Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi pakkasvahti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Uusi pakkasvahti

    Hakuasanalla "pakkasvahti" löytyy tietoa ulkolämpötilan mukaan säätyvästä kytkimestä lohkolämmittimen ohjaukseen. Maahantuojalla on näköjään uusi tuote tarjolla tuohon tarkoitukseen.

    #2
    Mullahan on tuo olluna jo vuoden käytössä omassa kotturassani. Jamun kautta noita voi ostaakkin. EHS c16 39? ja EHC M16 69?

    Comment


      #3
      Mites tuollainen pätkivä lämmitysvirta lyhentää kolvin ikää?
      Tuollahan kolvi lämpiää useita kertoja parinkin tunnin aikana ja käsittääkseni kolvin ikä ~suoraan verrannollinen lämmityskertoihin?

      Comment


        #4
        Samalla tavalla toimii liekatolpat meidän talossa. Vanha Subarun raato - tai siis sen lohkolämppäri - ei ollut moinaankaan 6 vuoden aikana - auto vastuksineen oli sitäpaitsi jo tuolloin vanha. Eli omat kokemukset hyviä, enkä muista kuulleeni naapureiltakaan napinoita hajonneista vastuksista.

        Comment


          #5
          Sama juttu itsellä:
          Vanhassa toiminut XX vuotta, mutta kuullut hieman huonoa näistä uudemmista.
          Viime talvena autosta hajosi 3vuotias kolvi.
          Toivottavasti ei yleinen piirre.

          Comment


            #6
            Eipä se sitä niin usein pätki että se hajoittaa sitä lohkista. Eikä se pätkiminen sitä hajoita vaan se virtapiikki mikä tulee kun isolle parkkipaikalle lykätän virrat päälle autoon.

            Monissa koden sähkövehkeissä on termostaatti joka samalla tavalla pätkii tuota virtaa. Kahvinkeitin, hella, sauna yms..

            Hiukan ajatusta peliin niin moni asia onkin yksinkertaisempi kuin kuullostaa.

            Hyvä kampe on. Suositan kaikille jotka tykkää mukavuudesta eikä tartte olla autoa vahtimassa et onko se lämmin jotta pääsee liikenteeseen. Eikä tartte tyhjää kelloilla enää kikkailla.

            Comment


              #7
              Pysyykö tuon sisätilavahdin C16 kanssa RuohoSipuli Fyyrassa ikkunat sulina?

              Comment


              • #8
                Mutu: Minulla on hämärä mielikuva, että jaksottainen virta lohkarille ei ole hyväksi. Asiasta taitaa olla joku tutkimus aikoinaan: tekniikan maailma tai joku muu? Eivät suositelleet.

                Comment


                • #9
                  Asuin seitsemän vuotta taloyhtiössä, jossa oli tuollainen Termotakt -systeemi. Saman ajan kesti golffin lämmitin ja ehjä oli vielä senkin jälkeen.
                  Seuraavassa taloyhtiössä käytin irrallista Pakkasvahtia ja Audin vastus on yhä ehjä.

                  Comment


                    #10
                    Motiva on testannut ettei ole mitään yhteyttä pätkivällä virralla ja lohkiksen hajoamisella.
                    www.ehsinfo.fi
                    Tuolta löytyy ne testit.

                    Ja pysyy ikkunat sulana ruohosipulissa kun ne ei ikinä edes jäädy. Eikä tartte miettii et onko auto lähtövalmiina :)

                    Comment


                      #11
                      Pitäisi miettiä jotain tuollaista systeemiä. Vaikuttaa fiksulta ratkaisulta. Meidän taloyhtiössä pukkaa virtaa sähkötolpasta koko ajan. Auton seisessa yön yli parkkiksella, sähköä tuhlaantuu ihan suotta ja enpä tiedä, onko jatkuva moottorin lämmittäminen muutenkaan hyvä asia. Eikös noita ollut sellaisiakin malleja tarjolla, jotka voi kytkeä tolpan ja lämppärin piuhan väliin. Semmoinen olisi helppo ratkaisu.

                      Comment


                      • #12
                        Auton seisessa yön yli parkkiksella, sähköä tuhlaantuu ihan suotta ja enpä tiedä, onko jatkuva moottorin lämmittäminen muutenkaan hyvä asia.
                        Tohon kyllä omistusasunnoissa asuvat naapurit tarttuu mielellään. Oikeastikkin kuullostaa uskomattomalta että joku lämmittää koko yön : ) Tähän asti olen jaksanu raahautua laittamaan auton lämpiämään ihan manuaalisesti. Joku defan ajastin voisi olla järkevä. Töissä tosin lämmitän koko ajan,eikä esim toisessa autossa joka ollu koht 11v. ollu mitään ongelmia. Tosin sielläkin on nykyään(5v ollut??) joku typerä virrankatkontasysteemi leudoilla keleillä.

                        Comment


                          #13
                          Pakko myöntää, että olen niin laiska, etten jaksa aamulla herätä 2 tuntia normaalia aikaisemmin ja raahautua parkkikselle laittamaan autoa piuhan päähän.

                          Kellokytkintä olen miettinyt, mutta kun se ei mahdu sähkötolppaboksin sisälle, jos boksin luukkua ei jätä auki. Huono juttu esim. lumi/vesisateella, meillä kun noi pistokkeet on vanhoja vesisuojaamattomia malleja. Noh, tästä seuraa se, että kytkimen joutuu aina käytön jälkeen irroittamaan ja kellon joutuu säätämään kohdalleen ennen jokaista käyttökertaa. Ei toi nyt ylitsepääsemättömän hankalaa ole, mutta jos helpompikin tapa olisi olemassa...

                          Lohkolämmittimen sähkönkulutus ei muuten ole ihan pientä ja yhtiövastikkeen muodossa asukkaat noi sähköt maksavat. 10h lämmitystä vuorokaudessa x 5 kuukautta tekee jo ihan mojovan sähkölaskun.

                          Comment


                            #14
                            No mulle viestii vaan niin pistän tulemaan noita teille.
                            M16 on 69? ja C16 39?

                            Ja on helppoo sen jälkeen.

                            Eikä ole vaikea kytkeä kerta minäkin osaan sen :)

                            Comment


                              #15
                              ja enpä tiedä, onko jatkuva moottorin lämmittäminen muutenkaan hyvä asia.
                              Ainakin saattaa haihdutella nesteitä; omakohtaista kokemusta hamasta historiasta... (siis jatkuva virta tolpasta). En tietenkään voi mennä vannomaan, että nimenomaan tuosta johtui.

                              Comment


                              • #16
                                Minulla on se vanhanmallinen puolen metrin mittainen jatkojohdon tumppi, jossa on elektroniikkamötikkä välissä. Helppo kytkeä lämppärin johdon väliin.
                                Edellisessä taloyhtiössä oli kiinteä lämmitysveloitus ja kieltämättä oli kiva, kun Audissa oli lasit koko ajan kirkkaana kovillakin pakkasilla ja auto aina lämmin, lähti milloin tahansa liikkeelle.

                                Comment


                                  #17
                                  Onko noita vanhanmallisisa "jatkojohtotermareita" vielä tarjolla? Sellainen kiinnostaisi eniten. Solentia sivuilta löysin vain noita uudenmallisia.

                                  Comment


                                    #18
                                    Se vanhamallihan muistaakseni lämmitti ulkoilman mukaan. Eli mitä enemmän pakkasta sen pitempään se syötti virtaa.

                                    Tämä uusi lämmittää auton mukaan. Eli tarkkailee auton lämpötilaa, siis moottorin ja sisätilan. Ja lämmittää noiden mukaan.

                                    Comment


                                      #19
                                      Vanhanmallisia on näkynyt mm. rautakaupoissa (ainakin S-sellaisissa) ja esim. täällä:
                                      http://www.vandernet.com/Kiinteasivu...9&NakymaID=121

                                      Comment


                                      • #20
                                        Liitäntärasiaan kellokytkin jolla off-asento 22:00 - 04:00, niin säästöä vielä lisää....

                                        Lohkari menee rikki, kun sitä hehkuttaa (pidempään) tuntikaupalla. Rikkoontuneen lohkarin väri on useimmiten sinertävä. Pakkasvahdilla ei tule tuota tuntikaupalla hehkuttamista kuin ehkä Lapin paukkupakkasissa, kun vahti antaa voimaa koko-ajan.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X