Uusia talvirenkaita markkinoille.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nokian renkailta uusia tuotteita
Collapse
X
-
Kehittäisivät nastan (taitaisi olla uudessa mallissa ekaa kertaa), joka kestää käyttöä. Itsellä nyt ollut kolmet hkpl4:set ja kaikissa on ollut jotain nasta probleemaa. Ekoistahan lähti nastat (valmistus virhe), toisissa nastat vääntyivät (siis takaa) ja viimeisimmissä nyt sitten ne kovametallipiikit eivät pysy (edustaja myönsi renkaiden olevan virheelliset, joten ei sen suhteen ongelmaa, mutta silti) on aika mielenkiintoisen näköinen rengas, jossa on nastojen kanta jäljellä, mutta kovametallipiikit puuttuvat. Toisaalta asenne noihin nasta ongelmiin tuntuu olevan varsin kusipäistä ainakin nokian omien edustajien osalta, kun ko. henkilölle soitin, oli ensimmäinen kommentti että on tainnut tulla reviteltyä jne jne. Kun sitten vihdoin hemmo suostui renkaita katsomaan, muuttui äänikellossa heti, mutta paskaako se siinä vaiheessa enää asiakasta kiinnostaa, eli jotain muuta merkkiä kehiin ja takahikiän juntit kehitelköön rauhassa neliöitään....
Comment
-
Jos kahdesta täsmälleen yhtä neliskulmaisesta
on toinen hieman toista neliskulmaisempi,
- niin onko sen toisen väistämättä oltava vähemmän neliskulmainen
kuin mitä on se toinen täsmälleen yhtä neliskulmainen?
:)
EDIT:
eipä tuossa vanhassakaan kovapalassa kovin suuria poikkeamia neliskulmaisuudesta näyttäisi tietokonegraafikon luomuksen perusteella olevan:
http://www.nokiantyres.com/files/nkr...ot/4_nasta.jpg
-
Comment
-
Sama juttu, taitaa olla kolmas talvi Hakkis4:lla ja ok, yksi nasta on mennyt sisään. Pintaa on ja muutenkin pito on vielä erittäin hyvä. Se minkälaista käyttöä renkaat ovat saaneet ja kilometrimäärä, on huima. Joten kestokyvystä annan kyllä plussaa. Innolla odotan seuraavaa sukupolvea.
Comment
-
Kyllä nuo neloshakkikset pitävät järkyttävää ääntä muihin talvikumeihin verrattuna.
Hakkis 4:t olleet kahtena tätä edeltävänä talvena, uudet molempina kun ensimmäisista hävisivät nastat valmistusvirheen takia.
Nyt on Gislavedin NordFrost 3:t, ja satasen vauhdissa asvaltilla ajaessa voi käydä normaalia keskustelua. Hakkisten ollessa alla piti huutaa, että toinen kuuli jotain. Puhelimeen oli turha puhua.
Myös Goodyear UG500:t ovat vajaan tuhannen laina-A6:lla ajetun kilometrin perusteella hakkiksia hiljaisemmat, tosin niiden pitokin on tuntuvasti heikompi.
Gislojen ja hakkisten välissä en huomaa jäällä ja lumella minkäänlaista pitoeroa. Asvaltilla tuntuvat Gislat jopa vähän paremmilta (hakkisten kanssa tuli kaksi potentiaalisesti katastrofaalista spinnausta, kun pito hävisi yllättäen asvaltilla [trail braking 270° ramppiin viittäkymppiä ja eläinväistö 80:stä]).
Comment
-
Hakkisten ollessa alla piti huutaa, että toinen kuuli jotain. Puhelimeen oli turha puhua.
Comment
-
No mulla hakkikset pitävät järkyttävää meteliä välillä 50-70km/h ja sitten "hiljenevät". Kohtuullista ääntä muilla nopeuksilla siis.
Tämä siis kokoluokassa 225/40/18. Kokeiltu eri paineilla 2,5:n ja 3,2:n välillä (3,0 olis auton ohjekirjan mukaiset paineet).
E: Tero, eiköhän renkaiden kokoluokka ja auton paino vaikuta aika paljon renkaan ääniin.
Comment
-
Nyt on Gislavedin NordFrost 3:t, ja satasen vauhdissa asvaltilla ajaessa voi käydä normaalia keskustelua.
Hijaiset ovat NF 3:t! Kokeilin huvikseni viime talvena Nokian HP 2:t (käytetyt = halvat) ja täytyy sanoa että niistä lähti huomattavasti enemmän meteliä, vaikkei se nyt hirveästi häiritse kun 44:en on suht hyvin eristetty.
Toisessa satkussa on edelleen kitekatit ja sillä voi sitten ajaa syksyisin ja keväisin kun ei viitti kuluttaa niitä kalliita nastoja ;)
Comment
-
juhi
Tuli tuossa viikolla tuollaista vitosta testattua, ja ihan hyvältä vaikutti ;D
Comment
-
Joko Markulla on todella huonoa tuuria rengaskaupoissa tai sitten minulla on todella hyvää tuuria. Yhtään nastaa en ole saanut irti omista Hakkapeliitoista, kovasta yrityksestä huolimatta. Yhtään nastaa ei ole edes katkennut kummastakaan rengassarjasta mitä minun autoissa on ollut.
Comment
-
juhi
Epäilen että tehtaan järjestämässä tapahtumassa :)
Sisäpiirin henkilöille noita järjestellään aina joka 'talvi/kevät' ennen seuraava kautta.
Eikös tuo Hakkapeliitta 5 tuu vasta ens vuoden sesonkiin myyntii... nythän oli vasta lanseeraus...
Comment
-
-
Kaikki ensitalvena myyntiin tulevat renkaat on tarjottu jo koeajoon sisäpiirille, tai tullaan tarjoamaan. Epäilen myöskin että Rolle kuuluu sisäpiiriin koska työkseen kaupittelee renkaita, ja se merkki mikä tarjoaa aina parhaimmat koeajot ja karkelot tietenkin saa parhaimmat myyntipuheet myyjältä :)
Pikku vinkkinä myöskin se että about kuukauden päästä ajetaan kaikki talvirengastesti, mutta lehtiin ne painetaan vasta loppusyksystä. Jos kuuluu tosi sisäpiiriin niin tietää jo keväällä testivoittajarenkaat ;)
Comment
-
Joko Markulla on todella huonoa tuuria rengaskaupoissa tai sitten minulla on todella hyvää tuuria. Yhtään nastaa en ole saanut irti omista Hakkapeliitoista, kovasta yrityksestä huolimatta. Yhtään nastaa ei ole edes katkennut kummastakaan rengassarjasta mitä minun autoissa on ollut.
Ja se itse juttu: Nokian renkaat oli myynyt "ei jälleenmyytäväksi" suuren erän noita valmistusvikaisia hkpl4:sia jollekkin taholle kuka oli taas myynyt itse/eteenpäin nuo renkaat jolloin ns. sekundarenkaita pääsi markkinoille.
Comment
-
tka
Sen verran muistan jotain ajankohtaisohjelmaa asian tiimoilta katsoneeni, että vakuutusyhtiö oli toimittanut Vahinkopalvelulle nuo "epäonnistuneet" renkaat myyntiin. Ja kaiken lisäksi joku Nokian renkaiden insinööri oli kommentoinut että "noita renkaita ei koskaan pitäis myydä kenellekään" eli
että niissä olis joukossa sellaisia jotka ovat jopa vaarallisia. Mene ja tiedä sitten...
Itsellä on nyt alla puolitoista talvea ajetut HKPL4 185/70/14 eli siis orkkiskokoiset. Muutama nasta on karannut, pito on ihan kiitettävä, mutta yhdyn tuohon kommenttiin että 60-80 km/h alueella esiintyy
todella rasittavaa "jyrinää". Muilla nopeuksilla ei sitten kuulu kuin hienoinen nastojen rapina.
Comment
-
Ittellä kolmatta talvea alla NF3:et ja pitoa tuntuu vielä löytyvän vaikka muutamia nastojakin olen saanut reviteltyä irti. Nähtävästi näille ei tulekaan niin dramaattista pidonmenetystä kuin nokialaisilla olen kokenut. Pari vuotta vanha nokialainen saattaa olla päällepäin todella hyvän näköinen, mutta pitoa ei sitten olekaan, kovettuneeko sitten kumi liikaa? Ja melua on vähemmän gislavedissä, eräässäkin autossa kesän ajetut kesärenkaat olivat meluisammat ja huonommat ajaa kuin vuodenvanhat nf3:et, tosin kyseessä oli halpiskesärengas.
Mielelläänhän sitä kotimaista valmistajaa kannattaisi, mutta ajan mieluummin talvella parhaalla mahdollisella renkaalla, kesällä ajelen sitten NRH:lla.
Comment
-
juhi
Epäilen myöskin että Rolle kuuluu sisäpiiriin koska työkseen kaupittelee renkaita
Comment
Comment