Täytyy takertua. Takasuora <3
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kymiring - Uusi moottoriratahanke Suomessa
Collapse
X
-
Todella hienoa, että ratahanke päätyi maaliin saakka. Saisivat häveta nuo epäilijät, jotka mustamaalasivat hanketta jatkuvalla syötöllä. Suomi on perinteinen moottoriurheilumaa ja tänne tarvitaan ratoja. Eilen taisi MotoGP organisaatiolta tulla siunaus radalle. Toivon mukaan me näemme MotoGP -kisat Suomessa ensi kesänä.
Comment
-
Tietysti jos yhtenä suurimmista syistä radan tekemiseen on ollut motogp kisojen saaminen Suomeen, niin olisihan positiivista että rata soveltuisi kyseiseen lajiin. Kalliohan sanoi että on varmaan moto3 ja 2 luokalle ihan makea rata että ei sinänsä moottoripyörille huono. Ison luokan pyörille vain hidas. Radallehan olisi voinut tehdä muutamaan mutkaan erilaisia linjauksia kuten monilla maailman radoilla on. Paul Ricard nyt on yhtä asvalttikenttää ja huono esimerkki mutta tuli ekana mieleen
Comment
-
Eiköhän tuonne haeta kaikkea mahdollista tulevaisuudessa, siksi rata on monirikas. Motogp on hieno mainos alulle kyllä mutta Suomessa pelkkä motogp speksi rata ei kuulosta järkevälle.
Toki varmasti ei olisi huono vaihtoehto lisäillä vähitellen jotain oikoreittejä rataan, niin skaala sen kuin levenee.
Comment
-
Taitaa olla vähän tommonen "lihava riita vai laiha sopu"-tyylinen kompromissi näin alkuun ainakin. Kun nyt saavat sinne niitä asiakkaita ja tulovirtaa niin vuoden tai parin päästä on helppo tehdä rataan muutoksia jos siltä tuntuu. Vähän tuntuu rivien välistä luettuna olevan että on tehty tosiaan mahdollisimman laajaa käyttäjäpohjaa palveleva ratkaisu. Jos joku mopogp-kuski siitä ei tykkää niin sitten se varmaan ajaa ja ei tykkää. Ei niille makseta tykkäämisestä, niille maksetaan ajamisesta.
Comment
-
Pitää myöntää etten ymmärrä motogp:stä yhtään mitään. Silti oon sitä mieltä että vitunko väliä tykkääkö kuskit radasta vai ei, nehän on töissä siellä ja ajaa just sitä rataa mitä käsketään. Ja vielä vähemmän kiinnostaa onko se oikeasti oikeasti kovaa vai jotain muuta, onhan se nyt paljon isompi juttu että Suomeen ylipäätään saatiin tuon mittakaavan rata. Vaikka olis huono rata niin se on silti uusi rata Suomeen. Koska viimeksi tai koska seuraavan kerran?
Comment
-
Ne motogp:t loppuu lyhyeen, jos rata on paska. Rata tehdään keskelle ei mitään ja mainostetaan motolle tehdyksi. Sitten soveltuukin perheautoille sopivaksi harjoitusradaksi. Nuo mopoajelut on erittäin katsottuja maailmalla, joten olisi kannattanut tehdä siihen hyvä rata. Itsekin veronmaksajana maksan tuota rataa. Valitettavasti en päässyt katsomaan testejä, mutta toivottavasti tulevaisuudessa pääsen katsomoon järkevällä hinnalla. Jos osoittautuu paskaksi radaksi niin on varmasti uusin ja viimeisin.
Comment
-
En oikein ymmärrä mistä tässä on kyse. Ratahan on moottoriurheilun kattojärjestöjen hyväksymä ja sen puolesta siellä voidaan ajaa kisoja? Kun Mika Kallio on sitä mieltä, että se ei ole paras mahdollinen MotoGP:lle niin mitä sitten? Sama se on kaikille kisakuskeille. Taitaa olla kesäuutinen koko juttu.
Comment
-
Ugrilaiselle tuntuu "ei ole paras mahdollinen" == aivan susipaska, vähän sama kuin jääkiekossa tulee hopeaa, niin nyljettyjä leijonannahkoja kaupitellaan satamatorilla. On tää vaan sellaista voittajakansaa... :-D
Varsin hienoa että tuollainen rata on n. reilun tunnin ajomatkan päässä.
Comment
-
Kilu7: kun siinä on sellainen juttu että tuota rataa ei ole tehty ainoastaan motogp:lle vaan moottoriurheiluradaksi joka palvelee mahdollisesti myös dtm ysm sarjoja(turva-alueet ei riitä korkeimpaan luokitukseen esim F1 mut siinäki taitaa olla ainoastaan asfaltointia vaille).
Comment
-
Vaikka olis vähän pidemmällä kuin tunnin päässä niin silti hienoa että uusi rata saatiin. Ja jos kärjistetysti pitäisi valita ajetaanko yksi viikonloppu vuodessa motogp:tä vai 6kk vuodessa harjoittelua perheautoilla niin kaikki muut paitsi osa motogp-väestä varmaan valitsee jälkimmäisen. Nythän ei pidä valita, rata täyttää kaikki motogp-sarjan vaatimukset. Kyse on vain siitä että kuskit ei oo ensimmäisten testien mukaan tykänny. Ei muuta kun numeroa pienempi kypärä päähän ensi kerralla ni loppuu se kitinä.
Comment
-
-
Comment