Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vieläkö osaatte?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Kerrastahan tuo meni, mutta hommasta onkin vasta muutama vuosi.
    Oma RK taisi olla 694708, mokomasta iskurin tappi katkesi jo ennen ensimmäistä ampumaratakäyntiä.
    Missään vaiheessa ei ollut tarpeeksi patruunoita, loppusodassa eräs hyökkäys suoritettiin n. 10-15 patruunaa/mieheen. Säälittävää kitsastelua.

Comment

ei tuossa 10 sek ajassa asennossa seisottu. alkuasento seisten. siitä purkamaan ja kasaamaan. sitte takas seisomaan ylös. purkamisen ja kasaamisen välissä ei noustu ylös. ase ja osat kävi lattialla.

Comment

126104. Kyllä tuo kerralla oikein meni tuossakin, mutta piti ensin päästä jyvälle sovelluksen toiminnasta ja palauttaa osien nimet mieleen... Onhan tuosta jo yli 20v kun käytännössä kokeiltiin - jaa, piti kai se purkaa kerratessakin, mutta on siitäkin kohta 15v.

Jotkin asiat vaan syöpyy niin lujasti kiintolevylle, että ei lähde pois surffillakaan :D

Comment

358555. Eipä se tuossa ruudulla sujunut, kun ei päässyt hypistelemään. Livenä ei ole tarvinnut, ööh, kolmeentoista vuoteen. Isänmaa ei ole poikaansa kaivannut...

Comment

Hyvin on porukalla numerot muistissa. Mulla oli kuusnumeroinen ja oliskohan siinä ollut ykkönen. Ei jaksa muistaa ... Sitäpaitsi mulla oli ainakin kolme eri pyssyä 330 päivän rupeaman aikana.

[OT] Sveitsissä muuten kantavat rynkkyjä mukanaan ja jokaisella intin käyneellä on sellainen kotona kaapissa. Oli hauskan näköistä kun baarissa olivat laittaneet pyssyt kolmionmallisesti pystyyn pöydän viereen ja lipittivät olutta. [/OT]

Comment

Itse Aukin nopeimpana sipulisäkki päässä purku ja kasaus 35 s.
              Todellakin hetki piti miettiä mikä oli sovelluksen tarkoitus...

Comment

no jos oot sodassa ja sit kaadut pääedellä paskapoteroon johon on jääny jonku sipulisäkki aukinaisena etkä saa päätäsi ulos, ja rynkky tippuu sillätavalla että kaikki osat tulevat ulos. sitten kuulet vihollisen tulevan ja pystyt äänen perusteella tähtäämään ja ampumaan sen koska viholliselta tässä tapauksessa saattaa kestää 40 sek havaita sut. tälläsen selityksen oisin itse voinut hyvin kuulla jos oisin kysynyt moista tehdessä :)

Comment

Samaa sarjaa sen kans kun kysyttiin pinkan nysväämisen tarkotusta, niin vastaus oli että jos sodassa tulee tasapeli, niin voittaja ratkaistaan pinkkojen paremmuuden mukaan.

Puolustuvoimat-Suomen suurin leikkikoulu

Comment

Kyllä mun mielestä pinkan nysväämisessä ja perunasäkki päässä harjoittelemisessa oli ideaa. Kaikille se
                    taustalla oleva idea ei vain ole auennut, vaan tututuskäyrä on vain noussut. Ehkä siinä oli se idea? :)

Comment

Jos osaa tehdä hyvän pinkan osaa piilottaa miinatkin hyvin.

Tästä voimme vetää johtopäätöksen että tulevaisuudessa pinkkoja ei tarvitse tehdä.

Itse luovin tuon pinkan tekemisen niin että kävin naapurirakennuksesta pöllimässä yhden päiväpeiton , pyykkäsin ja tärkkäsin sen kotona niin että siitä oikeasti tuli levy. Toimi tosi pitkään ennenkuin yksi päivystävä upsi harppoi suoraan ovelta kolautti sen lattialle. Tietäisi vain kuka käryytti. Joku ahkera ja kateellinen varmaan...

Muistan joskus loppuaikana kun sain tupakavereilta lahjaksi votkapullon ginestä varten, heräsin aamulla päävartion putkasta - enkä muista mitään. Olin kuulemma ruvennut juttelemaan jollakin vieraalla kielellä patterin päällikön kanssa ja tämä oli tykännyt suurta kyttyrää.

Comment

Aikanani piti tetsarin takana olla manttelikäärö -kylmän sodan jälkimainingit olivat mielessä ja ydinsotkaan ei ollut poissuljettu mahdollisuus ja manttelin alla on mukava odottaa pilven laskeutumista. Manttelikäärön tekeminen oli taitolaji -mitä pienempi, sen parempi.

Aseverstaalla oli jotakin tarkoitusta säilössä varten erittäin ohkaiseksi kuluneita mantteleita, joista yhden pihistin ja siitä tein koko varusmieskauden kestävänä käärön. Rullan siroutta ihasteltiin antaumuksetta -olihan se mantteliksi aivan äärettömän piukka pakkaus.

Comment

Eihä tollasia jaksa muistaa, mutta sotkussa oli kivoja tyttöjä ja tosi hyvät munkit!

Comment

meijä soden tytöillä ei ollu kivoja munkkeja, olivat päälle 50 varmaa kaikki :(

Comment

^^
                              Sama, mut ne kahvin kanssa nautittavat munkit olivat hyviä;-) Pitäis ihan joskus ottaa itselleen sen verran aikaa, että kävis KarLsto:ssa juomassa sotkussa munkkikahvit.

Comment

Itse syyllistyin ensimmäisellä kerralla samaan virheeseen kuin muutama muukin, eli ensin lukko + luisti ja kaasuputki nippuun.

Heh hee, juu aseiden nroita ei kyllä muista. Tais olla pari asetta silloin parikymmentä vuotta sitten ja kolme "jatkosodassa" Etelä Libanonissa.

Sotkun tytöt oli kyllä mukavia. Yhden kanssa seurustelinkin noin puoli vuotta. Oli siinä kovaa vääntöä kasarmin eri aselajien välillä :P Mutta oli kyllä valiolaatua se plikka (sotilasmestarin tytär) ;)

Ja valiot ammuin ensimmäisenä koko konkkaronkasta ja sain 3 KV:tä. Ja kun en lähtenyt tarkk'ampujaksi, niin siihenpä loppui sitten ammuskelut siellä. Soppaa jaoin muille kun yrittivät omia valioitaan ampua.

Comment

Olisko Pyry tuolla säkkipäässä kasaamisella kuitenkin testattu sitä, kuin hyvin on iskostunut purku ja kasaus selkärankaan... Kun varmaan senkin pitäs käydä TILANTEESSA kuin TILANTEESSA!!!!

Että älä ole noin katkera vaikka itsellä vähän huonommin menikin... ;)

Comment

hyvin mulla se meni, olin joukkueen nopein itse :) kyllä itse ymmärrän että oli varmaankin tarkoitus se, että pimeässä voidaa huoltaa ase ilman paljastavaa valoa mutta olisi ollut aika perus selitys kuitenkin tuo omakeksimäni

Comment

Working...
                                    X