comment
-
Se miksi ihmiset edelleen tilaa Autodocista ja muista ei niin hyvistä palveluista johtuu siitä että ne tulee Googlen ensimmäisten hakujen joukossa jos hakee autonvaraosia.Harva jaksaa selata niitä hakuja pidemmälle. Autodoc ja muut on panostanut mainontaan, ei asiakaspalveluun. Itse olen hankkinut Iparts:ilta viimeisen 3v aikana suurinpiirtein kaikki eikä ole valittamista ollut.
Comment
-
Autodocilta kolme isohkoa tilausta tilannut viime aikoina, oli kokonaishinnaltaan halvin niissä niin tuli tilattua. Tuli juuri tilatut tavarat, mutta joka kerta +1,5 viikkoa toimitusaika Jyväskylään, vaikka kaikkea ollut varastossa tilaushetkellä. Tuo tuntuu nykyaikana liian pitkältä, niin tilasin nyt Aeromotorsilta tekstiksi pienemmän tilauksen viime tiistaina. Osaa oli varastossa, mutta lähetys on edelleen käsitellään -tilassa, joten eipä tuokaan nyt vakuuta..
Comment
-
6.1. tilasin Autodocilta osia, tänään 25.1. tuli paketti. Nyt katson muita myyjiä jatkossa, kyllästyttää muutenkin niiden liiallinen mainonta. Spareto on ollut aina nopea mutta sieltä ei tahdo aina löytyä kaikkia tarvittavia osia/tarvikkeita. Eilen tilasin tuolta Ipartsilta kokeeksi jarruosia.
Comment
-
Tilasin enon TT mk ykköseen Riegerin etuhelman 16 päivää sitten. Ei ole mitään kuulunut. Kaksi meiliä olen laittanut ja viimeisen aika tulenkatkuisen, jossa pyydän tuotteen pikana tai rahat takaisin. Puheluihin ei vastata.
Oon ajatellut aina, että Completos on rehti firma ja tavara tulee nopeasti. Alkaa käsitys muuttumaan.
Comment
-
Itsellä on Completoksesta kaksi kokemusta, ensimmäinen ja viimeinen samalla kertaa. Siitä on kyllä aikaa jo yli 20 vuotta kun sinne soitin, mutta eipä ole päässyt unohtumaan. Sitä en muista mistä asiasta puhuttiin, mutta myyjä raivosi minulle puhelimessa ja piti tyhmänä yms. Eipä ole tarvinut ostaa sieltä mitään vieläkään.
Comment
-
Joo on kyllä käsittämätöntä toimintaa. Vastasivat sieltä ja pahoittelivat, kun eivät ole ilmoittaneet, että joutuivat Saksasta tilaamaan. Sanoivat että tämän viikon lopulla mulla. Noh tulihan se, mutta tunti Matkahuollon sulkemisen jälkeen. Katsotaan miten hommat maanantaina jatkuu.
Comment
-
Erehdyin tekemään kuuluisat ensimmäisen ja viimeisen tilauksen kovasti kehutulta Aeromotorsilta, oli jopa pari kymppiä halvempi kuin Spareto josta normaalisti tilaan kaiken mutta sillä ei merkitystä useamman satasen läjässä ole.
Toimituspäivä oli ja meni eikä romuja ole edes kerätty.
No tehdään viikonloppuna jotain muuta.
Ei jatkoon.
Sparetolta tulee jatkossakin osat minun romuihin.
edit: sainhan sieltä toisella yrityksellä vastauksen mikä maksaa, tilauksessa 52 riviä, 460€ ja tilaus seisoi koska varastosta puuttui 1kpl 0,80€ öljyroppuja.
kaikkia tavaroita oli reilusti varastossa kun tilasin.
ilmeisesti sitä olisi odotettu maailman tappiin asti vaan poistimme sen tilaukselta että saa kamat liikkeelle.Viimeksi muokannut Sebastian; 14.4.2021, 09:27.
Comment
-
Aeromotorsilta kanssa lähiaikoina kaksi tilausta tehnyt, kummallakaan kerralla toimituspäivä ei pitänyt paikkaansa. Toisella kerralla heitti 1,5 viikkoa, toisella sitten vain kaksi päivää - lähetys neljä päivää tilauksen jälkeen on silti pitkähkö aika. Spareto ja Trodo on toiminut hyvin, samoin se parhaista parhain Autodoc - kolme (onneksi) ongelmatonta tilausta sieltä nyt.
Comment
-
Minä päätin taas nuukana ja kiireettömänä antaa autodocille tilaisuuden. Heidän mukaan paketti on pakattu 11päivää sitten, mutta ei vaan kuljetusfirman seurannassa näy muutakuin että sähköinen ilmoitus tullut. Noh, ilmeisesti he nyt ei itsekkään tiedä missä ne paketit on kun kysyin että joskos juhannukseksi? On aika onnistuminen kuljetusfirmallakin jos on neljä pakettia hukannut totaalisesti.
Comment
-
Autodocista. Lokakuussa 2019 tilattiin Autodocilta jakopään korjaussarja. Osat löytyivät Autodocin järjestelmästä rekisterinumeron mukaan. Tasan vuoden kuluttua ao. varaosasarjaan kuulunut 6 mm pultti katkesi vuoden kuluttua. Seurauksena mm. venttiilivaurio, joka olisi vaatinut kannen oikaisun jne. Korjaamon kustannusarvio on 1500–2000 euroa. Autodocin sivulta löytyy vakuutus ”kolmen vuoden” takuusta. No, se oli kyllä jotakin aivan muuta. Kävimme parin kuukauden ajan takuuseen liittyvää keskustelua Autodocin asiakaspalvelun kanssa. Kymmeniä meilejä. Sieltä tuli nopeasti vastaus, mutta mitään ei luvattu. Ensin väitettiin, että osat olivat sopimattomia. Aluksi vastaukset olivat kopioituja ”tyyppivastauksia”, piittaamattomia ja sisälsivät jopa mainoksia.
Autodoc lopetti väittämästä osia sopimattomiksi, koska meillä oli näyttää dokumenttivideo, jossa myös Autodocin sivusto vakuutti noiden osien sopivan juuri minun autooni. Lähetimme videon Autodocille.
Kun lähetimme samat Autodocin PR-päällikölle viestit ja myös muualle yrityksen johtoon, alettiin sentään vastailla asiallisemmin. Mutta nyt alettiin vaatia kaikkia korjauksia tehdyiksi ja niistä lukuisia dokumentteja, kuitteja ja valokuvia.
Toisaalta kyse oli 6 mm:n kiristäjän pultista. Kaikki muu sarjassa toimi hyvin. Onko ”sopivassa” varaosasarjassa parempaa terästä oleva pultti? Heh.
Sitten Autodoc ilmoitti, ettei heillä ole vastuuta asiasta. Vastuu kuuluu osien valmistajalle. Jne. Kaikki oli ihan uskomatonta. Parin kuukauden jälkeen luovutimme. Tulkintamme on, että tähän Autodoc pyrkii. Väsyttämään asiakkaansa. Tuon pohjalta ei missään nimessä voi suositella Autodocia. Suomessa sentään takuut pelaavat.
Comment
-
Olikos kyseessä apulaitehihnan kiristäjä ja sen pultti? Mulla tuo katkesi onneksi ilman vahinkoja ja marmori ja joku toinenkin kertoi, että näitä sattuu, kun pultti kiristetään samaan momenttiin kuin jakohihnankin kiristäjän pultti. Joka siis on isompi ja kiristetään kovempaan momenttiin
Comment
-
En usko, että Suomessa olisi sen helpompi ollut saada maksajaa remontille, jos jakohihnasarjan mukana tullut pultti katkeaa. Myyjä olisi pessyt kätensä välittömästi ja siirtänyt ongelman eteenpäin maahantuojalle, joka luultavasti olisi jättänyt käsittelemättä reklamaation, tai kieltäytynyt korvaamasta mitään. Lisäksi onko pultissa ollut vikaa vai asennuksessa? Onko pultti kiristetty momenttiavaimella oikeaan kireyteen? En tiedä montaakaan asentajaa, jotka kiristäisivät 6 mm pultin momenttiavaimella.
Minulla on nyt Aerolla tilaus sisässä. Hidasta tuntuu olevan. Tänään on neljä päivää tilauksesta ja käsittely on edelleen menossa. Pitää varmaan antaa palautetta heille hitaasta tilauksen käsittelystä. Olisiko jollain muullakin mahdollisuus antaa Aerolle palautetta? Jos useampi antaisi palautetta, niin se voisi jotain vaikuttaakin?
Aero hoiti kyllä joskus kohtuullisesti reklamaation, kun noin 8 kk tilauksesta ilmoitin, että yksi kannenpultti oli viallinen. Pahoittelivat vastauksessaan asiaa ja kun lähetin uuden viestin, jossa pyysin hyvittämään sarjan, koska se oli yhtä pulttia vajaa, niin hyvittivät kuvan perusteella sen. Ei olisi Suomessa onnistunut.
Comment
-
Vähän riippuu mistä osat on hankittu ja minkä merkkiset osat. Itsellä tehtiin 9-3 1.9TTiD saabiin paikallisen motonet korjaamon toimesta, autoliikkeen teettämänä jakopää 2017 keväällä. Syksyllä 2018 jakohihnan kiristäjän pultti katkesi ja jako meni solmuun. Kansi otti osumaa, kaikki pakoventtiilit vaihdettiin ja muutama katkennut nokkakeinu. GM (tai paikallinen maahantuoja) kustansi koko remontin mukisematta. Kyseessä oli aikalailla tasa kymmenen vuotta vanha, 230tkm rullattu auto.
Comment
-
Tuollainen tilanne on helpompi, kun on korjaamossa korjaamon osilla teetetty remontti. Silloin syyllinen löytyy kuitenkin asennuksesta tai osista. Muussa tilanteessa voi käydä herkästi niin, että varaosien toimittaja vetoaa asennusvirheeseen ja varaosien asentaja vialliseen osaan. Jälkikäteen on aika vaikea varmuudella selvittää missä vika oli, vaikka todennäköisempää on merkkiosan kohdalla, että kyseessä on asennusvirhe tai virhe asennusohjeessa. Itse olen vetänyt kerran kiristimen pultin väärään momenttiin virheellisen ohjeen takia. Ja oli ihan virallinen asennusohje käytettävissä.
Comment
-
Tähän asti kaikki Autodocilta tilatut tuotteet tulleet ja olleet mitä pitikin. Tämä viimeisin sinänsä simppeli tilaus: hr jouset, rt-päät ja parit suodattimet. Nuo pikkukakkosen hr -25mm jouset selkeästi halvimmat Autodocilta ~120e vrt. muiden liikkeiden hintoihin 180-200e.
Comment
-
Carparts-pros tilaus meni tällä kertaa näin.
Tilaus sisään. Viikko meni, kysyin missä mennään. Kaksi viikkoa meni, niin kertoivat, että eivät voi antaa mitään toimituspäivää ja ehdottivat kaupan purkua. Kolme viikkoa meni, niin kysyin. että missä hyvitys viipyy. Neljä viikkoa meni, niin rahat olivat palautuneet.
Comment
Comment