Kävin tuossa pörhöllä kyselemässä hihnapyörien laadusta, niin vastaus oli että valmistajaa pyörille ei tiedetä, riippuu tuurista tuleeko tavara kiinasta VAG pahvilaatikkoon. Huolto on kuulema havainnut tapauksia vanhemmassakin kalustossa joissa pyöriä on kulunut poikkeuksellisen nopeasti. Mutta mitään ei tulla vastaan kun on mennyt yli 2vuotta. Eli näin 2vuoden, 2kuukauden ja 35tkm jälkeen. En osta enää yhtään osaa kyseisestä putiikista.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Jakohihnojen katkeamiset Oulun seudulla.
Collapse
X
-
Omissa autoissa ei yhdessäkään ole ollut ongelmaa jakopään kanssa. Hieman on ollut tuota ruskeaa pölyä mutta ei huolestuttavan paljon. Tosin en paljoa moottoritiellä ajele, mutta eikös tämä oktomurske ollut vasta Haukipudas-Kemi välillä käytössä. Kempele-Oulu välillä taitaa olla se norjalaisten betoni tie.
Comment
-
Jakohihnojen katkeamiset Oulun seudulla.
Alkuperäinen kirjoittaja Artsi Näytä viestiOmissa autoissa ei yhdessäkään ole ollut ongelmaa jakopään kanssa. Hieman on ollut tuota ruskeaa pölyä mutta ei huolestuttavan paljon. Tosin en paljoa moottoritiellä ajele, mutta eikös tämä oktomurske ollut vasta Haukipudas-Kemi välillä käytössä. Kempele-Oulu välillä taitaa olla se norjalaisten betoni tie.
Käytin tänään jakopään suojaa auki tuosta rouvan golffista. Hihnalla ajettu 4v & 40tkm eikä ruskeaa pölyä ollenkaan vaikka autolla ajetaan päivittäin moottoritietä 20km. Patelan ramppia pohjoisempana auto ei ole käynyt joten ehkä sitä oktomursketta onkin vasta pohjoisempana motarilla. Audissa vajaa vuoden vanha remmi ja ruskeaa on havaittavissa, sillä tosin ajellaan siellä täällä.
Comment
-
Minua vaan näissä jutuissa harmittaa se että kaikki mielipiteen/tutkinnan ilmaisijat ovat jollain tapaa kytköksissä valtioon. Ja ei vika voi olla missään mikä viittaisi valtion touhuihin. Alkaa taas olla vaan olo että voi meitä pieniä mitättömiä kansalaisia...
Comment
-
Totta.
Joskus vuonna kauan sitten testailtiin jotain vahvempaa suolaa ja villi huhu kertoo sen syövyttävän pitkässä jaksossa aura-auton öljypohjia, öljyn vaihossa aukastiin roppu ja öljypohja repeskin ropun ympäriltä. Tiedä sitten pitääkö tämä paikkaansa.
Mutta tiesuola on se syypää omasta mielestä tässä jutussa.
Comment
-
Silleen hieman sivuten aihetta, mutta osaltaan liittyen. Miksi sitä perhanan suolareseptiä pitää joka talvelle muuttaa? Onko se jotenki todistettu kolareilla tjv vahingoilla että viis vuotta sitten ollut suola ei ole läheskään niin hyvää kuin nykyään? Muistaakseni kyllä tiet on saatu ennenkin sulaksi, ilman tuommosta seosta joka tarttuu auton pintaan ku purkka tukkaan ja mahdollisesti aiheuttaa autojen hajoamista ym kivaa? _Voimasanoja_ tähän väliin.
Comment
-
Tämän kaliumformiaatin pitäisi olla ympäristöystävällisempää, ei pilaa pohjavesia. Ja pitää tien sulana vielä kunnon pakkasilla. Muut ominaisuudet onkin sitten vähän ikävämpiä. 2007-2008 testasivat sitä tampereen seudulla tieliikenteessä ja silloin joutuivat käytön lopettamaan valitus- ja korvausvaatimustulvan takia. Tänä talvena on auton pintaan tullut samanlainen liuotintakin kestävä likakerros kuin silloin 2007, joten samasta tavarasta lienee taas kyse.
Comment
-
Tässä hiukan enemmän mainittu infoa:
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa...ihnoja/665122/
Ilmeisesti VW ketju käyttää halpoja rattaita, näissähän niitä murheita eniten on ollut.
Comment
-
"Hammaspyörien kestävyydessä paljastui suuria eroja, kun Kauppi työtovereineen testasi ne viideltä eri autonvalmistajalta. Sekä kovuuksissa että maantiesuolan kestävyydessä oli selvät erot. Tutkijat eivät kuitenkaan paljasta, miten eri automerkit pärjäsivät kokeissa"
http://www.taloussanomat.fi/autot/20...04?pos=related
Comment
-
Kävipä hauskasti. Ostin viime syksynä A3 TDI quattron joka on viettänyt ensimmäiset 4 vuotta (110 tkm) elämästään Oulu / Kemi / Raahe akselilla. Auto on tänään 180 tkm jakohihnan vaihdossa (huolto-ohjelman mukainen ensimmäinen vaihto), niin soittivat paikallisesta VW huollosta, että kaikki hihnapyörät menee uusiksi, ja hihna todella löysällä. Ensimmäinen "ouluilmiö" mikä Laitilassa tulee vastaanViimeksi muokannut Rolle; 3.6.2014, 11:12.
Comment
-
On se jännä juttu ettei kehäkolmoselta tule raportointia suolan aiheuttamista jakopäävaurioista, mutta sitten Oulussa tulee. Jotain ne taas piilottelee. Varmaan Harlekiiniromaaneja tiessä ja hihnat ei kestä sen takia (oli läppä, Britannian tieverkoston pohjia tehtiin aikanaan Harlequin romaaneista jauhetulla silpulla. Teissä on useita tuhansia noita romaaneja. Fakta.).
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Munkkiniemen Kreivi Näytä viesti...... Teissä on useita tuhansia noita romaaneja. Fakta.).
Comment
-
"Hammaspyörien kestävyydessä paljastui suuria eroja, kun Kauppi työtovereineen testasi ne viideltä eri autonvalmistajalta. Sekä kovuuksissa että maantiesuolan kestävyydessä oli selvät erot. Tutkijat eivät kuitenkaan paljasta, miten eri automerkit pärjäsivät kokeissa"
http://www.taloussanomat.fi/autot/20...04?pos=related
Comment
Comment