Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Legendaarisen Audi Quattron paluu
Collapse
X
-
No sehän tuli kuin apteekin hyllyltä :)
quattro ei todellakaan näytä ainakaan kuvassa miltään jättiläiseltä, mikä on nykypäivänä piristävää vaihtelua. Keula on jotenkin vähän liian Pokemonin näköinen (muistuttaa uutta Evoa), mutta perässä on minusta ihan hienosti yhdistetty perinteisiä piirteitään moderniin kokonaisuuteen. Vähän ehkä eri paria tosin näyttävät keula ja perä olevan.
Mielenkiintoista muuten nähdä joskus, mihin suuntaan Audin muotokieltä seuraavaksi viedään.
Comment
-
Kukas kori-viri-virtuoosi tekisi S2:sta "liki" samannäköisen evo:n ? Korvikevilkkupeilit saisi A7:sta...
Comment
-
Moottori - ja siinä se on eikä vinossa !
http://www.ausmotive.com/2011/01/19/...onnet-son.html
A4 ja pitkittäin
Vertailun vuoksi:
Viimeksi muokannut Tommy200rs; 26.2.2011, 08:38.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja SS4 Näytä viestiSuorastaan huutaa Urs4 konehuoneeseen itseänsä!
Comment
-
Comment
-
Tepon linkittämässä golfissa näyttäisi kone olevan poikittain keulalla.
http://www.vwgolf.net.au/showthread....ll=1#post80299
Comment
-
Comment
-
Comment
-
-
Lisää kuvia ja tietoja Audi Sport quattro Conceptista.
Ralleista tuttu Audi Sport Quattro täyttää 30 vuotta, minkä kunniaksi Audi esittelee Sport quattro Conceptin.
Ralliautojen hurjin aika oli 1980-luvulla, kun ajettiin B-ryhmän autoilla. Yksi nopeimmista ja Hannu Mikkolan mukaan vaikeimmin ajettavista oli Audi Sport quattro. Kolme vuotta sitten Audi esitteli quattro-konseptin kunnioittaen ensimmäisen Quattron 30-vuotispäivää ja nyt teemaa jatketaan.
Vaikka uusi Sport quattro Concept muistuttaa ulkonäöltään kolmen vuoden takaista mallia, on moni asia muuttunut. Akseliväli on venynyt 2,6 metristä 2,78 metriin ja uusi 4,6 metriä pitkä kori on yli 30 senttiä edellistä konsepti-quattroa pidempi. Vaikka autossa käytetään erittäin keveitä materiaaleja, nostavat akut ja muu tekniikka painon yli 1 800 kilon.
Mutta painostaan huolimatta auto liikkuu sähäkästi, sillä keulalla on 4,0-litrainen tuplaturbo-V8. Se kehittää 412 kW ja 700 Nm. Lisäksi bensiinimoottorin ja 8-vaihteisen kaksoiskytkinvaihteiston välissä on 110 kW ja 400 Nm kehittävä sähkömoottori. Niinpä moottorien yhteisteho 515 kW ja vääntömomenttia löytyy 800 Nm.
Suorituskyky on mahtava, sillä 0-100 km/h kiihdytys vie aikaa 3,7 sekuntia ja huippunopeudeksi Audi lupaa 305 km/h. Konseptiauto on pistokehybridi, jolla voi ajaa 14,1 kWh:n litiumioniakuston voimalla 50 kilometriä. Yhdistetty kulutus on 2,5 l/100 km ja CO2-päästöt 59 g/km.
Monet tahot ovat lupailleet tämän auton pääsevän tuotantoon, mutta asialle ei ole saatu vahvistusta. Ehkä olemme viisaampia ensi viikon Frankfurtin autonäyttelyn jälkeen.
Comment
-
-
Harvassa on tuota paljon kevyemmät urheiluhybridit, eli nuo akuthan tuon painomielessä pilaavat.
Comment
-
Jos tuosta haluais legendaarisen, niin Hiilari-kori tai Alua. Pitkittäin moottori, 2.5TFSI:nä ja tää kruunu-tasuri. Paino 1200kg tietämille noilla lääkkeillä ja tehoa 4-500 nurkille, sit vois olla jo suht legendaarinen paketti. Toki hinta vois vähä kiivetä.
Comment
-
Voi simpura. Mä niin odotin tätä 1300 kg ja tuolla bensakrematorio yhdistelmällä, olis ollut härski. Nää tehokkaamat tuntuvat aina olevan "ronsuja". Veikkaan että tuota kevyempääkin pakettia olis jokunen rikas ihminen ostanut ihan mielellään, vaikkei kukkasia tulekaan pakoputkesta.
Comment
-
Konseptien on tarkoitus esitellä huomispäivän tekniikkaa. Tällä hetkellä näyttää siltä että erilaisia viranomaisten ja lainsäätäjien asettamia tavoitteita täyttääkseen hybridiratkaisu on toimiva. Akkuteknologia ei vaan ole sillä tasolla mitä sen pitäisi olla jotta paino pysyisi kurissa.
Comment
-
Olishan ne voinu tuolla konseptilla ekohippeillä tekemällä se mahdollisimman kevyeksi ja virtaviivaiseksi modernilla tekniikalla. Sitten näpäyttää riinpiissinmiehiä nenille, kun "ison" 2.5l moottorin kulutus olis ollu vain jotain 6-7l/100km :)
Comment
Comment