Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Varaosat netistä/euroopasta.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja Gunvald Näytä viesti
    Tiedä sitten kuuluuko tänne topicciin, mutta tietääkö joku mistä löytyisi Audi s8 D2 malliin etuoven yhdysvaijeri 4D0 837 081 A. Googettamalla ei tunnu löytyvän.
    Omalla kokemuksella D2 kamaa saa hyvin ohuelti tarvikkeena. Eli speedistä tai esim carparts-pros.com - heidän kauttaan saa myös audi tradition kamoja. Carpartsiltakin on tullut kaikenlaista, kuskin oven lukkomekanismia, ikkunannostinta ym. myöten. Ok pakattuna ja oikeeta tavaraa.

    Toi piuha näyttää vähän tradition-osalta... speedin kautta tehdään vissiin kimppatilauksia, niin sitä kautta saanee halvemmilla posteilla.

    Comment


    • https://rrr.lt/en
      Nyt muutaman kerran tätä sivua käyttäneenä voin todellakin suositella tätä liettualaista purkamosivustoa.

      Tavara tullut aina perille ja ollut sitä mitä on pitänytkin.
      Ja nopeaa toimintaa. Jos maanantaina laitat tilauksen, on se parhaimmillaan ollut torstai-iltana kotiovella.

      Suomesta ei mistään/keltään/mitenkään löytynyt audiin konepeltiä, mutta tuolta sattui löytymään.
      Hinnat puolet suomen purkaamoiden hinnoista ja konepelti tuli kotia 25e lähetyskuluilla. Pienemmät osat vielä sitäkin vähemmällä.
      ja ottavat tarvittaessa yhteyttä, kuten esimerkki tilanteessa kun ostin sähköisen kaasupolkimen, ja epähuomiossa se olikin RHD autosta, tuli tilauksen jälkeen viestiä, että tiesinkö sen olevan RHD vaikka tarvitsin LHD.

      hyvä paikka hyvä paikka. Ei muuta.
      Viimeksi muokannut okkim; 27.2.2020, 14:39. Perustelu: Tein tekstistä linkin.

      Comment


        Lähti takavalo tuolta tilaukseen :)

        Comment


          Onko jollain kokemuksia tästä? Hyvin löytyy osia Allroadiin, tosin oikeanpuoleisella ohjauksella. https://demotors.club/#audi

          Comment


          • Toisaalla valitin saaneeni Autodocilta Meylen palat Aten sijatasta. Väittivät ettei tilausta ole muutettu. Tilasin kiireessä sovelluksella enkä tarkistanut vahvistusta heti. Tekevätkö aina noin, vain onko pieni mahdollisuus, että tilasin kuitenkin vahingossa vähän saman sävyisellä logolla olevat Meylet, jonka tiedän roskaksi?

            Comment


              Mulle on joskus tullut ihan eri merkkejä, mitä tilannut. En silloin mistään löytänyt pykälää tai valintaa, että voivat vaihtaa varastosaldon mukaan korvaavia merkkejä.

              Comment


                Heikki facebookissa tuosta on ollu paljonkin puhetta VagFin ryhmässä. Lähettävät mitä sattuu, jos et ole todella tarkkana tilauksen ja tilausvahvistuksen kanssa. Reklamointi myös äärimmäisen vaikeaa.

                Comment


                • Aiemmin tullut mitä tilattu. Volvo vinkuu uusia paloja. Taidan laittaa ne Meylet alle, ladata asiakaspalveluun kasetin tyhjäksi ja unohtaa puljun ja sen rinnakkaispuljut ikuisesti. Olin kuulut juttuja ja melkein tilasinkin toisaalta.

                  Comment


                    Ei onneksi tarvi tuosta putiikista tilata mitään.

                    Comment


                      Mietin kans että vieläkö herran vuonna 2020 joku tilaa Autodocilta mitään kun kaikki samat ongelmat on siinä puljussa ollut alusta lähtien jo monta vuotta eikä niihin ole mitään muutosta koskaan tullut.

                      Comment


                        Useamman tilauksen neljään eri autoon autodocilta tehneenä ovat vain yhden kerran aikoneet korvata tilatun iskarin saman valmistajan halvemmalla iskarilla, ja tästäkin kysyivät sähköpostilla. Aina tullut ne tilatut laadukkaat osat (TRW, Brembo, Bosch) tai tilatut halvemmat osat (Stark, Meyle...). Kai tuokin on niin tapauskohtaista, että välillä onnistuu ja välillä ei.

                        Comment


                          Spareto, varaosa24.fi, iparts.fi on taas onnistunut joka kerta. Mistään firmasta en toki tilaa ellen itse tiedä varmasti oikeaa osanumeroa. Edes paikallisesta kivijalasta ei saa aina oikeaa osaa kerralla.

                          Comment


                          • Saksa muuten laskee heinäkuun alusta alvia 19->16%. Jos tuotteet tilaa mailboxde.com kautta niin saa 8 pinnaa alennusta tuotteista, olettaen että siis defaulttina firma tilittää suomeen alv-erotuksen 16% vs 24%. https://europa.eu/youreurope/citizen...t/index_fi.htm

                            Verkko-ostokset toisesta EU-maasta
                            Toisesta EU-maasta ostettuihin ja asuinmaahasi toimitettuihin tavaroihin voidaan soveltaa erityissääntöjä. Jos myyjäyrityksen tavaroiden toimitusmaahan eli asuinmaahasi myymien tavaroiden arvo vuodessa ylittää tietyn määrän, se ei voi laskuttaa oman maansa arvonlisäveroa.

                            Yrityksen on sen sijaan laskutettava arvonlisävero tavaroiden toimitusmaan alv-kannan mukaisesti. Maasta toiseen tapahtuvan myynnin ylärajan asettaa kukin EU-maa itse , ja se on joko 35 000 euroa tai 100 000 euroa. Tämä tarkoittaa, että valtaosa EU:n suurimmista vähittäisverkkokaupoista laskuttaa tavaroista toimitusmaan arvonlisäveron.

                            ---

                            En usko, että firmoilla on mitään resursseja träkätä, minne ne kamat lähtee mailboxde:stä, joten ne myy mailboxde-osotteella kamat Saksan ALV-kannalla. Näin ainakin Mindfactoryn kautta homma on tähän mennessä pelannut.

                            Itse tilasin briteistä Panamozista kameran, Panasonic S1, maksoi 1753€. Firma ei koronan vuoksi tilapäisesti toimittanut suomeen, niin piti tilata se myukmailboxiin, josta kuriiri toi 53€:llä tavaran Suomeen. Hinta suomessa esim digitarvikkeessa 2489€ eli säästöä tuli vajaa 700e. Toimituksesssa meni pe -> ti eli 5 päivää viikonloppu mukaan lukien.

                            Takuu yms. ongelma caseissa on toki omat haasteensa, kun ei ostanut Suomesta, mutta kyllä niistä huolimatta yleensä jää selvästi voitolle "pitkässä juoksussa".

                            Comment


                            • Aeromotors mokasi tällä kertaa aika pahasti. Yli 700 € tilauksesta uupuu yksi Febin iskarin yläpää taakse. Eteen tuli kolme Lemförderin oikeaa tukivartta, mutta yksi ylätukivarsi on qap merkkinen "Lemförder" ilman pakettia ja pultteja, mitä nyt vähän merkinnät erillaiset. Aika rautalangasta on saanut vääntää, mutta eivät ole vielä parin päivän viestivaihdon jälkeen uskoneet. Ensi viikolla otan luottokuntaa yhteyttä jos eivät oikeaa Lemförderiä ja Febin yläpäätä postita.
                              Attached Files

                              Comment


                              • Mullakin Aeromotorsista useampi enemmän tai vähemmän huono kokemus:
                                1. Vuosi sitten paketti ei ollut lähtenyt 4:n päivän sisällä vaikka piti lähteä kahdessa päivässä. Osilla oli kiire, niin peruutus onnistui puhelimitse englanniksi. Rahat palautui suht nopeasti.
                                2. Kuukausi sitten apulaitehihnan teräksinen kiristinrulla oli vääntynyt huonosta pakkaamisesta johtuen. Aika tälli pitää tulla pakettiin - toki pehmusteita ei ollut yhtään. Palautuksen kanssa ei ongelmia
                                3. Viikko sitten paketin lähetys kesti taas 4pv ennenkuin lähti ja osat oli pakattu huonosti. Vaicon öljypohjan tiiviste oli selvästi vääntynyt, mutta käyttökelpoinen. Paketissa ollut öljynsuodatin oli teippailtu / pakattu uudestaan. Silkkaa tuuria että muovinen öljynsuodatin oli ehjä.


                                ​​​​​​Pari viikkoa sittem tilasin Autodocista renkaat. Tilaamisen jälkeen huomasin että ne saisi samalla hinnalla muualta, joten päätin peruuttaa tilauksen toistuvien huonojen kokemuksien vuoksi.

                                Tilauksen peruutuksen yhteydessä varmistin että tuleehan hyvitys alkuperäiselle maksuvälineelle. Tulee kuulemma. Päivä tästä saan sähköpostin missä ilmoitettiin että saan hyvityksen Autodocin asikastilille krediitteinä. En kelpuuttanut tietenkään. Ja toimitusehdoissakin mainitaan että hyvitys tulee alkuperäiselle maksuvälineelle. Homma jatkui niin että seuraavaksi sain ilmoituksen DPD:ltä että mulle on tulossa 4x 10kg paketteja :)

                                ​​​Loppujen lopuksisi olin jo arvellut että peruuttamisessa on varmasti joku ongelma enkä ollut tilannut renkaita muualta, joten varmistin 10x että ne on oikeat renkaat ja otin ne vastaan. Tulivatkin noin viikossa.

                                No, sen verran paska maku jäi että voisin hyvin varmaksi sanoa että ei tarvi enää tilata sieltä mitään. Yhtään jos tulee mutkia matkaan, niin vääntämiseksi menee niiden puolelta. Ei ollut eka kerta. Mutta joskus ovat onnistuneetkin :)

                                Sparetosta joka kerta hyvät kokemukset ja hyvin pakattu aina.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja Kraftwerk Näytä viesti
                                  Aeromotors mokasi tällä kertaa aika pahasti.
                                  Viikonlopun aikana asiakaspalvelija oli vaihtunut toiseen. Nyt tuli pahoittelut tapahtuneesta, huomenna kuriiri noutaa tarvitukivarren ja sanoivat postittavansa heti oikeat osat. Näin tämän kuuluu toimiakin, koska moka oli heidän. Jos tämä menee nyt OK, niin uskaltaa Aeromotorsilta jatkossakin tilata.

                                  Comment


                                  • Oikea Lemförderin ylätukivarsi tuli perjantaina ja samoiten uupunut iskarin yläpää. Perun puheeni, reklamaation hoitivat lopulta ihan asiallisesti, vaikka tilanne vähän lisävaivaa teetti.
                                    Viimeksi muokannut Killeri; 26.7.2020, 01:38. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                    Comment


                                    • Onko kellään kokemusta puljusta https://varuosatark.ee/?

                                      Comment


                                      • Speed-autoteile kokemuksia.

                                        Kirjoitellaanpas tästäkin liikkeestä ostokokemuksia kun muistakin täällä tuntuukin löytyvän risuja ja ruusuja.

                                        Kaksi viikkoa sitten tuli tilattua osa jonka liike joutui jatkotilaamaan Saksasta. Nettisivu ilmoitti toimitusajaksi 1.5 viikkoa, mutta kokemuksesta tottuneena tiesin, että näissä vierähtää usein äkkiä se kaksi viikkoakin. Maksoin osan kokonaisuudessaan.

                                        Tuo aika kun oli kulunut ja kysyin osan perään niin sain vastauksen, että liike ei ollut edes tilannut osaa. Peruin tilauksen.

                                        Positiivista tässä kuitenkin on se, että rahat tulivat jo takaisin. Lisäksi sain saman osan noin 100 euroa halvemmalla kun se ko. liikkeessä olisi maksanut 258 euroa.
                                        Viimeksi muokannut Killeri; 7.9.2020, 07:55. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                        Comment


                                        • Tilasin profiteile.de jarruosia ja ilmoittivat, että yhtä paria jarrulevyistä ei ollut saatavilla. Lähettivät kuitenkin tilauksen kysymättä ensin haluanko jotain tilalle tai perua tilauksen. Kun ehdotin saisinko toiset levyt puuttuvien tilalle, vastaus oli vain, että tilaus on jo lähetetty ja minun on tehtävä uusi tilaus. Lupasivat myös hyvittää puuttuvat levyt, mutta ainakaan vielä ei ole hyvitystä näkynyt luottokortilla. Tästä on nyt kulunut reilu viikko, joten odotellaan hyvitystä vielä rauhassa. Paketointi oli myös tehty huonosti, onneksi ei ollut mitään kovin helposti rikkoutuvaa mukana.

                                          Comment


                                            Varoitus kytkimien ostosta Jens Bula:lta. Ostin tiukimman Sachs Performance ykslevy paketin joka saatavilla ilmajäähy possuihin ja kun vielä oli onlineshopin mukaan hyllyssä ja hyvään hintaan.

                                            Lopputulos on se että mulla on nyt heikompi paineasetelma joka ei käy kytkinlevyn kanssa (lukee jopa kytkinlevyn kuvauksessa katalogissa että VAIN sen vahvimman kanssa) ja Bula ei suostu asialle mitään tekemään ja paypalkin meni Bulan puolelle kun sillä oli joku noviisi Sachsin työntekijä joka oli hänen kanssa samaa mieltä (eli väärässä). Toinen Sachsin teknikko myöhemmin korjas noi väärät tiedot mutta Bula ei enää vastaa meileihin eikä Sachs halua tehdä asialle mitään.

                                            Bula pyörittämiä nettikauppoja:


                                            https://www.ccc-motorsport.de/shop/9...-999615-detail

                                            https://www.zweimassenschwungrad.com...-999615-detail

                                            https://www.volante-bimasa.es/877/po...1-1975-12-1977

                                            ja loput haulla https://www.google.com/search?q=999574.999615

                                            Comment


                                            • Toisessa ketjussa oli kehuttu Autodocia, niin laitetaanpa tähän vähän toisenlainen kokemus.

                                              22.8. Tilattu 4kpl renkaita
                                              1.9. 2kpl toimitettu
                                              2.9. Kolmas rengas toimitettu
                                              Aspaan viestiä että miksi näin. Seurannan mukaan neljättä rengasta ei ole edes lähetetty.
                                              Nopeasti vastaus että selvittävät asiaa.
                                              Mitään ei kuulu.
                                              Kyselen yhteensä noin 10 kertaa. Joka kerta vastasivat kyllä 24h sisällä, myös viikonloppuisin, mutta aina sama että pahoittelevat asiaa ja selvittävät missä puuttuva rengas on.
                                              12.9. Avaan PayPal disputen.
                                              Edelleenkään rengasta ei ole lähetetty, vaikka niitä on kokoajan ollut varastossa.
                                              Jäätävää avautumista aspaan.
                                              17.9. Rahat takaisin puuttuvasta renkaasta.
                                              Liikkeestä hakemaan yksi rengas.

                                              Kyllä kannatti taas säästää. Jatkossa tilaukset vain Aeromotors ja Spareto.

                                              Comment


                                                Jatkossa renkaat 1001renkaat.com. Ei kyllä anna Autodocista oikein hyvää kuvaa tuo kertomasi, vaikka sieltä ainakin 20 tilausta on minulle virheettömästi tullutkin vuosien aikana.

                                                Comment


                                                  Omat renkaat tilasin https://www.rengas-outlet.fi
                                                  Ei mitään ongelmaa ja kohtuullisen nopea oli toimituskin.

                                                  Comment


                                                    Renkaiden tilaamisesta ihan oma lanka: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...t-netist%C3%A4

                                                    Comment


                                                    • Autodoc-case tuossa muutamaa viestiä ylempänä sai yllättävän jatko-osan. Lähettivät viestin jossa pyytävät allekirjoittamaan todistuksen, että en ole vastaanottanut kyseistä puuttuvaa pakettia.

                                                      "Legally binding declaration
                                                      I/we hereby declare that the above parcel has not come into my/our possession."

                                                      Paperissa on DPD:n logot, eli varmaankin kiistelevät heidän kanssaan siitä, kuka paketin on hukannut. Seurannassa ainoa merkintä on "Order information has been transmitted to DPD."

                                                      Ilmoitin heille, että en aio lähettää allekirjoitustani minnekään.

                                                      Comment


                                                      • Autodocista ja muistakaan vastaavista ei ole huonoja kokemuksia ollut mutta sen verran huonoa kuullut etten enää sieltä tilaile mitään. Sparetolta olen tilannut ja homma on toiminut hyvin. Tänä kesänä kokeilin Trodo.fi nimistä kauppaa. Tilasin Audiin jarrusatulat ja suodattimet, nopeasti tuli oikeat osat perille. Asiakaspalvelukin toimi hyvin, unohdin tilata jarrupalat ja sain ne vielä samaan tilaukseen.

                                                        Comment


                                                        • C5:n lukko jumitti pakkasella ja PPVK ei toiminut mun taidoilla. Samaa vikaa ollut siis kuskin ovessa aiemminkin, mutta voitelulla se parani muutamaksi vuodeksi. Tilasin lopulta Aeromotorsilta uuden tarvikelukon, kun edellinenkin tarvike toisessa ovessa on pelannut OK toistaiseksi. Tilaus tehty eilen klo 10:40 ja tavara toimitettiin tänään DPD:n kuriililla...

                                                          Aika hyvä 24h toimitusaika Virosta. Saispa muistakin nettikaupoista näin nopeasti tavarat. Tarvikkeita on varaa kokeilla 5kpl samalla hinnalla kuin orggista, eikä tonnin sämpylään jaksa kovin kalliita osia laittaa enää. Topranin 20€ huohotinputkistokin on pelannut jo monta vuotta! :D Pitäis varmaan joskus laittaa 50€ kiinni pyyhkijän vivustoon, kun se kitisee välillä, mutta toimii silti. S8:n kokemuksesta en enää vanhaa huolla, kuitenkin kulunut hapettunut ihan korjauskelvottomaksi kaikki siellä mekanismissa 21v aikana.

                                                          Comment


                                                          • Aerolta kun kysyy sätissä jotain, niin vastaavat 10 sekunnissa. Esimerkiksi Suomessa Motonetissa eivät vastaa puhelimeen lainkaan ja viestiin saa vastauksen monen päivän viiveellä. Torstaina laitoin Motonettiin viestin ja en ole vielä saanut vastausta. Todennäköisesti en saa mitään vastausta.
                                                            Tuo on pitkään ihmetyttänyt, että kun Suomessa ei voi kilpailla muulla kuin asiakaspalvelulla, niin miksi kukaan ei panosta asiakaspalveluun. Itse tilaan aika paljon Aerolta juuri hyvän asiakaspalvelun ja nopeuden takia. Se ei tietysti haittaa mitään, että osatkin on puolet edullisempia mitä Suomessa.

                                                            Comment


                                                            • En ole varma, mutta ehkä Virossa miestyötunti on sen verran halvempi, että on varaa pitää enemmän henkilökuntaa asiakaspalvelussa kuin Suomessa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X