Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Full throttle with blue angels

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Full throttle with blue angels

    Ei autoja mutta hauska pätkä. Mulla kävis varmaan ihan samalla tavalla kun Stevellä kävi noissa pätkissä... ;)
    http://alt.coxnewsweb.com/ajc/swf/bl...blueangels.swf

  • #2
    Hyvin näkee, miten posket valahtaa tangentin suuntaan kun vedetään tarpeeksi G-vitamiinia. :)

    Comment


      #3
      Tahtooooo tuonne!

      Armeija-aikana olin Hawkin kyydissä kentällä rullaillessa ja Hughes-kopterin kyydissä Vekaranjärven yllä, kun lennettiin loppusodan maalilentoa. Tuo kopterikyyti oli sen verran siistiä että sen jälkeen Linnanmäki ei ole mitään.

      Prkl että tuommoinen hävittäjäkyyti olisi kyllä jotain sanoinkuvaamatonta.

      Comment


      • #4
        Kyllä kelpais tuo kyyti.

        Harmittaa vietävästi kun en intissä päässy Hughesin kyytiin, joutu tyytymään vaan maisemalentoihin Mi8:lla. Kaverit jotka oli Juissin kyydissä kehu sitä kovasti.

        Comment


        • #5
          Tuolta valitsemaan kesälomareissun aihe..(-;
          Marcus Toivonen käväisi tuolla ilmakehän rajoilla...
          Odotin aluksi hinnan olevan jossain 30.000-50.000 euron tasolla jolloin olisin unohtanut koko homman samantien mutta
          yllätyksekseni operaatio alusta loppuun järjestyi 'vain' 15.000 eurolla.
          Sinänsä edullinen hinta verraten kun seuraava askel, eli astronauttikorkeus maksaa lähes 20 miljoonaa euroa...
          Tätä voisi karkeasti kuvailla sellaiseksi köyhän miehen sukkulalennoksi. ;)

          Comment


            #6
            Myönnettäköön, että itse olisin kantti vei heti nousun jälkeen ja palaisin tajuihin vasta kabiinin avautuessa...

            Comment


              #7
              Höpsis, vain 2.3G, F1 veneissä VM:n jutun mukaan 10G parhaimmillaan :)

              Comment


                #8
                Eikös se jossain välissä sanonut, että 7,5G vai kuulinko väärin?

                Mutta vanhan MIG-21:n heittoistuimen 40+ G voisi olla sellainen jota ei haluaisi kokea... :)

                Comment


                  #9
                  Enpä ollut tajunnut että tuo on noin rankkaa. Sanoihan se tuossa että 7.5 geetä? Hauskan näköistä löysällä naamalla :)

                  Comment


                  • #10
                    Kyllä ne veti tuossa blueangels pätkässä 7.5G parhaimmillaan, enempää ei Hornetilla pysty kun tietokone rajoittaa siihen. Tuossa Mig-25 avaruuslennossahan oli todistuskupongin mukaan maksimi 2.3G, eli varsin herrasmiesmäisesti on lennetty, tosin kovaa ja korkealla.

                    Tarinan mukaan Mikoyan-Gurevitshin heittoistuinhyppy lyhenti miestä noin 2,5 cm, pääasiassa selkärangasta :) Lisäksi hyppyjen määrä oli muistaakseni rajattu 2/kuski. Nykyiset heittoistuimet on monivaiheisella rakettimoottorilla, eikä kiihtyvyys ole niissä niin murskaava impulssi. Esimerkiksi Hornetin NACES-jakkaran (http://www.martin-baker.com/eject_naces.html) maksimi-G on 10 luokkaa.

                    Comment


                      #11
                      Höhö, minä puhuinkin tuo Suomalaisen kaverin diplomin G lukemista, enkö hoksannut että muut jaksoivat pysyä vielä alkuperäisen aiheen videossa !:)

                      Comment


                        #12
                        Joo kyllähän tuo heittoistuintekniikka on MIG-ajasta mennyt eteenpäin. Tuota kyseistä Martin-Bakeria on tullu tutkittua, oikeastaan aika mielenkiintoinen täysin mekaaninen kapistus.

                        Comment


                        • #13
                          OT:nä voisin arvailla että pasi_ on viettänyt 12kk samoissa hommissa kuin minä :D

                          (muokkaanpa tähän ettei lähde ketju rönsyilemään liikaa aiheestaan: II/98, loppuaika Kuopiossa)

                          Comment


                            #14
                            Suattaaphan tuo olla. :)

                            II/00, puolet Utissa.

                            Comment


                            • #15
                              Jännitin koko ajan, että koska se nieleisee purkkansa.
                              Mutta odotusta ei palkittu.

                              Comment


                              • #16
                                Toisessa vedossa ei ollut kaukana, että olis purkka menny...
                                En oikeen tajunnu kun uudemman kerran kattelin, että mikä oli idis loppupeleissä. Katsoa vissiin miten äijä kestää? Kai noista nokosista olis selvinny paineistamalla?

                                Comment


                                • #17
                                  Ensikertalaiselle lienee nuo 7,5G kiihtyvyydet liikaa vaikka olisikin se painepuku päällä. Ideahan tuossa oli vain turistin elämyslentely.

                                  Comment


                                  • #18
                                    discoveryltä tuli dokkari noista G-hommista, sain semmosen käsityksen että ei ne haalarit ihmeitä tee.
                                    Gee kestoa saapi sopivalla ruumiinrakenteella, hyvällä fyysisellä kunnolla, lihasten ja hengityksen oikeaaikaisella hallinnalla. Lentäjät korjatkoon.

                                    Mutuna veikkaan ettei tältä foorumilta löydy kuin pari hassua kaveria, joilla on tommoseen kyytiin luonnostaan gestoa. Itseäni epäilen, mutta olisin silti jonottamassa em. lennolle =)

                                    Comment


                                      #19
                                      eihän ne housut ole kuin apuna, puristaa sen verran reisistä että veri ei ihan heti karkais päästä jalkoihin. Eli kyl se ihan totta on että tarvitaan siellä jerkkua jaloissa ja koko kropassa jos aikoo pitempään harrastella G:n alaisuudessa. Niin kuin jere tokas, koko kropan hianoa yhteistoimintaa valjastettuna hyvällä fyysisellä kunnolla.

                                      Pimenee muuten vintti aikas nopsaan jos ei jännää vastaan.. ;) Ja lämmin tulee!

                                      Comment


                                      • #20
                                        On ne vaan kovia jätkiä.
                                        Tulikin mieleen kun muutama vuosi sitten asuttiin UK:ssa lähellä Farnboroughia jossa pidetään joka toinen vuosi maailman suurimpia lentonäytöksiä. Olin sitä katsomassa, enkä maksanut itseäni sisään vaan moottoripyörällä etsiskelin sopivaa paikkaa. Sellainen löytyikin varsinaisen näytöspaikan sivusta, äijät teki temppujaan ihan siinä päällä (varsinaisen näytösalueen päällähän ei nykyään enää saa tehdä). Oli se hurjan näköistä kun hävittäjillä kipusivat ensin tikkusuoraan ylös ja sieltä taas tikkusuoraan alas kunnes melkoisen lähellä maanpintaa taas käännettiin meno vertikaaliksi. Kyllä siinä jonkinlainen reikä päässä saa olla tollasia tehdessä ;)
                                        Jäi myös mieleen Airbusin kone (muistaakseni A320-sarjaa), joka teki kanssa sellaisia käännöksiä että jos sellaisia kapu tekis mun ollessa kyydissä, niin nokkaan sais ;)
                                        Näyttäisi olevan taas tänä vuonna tuo show http://www.farnborough.com

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jäi myös mieleen Airbusin kone (muistaakseni A320-sarjaa), joka teki kanssa sellaisia käännöksiä että jos sellaisia kapu tekis mun ollessa kyydissä, niin nokkaan sais ;)
                                          On parempi olla tukevasti maassa ja haaveilla lentämisestä, kuin olla lentämässä ja haaveilla tukevasta maasta. Vai mitä muuta sanoisit tästä:

                                          http://www.aviationexplorer.com/707_roll_video.htm (video)
                                          http://www.historylink.org/output.cfm?file_id=390 (teksti)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X