Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Aikamoinen myötähäpeä jo pelkästään sitä auton ristimistä Luciferiksi kohtaan. Tulee lähinnä Ketosen & Myllyrinteen Lucifer-sketsit mieleen. Oli hyvä se Salon käkkärimoka liikkellelähdössä. :)
Salolta vois odottaa vastaavan, että "mä oon vaan töissä täällä" jos siltä kysyttäs jotain tarkempaa tietoa ajokistaan.
Vai onko se etääntyny liikaa perusasoista?
Jokasella kun ei ole sitä 100-200te taskussa, jolla jo saa vaikka Rushin.
Supra kuulosti ja vaikutti kyllä aika hyvältä. Miksiköhän se oli paritettu tuon matukan kanssa kun muissa jaksoissa on edes yritetty saada hiukan saman tyylisiä autoja vertailuun.
Jos jotain niin sen nyt ainakin huomasi että tekijämies ei paljon tekemisiään selitellyt. Mazdasta löytyi paljon enemmän puolusteltavaa.
No miettikää nyt vähän millasilla autoilla Salo on ajellut.
Ei ehkä kotitallissa laiteltu auto sitä kymppiä hevillä saa, vaikka miten olis hyvin tehty. Se on vaan raaka fakta, että kun antaa autonsa formulakuskille käsittelyyn, niin saa varmasti kriittisen arvion siitä.
Se on ihan tavallinen suomalainen mies. Pikkasen ujo, mutta osaa ajaa eikä mielistele vaan sanoo mitä mieltä asioista on.
Jos ittesä pistäis tuohon ohjelmaa niin saattais vaikka suusta päästäkin "Moi mä oon Valtsu... tämmönen peli..."
ps. Vaikka kuinka on maailmalla tullut kierreltyä, niin ei sitä välttämättä Suomalaisesta jantterista saa leivottua supliikkimiestä Top Gearin Jeremy Clarksonin tapaan.
Ihan pisti naurattamaan tuo pätkä missä Mika ajoi sillä kusiaisella, ja yritti tempoa vaihteita sisään :) Ehkei osannut käyttää vaihteita niinkuin piti, mutta eihän siitä mitään tullut :)
No eihän Lussessa nyt sellasta vikaa ollut, kuin tehon puute.
Ja omistajakin sanoi, että rahat loppui kesken, mutta tarkotus on sitäkin puolta tuunata.
Suprakuski taas oli just mun mieleen tollaseen ohjelmaan. Selkeesti sitä rahaa on riittävästi, mutta silti itse on tehnyt paljon.
Minä arvosta oman käden taitoja, en niinkään rahalla ostettuja.
No tuon Luciferin myötähäpeän aiheuttaa mulla lähinnä se, että on pitänyt nimetä se kosla ja vielä kirjailla se siihen etupuskimeen. Menee ns. yli koko tunaus kun on vaatteet sävy sävyyn auton kanssa. Toisekseen koko kärry näyttää enempi näyttelyautolta kuin ratarassilta, joten vähän väärään seuraan eksiytyi.
Vähän niinkuin jossain leffassa oli hieno sanailu: "your mouth writes checks that your body cannot cash..."
Niinno, minusta se omistajan nolo selittely oli kaiken hölmöintä. "Kun ei tähän oikein saa mitään ja kaikki maksaa", "Ei koneeseen oo tehty mitään kun ei oo rahaa". Eli haaveissa on joku RX-7 ja sit paukut riittää MX-3 1.8 vaparilla eikä se millään määrää tuunaamista siltikään ole sen kummempi. Minusta on aina hienoa kun joku panostaa johonkin harvinaiseen, muuhunkin kuin Golffiin johon saa vaikka R-kioskilta palaa. Sit pitää myös seistä sen päätöksen takana eikä kiemurrella nolona että mitä on tullut tehtyä.
Verrokkina vaikka se Supra. On tiedostettu projektin lähtökohdat, tavoitteet ja kustannukset ja tulos näkyy. Ei tarvinnut omistajan paljon selitellä.
Jos sarjan nimi on Virittäjät,niin mitä ihmeen tekemistä sillä on tuuninkin kanssa!?Voimaahan siellä radalla pitää olla......Sarjan nimeks ois tässä tapauksessa voinu laittaa tuunaajat..
No tuon Luciferin myötähäpeän aiheuttaa mulla lähinnä se, että on pitänyt nimetä se kosla ja vielä kirjailla se siihen etupuskimeen. Menee ns. yli koko tunaus kun on vaatteet sävy sävyyn auton kanssa. Toisekseen koko kärry näyttää enempi näyttelyautolta kuin ratarassilta, joten vähän väärään seuraan eksiytyi.
Tuo arvostelu on kyllä ihan käsittämätöntä. Viimeisen päälle tehty turbomoottori, arvosana 9. Salonkin mielestä aivan perseestä oleva vakio vaparilussu, arvosana 7. "No se on vakio ja ihan hyvin toimi." Ei ymmärrä kyllä.
Juu samaa mieltä arvostelusta. Jos kerran on 10 olemassa, ja 4, niin miksei kumpaakin voi käyttää. Vakio lussu Mazdan kone voisi olla sitten 5 jos toimii ongelmitta, ja 4 jos siinä on vielä ongelmiakin.
Ja kokonaisuudessaan se arvostelu ja rankkaus pitäisi sitten johtaa vaikka grand finaleen, jossa olisi vaikka 4 tai 6 parhaiten rankattua autoa. Ja niistä otettaisiin sitten vähän tieteellisemmin mittaa -esim kierrosaikaa, nopeutta suoran päässä, driftauskulmaa tms ajohauskuutta ja sitten noita subjektiivisia ulkonäköjuttuja.
Onkohan tuotantotiimi ollenkaan kattonu noita leikattuja versioita etukäteen ennen telkkarissa julkaisua? Jos autoista annetaan 7,8,8,7,7,7 ja 9,7,6,6,7 tms niin millä perusteella se huonompi valitaan. Ymmärrän joo vihdeohjelman mutta silti olis nyt vähän voinu salokin panostaa ja miettiä mitä puhuu. Camarosta annettiin huonompi sisusta-arvosana kun caprista vaikka camarossa kuppipenkit ja muutenkin siisti sisusta. caprissa orkkispenkit ja vyöt jne.
Toivottavasti seuraavalle kaudelle ovat saaneet jotain järkeä tohon touhuun, tai vaikka Häkkisen Salon paikalle.
Otolle: No se supliikkipuoli on mielestäni toissijainen. Veikkaan että JOPA Häkkisestä löytyisi parempi leffatähti kuin Salosta. Salo on sellanen hissukka eikä oo mielestäni osannu sanoa ikinä mihinkään oikein mitään. Häkkinen on kuitenkin joskus edes laukonut jonkun vitsin. Parhaiten tohon ehkä sopisi kuitenkin joku nopea suomalainen ratakuski jolla ei vielä ole niitä kaikkia ferrareita tallissa niin ei tarvitsisi tuhlata aikaa tavisten autoihin. Salosta kun on tullut sellanen kuva että omat autot on niin helvetisti parempia (enkä toisaalta ihmettele kun siellä on vaikka mitä fiestaa ajettavana)
Comment