Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Joka 3. Saksalaisauton kilometrilukema väärennetty
Collapse
X
-
Onhan tuossa ADAC:n autotestauksessa kyllä järkeä, mutta entä sitten kun juuri se auto jota haluaa, osoittautuu pommiksi? Tietysti siinä säästää vielä isomman summan rahaa, mutta auton katselu alkaa taas alusta. Tulipa mieleeni, että jokohan noita ADAC:n testipöytäkirjoja ja lausuntoja löytyy väärennettynä. Olisihan se yksi hyvä myyntivaltti lisää jos autoon löytyisi ADAC:n lausunto kunnosta.
-
Jutun perusteella joka kolmannessa, eli saksan ~50 miljoonasta rekisteröidystä autosta ~17 milj. autossa on rukattu mittaria. Hävytön määrä! Eipä tuota ihan haluaisi todeksi uskoa.
Herää kysymys: Kuinkakohan suuressa osassa keski-euroopasta suomeen tuodussa autossa mittarilukemaa on kaunisteltu? Lieköhän prosentuaalinen osuus olla vielä suurempi kun joka kolmannessa?
Comment
-
Toisaalta kaivettua tietoa..
"Kappas, autojobbareiden luottotoimittaja Marcus Ziemann on taas vauhdissa. Ko. huippujournalistin viimeinen täysosuma on helmikuulta: Miljoonia autonostajia huijattu Saksan nettikaupoissa | Tiede ja tekniikka | YLE Uutiset | yle.fi Ziemann aloittaa raflaavasti väittämällä että "kuutta miljoonaa saksalaista on huijattu auto-ostoksilla netissä". Väittämä on luonnollisesti ns. täyttä paskaa. Jutun aihe on ilmeisesti syntynyt tämän artikkelin (tahallisesta tai typeryyden aiheuttamasta) väärinymmärtämisestä: PKW Gebrauchtwagen Check » Gebrauchtwagenkauf im Internet bleibt risikoreich! Autoaiheinen blogi referoi siinä vanhaa liittovaltion poliisin yleistä internet-kaupankäyntiä käsittelevää raporttia jonka muka kuutta miljoonaa saksalaista on jollain tavalla huijattu internetissä tapahtuvassa kaupankäynnissä. Autoja ei raportissa käsitellä mitenkään –mutta se ei estä mestaritoimittajaa väittämästä että "kuutta miljoonaa saksalaista huijattu auto-ostoksilla netissä". YLEn laadukkaaseen ja objektiiviseen tiedonvälitykseen voi aina luottaa" lähde muropaketti plazalla. Siteerattu T-bear:ia.
Comment
-
No olkoon vaikka puolet poissa mittarissa, niin eileen tuli taas huomattua, että miksi se auto kannattaa uittaa saksalandiasta. Oma auton nyt ollut pari talvea täälä arktisis olosuhteissa ja sen kyllä huomaa, kun kattoo alle. Pikku hiljaa on alustan ja voimansiirron osiin alannut ilmentyä ruostetta, ei pahasti mutta kuiteskin. Kuiteskin maahantuonti katsastuksessa inssi kehui auton pohjan kuin tehtaalta tulleeksi ja sen piti oikein tarkastella paperitkin sen takia pariin kertaan.
En halua välttämättä edes tietää, että missä kunnossa näiden niin mahtavien ja mailmanpelastavien "suomiautojen" korit on.
Tein kyllä periaatepäätöksen, että meikäläisen talouteen ei kovin herkästi enää "suomiautoa" kyllä tule, vaikka mitä media toitottais.
Comment
-
Useampi auto tullut itekkin Saksasta haettua ja aina sanonut autoa vastaanottaessa: "tämä auto ei tule koskaan olemaan näin siisti ja hyvässä kunnossa".
Eikä ole olleetkaan, heti kun tänne rapalaan ne ajaa niin kivenhakkaamaa on heti keulassa ja konehuone hiekkaa täys jne.
Ei auta vaikka miten tarkasti autoa huoltaa ja putsaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jargo Näytä viestiToisaalta kaivettua tietoa..
"Jutun aihe on ilmeisesti syntynyt tämän artikkelin (tahallisesta tai typeryyden aiheuttamasta) väärinymmärtämisestä: PKW Gebrauchtwagen Check » Gebrauchtwagenkauf im Internet bleibt risikoreich! Autoaiheinen blogi referoi siinä vanhaa liittovaltion poliisin yleistä internet-kaupankäyntiä käsittelevää raporttia jonka muka kuutta miljoonaa saksalaista on jollain tavalla huijattu internetissä "
http://www.adac.de/infotestrat/adac-...rcePageId=6729
ja tämä
http://www.br-online.de/polizeirepor...0188189853.xml
Comment
-
Postattujen juttujen perusteella eri viranomaisten yhteistyönä toteutettu isku kohdistui erityisesti käytettyjä autoja Saksaan tuovia re-import-firmoja vastaan. Yleisimpien toimijoiden etninen tausta tehtiin harvinaisen selväksi.
Ei sinänsä mitään uutta huolelliselle autonostajalle, samat periaatteet pätevät edelleen (ja niin ne tekevät Suomessakin).
- Hyvää ja halpaa ei ole olemassa. Vaikka kuinka houkuttelisi, älä osta sitä selvästi halvinta-hinnalle on varmasti syynsä.
- Huoltokirja ja muut dokumentit eivät häviä itsekseen, jonkun on noukittava ne hanskalokerosta ja heitettävä menemään. Jos mitään papereita ei ole, etsi toinen yksilö.
- Osta Audisi oikeasta autoliikkeestä, älä aidatulta hiekkakentältä, jonka kopissa päivystää ystävällinen setä.
- Osta Audisi mielellään merkkiliikkeestä. Huoltohistoria on tarkistettavissa ja tulostettavissa koneelta. Myyjäliikkeen virhevastuu toimii EU:n sisällä, parhaimmillaan takuu on neuvoteltavissa.
- Selvitä auton edelliset omistajat ja katsastushistoria. Jos et osaa Saksaa, opettele tai hanki mukaan joku joka osaa. Tai siirry vaihtoehtoisesti tarkastelemaan Ruotsin tarjontaa. Silloin on taas pakkoruotsista hyötyä.
- Koeaja ja tarkasta auto ajan kanssa huolellisesti ja ennen kaikkea: pidä pää kylmänä ostohuumasta huolimatta. Jos jokin vähänkään epäilyttää tai aiheuttaa huonoja viboja, älä osta kyseistä yksilöä.
Jutussa mainittiin myös aiheellisesti, että tällaisissa manipuloiduissa yksilössä saattaa piillä syy myös mm. täysin yllättäen tai "oudoilla kilometreillä" tapahtuviin jakohihnan katkeamisiin tai muihin komponenttien pettämiseen.
Comment
Comment