Onkohan noissa S6/S7/S8/Bentley(?) samat foonit ja tehot saadetaan ohjelmalla. Jos noin on niin S6 tai S7 + Lastu vois olla aika vinha paketti,
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Uusi S6, S7 ja S8
Collapse
X
-
Vieras
Aika mielenkiintoinen kyllä tuo moottori, tässä vähän tarkempaa tietoa: http://www.fourtitude.com/news/publi...cle_7153.shtml. Lienee jonkin verran virityspotentiaaliakin. Jopa S8:n vääntökäyrä on leikattu viivasuoraksi (ts. täysin lineaarinen tehokäyrä välillä ~1800-5500). Erot koneiden välillä tuon artikkelin mukaan ovat muuallakin kuin moottorinohjauksessa: "The difference in power output between the two versions of the 4.0 TFSI is due mainly to the use of either a single-branch or dual-branch intake system, the turbocharger operating settings and the top version’s additional oil cooler. There are further differences relating to the crankshaft and its main bearings, the compression ratio, valve timing and the injectors."
Pikkuhiljaa varmaan tekniikkaa otetaan muissakin moottoreissa käyttöön. Esim. tuo sylinterien lepuutus on tulossa pienempiinkin koneisiin, ensialkuun 1.4TFSI.Viimeksi muokannut dumo; 5.9.2011, 13:50.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viestiPikkuhiljaa varmaan tekniikkaa otetaan muissakin moottoreissa käyttöön. Esim. tuo sylinterien lepuutus on tulossa pienempiinkin koneisiin, ensialkuun 1.4TFSI.
Comment
-
http://www.fourtitude.com/news/publi...cle_7190.shtml
Bose heivattu mäkeen ja otettu Bang & Olufsen tilalle. Kaikattimia on nyt ainakin kotitarpeiksi.
Comment
-
Bose heivattu mäkeen ja otettu Bang & Olufsen tilalle. Kaikattimia on nyt ainakin kotitarpeiksi.
Comment
-
Hyvähän (parempi kuin Bosen kikkareet) se on aina ollut, mutta myös varsin "hyvin" hinnoiteltu. Miten lienee hinta sitten näissä uusissa. Olen kyllä ollut ymmärtävinäni, että alan piireissä B&O ei ole mitenkään erityisen arvostettu äänenladun johdosta vaan muotoilusta enemmänkin. Mutta onhan se hyvä jos tuon ansiosta edes hellasärö autossa vähenee...
Comment
-
Niin.. Hyvä toki pitää mielessä että "alan piireissä" ne käsitteet on mitä on. Noin itse jonkin verran B&O:n vehkeillä kuunnelleena ne on kyllä kotikäytössä sangen toimivia. Mutta kuten voimassa, myös hifissä liika ei ole liikaa, tjsp. ;)
http://www.noiseaddicts.com/2008/11/...st-audiophile/
Comment
-
Isäukko aikanaan eräänäkin päivänä kyllästyi yläkerran levyvalikoimaan (tai ainakin äänenpaineeseen, jolla popitettiin) ja nappasi yläkerran sulakkeen irti. Valot lähti, ääni ei. Kun silloinen poppitoosani toimi myös muovikassillisella paristoja, oli isäukon ilme mielenkiintoinen, kun kävi ihmettelemässä sulake kädessä "mistä sitä poppia oikeen tulee?"
end of OT.
Asiaan palatakseni: vahvistintehoja noille uusien ässien järjestelmille on luvattu melko miehekkäästi, vai onko kyseessä bilteman hattiwatit?
Comment
-
Comment
-
Tuommoinen kiitos:
http://www.iltasanomat.fi/autot/audi...422431835.html
"Rata-ajo oli toki vain esittelytilaisuuden yhteydessä järjestetty mahdollisuus testata S8:n ajo-ominaisuuksia. Aika vaikea nähdä, että joku auton ostajista - edustusmalli A8:sta puhumattakaan - lähtisi oikeasti kiertämään meillä esimerkiksi Ahveniston moottorirataa."
Saako vanhemmilla versioilla edes hiukan koittaa rata-ajoa joskus?
Comment
-
Kyllä alkaa mennä aika pitkälle nuo tekniset hommelit...
Ehkä vaikuttavinta on Audin uusi moottoriteknologia, jossa V8-moottorilla voidaan ajaa vain neljällä pytyllä. Tämä siis on tietenkin toteutettu niin, ettei kuljettaja huomaa mitään eroa. S8 kulkee neljällä sylinterillä silloin, kun ajetaan tasaisella kaasulla. Ideana on yksinkertaisesti pienentää kulutusta. Reippaampi kaasun polkaisu muuttaa moottorin kahdensanpyttyiseksi. Tässä vaiheessa muutoksen luulisi huomaavan, mutta ei. Moottorin käyntiäänen taajuuden muutokset kompensoidaan aktiivisilla sisäisillä mikrofoneilla ja kaiuttimilla. Ohjaamoon lähetetään kaiuttimien kautta vastasignaali, joka neutralisoi muutoksesta syntyvän ääniresonanssin.
Comment
-
Hannu, tästä klippaat äänet ja äänität CD:lle. Sitten repeatilla pyöriin :) [ame]http://www.youtube.com/watch?v=yprfH5ZsAHk[/ame]
Comment
-
Itse jäin haukottelemaan samaa ja löysin selityksen:
The props are cut down shorter and not really producing a lot of thrust to overcome the heavy engine. (Also the tires are blocked to prevent any rolling.) For the same reason, they won't run full power? without the weight of a full prop because it could over-speed the engine and break something like a rod or a crank (since the prop acts just like a flywheel.)
Comment
-
No nyt ne sitten oli päässy radalle S8:n kanssa. Raportin laajuus tuttua IL:n tasoa.
http://www.iltalehti.fi/autot/2011102914616465_au.shtml
Comment
-
Comment