Torsen voi antaa enemmän momenttia vain hitaammin pyörivälle akselille (mutta pyörintänopeuseroa ei synny, mikäli pyörä alkaa sutia momentilla joka on vähemmän kuin maksimi jakosuhde). Eli yliohjautumisen suhteen tilanne on sama mitä haldex ja vastaavat.
Jotta rengas välittää momenttia, se luistaa aina vähän (oliko maksimi kitkakerroin jossain 5% luiston tienoilla?).
Haldexissa, jossa ei paineakkua, ohjain voi varmaan haluta momenttia taakse jo ennen pyörintänopeuseroa, mutta mekaanisesti jotta kytkinpakkaan voi muodostua painetta täytyy jokin olematon pyörintänopeusero akselien välillä vallita hetkellisesti.
Jotta rengas välittää momenttia, se luistaa aina vähän (oliko maksimi kitkakerroin jossain 5% luiston tienoilla?).
Haldexissa, jossa ei paineakkua, ohjain voi varmaan haluta momenttia taakse jo ennen pyörintänopeuseroa, mutta mekaanisesti jotta kytkinpakkaan voi muodostua painetta täytyy jokin olematon pyörintänopeusero akselien välillä vallita hetkellisesti.
Comment