Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi liikenneympyrässä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi liikenneympyrässä

    http://www.martinssonracing.se/Rondellen.wmv , 2.9mb

    hehe.. kaiken luulinkin jo nähneeni, kuka tunnustaa tehneensä samaa? :D (toivottavasti ei ole vanha.)

    #2
    Ei aivan yhtä vauhdikkaasti ku ne veti chargerilla Dukes of Hazardis, mut se oli kyl vaan leffa :)

    Comment


      #3
      Mutta meni tuokin melkolailla mallikkaasti! Joskaan ei herätä kunnioitusta, että se piti tehdä liikenteessä.

      Comment


      • #4
        hehe.. kaiken luulinkin jo nähneeni, kuka tunnustaa tehneensä samaa?
        Kerran vesisateella Oulun konetien pääs rondellis saattoi perä irrota 30cm:) Joo ja talvella helevetin isolla parkkipaikalla:)

        Comment


          #5
          Väärä paikka leikkiä, kerää kyllä "katu-uskottavuuspisteitä" jos viagrat on loppu.

          In-car-camera kertoi raakaa totuutta luistelun hitaudesta kun kiertonopeus oli samoissa normaalikuskien kanssa.
          Itse meinasin saada edellispäivänä uuden nenän sijainnin kun ajoin 1,5 kierrosta kiertoliittymää luiston rajoilla rouva vieressä. Ei kuulemma ollut kivaa saati mukavaakaan :(

          Comment


            #6
            Itse asiassa puhuttiin juuri tuosta tänään työpaikan kaffipöydässä. Kaveri tuli kysyyn että onko sun mielestä se -eräs- liikenneympyrä liukas. Hänellä oli golffi lähteny kahvaan tosi komeasti, ja nimen omaan märällä. Kyllä! Sateisella kelillä auto lähtee pikku ratin heilautuksella ja sopivalla kaasun painolla kahvaan. Useamman kerran todettu. Eikä tosiaan tarvitse yrittää "enempää". En ole suuremmin kokeillut, mutta en imehtelisi kovin jos tuon pätkän tapaan mentäis - ku kehtais vaan koittaa. Itse epäilin renkaita, mutta se teoria ei ihan tuntunut sopivalta. Kuriositeettina voi mainita että ruotsin puolella saa ladata ympyrään melkein niin lujaa kun rakon toiminta antaa myöden. Ei edes ulahda renkaat. Ei jummarra?

            Comment


            • #7
              Ihan hyvältä näytti :-)
              Tännekin kun on alettu pudottelemaan noita "leikkikehiä" vähän joka puolelle, on väkisinkin käynyt mielessä tuon tapainen toiminta...

              Comment


                #8
                Kaikki vaan harrastamaan tota, niin raskasliikenne kiittää. Ku lähtee leikkikehät pois :)

                Comment


                • #9
                  Aika liukkaalta näyttää toi liikenneympyrä tai sitten on aika paljon voimaa tuossa audissa.

                  Comment


                    #10
                    Eipäs ollu esp sun muut pilaamassa huvia, tosin onhan tollanen liikenteessä hieman hasardia.
                    Ei vissiin onnistu automaatilla :)

                    Nuo ympyrät voi olla pirun liukkaita. Vielä kun oli takatuuppari, niin Vaasassa Prisman lähellä on ympyrä johon oli vissiin hieman hiesua tai jotain muuta pirun liukasta. Pikkusen siinä lapsetti ja kun pääs ympyrästä ohitustielle, niin perhana se oliki ihan tautisen pitävää. Oli siinä nissanin ohjaamossa paljon käsiä sen jälkeen.

                    Viime talvena oli samassa ympyrässä monta kertaa mielenkiintosia tilanteita, joko puski aivan hemmetisti tai sitten perä irtos. Ja välillä mentiin nelipyöräluisussa penkkaa kohti. Ovat kovin liukkaita talvisin.

                    Comment


                    • #11
                      kaverin taunuksella kierrettiin kerran talvella yks paikallinen ympyrä 18 kertaa putkeen luisussa, no siihen kyllästyi äkkiä niinkuin arvata saattaa..
                      Ravirataa se vasta poijjaat on hieno ajaa ympäri :).

                      Comment


                        #12
                        Näkyy torseenikin arvailevan tuossa hienosti, välillä pyörii rengas jos toinenkin. Hieno pätkä, rattimiehiä selvästi.

                        Comment


                          #13
                          Pienissä kiertoliitymissä tulee äkkiä sivuttaisvoimia, pari kertaa saanut märällä asfaltilla luistoa aikaiseksi riisseli-transitillakin... Tosin tyhjällä autolla. Ja oli aika urheilullinen meininki sillä lyhyellä kopalla :D

                          Mutta hauska pätkä! Tällä koordinaatiolla en kyllä itse hirveäisi kokeilla muun liikenteen seassa....

                          Comment


                          • #14
                            Näissä meidän minikiertoliittymissä ei tuollainen onnistu yhtä hyvin ainakaan pitkällä autolla, näyttää olevan vähän suurempi halkaisija ja kaistallakin leveyttä. Tämän tyyppinen autonkäsittely pitäisi kuulua ajo-opetukseen, siinä kun oppii hyvin käden ja jalan yhteistyötä.

                            Comment


                            • #15
                              Tunnustan :) Meidän kylälle kun tuli ensimmäinnen "ympyrä" (olisiko ollut -99) niin pitihän sitä ekan sadekelin aikaan käydä kokeilemassa kuinka takamoottorinen voimanpesä meni "ripa erellä" ympyrää, hyvinhän tuo onnistui. Asfaltti tuossa ympyrässä on aivan eri laatua kuin maantiellä, vaarallisen liukasta sateella.

                              Comment


                                #16
                                Toi on muuten totta että jotkut liikenneympyrät ovat sadekelillä tosi liukkaita! Itse huomasin tuon ikävähöllä tavalla: Muutin jokin aika sitten ja päivittäiselle reitille tuli muutama ympyrä, kaikki uusia. Kuivalla kelillä ehti n kertaa ajaa niistä, välillä hieman kovempaakin ja hyvin riitti pitoa viimeisiään vetelevillä kumeillakin. Eräs ilta lähdin sitten lähdin sadekelillä ajamaan. Ympyrästä oli tarkoitus mennä suoraan (neljään suuntaan tiet). No, kiihdytin hieman ympyrään mennessäni ja neljäsosakierroksen ajettuani katosi pito ihan täysin ja auto puski uhkaavasti kohti aivan järjettömän korkeita kanttareita. Onnistuin välttämään täydellisen törmäyksen melkein kylki edellä, mutta kuitenkin oikean puolen eturengas tärähti vauhdilla päin kanttaria (onneksi suorassa kulmassa). Seurauksena tukivarsi meni solmuun jolloin rengas liikkui reilusti taaksepäin eikä mahtunut enää pyörimään. Muistoksi jäi vielä tukivarren vaihtamisen jälkeen hieman vääntynyt runko (ilmeisesti se osa johon tukivarsi kiinnittyy), sillä rengas on 1,5cm taaempana kuin toinen, korjaus vaan taitaa maksaa prkleesti. Ties vaikka pyörijän kierroslukurajoitinkin olisi ottanut siipeensä samassa tällissä :P.

                                Oma vikahan toi oli - en osannut olettaa että pidon menetys ei paljon nopeutta vaatisi. Renkaat (edessä sakkorajoilla) oli tarkoitus vaihtaa ensi vuonna, mutta jos lompakko antaa myöten voisi ostaa uudet jo nyt (turhan kalliita noi 205/50R16). Täytyy kyllä sanoa että olisi ympyräkin voitu suunnittella paremmin: Todella liukas asfalttilaatu märällä, voimakas kallistus ulospäin, järjettömän korkeat kanttarit ja muihin ympyröihin nähden erikoiset "poistumisaukot", jatkuu nimittäin kanttari tosi pitkälle ja joutuu varsin jyrkästi kääntymään - no eipähän ainakaan voi ylinopeutta paljon ajaa.

                                Comment


                                  #17
                                  Oletko Tuomo tarkastanut miten vinossa etuapurunko on sen tällin jäljiltä? Apurunkoa kääntämällä saa pelattua renkaan paikkaa koriin nähden vajaan pari senttiä eteen/taakse suunnassa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Enpä ole Jari kattonut, jouduin hinauttamaan auton eräälle pienelle korjaamolle tällin jälkeen kun oli kiireitä ja piti vain nopeasti saada ajokuntoon. Ilmoittivat vain noudettaessa että tukivarsi vaihdettu ja kolmiomittauksessa huomattiin eturenkaan olevan 1,5cm taaempana enkä sitä sen kummemmin kyseenalaistanut varsinkin kun puhuivat "helvetin kalliista hommasta" jos haluaisi oikaista.

                                    Siispä kiitoksia kovasti vinkistä Jari, olisihan tuo tosi hyvä saada kuntoon! Olisin hemmetin tyytyväinen kun ei puoltaisi ohjaus. Itellä ei nyt ole sen kummempaa pajaa/tallia kuin avuton hallinosturi ja pukit eikä työkaluja tai taitoakaan ole kuin vähänlaisesti. Vois vähän tietty surffailla AKTE:ssa jos ymmärtäisi miten tuo etuapurunko kiinnittyy. Voisi toki soittaa em. korjaamolle ja kysyä että tarkastivatko etuapurungon, jos on "nuorempi asentaja" ollut asialla niin lienee jäänyt tekemättä ;).

                                    Comment


                                      #19
                                      Ei toimi linkki.. onko kenelläkään sitä laittaa jakoon ?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Krisse,
                                        Kokeile tätä http://quattro.hopto.org/incoming/Rondellen.wmv

                                        Comment

                                        Working...
                                        X