Juuri näin. Tuo on se tulikaste. Jos auto ei nouse 20-30 asteen venerampilta puolitoistatonnia tai enempi kuormaa perässä renkaiden sutimatta, ei se ole todellinen neliveto tai ainakaan venemiehen neliveto.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Goodbye Torsen... (and Crown Gear)
Collapse
X
-
Ilkka, jotenkin taitaa meillä olla samat vaateet :D , tuo koe pitää vielä tehdä mieluusti huhtikuussa, tai vaihtoehtoisesti marraskuussa, kun ei ole takuuta, että mikä on vetopinnan "pinnoite" kullakin hetkellä
Comment
-
No tänä viikonloppuna osa pääsi testaamaan Ultran hauskuus ominaisuuksia. Se ei ole monelle kovin tärkeä kriteeri nelivetoa arvioidessa mutta joillekin on.
Jospa jossain vaiheessa päästään kokeilemaan miten vene nousee rampilta tai naapurin Penan Corolla irtoaa penkasta.
Mielestäni oli todella hieno käden ojennus maahantuojalta antaa auto päiväksi tuon tyyppiseen koeajoon. Toivottavasti ei jää viimeiseksi kerraksi.
Comment
-
En ole venettä vetänyt ennen mutta tuskin se neliveto siihen 2.0tdi enempää voimaa taikoo mistään. Sikäli veneen vetoon kattosin jokatapauksessa muita laitteita. Referenssinä avf passatilla 1300 kiloisen vaunun veto on aivan perseestä millä tahansa vetotavalla kun voimaa ei vaan ole. Touaregilla hyvä jos vaunua perässä tuntee.
Siis olettaen että ultra on vain nelipyttyisissä.Viimeksi muokannut LauriJT; 19.2.2017, 11:23.
Comment
-
Ilkka, jotenkin taitaa meillä olla samat vaateet :D , tuo koe pitää vielä tehdä mieluusti huhtikuussa, tai vaihtoehtoisesti marraskuussa, kun ei ole takuuta, että mikä on vetopinnan "pinnoite" kullakin hetkellä.
Volvokuski tulee sanomaan minulle:"Veneluiska on aika liukas, et kai yritä Audilla nostaa tuota venettä?"
Minä: "Jep, tällä nostetaan vene"
Volvokuski: "Taitaa jäädä yritykseksi"
Clickclik, junttilukot päälle ja luiskalle. Vene nousee kevyesti ylös Audin renkaat joka kulmasta hieman raapien. Volvomies näkyy taustapeilistä monttu auki tuijottaen... Vorsprung durch technik :)
Toivotaan jatkossakin olevan näin.
Comment
-
En ole venettä vetänyt ennen mutta tuskin se neliveto siihen 2.0tdi enempää voimaa taikoo mistään. Sikäli veneen vetoon kattosin jokatapauksessa muita laitteita. Referenssinä avf passatilla 1300 kiloisen vaunun veto on aivan perseestä millä tahansa vetotavalla kun voimaa ei vaan ole. Touaregilla hyvä jos vaunua perässä tuntee.
Mutta noston kohdatessa erotellaan ne jyvät akanoista, kun nuo rampit ei aina ole niitä karhennettuja asfaltti/betoniramppeja kuivalla kesäkelillä. Pahimmassa tapauksessa ne on epätasaisia hiekkapohjaisia 2m leveitä, 90 asteen mutka, 30cm korkea kivi sisäkurvissa jäisiä "luonnon"-ramppeja. Ja on vene on vielä ns trailerin päällä oleskeleva kalastusvene, niin noista nostoja tulee kymmeniä, lähes satoja per vuosi, niin sitä alkaa arvostamaan sitä, että ei tarvi hiki otsalla arpoa, että nouseeko se vene tällä kertaa ilman mitää kikkailuja.
Comment
-
Tahkolla Ultraa ajaneena voin sanoa, että ero edelliseen 60:40 Torseniin on hyvin pieni. Ei ole aivan niin temperamenttinen lähtemään kylkimyyryyn kuin Torsen, mutta hauskaa riittää. Koeajoauton rengastus ja pienoinen tehon / kierrosalueen puute, sekä todella outo kyykkäys 1 -> 2 vaihdossa vähän häiritsi, mutta itse vetotavasta ei ole pahaa sanottavaa. Toiminta täysin viiveetöntä ja loogista myös kun kaasun nostaa.
Comment
-
Vieras
Ei voi olla. Kyllä ei ole 50/50 tai 40/60 torsenin/ crownin voittanutta. Sulla ei vaan ole tarpeeksi tarkka persdyno. ;)
Comment
-
Quattro Ultra.
Millaisia kokemuksia jäällä/lumella? Omaa kokemusta on, että ei tunnu irtoavan perä läheskään samalla tavalla mitä ajanut esimerkiksi 2015 Audi a8, jossa torsen. Eli tarkoitan, että ultralla ei oikein lähde nelipyöräluisuun.
Comment
Comment