Hakuasanalla "pakkasvahti" löytyy tietoa ulkolämpötilan mukaan säätyvästä kytkimestä lohkolämmittimen ohjaukseen. Maahantuojalla on näköjään uusi tuote tarjolla tuohon tarkoitukseen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Uusi pakkasvahti
Collapse
X
-
Samalla tavalla toimii liekatolpat meidän talossa. Vanha Subarun raato - tai siis sen lohkolämppäri - ei ollut moinaankaan 6 vuoden aikana - auto vastuksineen oli sitäpaitsi jo tuolloin vanha. Eli omat kokemukset hyviä, enkä muista kuulleeni naapureiltakaan napinoita hajonneista vastuksista.
Comment
-
Eipä se sitä niin usein pätki että se hajoittaa sitä lohkista. Eikä se pätkiminen sitä hajoita vaan se virtapiikki mikä tulee kun isolle parkkipaikalle lykätän virrat päälle autoon.
Monissa koden sähkövehkeissä on termostaatti joka samalla tavalla pätkii tuota virtaa. Kahvinkeitin, hella, sauna yms..
Hiukan ajatusta peliin niin moni asia onkin yksinkertaisempi kuin kuullostaa.
Hyvä kampe on. Suositan kaikille jotka tykkää mukavuudesta eikä tartte olla autoa vahtimassa et onko se lämmin jotta pääsee liikenteeseen. Eikä tartte tyhjää kelloilla enää kikkailla.
Comment
-
Mutu: Minulla on hämärä mielikuva, että jaksottainen virta lohkarille ei ole hyväksi. Asiasta taitaa olla joku tutkimus aikoinaan: tekniikan maailma tai joku muu? Eivät suositelleet.
Comment
-
Motiva on testannut ettei ole mitään yhteyttä pätkivällä virralla ja lohkiksen hajoamisella.
www.ehsinfo.fi
Tuolta löytyy ne testit.
Ja pysyy ikkunat sulana ruohosipulissa kun ne ei ikinä edes jäädy. Eikä tartte miettii et onko auto lähtövalmiina :)
Comment
-
Pitäisi miettiä jotain tuollaista systeemiä. Vaikuttaa fiksulta ratkaisulta. Meidän taloyhtiössä pukkaa virtaa sähkötolpasta koko ajan. Auton seisessa yön yli parkkiksella, sähköä tuhlaantuu ihan suotta ja enpä tiedä, onko jatkuva moottorin lämmittäminen muutenkaan hyvä asia. Eikös noita ollut sellaisiakin malleja tarjolla, jotka voi kytkeä tolpan ja lämppärin piuhan väliin. Semmoinen olisi helppo ratkaisu.
Comment
-
Auton seisessa yön yli parkkiksella, sähköä tuhlaantuu ihan suotta ja enpä tiedä, onko jatkuva moottorin lämmittäminen muutenkaan hyvä asia.
Comment
-
Pakko myöntää, että olen niin laiska, etten jaksa aamulla herätä 2 tuntia normaalia aikaisemmin ja raahautua parkkikselle laittamaan autoa piuhan päähän.
Kellokytkintä olen miettinyt, mutta kun se ei mahdu sähkötolppaboksin sisälle, jos boksin luukkua ei jätä auki. Huono juttu esim. lumi/vesisateella, meillä kun noi pistokkeet on vanhoja vesisuojaamattomia malleja. Noh, tästä seuraa se, että kytkimen joutuu aina käytön jälkeen irroittamaan ja kellon joutuu säätämään kohdalleen ennen jokaista käyttökertaa. Ei toi nyt ylitsepääsemättömän hankalaa ole, mutta jos helpompikin tapa olisi olemassa...
Lohkolämmittimen sähkönkulutus ei muuten ole ihan pientä ja yhtiövastikkeen muodossa asukkaat noi sähköt maksavat. 10h lämmitystä vuorokaudessa x 5 kuukautta tekee jo ihan mojovan sähkölaskun.
Comment
-
Minulla on se vanhanmallinen puolen metrin mittainen jatkojohdon tumppi, jossa on elektroniikkamötikkä välissä. Helppo kytkeä lämppärin johdon väliin.
Edellisessä taloyhtiössä oli kiinteä lämmitysveloitus ja kieltämättä oli kiva, kun Audissa oli lasit koko ajan kirkkaana kovillakin pakkasilla ja auto aina lämmin, lähti milloin tahansa liikkeelle.
Comment
-
Timo Nurmi
Vanhanmallisia on näkynyt mm. rautakaupoissa (ainakin S-sellaisissa) ja esim. täällä:
http://www.vandernet.com/Kiinteasivu...9&NakymaID=121
Comment
-
Liitäntärasiaan kellokytkin jolla off-asento 22:00 - 04:00, niin säästöä vielä lisää....
Lohkari menee rikki, kun sitä hehkuttaa (pidempään) tuntikaupalla. Rikkoontuneen lohkarin väri on useimmiten sinertävä. Pakkasvahdilla ei tule tuota tuntikaupalla hehkuttamista kuin ehkä Lapin paukkupakkasissa, kun vahti antaa voimaa koko-ajan.
Comment
Comment