Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Joo katselin eilen kännykällä, niin en niin kiinnittänyt huomiota.
Tosiaan, jos on muutenkin ruma tuo systeemi, niin vielä enemmän se on kelvoton käyttöön :D
Eikös tolle turbolle taka-aksilan takapuolella ollu joku vero/päästö/muu syykin olemassa jossain osavaltiossa? Ja kait catch canneja on ihan asennettu vakiohuohotuksen rinnalle, eli siltaamalla huohotuslinja kiertämään kannun kautta? Ite en tossa mitään kummallista näe. Ton ensimmäisen viestin kuvan asennus näyttää toki hassulta, enkä tota moottorityyppiä tunne, mutta voisko olla kiertävän huohotuksen siltauslaippa tossa venakopassa?
Enemmän ihmetystä/hämmästystä/huvittuneisuutta aiheuttaa taas nämä hp/whp sekoilut ja tyhjästä syntyvät ekstrahepot. Esim. jossain törmäsin tämmösiin HX40 800whp juttuihin...
Tuo huohotissysteemi tuollasena ei tee mitään. Toki pikkuhiljaa sinne voi jotain öljystä kondensiovettä kertyä, mutta mitään virkaa tollasella systeemillä ei ole.
Sitten jos tuosta purkista toinen letku menisi imusarjaan takaiskun kautta, ja tuo purkki olisi välissä, niin silloin tuohon purkkiin jäisi osa huohotusöljystä.
Tuollaisenaan tuo vain siirtää kaiken huohotuksen venakopan takapäässä olevaan yhteeseen, josta kaikki huuru päätyy sitten turbon imupuolelle, siitä välijäähdyttimeen ja sieltä imusarjaan. Toimii siis tasa yhtä hyvin kuin se, että tulppaisi alkuperäiset huohotuslähdöt, maksaa vaan muutaman satasen enemmän.
Enemmän ihmetystä/hämmästystä/huvittuneisuutta aiheuttaa taas nämä hp/whp sekoilut ja tyhjästä syntyvät ekstrahepot. Esim. jossain törmäsin tämmösiin HX40 800whp juttuihin...
Liekkö samantyyppistä fiilausta, mistä hieman tuolla overdriven puolella on puhuttu. Hyvältähän se näyttää paperilla...
Amerikkalaiset muistaakseni virittivät aikoinaan e60 M5:senkin, niin, että löytyi kaksi turboa taka-akselilta. Normaalitoimintaa ilmeisesti tuo siellä päin.
Vielä mietin tota FSI:n huohotusta, eikös tossa nyt nimenomaan kaikki huohotushöyry mee ton separaattorin kautta ennen kuin se dumpataan turbon imupuolelle? Eli tarkoitus kait on et öljy erottuu tohon öljyerittimeen..?
42 Draft Designin satsissa huohotushöyryjä ei ohjata ollenkaan imuputkeen vaan ne ohjataan turbolle catch canin kautta. Sitä en mene sanomaan miten hyvin tai huonosti tuo toimii.
Comment