Audi esittelee Quattron 30-vuotisjuhlan kunniaksi Pariisissa uuden Quattro konseptin.
Auto perustuu lyhennetyn RS5 alustalle. Konsepti on itse asiassa hengeltään lähempänä vuoden 1984 Sport Quattroa. Uusi Quattro on enemmänkin kompakti versio alkuperäisestä coupésta, joka suunniteltiin parantamaan auton hallittavuutta rallimaailmassa.
Konseptissa akseliväli on 150mm lyhyempi kuin RS5:dessä, sen kattolinja on noin 40mm matalampi ja 4.28m kokonaispituus on suurin piirtein sama kuin Volkswagen Sciroccossa. Se on 200mm lyhyempi kuin Audi A5. Toisin kuin RS5, konsepti on tiukka kaksipaikkainen.
Suurin osa korista on alumiinia, mutta konepelti ja takaluukunkansi ovat hiilikuituiset. Audi sanoo auton painavan noin 1300 kiloa, noin saman verran kuin Sport Quattro.
Voimanlähteenä konseptissa on 408 hevosvoimainen versio TT RS:n tuplaturbomoottorista. Moottori on asennettu TT RS ?maillista poiketen pitkittäin. Voima välittyy kuusivaihteisella manuaalivaihteistolla. Quattro kiihtyy 0-100 km/h 3.9 sekunnissa.
Kuten RS5, Quattro on ?täysnelivetoinen?, ei TT:n Haldex-järjestelmää käyttävä. Auto esitellään lauantaina yleisölle aukeavassa Pariisin autonäyttelyssä.
Klik!
Auto perustuu lyhennetyn RS5 alustalle. Konsepti on itse asiassa hengeltään lähempänä vuoden 1984 Sport Quattroa. Uusi Quattro on enemmänkin kompakti versio alkuperäisestä coupésta, joka suunniteltiin parantamaan auton hallittavuutta rallimaailmassa.
Konseptissa akseliväli on 150mm lyhyempi kuin RS5:dessä, sen kattolinja on noin 40mm matalampi ja 4.28m kokonaispituus on suurin piirtein sama kuin Volkswagen Sciroccossa. Se on 200mm lyhyempi kuin Audi A5. Toisin kuin RS5, konsepti on tiukka kaksipaikkainen.
Suurin osa korista on alumiinia, mutta konepelti ja takaluukunkansi ovat hiilikuituiset. Audi sanoo auton painavan noin 1300 kiloa, noin saman verran kuin Sport Quattro.
Voimanlähteenä konseptissa on 408 hevosvoimainen versio TT RS:n tuplaturbomoottorista. Moottori on asennettu TT RS ?maillista poiketen pitkittäin. Voima välittyy kuusivaihteisella manuaalivaihteistolla. Quattro kiihtyy 0-100 km/h 3.9 sekunnissa.
Kuten RS5, Quattro on ?täysnelivetoinen?, ei TT:n Haldex-järjestelmää käyttävä. Auto esitellään lauantaina yleisölle aukeavassa Pariisin autonäyttelyssä.
Klik!
Comment