Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Aika kova kilplailija Golffille yms. Kävin koeistumassa tuota uutta ja omaan silmään näyttäisi mukavasti uudistuneen joka puolelta.
Päiväledinauhasta en vain oikein tykännyt, Ei sovi jotenkin ilmeeseen.
On se kumma, kun tähän saakka (lähes) kaikki uudet Audit on olleet edestäpäin samannäköisiä, niin nyt kohta sitten kaikki Skoodat on sivultapäin samannäköisiä, kuin kaikki Audit...
VW on tehnyt sen ratkaisun Skodan kohdalla, että uusimpia koneita ei saa noukalle enään, joten esim uudessa Suberbissa mennään edelleen 140 ja 170 hp 2.0tdi:llä. VWllä ja Audilla on uudemmat versiot noista.
Mutta ilmeisesti samaa ketjullista bensakonetta edelleen käyttävät, vaikka niissä jonkin verran on ketjun kanssa ollut ongelmaa LongLife öljynvaihtovälillä. Tai niin väitti Skoda myyjä, kun pohdin bensa vai tdi konetta.
lötkössä eri kori kuin c4:ssä, b5:ssa eri kori kuin b6:ssa, b6:ssa sama kori kuin b7:ssa.
Tottakai sieltä vanhemmista tulee uudempiin malleihin enemmän tai vähemmän hyväksi havaittuja teknisiä ratkaisuja mutta noista mainituista b6 ja b7 ovat ainoat joiden perusauto/kori on sama.
Oktavia on ollut mun mielestä samalla "platformilla" kuin golf.
Kävin koeistumassa uuden suberbin. Jäi vähä semmonen fiilis, että ei juuri kannata 1.5v vanhaa passattia siihen vaihtaa. Semmonen hieman laadukkaampi passst oli tunne.
Onhan tohon B7:n tavismalleihinkin osittain otettu pyöräntuennan osia 2004 S4:stä että ei kyllä oikein voi sanoa että noissa olisi sama "alusta" kuin B6:ssa. Päälleppäin toki varmaan saman näköisiä kun pikaisesti vilkaisee.
Audi A4 ja SEAT exeossa moottori on pitkittäin. Skoda Octaviassa se on poikittain, joten lieneeköhän samaa alustaa... Tai ainakin modifioitu...
Uskoisin jälleen olevan golfin alustalla.
Eiköhän nuo Skodatkin ole sitä MQB pohjamuottia, josta jokainen VAGine kohta periytyy. Exeo taas ei varmasti ole tuota samaa tavaraa. Ihan OT:na vaan, että eiköhän se haldex rantaudu kohta A6:seenkin.
Sitten pääsee Skodan valinneet toteamaan, että se juuri ostettu Octavia on ihan sama kuin A6. Turha maksaa ylimääräistä Audin merkistä auton keulalla. Vähän niinkun nyt vag arenalla rinnastavat A3:een Octaviaa ja ties mitä Skodaa.
tosta A3 octaavia vertauksesta nyt voidaan olla jo aika lähelläkin totuutta...
toisiksi uusin tuulilasi "vertaili" kaikki nuo "golfinsukuiset" MQB-pohjalevylliset nykymallit. Ihan mielenkiintoista luettavaa esim. sisämelun osalta...
Comment