Just just.
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/skodalla-yli-325-kmh
Skodalla yli 325 km/h
Skoda lähti Octavia RS:llä Bonnevilleen kahden tavoitteen kanssa. Toinen saavutettiin, mutta toista yritetään seuraavalla kerralla.
Kaksi kuukautta sitten kerroimme, että Skoda yrittää elokuussa saada itselleen Bonnevillen Speed Weekin alle kaksilitraisten henkilöautojen uuden nopeusennätyksen. Skoda Octavia vRS saavutti komeasti 325,26 km/h nopeuden, mikä toteutti tehtaan toisen tavoitteen.
Ensimmäinen kevyempi ajatus oli ylittää 200 mph (321,8 km/h) raja. Se ylittyi virallisen ennätysajon nopeuden ollessa 202,15 mph. Mutta kaksilitraisten 347,5 km/h nopeusennätys jäi saavuttamatta.
Joka tapauksessa Skoda Octavian yli 325 km/h nopeus on hieno saavutus, sillä auto oli hyvin lähellä vakiota. Siihen oli tehty aerodynamiikkaa parantavia muutoksia, kuten sileät kapselit ja auton maavara oli tiputettu minimiin. Turvavarustukseen kuuluivat suojakaaret ja muuta vastaavaa. Moottoriin oli vaihdettu kookkaampi ahdin ja välijäähdytin. Muilta osin auto oli samanlainen kuin kaupassa myytävät.
Skoda oli tyytyväinen Octavia RS:n kymmenvuotisjuhlan kunniaksi tehtyyn ennätyskokeeseen, ja aikoo palata myöhemmin Bonnevilleen toteuttamaan myös toisen tavoitteensa.
Tekniikan Maailma
Skoda lähti Octavia RS:llä Bonnevilleen kahden tavoitteen kanssa. Toinen saavutettiin, mutta toista yritetään seuraavalla kerralla.
Kaksi kuukautta sitten kerroimme, että Skoda yrittää elokuussa saada itselleen Bonnevillen Speed Weekin alle kaksilitraisten henkilöautojen uuden nopeusennätyksen. Skoda Octavia vRS saavutti komeasti 325,26 km/h nopeuden, mikä toteutti tehtaan toisen tavoitteen.
Ensimmäinen kevyempi ajatus oli ylittää 200 mph (321,8 km/h) raja. Se ylittyi virallisen ennätysajon nopeuden ollessa 202,15 mph. Mutta kaksilitraisten 347,5 km/h nopeusennätys jäi saavuttamatta.
Joka tapauksessa Skoda Octavian yli 325 km/h nopeus on hieno saavutus, sillä auto oli hyvin lähellä vakiota. Siihen oli tehty aerodynamiikkaa parantavia muutoksia, kuten sileät kapselit ja auton maavara oli tiputettu minimiin. Turvavarustukseen kuuluivat suojakaaret ja muuta vastaavaa. Moottoriin oli vaihdettu kookkaampi ahdin ja välijäähdytin. Muilta osin auto oli samanlainen kuin kaupassa myytävät.
Skoda oli tyytyväinen Octavia RS:n kymmenvuotisjuhlan kunniaksi tehtyyn ennätyskokeeseen, ja aikoo palata myöhemmin Bonnevilleen toteuttamaan myös toisen tavoitteensa.
Tekniikan Maailma
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/skodalla-yli-325-kmh
Comment