Miksi tätä kaupataan A8:na? Vai olenko itse tietämätön jostain? Oikeasti en tiedä S8:sta, sen varusteista jne, mutta tarra takaboksissa laittoi vaan silmään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Väärillä mallimerkinnöillä tuunaaminen
Collapse
X
-
Niin en tiedä onko aiempi viesti vinoilua tai ei, mutta jos joku näkee vaivaa hämätäkseen ulkopuolisia luulemaan omaa A8:a S8:ksi pelkällä perkeleen merkin vaihdolla, niin merkin oston & asennuksen (ja Jari Sarasvuon Sisäinen sankari-seminaarin läpikäynnin) lisäksi olettaisi, että tekisi edes sen verran pohjatyötä, että merkki olisi
A) oikeaa (vuosi)mallia
B) alkuperäisessä paikassa
Tässä siis vanhan ja uuden (01->) erot merkkien (S4) kohdalla jos joku niitä ei tiedä:
http://gallery.s-cars.org/albums/S4B...e_s4_badge.jpg
http://s4.malagraphixia.com/Images/S4_Tail_Badge.jpg
Eli jos näkee alemman merkin autossa joka muuten ulospäin näyttää aidolta, mutta jossa on vaikka esim. pesusuuttimet näkyvillä konepellillä, niin heti huomaa että jompaa kumpaa osaa on vaihdettu. Eli siis ainoastaan yksi tuhannesta kohteesta joiden epäloogisuus heti kummastuttaa alan ammattilaista :D
Joka tapauksessa aika hölmöä toimintaa. Jos auto on peruskoneella varustettu, niin voihan sen merkin poistaa, jos ei halua asiaa lieemmin mainostaa.. Niin ja ei siis tosiaan ole tuo merkki se mistä ekana kannattaa bongata aito S tai RS liikenteessä :) Itse törmäsin kyllä suht hyvin "väärennettyyn" S4 B5:een. Ulospäin (puskurit, helmat yms.) kauempaa olisi voinut erehtyä, mutta vasta valoissa viereen ajo paljasti: mm. jarrut mallia A4. Ja diisselihän se oli kun kaveri kaasutti valoista.. Jos jollain palstalaisella on merkki vaihdettu, niin kertokaa ihmeessä motiivit.
Piristävämpää vaihtelua olisi laittaa S/RS-malliin 1.6-merkki. Joku taisi olla laittanut TDI-merkin RS6:een?
Comment
-
Mäkään en ole koskaan onnistunut selvittämään noiden tarra- ja merkkivirittäjien pääkopan syvimpiä ajatuksia. Onko sitten kyseessä puhtaasti egoilu ja halu antaa autostaan kalliimpi kuva naapureiden silmissä, vai mikä lie?
Jos A4 Audiin nakataan tautinen ikkunoita helistävä mörinä-pakoputkisto ja takaluukkuun komeasti merkit "RS4", niin paljonko vakiota nopeammin se sitten rampilta moottoritielle kiihtyy?
Ainakin mulle on kokemuksen kautta jäänyt sellainen fiilis, että ne oikeasti kovakulkuiset laitteet ovat aika matalan profiilin autoja, ja niistä paremminkin on kaikki kulkupuoleen viittaavat merkit sheivattu pois. Se teho kyllä puhuu puolestaan jos niikseen tulee, ja sitä samaa voikin koittaa tuskastuneena sitten sillä tarraviritteisellä.
Comment
-
^ samaa mieltä.
vaikka en millään kutitetulla RS:ällä ajakkaan niin omista autoista on lähtenyt heti 4motioni merkinnät sun muut veks. audissa S-merkin kanssa mietin vähän mutta loppujenlopuksi sekin lähti. ne ketkä osaa/haluaa katsoa autosta sen muuten näkee mikä malli on ja muut ihmetelkööt rauhassa.
Comment
-
Sen kyllä ymmärrän, jos autoon liimataan joku tarra tms. osa lähinnä vitsinä, tyyliin Ladassa koivuhalko takaspoilerina.
Itse otin omasta autosta merkit ensitöikseni pois, kun vehkeen ostin. Mitäs se kellekään kuuluu millä autolla ajelen? Omaan käyttöön auton olen hankkinut, en naapureiden tai muiden ihmeteltäväksi. Siitä tuo Avantti onkin mukava, että se näyttää ihan tavalliselta perheautolta, eikä herätä suuria tuntoja negatiivisessa mielessä kellekään. Asiasta jotain ymmärtäville autosta löytyy kyllä yksityiskohtia, joista auton mallin voi päätellä jos niikseen haluaa. Muille tuo olkoon ihan tavallinen A80 farkku, ei tarvi kenenkään provosoitua ja saa ajella rauhassa:)
Comment
-
Vanhasta coupestani poistin hirvittävän tekstimäärän luukun reunasta että kaasujouset jaksoivat pitää sen auki (Audi 0000 Coupe 20V quattro), myöhemmin pistin väärään kulmaan väärän 18 merkin provokaation pienentäjäksi.
Allroadissani ei ole muuta kuin rinkulat molemmissa päissä. Vähentää kateusfaktoria paljon kun turisti ei tunne mallia.
Comment
-
Meillä taasen oli auton perä täysin merkitön ja tein sen mitä moni tekee päin vastoin, eli ostin merkit ja liimasin. Makukysymys mutta jotenkin A6:n iso perä on tyhjän näköinen, merkit toi vähän lisämaustetta.
Kyllähän mä vaimolle ja kavereille vitsailin, että mitäs jos liimattais tää 2.4 asentoon 4.2 ;)
Comment
-
Eiköhän toi merkkien laittaminen jonkin sortin huumoria useimmille ole. Tuskin kukaan nyt leijumaan alkaa kun sen 4.2 merkin 1.6 merkin tilalle iskee ja aattelee et kyl nyt kulkee. Pikkupojat uskoo varmaan noita merkkejä :) Mua ei oo koskaan häirinny noi merkinnät. Omassa ei oo kyl mitään(ei edes rinkeleitä missään) eikä tuu kun ei 1.6 merkkiä oo vielä jaksanu väkästellä. Pienet liimajäämät näkyy mulla valoa vasten tosta samanlaisesta merkkiviidakosta mistä Ollikin mainitsi.
Comment
-
-
Hallitus tilasi Polon. Ilman merkkejä. Ajattelin vielä käydä kysymässä, saisiko ne merkit kuitenkin mukaan. Liimaa itse joskus jos haluaa. Ensisijassa ajattelin säästää sen 1.4 itelle. Sitten joskus hommaa BORAn kirjaimet ja laittaa sen jossain topikissa heitetyn 1.4 BAR sinne takapaksiin. Ässän merkit otan pois viimeistään sitten kun takaluukun ruostevauriot saa korjattua tai vaihdettua sen kokonaan.
Comment
-
englannissa kun asuttiin tossa 90 luvun vaihteessa niin lähti lötköstä muistaakseni 4-5x tq merkit, muutaman kerran mankka ja kerran rinkulat keulasta. aina lähtivät pihasta ja kovasti olivat haluttua tavaraa kun asuinalueella oli omat vartijat ja koko tiellekkään ei päässyt ilman tunnuksia.
Comment
-
Multa myös lähti noi A4 ja 1.8tq lätkät pois. Tosin leikittelin ajatuksella, josko niistä ois muodostanut A8 tekstin.... Ois siinä jollain voinut olla ihmettelemistä "aika kompaktin kokonen tällanen A8 avant...." Heh!
Toinen mielessä käynyt vaihtoehto on hommata 1.6 merkit....
Paree kuitenkin varmaan olla ilman...
Comment
Comment