Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Fortum on julkaissut "vikapäivystys" palvelun nettiin josta voi katsella sähköverkon tilaa. Fortum Pitää vähän mainostaa kun olen itse ollut tekemäsä tuota :)
Joopa joo. Koulussa opetettiin jotain vaihtovirrasta ja tasavirrasta, mutta nyt fortumin alueella asuvana olen vasta ymmärtänyt mitä eroa niillä on. Tasavirtaa on se, kun edellisessä asuinpaikassani sähköä tuli aina tasaisesti, eikä sen saantiin tarvinnut kiinnittää mitään huomiota, kun taas nykyisellä asuinpaikalla sähköa tulee hyvällä ilmalla normaalisti, mutta kun säässä tapahtuu muutos tai auringonpilkuissa tai missä milloinkin, niin silloin sitä sähkö ei sitten tule, ei millään. Eli välillä saa ja välillä ei, ihan niinkuin muussakin elämässä. Se on sitä vaihtovirtaa fortumin tapaan.
Anteeksi tämä provosoiva äänensävy, mutta minua kun ei pätkääkään kiinnosta missäpäin suomea se sähköntoimituksen musta-aukko liikkuu milloinkin ja sitten kun osuu omalle kohdalle niin milläs hemmetillä pääset sinne nettiin tilannetta katsomaan, kun sitä sähköä ei ole tälle tietokoneellekkaan.#####
Käyttäisivät tuonkin ajan, rahan ja energian niiden verkkojen kunnostamiseen, eikä johonkin jonninjoutavaan. Kaksi kertaa olen saanut pakastimen sisällönkin lapioida kompostiin viime vuosina, mutta latiakaan ei ole fortumilta korvauksia herunut, ainoastaan sähkön hinta nousi taas hiljattain vaivaiset 19%... Hienoa, hip hurraa.
Siltikin siirrosta veloittaa oman alueen verkkoyhtiö. Energian voi ostaa mistä tahansa.
CCCO:
Kotivakuutus ei korvannut kyseistä vahinkoa? Sähköyhtiöhän ei korvaa kuin välittömät vahingot.
Suomen olosuhteissa eri pituisia sääolojenaiheuttamia johtuvia keskeytyksiä on ja tulee olemaan tulevaisuudessakin verkon rakenteesta johtuen.
kostiant:
Hyödyttääkö palvelu muita kuin niitä asiakkaita, jotka haluavat tarkistaa onko kesämökiltä sähköt pois?
Lähinnä mediaa kuten lehtiä, radioita, tv ,jne. Tällä pyritään vähentämään kuormaa asiakaspalvelussa sekä niiltä henkilöiltä jotka johtavat suurhäiriötilanteissa organisaatiota. Toki tavalliselle kansalaiselle tämä on vähän nice to know tietoa. Niin ja onneksi nykyään on läppärit ja puhelimet joilla voi surffailla netissä myös sähkökatkon aikana :) no joo se siitä viisastelusta.
Ei kaverisi nimi satu olemaan mikko? Jos satut näkemään niin kerro terveisiä Antilta. Täytyy tästä lähteä Riikaan viettämään syntymäpäiviä. Neljännes vuosisata täynnä!!
Comment