Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi diesel-motti 2.7TDI?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Uusi diesel-motti 2.7TDI?

    Osui silmään täällä diesel-moottori 2.7TDI. Eipä ole aiemmin tullut vastaan, onkohan tämä kokonaan uusi vekotin, vai vanhasta 2.5TDI:sta jatkettu?

    EDIT: ei näköjään ole (ainakaan vielä) saatavilla quattrona. Saatavilla A4 ja A6, A4 koriin hinnat sedan 48600 ja avant 50700e.

  • #2
    muistanko väärin, vai oliko VAG-konserni ensi vuonna siirtymässä commonrail-tekniikkaan?
    ei nyt tuo 2.7:n arvot päätä huimaa, 180hv, 380Nm, no varsin laakealla alueella kyllä.
    (tohjotalta näkyy tulleen 2.2, 204hv, 450Nm)

    Comment


    • #3
      Lievä OT: nuo diiselit on aika hauskoja, kun ne pullistelee nykyään jo todella kovilla tehoilla, ja ennenkaikkea väännöillä. Raakaa faktaa on kuitenkin se, että kapea käyttöalue syö käytännön suorituskykyä melko hurjasti. Jää jotenkin sellainen markkinoinnin leima koko hommasta, että tehtaiden pitää vain saada kovat numeroarvot tehoista painettavaksi myyntiesitteisiin.

      Comment


        #4
        Eikös noi kaikki Audin isommat nykydieselit (eli 2.7->) ole commonraileja nytkin. Jostain luin että tosiaan ensi vuonna myös pienempiä CR-koneita esiteltäisiin, mutta tiedä häntä.

        Comment


        • #5
          2.7 ja 3.0 on commonraililla. Pumppusuutin siirtynee historiaan, suurin syy on partikkelifiltteri jonka toteutus on halvempaa commonraililla kuin pumppusuuttimella.

          Comment


            #6
            Yep, 2,0TDI:n 170hp versio lienee kanssa commonrail tekniikalla, joten pumppusuutin lienee tosiaan historiaa. Äänensä puolesta - en jää kaipaamaan.

            Comment


              #7
              Juha: Ja 4.0 ja tilalle tullut 4.2, aikanaan olleesta 3.3 en ole varma :)

              Noistakin on montaa tietoa että jääkö nyt historiaan vai eikö, ilmeisesti kyllä mutta jotain huhuja seuraavasta pumppusuutinsukupolvesta on (siis ei moottoreista vaan siitä suuttimesta).

              Yak: Hyvinkin varmasti väittäisin että myös 170hp versio on pumppukone ja sekä siitä että 140hp versiosta olemassa/tulossa partikkelifiltterillä varustetut mallit.

              Comment


              • #8
                Itsellä on perinteinen TD. Sen käyttöominaisuudet ovat tehonpuutteesta huolimatta varsin joustavat. TDI:stä lähtien uudemmat naftavehkeet ovat varsin rasittavia ajaa -varsinkin käsivälitteisenä. Vanha dieselisti säikähtää, kun auto sammuu liikkeellelähdössä. Taitaa olla automaattia ainoa vaihtoehto noihin laitteisiin.

                Comment


                • #9
                  Jaaha, just ku Bosiolta tuli race pumpparikärkiä, niin päästäänkin taas odottelemaan race commonrail osasia :)

                  Comment


                    #10
                    OT: FFP puolella joku sankari oli laitattanut ruotsissa Scanian suutinkärjet v6 tdi:hin.

                    Onkos muuten VAG ollut ongelmia noiden commonrailin korkeapainepumppujen kanssa? Bemarilla on kai ollut jonkinverran.

                    Comment


                      #11
                      Ainakaan 3.0TDI ei edes tarvitse mitään partikkelifilttereitä (Audin esitteen mukaan).

                      Comment


                        #12
                        Mika: Niin, ei tarvitse täyttääkseen euro step 4 päästövaatimukset, mutta jos katsot vaikkapa ihan Audin Suomen hinnastoa, niin esim. A6:n kaikkiin dieseleihin (2.0, 2.7, 3.0) tarjotaan DPF-versiota (lisähintaan).

                        Comment


                        • #13
                          Siinä on meininkiä, kun parin tonnin A8 4.2TDi automaatti kiihtyy ilman lastutustakin nollasta sataan 5.9sek.

                          Comment


                          • #14
                            Tässähän pääsee sitten mallimerkintä tuuninkiin. Allroadiin vain DI mallimerkinnän jatkoksi.

                            Comment


                              #15
                              Näinpäs eilen Audi Center Helsingin pihalle tuollaisen uuden 2.7TDI Allroadin.

                              Comment


                              • #16
                                ei tuota 2.7:n matalaa tehoa kannata ihmetellä. Tehdas on asemoinut koneet sopivan välimatkan päähän toisistaan. Ja jos voimaa kaipailee enempi, niin 233hv 3.0TDi:stä irronnee jo lastulla se 300hv.

                                Ja mielummin ottaisin Audin matalavireisen kutosdieselin kuin jonkun japanilaisen lähiövessan. No joo, komeat lukemat tojon koneessa.

                                Comment


                                • #17
                                  voi kans olla komeat höyryt 50tkm kohdalla.

                                  Comment


                                  • #18
                                    225-hepoisen MTM-versio on 285hv. Mikseivät kestäisi, en ainakaan minä ole noista kuullut isoja pamauksia tulleen.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X