Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Superhalpa V8 Ruotsissa myynnissä
Collapse
X
-
Ajatelkaapa kun tuollaisella saisi naapurit kateellisiksi, on varaa makuuttaa loistoautoa pihalla. Vielä tehostaa efektiä repimällä konepellin pois ja siihen plexi päälle että näkyy kone ja erityisesti maaginen kirjain-numero -yhdistelmä V8. Kertoilla siinä sitten että koira tykkää makoilla audin nahkapenkeillä ja että kuinka komia tuollainen onkaan puutarhan tunnelmaa luomassa..
Comment
-
Liekö muuten yhtään V8:a muutettu viitostekniikalle ja manuaalilootalle Suomessa? Minäkin kuuluun niihin joiden mielestä V8:n ulkonäkö yhdistettynä 200 20v tq:n tekniikkaan olisi typ44-koristen evoluution huipentuma. Olishan tuossa johonkin satkuun/kaksatkuun aika noheva sisusta, etupenk...sohvat kun korvaisi vielä jonkun uudemman ässän nahkaisilla sporttijakkaroilla niin heippatirallaa.
Comment
-
No jopas on sitten vankkaa essonbaaria. Muistan mm. joskus eräällä foorumilla taivastellun AVK:lla myytävänä olleen V8:n korjausmahdollisuuksia tyyliin "tuota ei ihan joka kyläpeltiseppä hitsaa". Joka päivä oppii jotain uutta :)
Mutta siinä olen kai oikeassa että kori on samannäköisyydestään huolimatta eri kuin typ44 100/200/5000?
Comment
-
Törmäsin tallaiseenkin tuossa autokauppojen sivuilla:
http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1379770
v8 4.2 MANUAALI, ajettu 180000km ja hinta aika inhimillinen 49000kr.
Hintaa pidän hyvänä, koska on kyse yhdestä harvasta originaalista ja kuvasssa tuo auto on ainakin supersiisti.
Comment
-
Taas vähän Essonpaarijutut heittää. Eli sama kori on V8:ssa ja 100/200:ssa, lukuunottamatta noita pieniä eroavaisuuksia edessä ja takana.
Comment
-
Taitaa yksi palstalainen Joensuun seudulta ajella vieläkin V8 -look 200tq:lla.
Comment
-
Perttu on totuuden jäljillä. V8:n korissa on mm. kynnyskotelot melkoisesti satkua tukevammat.
Monessa muussakin kohdassa kasi vain näyttää samalta kuin satku, esim. kojelauta eroaa sen verran että mittariston irrottamiseksi pitää irrottaa koko kojelauta.
Moiseen koriin on monesti suunniteltu mukavaa 5syl ylipainemoottoria. Suurin kompastus kunnon paketin tekemiselle on kuitenkin se että kaikki kasit ovat vähäpäästöisiä.
Comment
-
Ja kaiketi pk-seudulla vastaavalla, jossa moottori päivitetty rs2-speksiin.
Comment
-
3b - moottoriin laitetaan:
- 5 x (esim. Volvon) puolia
- 2 x puolien ohjauksen pääteastetta tai valitaan puolat, joissa päätteet integroituna
- johtosarjassa hypytetään johtoja vajaa ~25 kpl + pääteiden ohjausnarut
- asennetaan uudempi viilattu ecu, jossa rs2 softa pyörähtää
- vaihdetaan hieman kiristetty rs softa ja 3 bar painesensori
- rs2 suuttimet + rs2 b.-painesäädin
- rs2 turbo tai vastaava Holset
- ...... + pientä muuta laittoa, jotta toimii hyvin
Halvin toteutus onnistuu esim Volvon integroiduilla pääteastepuolilla + 3bar AAN/ABY ECU:lla, RS2 suuttimilla. Tämmönen viritys tehty erääseen kevyeen 3B koneiseen urkkiin jossa holset 53mm/57mm. Koneessa 3B vakionokat. Ja toimii varmasti ja pienellä bensankulutuksella. Koneen kestävyys heikkenee kovemmasta voimasta johtuen. Mutta eihän lisäteho ole koskaan ilmaista.
Comment
-
Löytyihän tuosta mainitsemastani V8/S8-Audista kuvia+tietoa, www.webarchive.org on mukava apu. Jätetään kuitenkin silloisen/nykyisen omistajan päätettäväksi kertooko autosta lisää. Mielenkiintoiselta kuulostava vehje kuitenkin.
Comment
Comment