Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Legendaarisen Audi Quattron paluu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Legendaarisen Audi Quattron paluu

    Audi esittelee Quattron 30-vuotisjuhlan kunniaksi Pariisissa uuden Quattro konseptin.

    Auto perustuu lyhennetyn RS5 alustalle. Konsepti on itse asiassa hengeltään lähempänä vuoden 1984 Sport Quattroa. Uusi Quattro on enemmänkin kompakti versio alkuperäisestä coupésta, joka suunniteltiin parantamaan auton hallittavuutta rallimaailmassa.

    Konseptissa akseliväli on 150mm lyhyempi kuin RS5:dessä, sen kattolinja on noin 40mm matalampi ja 4.28m kokonaispituus on suurin piirtein sama kuin Volkswagen Sciroccossa. Se on 200mm lyhyempi kuin Audi A5. Toisin kuin RS5, konsepti on tiukka kaksipaikkainen.

    Suurin osa korista on alumiinia, mutta konepelti ja takaluukunkansi ovat hiilikuituiset. Audi sanoo auton painavan noin 1300 kiloa, noin saman verran kuin Sport Quattro.

    Voimanlähteenä konseptissa on 408 hevosvoimainen versio TT RS:n tuplaturbomoottorista. Moottori on asennettu TT RS ?maillista poiketen pitkittäin. Voima välittyy kuusivaihteisella manuaalivaihteistolla. Quattro kiihtyy 0-100 km/h 3.9 sekunnissa.

    Kuten RS5, Quattro on ?täysnelivetoinen?, ei TT:n Haldex-järjestelmää käyttävä. Auto esitellään lauantaina yleisölle aukeavassa Pariisin autonäyttelyssä.

    Klik!

    #2
    Corrado tulee sivusta mieleen. Hätänen tuntuu olevan mut ei mitenkää erikoisemman näkönen oo.

    Comment


      #3
      Pahus kun ei tullut lotossa kuin 11?. Suoraan edestä omituisen näköinen muuten kyllä menis! Mittaristokin mukailee vanha urkkia. Hintaa ei taidettu mainita..

      Comment


        #4
        Uuh, johan tässä tekniikkaorientoitunut harrastaja aivan liikuttuu kun lukee speksiä! :) Teho/paino-suhde kohdallaan, moottori oikein päin ja oikea määrä sylintereitä.

        Muotoilusta täytyy ikävä kyllä olla hieman samaa mieltä, keula on näyttävä ja aggressiivinen, mutta tuo takaosa on jotenkin vaisu. Yllättävää huomata itsensä sanovan mutta voimakkaampaa takasiipeä huutaisi. Tuollainen nouseva ratkaisu on tietenkin eko, mutta näyttää vähän samalta kuin kantti-coupe tai s2 mistä on takasiipi riisuttu.

        Haavelistalle tuo menee kyllä, jos vaan tuotantoversiota koskaan tulee markkinoille.

        Comment


          #5
          Keula tuo mieleen ensin Lexuksen ja sitten Mitsu evon. Jotenkin ei sytytä ulkonäöllään, mutta asiallinen konsepti muuten: downsizing-moottori ja kevennystä, järkevämpää nopeasti liikkumista.

          Comment


            #6
            Juutuubista löytyy aiheesta myös lyhyt video.

            Voidaanpahan lopettaa spekulointi siitä, mikä nykyisistä tuotantomalleista on Urkin manttelinperijä.. =)

            Comment


              #7
              Tossa sanotaan, että "versio TT RS:n tuplaturbomoottorista". Ahvenistolla kun kyselin aiheesta, sanottiin, että TT RS:ssä olisi vain yksi turbo? :-o

              Comment


                #8
                Kunnolliset urkki-tyyliset kylkipullistukset tuosta kyllä puuttuu. Kelpaisi kyllä tuollaisenakin.

                Comment


                  #9
                  Kiva tuunauskohe, kuhan soveltaa tohon RS5-lokareita :)

                  Comment


                    #10
                    Paljon tuossa on tosiaan scirocon näköä ja ehkä tosiaan vanhaa s2:sta ilman lintulautaa :)

                    Harmi tuo rypistys noin lyhyeksi, eli vain kaksipaikkainen.

                    Mihin saa jättää ennakkotilauksia?

                    Comment


                      #11
                      Ei sitä takapenkkiä mihinkää tarvi :D

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Ipsi Näytä viesti
                        Tossa sanotaan, että "versio TT RS:n tuplaturbomoottorista". Ahvenistolla kun kyselin aiheesta, sanottiin, että TT RS:ssä olisi vain yksi turbo? :-o
                        TT RS on yhdellä turboahtimella. Tämä lienee toimittajan moka.

                        Tuossa konseptiautossa on varmaan 2 turboahdinta. Kahdella ahtimella saa helpommin irti luvatut yli 400 heppaa sekä tasaisemman vääntökäyrän. Mutta tämä on vain mun oma oletus&arvaus :)

                        Comment


                          #13
                          I5 Bit? Tuotahan on jotkut vanhojen vehkeiden virittäjät pähkineet oikein urakalla. Jos on tuplaturbo, onkohan sarja-ahdettu vai perinteisemmin menetelmin toteutettu?

                          Comment


                          • #14
                            Moderni S2 Coupe. Sanoisin. noilla spekseillä voisi olettaa mahdollisen hintatasonkin olevan TT RS ja RS5 välimaastossa... Maybe in year 2030... :(

                            Comment


                              #15
                              Keulasta tulee kyllä mieleen Evo Mitsut.

                              Quattroksi tuossa on kyllä liian siloiset linjat. Ovet pitää saada ainakin 5cm enemmän kaari/kylkilinjasta sisään. Aivan liian miedot muodot. Quattrossa pitää olla sellaista tiettyä kompromissitonta raaseriutta. Tuo on nyt enemmänkin tuollainen sliipattu kompromissikaupunkimalli.

                              Pitäisi saada enemmän sitä aidon urkin henkeä, että auto suunnitellaan myyntiluvut toissijaisena ajatuksena ja tekniikka+teho+auto-urheilu ensisijaisena. Tai siis tietenkään ei konkreettisesti noin, mutta että tuo vaikutelma tulisi.

                              Tosiaan, Sämpylä-2000.

                              Comment


                              • #16
                                Kaksoisahdettu? Eipä taida olla. Lienee vain hieman korkeampi vireysaste verraten TTRS. Ja kuten jo muualla mainittu, niin TTRS ABT on yli 500hp.

                                Comment


                                • #17
                                  Kyllä rupes "esitetekstiä" lukiessa himottamaan, mutta kun näki kuvat niin ei saakeli. Keula on kyllä aika järkky, eikä tuo yhtään "raaseria" mieleen. Perästä tuli heti S2 coupe ja kyljestä Corrado, niin kuin näköjään muillekkin.

                                  Tosiaan olis kyllä vaatinut ne kylkipullistukset. Jännä, että RS5 ne on, mutta tuossa, missä pitäis, ei ole.

                                  Comment


                                    #18
                                    Muotoilu kaipaisi tosiaan lisää särmää, mutta edelleen tahtoisin korostaa sitä että tuo painaa 1300kg. Teho-painosuhde on siis parempi kuin viritetyissä s2-coupeissa keskimäärin. :) Ennenkaikkea absoluuttisen painon ollessa noin vähäinen, voisi kuvitella että tuo on varsin hilpeä kippo vietäväksi. Jarrulevyjen mitoituksesta päätellen painokin jakautunee aika pitkälti tasan akseleiden kesken.

                                    Comment


                                      #19
                                      Korvissa soi vitosen laulu ja silmissä näkyy uusi Quattro keltaisen talon hypyssä. Ehkä jotain tehtiin oikein ;)

                                      Comment


                                        #20
                                        Muuten menis kyllä mullekkin mutta keula vähän häiritsee. Mitsu/R8 sekoitus ei oikein toimi. Konepeiton "reikää" pitäis kanssa kattoo uudestaan. :)

                                        No, ehkä tolla pystyis kuitenkin ajaa. ;)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Moni saa aamupaskallakin kauniimpaa muotoilua aikaiseksi kuin tuo. En oikein ymmärrä, miksi tahrata legendaarisen Quattron mainetta tuollaisella kiireessä väsätyllä rumiluksella. -Olisi tässä ollut 30V kuitenkin aikaa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            No on kyllä taas sellainen Pokemon, että oksat pois ja pala latvaa kaupan päälle. Speksit kuulostavat kyllä lupaavalta.

                                            Comment


                                              #23
                                              Mun mielestä toi taas näyttää aika hyvältä, pulleutta saisi kaarissa olla enemmän. Jos tulee tuotantoon, niin kyllä ottais päähän. Noh eihä se välttämäti ihan tollaiseksi sit jää kun esitellään? :)

                                              Comment


                                                #24
                                                Siis ei tuo ruma ole. Ei myöskään Quattro.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Voi veljet, kyllähän tuo hyvältä minun mieleen näyttää!

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    voi ei

                                                    " If the Quattro Concept does make it to production, expect a limited run of around 500 units. As for a price - your guess is as good as ours... "

                                                    Pakkohan tuota on tehdä tuuuuhansia vaikka hieman keulapainoinen onkin. On jotenkin A5 / S2 / Corrado -hybridin näköinen + pätkän lokarit ylemmäksi ja kulmikkaan oloinen single-frame keula. Ehkä hieman mielikuvituksetonta ja vähän kulmikas, kun tuo pitäisi tehdä salonkikelpoiseksi Nardon radalle ennätysjahtiin. Taitaa kuitenkin olla stage 1 ttrs pataan eli ekoviri. Ihan hyvä kumminkin: " 408hp / Peak torque of 480 Nm is already available at 1,600 and remains constant through 5,300 rpm. " Fillarit 20"-275/30.

                                                    Speksit:
                                                    http://www.audi.com/com/brand/en/exp...o_concept.html
                                                    http://www.autoblog.com/2010/09/29/a...attro-concept/

                                                    Jostain nyt vielä kuva konehuoneesta !
                                                    Viimeksi muokannut Tommy200rs; 1.10.2010, 00:08.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Hahmotelmissa ollaan paperilla käyty kyllä paljon lähempänä sitä, mitä olisi suonut mallikappaleenkin olevan: http://www.blogcdn.com/www.autoblog....e-quarters.jpg

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kyl mie tykkäsin..

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Keulassa Volvomaisuuttaa= EI hyvä! Perän ilme kertoo aikaisemman aikakauden asiallisesta, hieman "haikeasta" ja nopeasta ilmeestä. Lisää pullistuksia kylkiin ja tuo keulan ilme uusiksi, niin se ois siinä. Ja yksi hyvä asia on oikea nelivetojärjestelmä.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Mitä enemmän katsoo sen paremmalta tuo mun silmään näyttää. Ainakin hinnan julkistamiseen asti ;)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X