Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nokian renkailta uusia tuotteita

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Nokian renkailta uusia tuotteita

    Uusia talvirenkaita markkinoille.

    #2
    OT:
    Pisti silmään tuo
    Renkaan nastaa on kehitetty edelleen nelikulmaisuutta lisäämällä
    Siis jos nasta on nelikulmainen, miten nelikulmaisuutta lisätään? Vähän sama kuin onko nainen vähemmän vai enemmän raskaana... :D
    /OT

    Comment


      #3
      Villejä arvauksia:
      1. Neliön sivut lommolle jolloin kulmat saadaan terävämmiksi?
      2. Myös nastan runko on nelikulmanen?

      Comment


      • #4
        mikä järki ois nelikulases rungos? ja jos sivuja on koverrettu ni sillonhan se on vähemmän nelikulmanen :)

        Comment


          #5
          Kehittäisivät nastan (taitaisi olla uudessa mallissa ekaa kertaa), joka kestää käyttöä. Itsellä nyt ollut kolmet hkpl4:set ja kaikissa on ollut jotain nasta probleemaa. Ekoistahan lähti nastat (valmistus virhe), toisissa nastat vääntyivät (siis takaa) ja viimeisimmissä nyt sitten ne kovametallipiikit eivät pysy (edustaja myönsi renkaiden olevan virheelliset, joten ei sen suhteen ongelmaa, mutta silti) on aika mielenkiintoisen näköinen rengas, jossa on nastojen kanta jäljellä, mutta kovametallipiikit puuttuvat. Toisaalta asenne noihin nasta ongelmiin tuntuu olevan varsin kusipäistä ainakin nokian omien edustajien osalta, kun ko. henkilölle soitin, oli ensimmäinen kommentti että on tainnut tulla reviteltyä jne jne. Kun sitten vihdoin hemmo suostui renkaita katsomaan, muuttui äänikellossa heti, mutta paskaako se siinä vaiheessa enää asiakasta kiinnostaa, eli jotain muuta merkkiä kehiin ja takahikiän juntit kehitelköön rauhassa neliöitään....

          Comment


          • #6
            Jos kahdesta täsmälleen yhtä neliskulmaisesta
            on toinen hieman toista neliskulmaisempi,
            - niin onko sen toisen väistämättä oltava vähemmän neliskulmainen
            kuin mitä on se toinen täsmälleen yhtä neliskulmainen?

            :)


            EDIT:
            eipä tuossa vanhassakaan kovapalassa kovin suuria poikkeamia neliskulmaisuudesta näyttäisi tietokonegraafikon luomuksen perusteella olevan:
            http://www.nokiantyres.com/files/nkr...ot/4_nasta.jpg

            -

            Comment


            • #7
              koskas hakkapeliitta 4 tuli markkinoille? no kuiteski, silloin ostettiin kyseiset renkaat eikä nastan nastaa puutu ja pito on vielä mitä mainioin.

              Comment


              • #8
                Sama juttu, taitaa olla kolmas talvi Hakkis4:lla ja ok, yksi nasta on mennyt sisään. Pintaa on ja muutenkin pito on vielä erittäin hyvä. Se minkälaista käyttöä renkaat ovat saaneet ja kilometrimäärä, on huima. Joten kestokyvystä annan kyllä plussaa. Innolla odotan seuraavaa sukupolvea.

                Comment


                  #9
                  Kahdessa autossa meillä hakka4:t ja tyytyväisiä ollaan. Molemmilla autoilla kun ajetaan paljon, on tullut paljon kokemusta niistä. Nastatkin ovat tallella, vaikka herkästi sutivia etuvetoisia ovat.

                  Comment


                    #10
                    Niin vanhassa nastassahan runko oli käsittääkseni pyöreä, vaikka kärki oli neliskulmainen, uudessa sekin on neliskulmainen. Tuli tuossa viikolla tuollaista vitosta testattua, ja ihan hyvältä vaikutti ;D

                    Comment


                    • #11
                      Itse en kyllä hp4:sta pidä. Meteli on melkoinen ja pito on samaa luokkaa muiden nastojen kanssa.

                      Comment


                      • #12
                        autossas vika, meteli on todella pieni

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä nuo neloshakkikset pitävät järkyttävää ääntä muihin talvikumeihin verrattuna.
                          Hakkis 4:t olleet kahtena tätä edeltävänä talvena, uudet molempina kun ensimmäisista hävisivät nastat valmistusvirheen takia.
                          Nyt on Gislavedin NordFrost 3:t, ja satasen vauhdissa asvaltilla ajaessa voi käydä normaalia keskustelua. Hakkisten ollessa alla piti huutaa, että toinen kuuli jotain. Puhelimeen oli turha puhua.

                          Myös Goodyear UG500:t ovat vajaan tuhannen laina-A6:lla ajetun kilometrin perusteella hakkiksia hiljaisemmat, tosin niiden pitokin on tuntuvasti heikompi.
                          Gislojen ja hakkisten välissä en huomaa jäällä ja lumella minkäänlaista pitoeroa. Asvaltilla tuntuvat Gislat jopa vähän paremmilta (hakkisten kanssa tuli kaksi potentiaalisesti katastrofaalista spinnausta, kun pito hävisi yllättäen asvaltilla [trail braking 270° ramppiin viittäkymppiä ja eläinväistö 80:stä]).

                          Comment


                          • #14
                            Hakkisten ollessa alla piti huutaa, että toinen kuuli jotain. Puhelimeen oli turha puhua.
                            Onhan ne äänekkäät, mutta eipäs nyt liiotella. Vai onkos se tuo A3 hiljaisempi kuin A6? :) Ihan hienosti pystyy rikkomaan HF-lakia kännykän kanssa vaikka hkpl4 nastat rapiseekin alla, eikä kukaan ole vielä kuuroutunut kyydissä huutamisen takia.

                            Comment


                              #15
                              No mulla hakkikset pitävät järkyttävää meteliä välillä 50-70km/h ja sitten "hiljenevät". Kohtuullista ääntä muilla nopeuksilla siis.

                              Tämä siis kokoluokassa 225/40/18. Kokeiltu eri paineilla 2,5:n ja 3,2:n välillä (3,0 olis auton ohjekirjan mukaiset paineet).

                              E: Tero, eiköhän renkaiden kokoluokka ja auton paino vaikuta aika paljon renkaan ääniin.

                              Comment


                              • #16
                                Varmasti vaikuttaa, minulla on 55 sarjalaiset joten onhan se huomattavasti korkeampi profiililtaan kuin vaikka tuo sinun 40 sarjalainen.

                                Comment


                                • #17
                                  Nyt on Gislavedin NordFrost 3:t, ja satasen vauhdissa asvaltilla ajaessa voi käydä normaalia keskustelua.
                                  Niin minullakin vaikka olen henkeen ja vereen kitkamies... Noh, täytyy myöntää että nyt kun on talvetkin muuttuneet tällasiks ettei enää pärjää kitkoilla siellä missä minä liikun niin oli vähän pakko ottaa askel nastojen maailmaan.
                                  Hijaiset ovat NF 3:t! Kokeilin huvikseni viime talvena Nokian HP 2:t (käytetyt = halvat) ja täytyy sanoa että niistä lähti huomattavasti enemmän meteliä, vaikkei se nyt hirveästi häiritse kun 44:en on suht hyvin eristetty.
                                  Toisessa satkussa on edelleen kitekatit ja sillä voi sitten ajaa syksyisin ja keväisin kun ei viitti kuluttaa niitä kalliita nastoja ;)

                                  Comment


                                  • #18
                                    No mulla hakkikset pitävät järkyttävää meteliä välillä 50-70km/h ja sitten "hiljenevät". Kohtuullista ääntä muilla nopeuksilla siis.
                                    Samma på här ja renkaina wanhemmat hakkakakkoset. Se on ominaisuus, ei vika ;)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jooh, meteli on tosiaan pahimmillaan tuolla 50-80 välissä. Silloin syntyy ulinaa. Ja jos uusi A6 on äänekäs auto, niin ei sitten voi mitään (onhan se luokassaan hieman äänekäs kyllä). Muut renkaat vain olleet hiljaisempia. Koko 225/55 16" jos nyt oikein muistan.

                                      Comment


                                        #20
                                        Tuli tuossa viikolla tuollaista vitosta testattua, ja ihan hyvältä vaikutti ;D
                                        Missäs Rolle tuota Hakkapeliitta 5 testasit ? :

                                        Comment


                                        • #21
                                          Epäilen että tehtaan järjestämässä tapahtumassa :)

                                          Sisäpiirin henkilöille noita järjestellään aina joka 'talvi/kevät' ennen seuraava kautta.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Hakkapeliitta 5 = hkpl4, jossa pysyy nastat? Eipä sillä takuu on toiminut onneksi.

                                            NM. 200 nastaa teidenvarsille jättänyt hkpl4 ajelija.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Joko Markulla on todella huonoa tuuria rengaskaupoissa tai sitten minulla on todella hyvää tuuria. Yhtään nastaa en ole saanut irti omista Hakkapeliitoista, kovasta yrityksestä huolimatta. Yhtään nastaa ei ole edes katkennut kummastakaan rengassarjasta mitä minun autoissa on ollut.

                                              Comment


                                                #24
                                                Epäilen että tehtaan järjestämässä tapahtumassa :)

                                                Sisäpiirin henkilöille noita järjestellään aina joka 'talvi/kevät' ennen seuraava kautta.
                                                No tuota... en tiedä kuinka sisäpiiriä täytyy olla et pääsis testailee noita renkaita, ku ei vaa hirveesti oo noita järjestelyitä näkyny :)

                                                Eikös tuo Hakkapeliitta 5 tuu vasta ens vuoden sesonkiin myyntii... nythän oli vasta lanseeraus...

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kuka sanoo et Rolle ei ole sisäpiiriä. Fachmann eli ammattimiäs nääs. :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kaikki ensitalvena myyntiin tulevat renkaat on tarjottu jo koeajoon sisäpiirille, tai tullaan tarjoamaan. Epäilen myöskin että Rolle kuuluu sisäpiiriin koska työkseen kaupittelee renkaita, ja se merkki mikä tarjoaa aina parhaimmat koeajot ja karkelot tietenkin saa parhaimmat myyntipuheet myyjältä :)

                                                    Pikku vinkkinä myöskin se että about kuukauden päästä ajetaan kaikki talvirengastesti, mutta lehtiin ne painetaan vasta loppusyksystä. Jos kuuluu tosi sisäpiiriin niin tietää jo keväällä testivoittajarenkaat ;)

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Joko Markulla on todella huonoa tuuria rengaskaupoissa tai sitten minulla on todella hyvää tuuria. Yhtään nastaa en ole saanut irti omista Hakkapeliitoista, kovasta yrityksestä huolimatta. Yhtään nastaa ei ole edes katkennut kummastakaan rengassarjasta mitä minun autoissa on ollut.
                                                      Kuulin jutun joka liittyi noihin hkpl4:iin, on ollut aiemmin lehdessä/telkkarissa juttua? Osaako kukaan tarkentaa?

                                                      Ja se itse juttu: Nokian renkaat oli myynyt "ei jälleenmyytäväksi" suuren erän noita valmistusvikaisia hkpl4:sia jollekkin taholle kuka oli taas myynyt itse/eteenpäin nuo renkaat jolloin ns. sekundarenkaita pääsi markkinoille.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Sen verran muistan jotain ajankohtaisohjelmaa asian tiimoilta katsoneeni, että vakuutusyhtiö oli toimittanut Vahinkopalvelulle nuo "epäonnistuneet" renkaat myyntiin. Ja kaiken lisäksi joku Nokian renkaiden insinööri oli kommentoinut että "noita renkaita ei koskaan pitäis myydä kenellekään" eli
                                                        että niissä olis joukossa sellaisia jotka ovat jopa vaarallisia. Mene ja tiedä sitten...

                                                        Itsellä on nyt alla puolitoista talvea ajetut HKPL4 185/70/14 eli siis orkkiskokoiset. Muutama nasta on karannut, pito on ihan kiitettävä, mutta yhdyn tuohon kommenttiin että 60-80 km/h alueella esiintyy
                                                        todella rasittavaa "jyrinää". Muilla nopeuksilla ei sitten kuulu kuin hienoinen nastojen rapina.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ittellä kolmatta talvea alla NF3:et ja pitoa tuntuu vielä löytyvän vaikka muutamia nastojakin olen saanut reviteltyä irti. Nähtävästi näille ei tulekaan niin dramaattista pidonmenetystä kuin nokialaisilla olen kokenut. Pari vuotta vanha nokialainen saattaa olla päällepäin todella hyvän näköinen, mutta pitoa ei sitten olekaan, kovettuneeko sitten kumi liikaa? Ja melua on vähemmän gislavedissä, eräässäkin autossa kesän ajetut kesärenkaat olivat meluisammat ja huonommat ajaa kuin vuodenvanhat nf3:et, tosin kyseessä oli halpiskesärengas.
                                                          Mielelläänhän sitä kotimaista valmistajaa kannattaisi, mutta ajan mieluummin talvella parhaalla mahdollisella renkaalla, kesällä ajelen sitten NRH:lla.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Epäilen myöskin että Rolle kuuluu sisäpiiriin koska työkseen kaupittelee renkaita
                                                            juu, ja Joku tekee niitä .... :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X