Semmonen kommentti ihan ensimmäisestä videosta,että vähän ihmetyttää kun A8:ssa palaa koko rullillaolon aikana pakkivalot.Aika huonosti lähtee eteenpäin jos pakki päällä. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
X-drive vs quattro testing
Collapse
X
-
-
-
Nythän on kuulemma Toyotassakin torsen, eli uusimassa Land Cruiserissa torsen keskitasauspyörästö joka sitten vielä manuaalisesti lukittavissa.
Kyllähän ihan oikeassakin elämässä torsen-keskilukollisella saattaa jämähtää, esim yksi etupyörä ojassa eikä pitoa lainkaan, omistani tuo vanhempi jää siihen ja uudemassa ollaan sitten elektronisen tasauspyörästön varassa. Torsenhan on tasauspyörästö, ei tasauspyörästön lukko. Haldexit (ja vaikka x-drivet) on lähempänä lukollista tasauspyörästöä- tuntuu vaan että esim haldexissa ei valmistajat uskalla käyttää täyttä potentiaalia
Comment
-
Vieras
Ja kun muistetaan pitää ESP päällä uusimmissa, ei yhden renkaan ylhäällä olokaan enää haittaa. ESP tekee näennäisen pidon renkaalle ja vetokyky palautuu.
Comment
-
-
Subaru on nelivetoa ja sen ohjausta todella miettinyt. Tuossa on pakko olla kolme elektronista lukkoa, jotta se toimii. Torsen ei suoriudu edes ensimmäisestä testistä saati sitten viimeisestä. Edes A-sarjan urkilla ei selviäisi viimeisestä testistä, jos pitoa on vain toisella etupyörällä (toinen takapyörä riittäisi lukot päällä).
Comment
-
Ihastelin itse ihan samaa, ei ihme että Audikin on päivittämässä Torseniaan (jopa luopumassa siitä). Mietin, että miten Honda Legendin neliveto systeemi olisi pärjännyt tuossa testissä (myös symmetrinen nelari).
http://en.wikipedia.org/wiki/SH-AWD
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viestiEiks noist tilanteista torsenilla mennä vähä jarrua painamalla?
Comment
-
http://www.youtube.com/watch?v=Q7dVF...eature=related
Tuossa videossa tuntuu jotenkin että muilla autoilla ajettaisi selkeästi huonommin (tahallaan?).
Comment
-
Ei kai moottori sammu sähkökaasulla jarrua ja kaasua yhtäaikaa painettaessa, vaan vetoa pudotetaan pois , kierrokset menee vakiona noin 1200 r/min. Kyllä ainakin Allroadissa voi saada auton liikkeelle jarrua painamalla, jos esim. kolme pyörää on jäällä, tosin vetovoima on aika pieni, samaa tekee kyllä Espikin, kuten Pulla totesi. Omassa autossa siis ohjelmalla nostettu kierrosrajan arvoa eli vasemman jalan jarrutus on tullut mahdolliseksi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtor Näytä viestihttp://www.youtube.com/watch?v=Q7dVF...eature=related
Tuossa videossa tuntuu jotenkin että muilla autoilla ajettaisi selkeästi huonommin (tahallaan?).
"wow, what a difference!"
These tests were repeated thousands of times, with the the Sales Associates experiencing each event for themselves. This was NOT meant for public consumption and is therefore not a propaganda video.
Comment
-
Vieras
Vaikka noista testejä on kuinka paljon, lienee selvää että normaaleissa ajotilanteissa on ihan sama onko torsen, haldex, visko tai joku muu. Eihän Audi ole tarkoittanut yhtäkään autoaan maastoon. Joten jos A8 jää rullille sutimaan, se tuskin sitä tekee missään normaalissa tilanteessa. Itse en kerennyt jäädä kertaakaan jumiin profiilin laitteella, vaikka aika hankeen sitä olen jo kerennyt tunkea. Ja aina lähti ilman nappilukkoa pois.
Comment
-
Jere taitaa olla punaisenlangan jäljillä. Tuo vapaiden rullien testi oli mielestäni mielenkiintoinen ääritilannetesti, mutta tuo toinen video taisi olla silkkaa hömppää. On kuitenkin kuljettajan omaa hölmöyttä, jos joutuu henkilöautolla ensimmäisen testin mukaiseen tilanteeseen (täysin menetetty pito kahdella tai jopa kolmella pyörällä).
Tieliikenteissä nopeasti tapahtuvissa tilanteissa passiivinen torsen voi olla jopa huomattavasti aktiivisia järjestelmiä loogisempi. Olihan Subarunkin järjestelmässä selvästi viiveitä oikean vetotavan löytämisessä.
Tekniikka on mielenkiintoista ja siitä keskusteleminen vielä mielenkiintoisempaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jarkko Kalsi Näytä viestiJere taitaa olla punaisenlangan jäljillä. Tuo vapaiden rullien testi oli mielestäni mielenkiintoinen ääritilannetesti, mutta tuo toinen video taisi olla silkkaa hömppää.
Comment
-
Ei taida jäällä olla kitka koskaan pyöreää nollaa, toisin kuin noilla vapailla rullilla tai akseliston ylösnostolla
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka Näytä viestiEi taida jäällä olla kitka koskaan pyöreää nollaa, toisin kuin noilla vapailla rullilla tai akseliston ylösnostolla
Comment
-
Sillloin varmimmin pääsisi pois pelkällä takavetoisella etuperin antamalla kunnolla kaasua tallissa ja silmät kiinni ;)
Comment
-
Takavedolla saa kyseisessä skenariossa akselivälin verran pidemmällä matkalla kiihdytettyä vauhtia mäkeä varten. Toki nelikolla on sitten taas kokonaan liukkaalle päästessä paremmat mahikset päästä ylös asti, ja pidettyä auto suorassa.
Ovelasti tuossa Subaru-videossa jätettiin Foresterilla testaamatta niin että vain toisella etupyörällä on pitoa, siihen olisi sekin jäänyt. Tuossa kun on viskolukot keskellä ja takana, mutta keula pyörii vapaana.
Legacyssä taas on keskitasauspyörästön parina elektronisesti ohjattu monilevypakka tuon viskon sijasta, jolloin sähköaivoilla on parempi kontrolli tuohon voiman siirtoon. Perusasetus aavistuksen takapainoitteinen (45/55), ja taka-akselilla viskolukko. Etupäästä huolehtii ihan vaan jarrut, jonka toiminnan viive näkyykin aika hyvin tolla videolla. Periaatteessahan Passatissakin on ESP:n yhteydessä tuo EDL, mutta se ei vaan toimi ainakaan näissä vanhemmissa tarpeeksi tehokkaasti jotta sillä pääsisi oikeista jumeista irti. Subarulla sama löytyy tuon VDC-yhdistelmän alta.
Comment
Comment