Kerrotaan nyt sen verran klubilaisille että ohjelman budjetissa ei kuulemma ollut varaa auton pesuun. Asiayhteyksiä oli leikelty (onneksi ihan Ok) jutuissa. Ei oo tietoa mistä on keksitty "vain kaksi", onhan niitä toista kymmentä ainaki. Eikä Jean S.:n 16 ukkoa ihan tohon mahdu, vanhalla Volvon keikkabussilla liikutaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Start nelosella tammikuussa
Collapse
X
-
Kieltämättä suhtauduin jo alusta alkaen erittäin skeptisesti koko ohjelmaan, joten myönnän sen luoneen melkoiset ennakkomielipiteet.
Aivan ensimmäiseksi pakko nostaa esiin juontajat sekä heidän dialoginsa. Ei toimi juttu, eivätkä persoonat. Tämä nuorempi juontaja ei tahdo oikein istua millään tämän tyylin ohjelmaan. Etevä elävän yleisön edessä show-tilaisuuksissa, mutta se mikä toimii lavalla, ei toimi sellaisenaan tv:ssä. Pienellä muuntautumisella kuitenkin ihan mukiin menevä. Vanhemman juontajan ulosanti taas puolestaan on sanalla sanoen todella jäykkää. Keskenään heillä ei synkkää lainkaan. Mitä tulee dialogiin, kirjoittaja ampuu pahasti yli. Toimisi sellaisenaan, mutta kuvan kanssa aivan liian ylidramatisoitua.
Ja miksi tätäkin ohjelmaa vaivaa ADHD? Kiire kokoajan jonnekin, vaikka varsinaisesti mitään ei saada aikaan. Erityisesti nuoremman juontajan kohtauksissa koko ajan tehtiin jotain ylinäytellen. Tankattiin autoa, tultiin ovesta ulos, astuttiin autoon, hurautettiin ajaen paikalle... Ei, ei, ei.
Kamera tosin toimii hienosti. Rahaa on selvästikin laitettu ohjelman tekniseen puoleen.
No, ainahan voi ohjelmaa parantaa...
Koeajo.tv oli parempi. Olisivat vaihtaneet vain nimen ja lisänneet budjettia. Koeajo.tv Startin budjetilla ja Topp-Gearin pätkillä olisi mielestäni toiminut huomattavasti paremmin.
Comment
-
Suomalaiseksi auto-ohjelmaksi ihan hyvä. Mielenkiintoisia koeajoja, jeah rait, sitikka c3 ens kerralla. Tuo hybridin koeajo oli jees. Samoin kuin pätkä Antin S8:sta.. Siitä mitsusta olisin mieluusti kuullut lisää (nimenomaan kuullut, ei auton ääniä ollenkaan), ja olennaisen tiedon amerikkalaistan ja eurooppalaisten oktaanien eroavaisuudesta. Soppeli parivertailu se A4 ja BMW 3, ehkä liiankin pikainen. Ylipäänsä autojen normaalista poikkeavaan (esim. lexuksen hybrid) tekniikkaan voisi kiinnittää enemmän huomiota, ehkäpä pieni maahantuojan tms. asiantuntijan haastattelupätkä.
Comment
-
Tiedä sitten olisiko S8:a tuotu maahantuojan toimesta vain kaksi kappaletta, käytettynä niitä on tuotu maahan ainakin 21 kappaletta. Hieno autohan tuo on. Antin yksilön olenkin ainakin pariin kertaan nähnyt, kerran jopa kotitielläni. :P
Onnistuin tietenkin unohtamaan ohjelman lähetysajan, mutta katsotaan uusinta lauantaina ja annetaan sitten tuomio.
Comment
-
Pariinkymmeneen minuuttiin yritetty mahduttaa kaikille jotakin. Ei toimi, kukaan ei sitten saanut lopulta oikein mitään, mihinkään ei ehditty yhtään paneutua kunnolla. Ja antasivat niille laitteille vähän kenkää, ja näyttäisivät sen kanssa. Aivan turha Audi vs. BMW-vertailu, hätäisesti minuutissa luetellaan vetotapa- ja moottorivaihtoehdot. Jassolla tuossa yllä oli myös erittäin hyviä kommentteja.
Saa nähdä mitä kevät tuo tullessaan. Nettisivujen mukaan siellä aletaan kaiketi tuunata jotain CRX:ää. Toivottavasti petskupetskupetsku vähän rentoutuu jatkossa kun kokemusta kameran edessä olemisesta tulee lisää... kyllä se koeajo.tv:nkin kaveri takelteli alussa paljon enemmän.
Comment
-
Ja miksi tätäkin ohjelmaa vaivaa ADHD
Siis miksi esim. se hybridin koeajo piti pilkkoa tuolla tavoin? Dynaamisempi ote haussa? Tulipa nähtyä tuokin ohjelma kahdesti: ensimmäisen ja viimeisen kerran...
P.S. S8 oli toki ohjelman parasta antia :)
Comment
-
Kiire ja kiire. Se jäi mieleen ohjelmasta, ei juuri muuta. Olihan se vähän hassua että esitellään niinkin hieno kärry kuin S8 ja sitten se on noin likainen. Ihmettelin kanssa sitä "vain kaksi suomessa", ehkä tarkoittivat facelift S8-malleja (1999 ->) mutta kyllä niitäkin on tuotu enemmän.
Comment
-
Lexusen hybridi on ihan hyvä idea, mutta kyllä 80 000 ? saa mauttoman auton. Luulisi tolla rahalla saavan jo vähän tyyliä ja muotoilua sisälle, mutta aika hirvee oli. Takatilat näyttivät todella pieniltä kokoon nähden.Se A4 vst. bmw 318 "vertailu" oli aivan mitätön. Missä siinä mitään vertailtiin?
Juontajien artikulaatio oli hyvää ja selvästi asiansa osaavia. Jotenkin se "tuuninki" hehkutus häiritsi. Saahan sitä mistä autosta vaan millasen vaan ku laittaa "tuunikia" kehiin.
Seurataan miten ohjelma jatkossa kehittyy. Ihan mukava ohjelma loppujen lopuksi, ei huonoin mutta parantamisen vaaraa on.
Comment
-
Sisäpiiriläiselle tuli onneksi arvostelukuponki, johon sai lisäksi lisätä omia kommentteja. Annoin kyllä aika karua palautetta... vaan se on eri asia ottavatko huomioon.
Siis se A4 vs. BMW oli kyllä niin pikatyypit ettei ehtiny edes tajuta kun se oli jo menny.
Entä S8, kyllä niin pintapuolinen riipaisu oli. Vois kai niitä sentään kokeilla?
Tuning... hoh hoi, tässä on VK=¤#RTI:n turbo ja sillee... paremmin selviäis kun sanois, että mistä autosta tai mihin autoon se on alunperin tarkoitettu. Ja kai noita tuning-autoja suomestakin löytyy?
Entä Top Gear, oliko se edes Jeremy? Ääni oli Jeremyn, mutta en kyllä tunnistanu. Ilmeisesti tosi vanhasta ohjelmasta. Ja missä oli Top Gearista tuttu revittely?
Eih...
Comment
-
Peku
Se Maserati kuski oli "Captain Slow", niinkuin Jeremy kaveria nimittää. On vanhoissa ohjelmissa yhtenä mukana ja on uudemmissakin. Arvostaa ns. konservatiivisia ja "järkeviä" autoja enemmän kuin eksoottisia sportti himmeleitä. Tämä kaveri ei revittele autoja, ajelee rauhallisesti, yleensä?
Sama sälli lentää sitä pienkonetta Bugatti Veyron jaksossa kun kilpailevat siitä kummalla pääsee Italiasta nopeammin Englantiin, lentokoneella vai Bugatilla. Ihan hauska jakso. Kannattaa katsoa.
Comment
-
Hei hei pojat, elkees nyt heti teilatko!
Parantamisen varaa toki löytyy, mutta voisihan sen palautteen esittää rakentavassa hengessä. Tuosta voi mahdollisesti kehittyä pikkuisella viilaamisella varsin mainio autoiluohjelma.
Mielestäni hatunnoston arvoinen suoritus, että edes yritetään tehdä erilaista ohjelmaa, se että oliko suunta heti ensimmäisessä jaksossa täysin oikea, on eri asia. Onko se sitten niin, että ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella, ja täällä vain ihaillaan topgearia ja automotorundsporttia. Antakaa nyt hyvät ihmiset mahdollisuus tälle uudelle tulokkaalle! Käykää antamassa nelosen nettisivuilla rakentavaa palautetta siitä, mitä haluaisitte ohjelmassa olevan toisin. Haukkumalla ohjelma lyttyyn tuskin saavutetaan kenellekkään mieluisaa lopputulosta.
Comment
-
Siis miksi esim. se hybridin koeajo piti pilkkoa tuolla tavoin?
Kaikki aina hehkuttavat Top Gearia, mutta omasta mielestäni tuo Motorvisionin hitusen asiallisempi linja on parempi. Toki viihdyttävää autoviihdeohjelmaakin arvostan, ja katselisinkin mielelläni. Nämä kokemukset Top Gearista ovat siis vain netistä imuttamieni pätkien perusteella saatuja, koska meillä ei kyseinen ohjelma näy.
Comment
-
Kyllähän sen papan teksti oli toimivaa, mutta tv-esiintyjäksi hänestä ei valitettavasti ole. En oikein pysty vielä ainakaan näkemään, että hän pystyisi todella muuttamaan ulosantiaan riittävästi.
Eihän täällä kukaan ole antanutkaan kuin asiallista palautetta. Kaikkea ei voi rakentaa paremmaksi korjailemalla, jos lähtökohdat ovat alunperinkin olleet tyystin viallisia.
Comment
-
LareHirvonen
Olin nauhoittanut tuon TV4:n ensimmäisen auto-ohjelman ja vasta tänään pääsin sitä katsomaan.
Lopputulos oli surkea.
Taas sitä sillisalaattia.
Ohjelma yritää päästä top-käyttäjien ohjelmaksi.
Miksi näin väitän? No siksi, että kun katsotaan Suomen automyyntitilastoja, niin
näitä ojelmassa esitettyjä autoja ostetaan vain noin top 10 kärki.
Siis massoja tämä ei auta. Mutta toki ne massatkin ovat kinnostuneitä näistä
top-10 autoista.
Mutta luulisi TV4 kanavan haluavan myös massat katsomaan ohjelmaansa?
Näin ne mainostajatkin tulisivat mukaan.
Olen katsonut Top-Gear ohjelmia, kun minulla näkyy satellittikanavat.
Mutta se ohjelma on herkuttelua. Ei tavallisille autonkäyttäjille.
Näin tavallisena autonkäyttäjänä ja ostajana, kun haluan tietoja Suomessa myytävistä
autoista, niin edelleen olen sitä mieltä että TM-lehti ja Tuulilasi lehdet antavat sitä parasta
tietoa.
Kas näin palkkatyöläisenä kun joutuu itse maksamaan kaikki autoilun kulut, niin kyllä
on merkisystä auton kokonaiskäyttökustannuksilla.
Tätä eivät nämä suomalaiset tv-auto-ohjelmat ole vielä oivaltaneet.
Ja harva muistaa sen, että uusikin auto pitää joskus myydä (vaihtaa) pois. Mikä on sen
auton hinta myytäessä?
Sain tässä karvaan kokemuksen kuin myin edellisen autoni. Ikää sillä autolla oli jo
5-6 vuotta, mutta kilometrejä oli ajettu vasta keskimmääräisen 2-3 vuoden ajomäärän.
Oli todella yllättynyt, että auton vaihtohyvitys määräytyy enemmän sen vuosimallin
mukaan, kuin autolla todellisuudessa ajettujen kilometrien mukaan.
T. Lare
Comment
-
Top Gearhan on nimen omaan mitä mainiointa kuolausmateriaalia tavalliselle autonkäyttäjälle. Sellanen jolla oikeasti on varaa, varmaan menee kaupaan ja ostaa auton "koeajoon" ja kokee kaiken livenä kunnes kyllästyy ja on aika vaihtaa lelua. ;)
Jos ohjelmassa esiteltäs pelkkiä Golf/Corolla-luokan autoja (+/- 1 kokoluokka), siitä tulis äärimmäisen tylsä. Ohjelman laatuun pitäs panostaa aivan eri tavalla. Niistä löytää tarvitsemansa tiedon parhaiten autolehdistä, joilla on enempi aikaa syventyä yksityiskohtiinkin.
Comment
-
Olen samaa mieltä, että pelkkiä perhevessoja ajamalla saa kyllä übertylsän auto-ohjelman. Mielestäni moisten kulkuvälineiden testit voi aivan hyvin lukea lehdistä, televisioon niitä turha on tunkea.
Top Gearin tyyppisten ohjelmien funktio on näyttää, ajaa ja kokea autoja joihin tavan pulliaisella ei ole varaa. Jos sitä Golfrollaa tekee niin mieli mennä kuolaamaan, niin menee autoliikkeeseen ja ottaa sellaisen koeajoon. Veyroneita ei taida Berneriltä vielä saada koeajolle?
Televisiossa pitää olla viihdettä, joten kumit katuun ja vaihdelaatikot kuusen oksille!
Comment
-
Ei tuo start parane vaikka sitä on yrittäny kattoa useemman kerran.
Edellisessä jaksossa testasivat jotain daewoota tai hjundaita, ja mettäpalstalla näky lievästi pusikkoon ajettu uudehko A3? Vai näinkö vaan näkyjä.
Muutenki tuo autojen testaaja ärsyttää suuresti, eikö yhtää leviämpää ukkoa siihen saatu.
En katso enään.
Comment
-
Joo, eipä ole kyllä parantunut ko. ohjelma. Pituutta pitäisi olla tuplaten niin voisivat hieman keskittyä tekemisiinsä, eikä lopputulos olisi musavideomainen nopeine leikkauksineen; "Vanha" ei meinaa pysyä tekijöiden ajatuksenjuoksussa mukana.
Jotenkin olen alkanut jälleen arvostamaan KoeajoTV:n jouhevaa tyyliä.
Comment
-
Kertakaikkisen mielenkiinnottomia laitteita koeajossa. Citroen C3:a vähemmän voisi kiinnostaa vain Kia Cerrato. BINGO! Eikös ne siellä molemmat ole.
No en kait ole sitten kohderyhmää.
Comment
-
Mä oon kanssa tota nyt pari kertaa kattonu, eikä musta taida tosiaan vakiokatsojaa tulla...
Kauheen levoton meno ja mainokset väliin. Ja sitte tosiaan jotain koreankeksintöjä, olkoon kuinka myytyjä tahansa :(
Voisko toi olla jotenkin parempi, kun käsittelisivät edes yhden asian valmiiksi / mainoskatkojen väli.
Sellanen "Tekniikan Maailman televisioversio" vaikka tunnin ohjelmana vois olla kiva ajatus. Vois käsitellä tietysti muitakin moottoripelejä, kuten vaikka prätkiä ja vaikka moottorikelkkoja jne...
Comment
-
ekakerran katoin eilen, oli myös viimenen kerta...... olipas melkonen "esittely" siitä A3:sta......hohhoijjaa :) oli mm. muovista tehtyä alumiinia yms :) .... no voihan niitä autoja noinkii "esitellä"......
luulin jo ettei koeajotv:tä paskempaa auto-ohjelmaa voi tehdä mutta näköjään siinä onnistuttiin :)
Comment
-
Kerran olen katsonu ja taisi olla viimeinen kerta, petsku sitä, petsku tätä... ja miksei koeajoa saa yhteen putkeen?
Muutenkin vähän huitasemalla tehty, eivät ehdi kunnolla aloittaakaan niin täytyy jo vaihtaa aihetta.
Puskuri on parempi, Varsinkin Via Baltica-jaksot oli hyviä, Koeajo.tv:kin on parempi :-)
Comment
-
Maikkarilta tulee viimein auto-ohjelma, jossa viihde on pääasia. Aikasemmat yritelmäthän on ollu kuivahkoja asiaohjelmia. Juontajasta voi olla montaa mieltä, mutta mainoksen perusteella vaikutti erittäin lupaavalta. Telkkariin sopii fiilistely erinomaisesti. Turha nippelitietoja on ääneen luetella kun ne menee samantien toisesta korvasta ulos. Minkähän takia julkkisten omia autoja pitää olla melkein joka lehdessä ja ohjelmassa...?
Alkuperäinen kirjoittaja mtv3.fiAjoneuvos
Lauantaisin 18.3.2006 alkaen klo 18.00-18.30
Autoja ja autoilua käsittelevässä Ajoneuvos-sarjassa moottorifanaatikko Jussi Halli heittäytyy vauhdin hurmaan.
Sarjassa aihetta käsitellään viihteellisesti ja raikkaasti; peltilehmiin perehdytään intohimoisesti, mutta pilke silmäkulmassa. Ajoneuvos testaa automaailman valovoimaisimmat uutuudet ja todelliset kuriositeetit asfalttia tai polttoainetta säästämättä, aina kaksipaikkaisista cityautoista ylitehoisiin maantieohjuksiin. Jokaisessa jaksossa etsitään autoihin ja muihin kulkuvälineisiin hurahtaneille julkisuuden henkilöille juuri heille sopiva liikkumisväline.
Ajoneuvos perehtyy muihinkin kiehtoviin kulkupeleihin ? maalla, merellä ja ilmassa. Myös autoilun historia muuttuu lihaksi, kun klassikkoautot kaivetaan talleista testattavaksi.
Comment
Comment