http://hikipedia.info/wiki/Audi
Audi eli Olympiavolkkari on arjalainen automerkki. Merkin nimi muodostuu lyhenteestä Autos für Uebermenschen ja loppuosa ilmaisee sen valmistuspaikan Deutschland, Ingolstadt. Audit valmistetaan sen omistavan emokonsernin Volkswagenin ylijäämäosista ja varustetaan lopuksi naurettavilla kromatuilla 20 tuuman erikoisvanteilla. Audin keulalla nähtävä nelirenkainen tunnus on itseasiassa mukana kulkeva hätävara männänrenkaita. Myös auton tekeminen ahtaaksi ja epäkäytännölliseksi järjettömillä muotoiluideoilla on ylihintaisuuden ohella keino erottua konsernin muista valmistamista automerkeistä. Moni on jopa saattanut erehtyä luulemaan Audia ns. premium-luokan autoksi, ulkokuoren kiiltävyys saattaa tosiaan häikäistä, mutta viimeistään sisälle asennetun lypsyjakkaran päälle istuminen paljastaa illuusion. Jos tämäkään ei vielä herätä todellisuuteen, niin harhaluulo on karissut viimeistään kuukauden kolmannella korjaamokäynnillä. (Jos ostit mallin A3, harhaluulo karisee jo toisella).
Audeihin asennetaan jo tehtaalla valmiiksi ohitussensorit, jotka aktivoituvat kun etäisyys edellä ajavaan on alle 100 metriä. Tällöin automaattitoiminto kiihdyttää auton nopeuden äärimmilleen, ei missään tapauksessa aktivoi suuntavilkkua, suorittaa ohituksen keltaisen sulkuviivan kohdalla ja lopulta palauttaa auton omalle kaistalleen aivan ohitetun ajoneuvon eteen. Aivan vanhemmissa vuosimalleissa ei tätä automatiikkaa ole vaan kuljettajan on suoritettava toimenpide itse.
Audin tunnuslause kuuluu: "Teknistä etumatkaa". Tämän lausuja saattaa saada nyrkistä mikäli hänen äänessään ei ole kuultavissa sarkasmia.
No kyllä mua hiukan naurattaa...
Audi eli Olympiavolkkari on arjalainen automerkki. Merkin nimi muodostuu lyhenteestä Autos für Uebermenschen ja loppuosa ilmaisee sen valmistuspaikan Deutschland, Ingolstadt. Audit valmistetaan sen omistavan emokonsernin Volkswagenin ylijäämäosista ja varustetaan lopuksi naurettavilla kromatuilla 20 tuuman erikoisvanteilla. Audin keulalla nähtävä nelirenkainen tunnus on itseasiassa mukana kulkeva hätävara männänrenkaita. Myös auton tekeminen ahtaaksi ja epäkäytännölliseksi järjettömillä muotoiluideoilla on ylihintaisuuden ohella keino erottua konsernin muista valmistamista automerkeistä. Moni on jopa saattanut erehtyä luulemaan Audia ns. premium-luokan autoksi, ulkokuoren kiiltävyys saattaa tosiaan häikäistä, mutta viimeistään sisälle asennetun lypsyjakkaran päälle istuminen paljastaa illuusion. Jos tämäkään ei vielä herätä todellisuuteen, niin harhaluulo on karissut viimeistään kuukauden kolmannella korjaamokäynnillä. (Jos ostit mallin A3, harhaluulo karisee jo toisella).
Audeihin asennetaan jo tehtaalla valmiiksi ohitussensorit, jotka aktivoituvat kun etäisyys edellä ajavaan on alle 100 metriä. Tällöin automaattitoiminto kiihdyttää auton nopeuden äärimmilleen, ei missään tapauksessa aktivoi suuntavilkkua, suorittaa ohituksen keltaisen sulkuviivan kohdalla ja lopulta palauttaa auton omalle kaistalleen aivan ohitetun ajoneuvon eteen. Aivan vanhemmissa vuosimalleissa ei tätä automatiikkaa ole vaan kuljettajan on suoritettava toimenpide itse.
Audin tunnuslause kuuluu: "Teknistä etumatkaa". Tämän lausuja saattaa saada nyrkistä mikäli hänen äänessään ei ole kuultavissa sarkasmia.
No kyllä mua hiukan naurattaa...
Comment