Stocka vaihtoi omistajaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Stockmann myi autoliiketoiminnan
Collapse
X
-
Sitä se huoltoneuvoja jo mulle sanoi marraskuussa, että kohta stocka lopettaa ja kesko ottaa ohjat. Ja näinhän siinä kävi... Tuskin meille kuluttajille mitään isompaa muutosta tulee ainakaan heti tule.
Enää ei ole kilpailua ja maahantuoja myy myös itse autonsa, ei ainakaan lupaa että hinnat laskevat.
-
-
Heh ei lupaa hyvää tuo Keskon mukaantulo, ainakin työkonepuolella on maatalouskeskon varaosapuoli vähä huonossa maineessa. Esimerkkinä vaikka se, että näihin suomi-massikoihin (valtran tekemiin) ei saa keskolta suoraan hyllystä edes suotimia, kuulemma käyvät hakemassa isännät osat suoraan Valtran varaosamyynnista, halvemmallakin saavat. :P
Comment
-
Kesko on tunnettu siitä, että varastosta löytyy vain kaikkein yleisimmät artikkelit jos niitäkään.
No eipä tokmannia aikasemminkaan ole voinut kehua hyvästä varaosien saatavuudesta. Joku viisi kertaa olen sieltä osia hakenut viimeisen vuoden aikana ja vain kerra tuote (öljynsuodatin) on löytynyt hyllystä. Eikä edes kyse ole ollut S-spesifistä osista. Ei kait se omistajan vaihdoksen myötä hirveästi voi enään huonontua.
Comment
-
LareHirvonen
Autokauppa on myllerryksessä Suomessa.
Kun ulkomaiset autofirmat voivat nyt perustaa autoliikkeitä Suomeen, ovat Suomessa olevat nykyiset kauppiaat heränneet. Aikaisemmin kaikilla olivat ne omat perinteiset "reviirinsä".
Suomessa alkoi murros jo aikoja sitten, kun alkoi yleistymään nämä monimerkkimyyjät.
(Euroopassa on edelleen pääsääntöisesti yhdellä kauppiaalla vain yhtä merkkiä, mutta monta myymälää eri paikkakunnilla.)
Suomessa nämä monimerkkimyyjät ovat menestyneet. Ne ovat nopeasti laajentaneet
myymäläverkostoaan eripuolille Suomea. Hyvänä esimerkkinä käyköön vaikka Laakkonen.
Paikalliset myyjät, kuten Stockmann, on joutunut toteamaan, että pysyäkseen kilpailussa mukana, heidänkin pitäisi laajentua muualle Suomeen. Mutta pupu tuli housuun. Stockmann edustaja myönsi, että he tekivät laajentumisen sijasta luopumispäätöksen. Autokaupan myynnistä saatavat rahat laitetaan nyt tavaratalojen kehittämiseen Suomessa ja Pietarissa.
Kyllä suomalaiset autokauppiaat ovat jo hyötyneet tästä uudesta Europpalaisesta säännöstä. Moniko Teistä tietää, että Tukholman alueen suurin autokauppias on nyt suomalainen Metro Auto?
(En toimi autokauppa-alalla, mutta seuraan aktiivisesti Kauppalehteä ja sen raportteja autokaupasta.)
T: Lare
Comment
-
Alkaa VV-auto siis panostaa jälleenmyyntiinkin toden teolla. Audi Centerien investoinnit ja nyt sopivasti Stockmannilta molempien merkkien myymälöitä, Espoon Audi Center mukaanlukien. Ymmärtääkseni VV-auto ei tähänkään tyydy vaan lisää on odotettavissa, ehkä muualtakin kuin jälleenmyynnin puolelta.
Mielenkiintoista tosiaan, isot kahmivat pienempiään. Saa nähdä miten tämä vaikuttaa autokauppaan Suomessa. Samalla voi myös seurata, muuttuuko Espoon Audi Centerin ajoin parjattu palvelu mihinkään suuntaan maahantuojan ottaessa toiminnan haltuunsa. Ja miten käy hyvityshintojen/tarjousten, kun kilpailu (volkswagen- ja) audiedustusten kesken pääkaupunkiseudulla katoaa? VV-auto kun taisi aiemmin tarjota Stockaa paremmat hyvitykset.
Comment
-
-
Ei Pirkassa vikaa ole. Ei huonoja kokemuksia.
Jotenkin vain yksi asia on jäänyt huvittamaan: onko naisesta oikeasti romanttista saada kimppu pirkka- tulppaaneja? Kuulostaa insinöörin valinnalta...
Comment
-
Tuo K-ryhmän touhu vaikuttaa osin hieman kummalliselta, S-ryhmä rakentaa liikennemyymälöitä, saneeraa ja laajentaa S-marketteja, osti Sparin. K-kauppa taasen näyttää keskittyvän suuriin yksiköihin ja pienet ja keskisuuret yksiköt kurjistuvat ja hinnat nousevat. Jotenkin on jäänyt vähän sellainen kuva että jotain tarttis kohta tehdä tai tulevaisuudessa ei ole k-marketteja.
Myös tuon k-maatalouden touhu vaikuttaa hieman päättömältä, haalitaan paljon eri merkkejä saman katon alle, vaikka jälkimarkkinointi ei toimi nytkään. Ei tuollaisella touhulla ole oikein tulevaisuutta.
Comment
-
Onhan kaikille siis selvää tuo mitä Rollekin jo sanoi, eli Kesko ne volkkarit ja audit on maahankin tuonut.
VV-auto eli VW/Audi-maahantuoja on Keskon tytäryhtiö, joka tässä kaupassa sai itselleen Stockan VW/Audi-liiketoiminnan eli muutaman autoliikkeen ja Stockmann-auton VW/Audi-jälkimarkkinointi- ja -suurasiakasmyyntitoiminnot. Ennestään VV-auto omistaa kaksi Audi Centeriä ja VW-myymälää (Helsingissä ja Turussa) maahantuontitoimintojen lisäksi.
SOK:n omistama Maan Auto (Peugeot-liikkeistään tunnettu) sai taasen vain kaksi Ford-myymälää (Turku ja Espoo).
E: Mikäli siis kilpailuviranomaiset kaupan hyväksyvät.
Comment
-
Veho on myös kuviossa mukana (Kauppalehdestä lainattua):
Veho osti Stockmannin tytäryhtiön Stockmann Auton. Veho myös jatkaa Stockmannin edustamien automerkkien Fordin, Skodan, BMW:n ja MINIn myyntiä. Keskolle kaupassa siirtyvät Volkswagen-Audi-liiketoiminta ja kiinteistöt. SOK ostaa Turun ja Espoon Ford-autotalot.
Comment
-
Erittelin vain Keskon ja SOK:n osuuden kun näiden nimet joidenkin silmään pistivät. Tarkempi erittely Vehon ostamista liikkeistä ja toiminnoista:
Veho
· Stockmann Auto, Pitäjänmäki Ford- ja BMW-MINI-liiketoiminta sekä käytetyt autot -liiketoiminta
· Stockmann Auto Takkatie, vauriokorjaamo ja siihen liittyvät toiminnot (muut toimitilat VV-autolle)
· Stockmann Auto Herttoniemi
· Stockmann Auto Tikkurila
· Stockmann Auto Tampere
· Stockmann Auto Oulu
Comment
-
Hannu, on siellä jotakin tapahtunut toiseenkin suuntaan, luopuivat trukkiliiketoiminnasta vuodenvaihteessa:
http://www.konekesko.com/modules/upl...df?file_ID=792
Comment
-
Tuli käytyä tänään Espoon audicentterissä ja kovasti olivat dumppaamassa varastoa tyhjäksi. Itseäni kiinnostavan auton, AUDI A6 Avant V6 2.7 biturbo quattro 184kW tiptronic-autom, ikkunassa oli hintalappu 44900,-. Kyselin että mihin hintaa lähtee niin myyjä tarkisti hinnaksi 36900,-. Ei päässyt valitettavasti kokeilimaan kun oli kaupat katkolla ko autosta jonkun toisen kanssa.
Kyselin että mites muun varastossa olevien autojen hintojen kanssa on, nii sanoi että katotaa hinta kohdillee. Menee kuulemma kuukauden päästä muuten varasto vaihdossa ja kirjoittamaton sääntö on että arvostetaan yrityskaupoissa vaihtovarasto puoleen arvostaan!
Comment
-
LareHirvonen
Tuota mj:n näkemää autoa myös minä katselin joulukuussa 2005. Silloin sen ikkunassa oli pyyntihinta: 52900 Euroa. Kun nyt hinta on 36900 Euroa, niin on varsinainen pudotus.
Kävin tuon auton koeajamassa. Se on viimeisen päälle varusteltu raketti. Oli liian ärjy minulle ja myös hintaakin liikaa. (Sitten päädyin vuotta tuoreempaan, mutta kesympään 2.4 V6 versioon, jonka sain 39900 hintaan. Olisinpa tienyt, että odota kuukausi, niin tuo raketti lähtee hintaan 36900.
Vaihtoautomyyjä sanoi "ohimennen", että on ollut Nokian huippujohtajan auto.
T. Lare
Comment
-
Noh, tuskin ihan "raketti" :-) Aika laiskojahan nämä "normaalit" 2.7T:t on (nyt siis rs ym. mallit pois lukien). Hinta on kyllä ollut kohdallaan, perskules itselläni on sedan malli ja tuollaista farmaria aikoinaan etsin. No tuskin omaani olisin vaihdossa voinut antaa ja vaihto hyvityskin olisi ollut olematon...
Comment
-
Raidahl
Noh, oli miten oli, niin tuo meni jo, olisin ostanut tuon, mutta, joku ehti ensin. Ottaa aivoon. Oiekastaan juuri tuon takia tänne rekisteröidyin. Täytyy jatkaa metsästystä.
Comment
Comment