Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Niin, eikös se BMW:n insinööri ainakin älynnyt kuitenkin laitaa sen kuudennen sylinterin lohkoon, niin johan laulaa oktaavia ylempää. On tehoa ja soundia. Tuo Audin viitonen kuulostaa kuin jotain jäis välistä. Ja jäähään siellä välistä, nimittäin voiman tuotto.
Kyllä toi auto on hieno kaikin puolin, pohjautuuhan se ulkoisesti ainakin Audin parhaaseen malliin ikinä! 700hv taitaa jo olla optimismia? Muistelen enempi 530hv siitä ilmoitetun? Tosta ei kyllä enää puutu kuin se että olisi Avant!
Toi 700 tais olla sit Imsa-audis, mikä o 20 naulaisella tekniikalla. Tossa 10V tekniikassa tais olla karvan päälle 500 hevosta niinkuin kilpeläinen tokaisi, muistan siitä et se piti olla Ronin seuraava rajapyykki :)
Ja määttä en mää siitä kytkimestä, mut ku muisteli lötkön ajettavuutta motoparkis, niin se peruutuspeili maassa kiinni ajaminen ei oo mitää herkkua. Paakkanen näytti siitä menosta kyl parhaat esimerkit :)
Meillä on kaksi lötköä, toinen matala ja jäykkä, toinen perussatkun "off road"- alustalla. Molemmissa sama, oikea vetatapa ja saman kokoiset "merkki"renkaat. Samanlaiset ja yhtä tuoreet kaasuiskarit. Melko hyvä vertailuperusta.
Off-road- avantillakin voi vetää aika kovaa tieolosuhteissa, mutta todella tiukassa kurvissa kallistelee melko lailla. Silti pito pysyy yllättävän pitkään.
Hiekkateillä mieluummin ajelee vakioalustalla, pysyy hampaa suussa ja asetukset radiossa...
hmmm.. vähän korjausta asiaan ->
200 Trans Am :
Cylinders 5 Inline
Displacement 2110 cc
Bore and Stroke 79.5mm x 85mm
Torque 550 Nm at 6000rpm
Output 630bhp at 7500 rpm
Number of Valves 10
Drive Permanent four-wheel drive
Clutch Twin dry plate
Number of Gears 6
Brakes Ventilated discs, 330mm front 304mm rear
90 Imsa GTO:
Type: 5-cylinder in-line
Displacement: 2190 cc (133.6 cu.in.)
Bore and Stroke: 3.19 in. x 3.35 in.
Turbocharger: KKK with intercooler
Horsepower: 620bhp @ 7500 RPM
Torque : 1438 ft. lbs. @ 6000 RPM
Nuo taitaa olla just sen "Etelä-Afrikka Specialin" arvot.
In 1989 the car then was sold by Audi Sport Germany to Audi Sport South Africa. The car was continuously developed for three (3) more years. Eventually running on 18 inch wheels and developing 630HP. The car was campaigned by Serel Van Der Merve with Audi colors to championships in 1989 & 1990.
Noniin. Tehtaan faktaa kaudesta -88.
PS 510 (375Kw) /7500rpm Loppukaudesta 550PS. 530Nm/6000rpm.
Tiedot Audin VIRALLISESTA esitteestä(joka pöydälläni) "Audi im Blickpunkt Die amerikanische TransAm-Meisterschaft 1988".
Ja tiimi mikä ajatti autoja oli nimeltään Group 44 Inc.
Tänkte presentera mitt project efter många om och men...
Bilen en Audi 200 Turbo Quattro 88 med 10v turbosnurra på 165hk original.
Kördess detta året till 12.38s@181km/t med en To4e på 1.7 bar och med E85 på vinterdäck.
? MOTOR Specs: audi 10v femma motorkod MC med 8.4-1 i komp,original kolvar,stakar,topp,ventiler.
? Chassi:AUDI 200 TQ med special bussningar och uppstyvat chassi
? Motorstyrning: Autronic SMC
? Bränslesystem: 2 st Bosch 044 pumpar med 5st 1600cc spridare.
? tändning: MSD 6A med Blaster 2 spole
? Insug: ombygt original
? Spjällhus: volvo 960 3 tums inlopp
? Turboaggregat: Garrett GT 76mm trimm 60
? Intercooler: 300X600X100mm
? Grenrör: hemmasnickratt 38mm invändigt
? Wastegate: "Tial" 38mm
? Dumpventil : turboXS
? Boost Controller: Autronic
? Lustgas: Tror inte det
? Bränsle: E85
? Transmission: S4 92-a 5växlad
? koppling: förstärkt med organisk lamell
? drivaxlar: ORIGINAL
? Bromsar: ORIGINAL
? Däck: MH 215/65-15 Muscle Car DRAG DOT
? Effekt: 500?
? Mål : 11s och 190km/t 60fot under 1.6s
Comment