Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

vakuutuskone.com

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• vakuutuskone.com

Verkossa voi nyt vertailla vakuutuksia, myös autovakuutuksia. Ei varmaan maailmaa mullistava, mutta apuna kuitenkin jos haluaa omia vakuutuksiaan vertailla ja päättää ketä kilpailuttaa.

Siis www.vakuutuskone.com

Ongelma näissä on se että hinnat ovat aivan eri kun menet itse paikanpäälle. Tuolla koneella kun laskeskelin vakuutukset, niin meinasin lentää perseelleni (onneksi istuin tuolilla) autovakuutuksien osalta. Tapiolan vakuutukset oli yli 1000e, vaikka Tapiolassa ne minulla on liikenne ~400e, kasko ~250e.

Ifiltä soittivat ja kyselivät että kiinnostaiskos vertailla vakuutuksia. No minähän tuumasin että totta helvetissä. No kyseli sit bonukset jne. sanoin, että kaskossa 70% ja liikenteessä 25%. Ukko sano, että miltä kuulostaa jos pannaan kaskoon tuo sama 70% ja liikenteeseen 50%. No minä sitten että no pistä tarjous kuule tulemaan niin katellaan.
    Noh lappu tuli luukusta ja niinhän se oli. Liikennevakuutus 50% ~350e, kasko 70% ~450e! Eli kun sain liikennevakuutuksen 50e halvemmalla, niin kaskon hinta pompsahti kahdella sadalla. Yllätys yllätys, en ole vielä hyväksynyt tarjousta...

Comment

miltä kuulostaa jos pannaan kaskoon tuo sama 70% ja liikenteeseen 50%
      Tapiolassa kysyin josko saisi samat bonukset vanhaan Ässään siksi aikaa kunnes saan sen myytyä. Kahden auton loukussa kun olin. Ei onnistunut, kuulemma uuteen vakuutukseen tulee aina nollabonus. Ässän bonukset sai kyllä siirrettyä kutoseen ja täyskaskoonkin sai samat bonukset kuin liikennevakuutuksessa vaikkei Ässässä täyskaskoa ollutkaan.

Pitäisköhän tässä itsekin tehdä kartoituskierros koko vakuutuskartan osalta.

Comment

Pointtihan tuossa on, että voi valita vaikka ne kolme, josta pyytää tarkemmat kirjalliset tarjoukset. Sitten vakuutusten sisällössä on eroja, joita ei välttämättä tarjousvaiheessa ymmärrä katsoa. Esimerkkinä vaikka Pohjolan lasivakuutus, joka ei korvaa lasin korjauksia, ainoastaan vaihden rikkoontumistapauksessa. Juuri tuli kivi lasiin kahden päivän välein tuulilasiin: saldo 40+60 EUR omasta pussista.

Jos tuo laskuri antaa selvästi "vääriä" tuloksia, niin luulisi olevan kunkin vakuutusyhtiön intresseissä korjata tuo kuntoon, koska ihmiset kuitenkin vertaavat noita verkon kautta.

Comment

Ja sen jälkeen pitää vielä kattoa läpi vakuutusehdot, kummasti tuosta tippuu pois nuo halvimmat, jos tarvitsee esim kaskoa radalle...

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Hannu Kulju Näytä viesti
            Tapiolassa kysyin josko saisi samat bonukset vanhaan Ässään siksi aikaa kunnes saan sen myytyä. Kahden auton loukussa kun olin. Ei onnistunut, kuulemma uuteen vakuutukseen tulee aina nollabonus. Ässän bonukset sai kyllä siirrettyä kutoseen ja täyskaskoonkin sai samat bonukset kuin liikennevakuutuksessa vaikkei Ässässä täyskaskoa ollutkaan.

Pitäisköhän tässä itsekin tehdä kartoituskierros koko vakuutuskartan osalta.
            Laki estää tuon kaikissa yhtiöissä liikennevakuutuksen osalta. Liikennevakuutuksen Vahinkohistoriaa ei voi kloonata vaan se voi olla vain yhdessä autossa kerrallaan (ns. Bonusasetus 4 §)

Vakuutuskone.comin lisäksi netissä on myös Kilpailuttaja.fi joka toimii palvelussa olevien yhtiöiden asiamiehenä eli Kilpailuttaja.fi on yksi tapa vertailla ja ostaa vakuutuksia verkosta.

Comment

Ja muistakaa että jos vaimolla on jotain bonuksia, kannattaa melkein muutaman vuoden välein ostaa joku 50? auto ja rekisteröidä auto hänen nimiinsä. Bonukset eivät ole ikuisia.

Comment

Ei toiminut toi vakuutuskone, kun sitä kokeilin eilen. Vehje meni juntturaan, kun ei saanut ladattua tietoja jostain yhtiöstä. Onko toi muilla toiminut?

Comment

Bonukset voi siirtää avo/aviopuolisolle. Juuri siirrettiin mun nimin avokin bonarit. Sääntönä oli, että pitää olla asunut samassa osoitteessa 2 vuotta.

Miten muuten vakuutusyhtiö voi liikennevakuutukse n bonuksia nostaa 25->50% tosta noin vaan?
                  Kaskobonarit on eri juttu, koska niitä ei ole lailla säädetty.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                    Miten muuten vakuutusyhtiö voi liikennevakuutukse n bonuksia nostaa 25->50% tosta noin vaan?
                    Kaskobonarit on eri juttu, koska niitä ei ole lailla säädetty.
                    Ei liikennevakuutuksenkaan bonustaulukoita ole enää nykyisin lailla määrätty samanlaisiksi. Siksi esim. IFilläkin on Loistokuskietu. Olisikohan Valtsu täyttänyt nuo kriteerit ja sen perusteella tarjottu parempaa bonusta liikennevakuutukseen?

Comment

Me just kuukausi takaperin kilpailutettiin, noin 500e/v saatiin pois.

Pyydettiin muutamasta paikasta, kaikki oli kalliimpia. Sitten yhdestä paikasta "myyjä" soitti perään, että kiinnostaako. Emäntä oli sanonut, että ei kun olette 300e kalliimpi kuin tämän hetkinen. "No mäpä laitan oikein super hinnan" ja tuli sellanen tarjous, että olihan se pakko hyväksyä. Eli kannattaa vähän "kiristellä" niin saa usein vielä paremman hinnan.

Ovh vakuutuksilla menisi yli 4000 eur vuodessa, nyt noin 2000 eur.
                      Edelleen kuulostaa kovalta, mutta tässä 2 asuntua(yhteensä noin 480neliötä), 4 autoa, 1 moottoripyörä ja 2 mopoa.

Comment

Avokille tai vaimolle voi toki siirtää, mutta jos itsellä on jo 70% bonukset, ja vaimo on autoton 25% bonuksilla riittävän pitkään ne 25% bonukset sitten vain nollaantuvat. Siitä syystä pitäisi olla auto rekisteröityä vähäksi aikaa jotta nuo bonukset jää käyttöön. Toinen asia on sitten jos ei ikinä mieti toisen auton hankkimista.

Comment

Me just kuukausi takaperin kilpailutettiin, noin 500e/v saatiin pois.
                          Tuota kilpailutusta kannattaa tehdä aina aika-ajoin. Nykyisillä yhtiöillä kun ei oikein ole tuo "olemassa olevan hyvän asiakkaan hoitoprosessi" kunnossa, vaan etuudet on vain uusien asiakkaiden houkutteluun (osin tietoisia valintoja, vanhat ei vaihda...).

Comment

Itse kilpailutin ja piti vaihtaa yhtiötä ,vuodessa 768 eur säästö...
                            4 autoa ja kersoille vakuutukset sekä talon ja hallin vakuutukset.. Köyhälle iso merkítys tuo raha..

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee
                              Laki estää tuon kaikissa yhtiöissä liikennevakuutuksen osalta. Liikennevakuutuksen Vahinkohistoriaa ei voi kloonata vaan se voi olla vain yhdessä autossa kerrallaan (ns. Bonusasetus 4 §)
                              Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee
                              Ei liikennevakuutuksenkaan bonustaulukoita ole enää nykyisin lailla määrätty samanlaisiksi. Siksi esim. IFilläkin on Loistokuskietu. Olisikohan Valtsu täyttänyt nuo kriteerit ja sen perusteella tarjottu parempaa bonusta liikennevakuutukseen?
                              En lukenut tuota asetusta enkä loistokuskijuttuakaan, mutta mitäs minä nyt en ymmärrä kun tuossa on minusta ristiriita? IF olisi saanut tarjota (kun laki sen sallii) mulle parempia (kuin esimerkiksi nolla) bonuksia, mutta Tapiola ei saanut (kun laki ei salli)? :-o

Comment

En lukenut tuota asetusta enkä loistokuskijuttuakaan, mutta mitäs minä nyt en ymmärrä kun tuossa on minusta ristiriita? IF olisi saanut tarjota (kun laki sen sallii) mulle parempia (kuin esimerkiksi nolla) bonuksia, mutta Tapiola ei saanut (kun laki ei salli)? :-o
                                Saman vahinkohistorian kloonaaminen on kielletty. Mutta yhtiö voi kirjoittaa ehdot niin, että jokainen asiakas jonka vahinkohistoria täyttää tietyt kriteerit, saa jonkin tietyn bonuksen. Taustalla tässä on se, että tuossa Loistokuskiedussa sulla pitää olla jo kerättyä vahinkohistoriaa jonka perusteella IFin ehtojen mukaan olet oikeutettu mahdolliseen muita IFin asiakkaita suurempaan bonukseen. Ifin vanhat asiakkaat siis maksavat tämän uuden Loistokuskiedun omissa vakuutusmaksuissaan.

Comment

Eli kun kysyin (melko sanatarkasti näin) saisiko tällainen pitkäaikainen (> 10v) vahinkovapaa (0 kpl) asiakas tilapäiseen (kunnes auto myyty) vakuutukseen pihassa seisovaan autoon (mitäs sillä ajelemaan kun on uusi ja tämä odottaa myyntiä) paremmat bonukset, niin laki olisi sallinut, mutta eivät halunneet antaa?

Sori, alkaa mennä offtopiikin puolelle ...

Comment

Eli kun kysyin (melko sanatarkasti näin) saisiko tällainen pitkäaikainen (> 10v) vahinkovapaa (0 kpl) asiakas tilapäiseen (kunnes auto myyty) vakuutukseen pihassa seisovaan autoon (mitäs sillä ajelemaan kun on uusi ja tämä odottaa myyntiä) paremmat bonukset, niin laki olisi sallinut, mutta eivät halunneet antaa?

Sori, alkaa mennä offtopiikin puolelle ...
                                    Menee tosiaan vähän OT:ksi mutta muistelen että Tapiolan ehdoissa ei ole mainintaa siitä, että jollain pitkällä vahinkohistorialla voisi saada toiseen autoon ns. lähtöbonuksia liikennevakuutukseen. Laki ei kiellä mutta tuollaiset asiat pitäisi olla kirjoitettuna vakuutusehtoihin. Ja Hannu, eikös sulla ollut siellä Tapiolassa ihan oma "yhteyshenkilökin" jonka kanssa oot niitä asioita ennenkin sumplinut kun ne on pitänyt saada ihan oikeasti oikeaan järjestykseen. ;)

Comment

Mullakin on Tapiolassa ihan oma "yhteyshenkilö" ja todella hyvää palvelua olen kyllä saanut. Puhelinsoitolla saa hoidettua pankki, vakuutus ja sijoituspalvelut. Pitäiski kysästä häneltä tuota 50% bonuksen ifin tarjousta

Comment

17v vissiin Tapiolan asiakkaana mutta ei mulla tollasia vaan ole ;)

Mutta tosta bonusasiasta... Ifistä vaimikäsesilloinolikaan tarjottiin joitakin vuosia sitten vakuutusta mulle jollain lähtöbonuksilla.

Menin tuosta sitten Tapiolaan valittamaan miksei täällä saa, niin täti suorastaa huusi mulle, että missä yhtiössä näin tehdään, sehän on laitonta. Vaati vielä saada tietoonsa yhtiön nimen.

Tuosta mulle jääny käsitys, että liikennevakuutukseen lähtöbonareiden antaminen olis laitonta, tai ainakin joskus ollut.

Comment

En tiedä onko laitonta mutta ei sitä kukaan alkanut ainakaan minulle antamaan kun kilpailutin yhtiöitä.

Comment

Working...
                                          X