Vuoden 2009 alusta sekä 95E että 98E, ovat voineet sisältää maksimissaan 5 tilavuusprosenttia etanolia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
E10-bensiinin sopivuus
Collapse
X
-
Sää nähdä kuinka monen ruohonleikkurit, moottorisahat, perämoottorit yms. sanoo poks, kun ei tajuta siirtyä 98:siin...
Tosin onhan monella ollut 20 vuotta ulkona talvet pakkasessa ja kesät sateessa Briggs-Strattonit joissa öljynvaihtoväli on "mikä öljynvaihtoväli" ja aina ne vain putputtaa käyntiin kesän alussa :) Vähän ehkä pitää kallistella aluksi toiselle kyljelle, mutta aina ne vain toimii.
"Lötköttäjänä" ikävää oli jo punaisen 99:sin katoaminen, mutta siitäkin selvittiin :)
Comment
-
Metkon messuilla kysyin Eberpärcherin edustajalta, että pelaako E10 siinä. Kuulemma kaikkien 2000-luvulla tehdyt Eberit kestävät sen. Ei mulla ainakaan taida olla sen erikoisempaa syytä olla tankkaamatta kumpaakaan laatua.
Moottorisahaan aina 98:a.
Btw, viime kesänä kävi semmoinenkin ihme, että vajaa 30v vanha työnnettävä Stiga Briggs-Strattonilla hajos, joten piti investoida ajettava Husqu hydrovaihteistollla. Eikä harmita enää ollenkaan :))
Comment
-
Muistelisin jostain lukeneeni että etanolilla olisi nk.vettä kondensoiva vaikutus
Comment
-
Se, että jotain konetyyppiä on tehty -94:ään asti, ei toki tarkoita, että kaikki osat olisivat tismalleen samanalaiset. Yhteensopivia varmasti, mutta jossain vaiheessa voi olla muutettu vaikkapa bensaletkun materiaalia toisenlaiseen.
98:a laittaisin kuitenkin.
Comment
-
-
pHe lukema alle 6.5 merkitsee kasvanutta polttoainepumpun ja suuttimen vaurioriskiä, yli 9 arvo taas mahdollisia ongelmia muoviosille (Reynolds).
Etanoli mieluummin sisäiseen nautintaan, kiitos. Hölökyn kölökyn!
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja taski Näytä viestiEli pH-mittari kouraan polttoaineen jalostajille, ja direktiivi määrittämään rajat.
Etanoli mieluummin sisäiseen nautintaan, kiitos. Hölökyn kölökyn!
Comment
-
http://www.iltalehti.fi/autot/2010112812748072_au.shtml
Toimitusjohtaja Helena Vänskän mukaan yksi uudistuksen tavoitteista onkin juuri pakottaa autokantaa nuorentumaan nykyistä ympäristöystävällisemmäksi ja taloudellisemmaksi.
Tässähän olisi taas hyvä nostaa autoveroakin, kun kerran kohta pakko uudempia ruveta kaikkien katselemaan. Vähävaraiset syrjäseuduilla asuvat kulkekoon mopolla tai apostolinkyydillä.
Comment
-
Jep jep, eli idea koko hommassa on uusia autokantaa.
Mutta kun tuo saastuttaminen on silloin SE juttu kun siitä saa rahaa, ja toisaalta koska autot saastuttavat niitä TÄYTYY rokottaa isolla verolla(?).
Jos tuo saastuttaminen oikeasti olis SE juttu, autovero olis sillä tasolla että jokainen voisi päivitttää autokantansa parempaan suuntaan.
Eli onko se saastuttaminen nyt kuitenkaan niin pahasta, jos valtion systeemeiden perusteella tarvis päätellä?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja cancermann Näytä viestiJos tuo saastuttaminen oikeasti olis SE juttu, autovero olis sillä tasolla että jokainen voisi päivitttää autokantansa parempaan suuntaan.
Comment
-
-
Ko. linkistä poimittua:
Herääkin kysymys, miten yleisiksi räjähdykset tulevat, jos E10-bensiiniä käytetään autoihin, joihin se ei sovellu.
Itselleni herää kysymys, miten yleisiksi räjähdykset tulevat, kun E10-bensaa tankataan...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja panu Näytä viestiMissä tuossa on ranskalainen auto? "Maksalaatikkohan" tuossa kuvassa on.
Comment
-
hmmm.... mitenkähän tuolla soveltuvuudessa on a3 2.0 fsi mutta mahtaako kielto koskea myös tfsi konetta?
Comment
Comment