Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vuotuinen ajoneuvovero sidotaan päästöihin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Kambodzhassa homma on hoidettu yksinkertaisesti: vuotuinen vero määräytyy suoraan moottorin koon perusteella. Lopputulos Lexus (3.0) vero USD 160, Audi (4.2) USD 250 eli maksimi. Vertailun vuoksi A4 1.8 T:n vero oli aikanaan USD 25. Veron porrastuksella ei kuitenkaan pyritä vähentämään päästöjä vaan rokottamaan kalliita autoja. Tämäkään ei toimi, koska suurin osa kalleimmista autoista on valtion kilvissä eikä niistä sen vuoksi tarvitse maksaa veroa. Joku kyyninen tosin voisi ihmetellä, miten valtion virkamiehen kuukausipalkalla (USD 200-400) on varaa ostaa Q7 tai Porsche Cayenne. Ehkä olennaista ei olekaan suuret tulot vaan pienet menot - -

    Comment


      #62
      Lähetin kyselyä auton maahantuojan suuntaan sieltä tuli yhteydenotto että asia on otettu pöydälle ja sitä aletaan selvitellä miten menetellä tuon kantavuuden/kokonaismassan pienentämisen kanssa.
      Katsellaan mitä tietoa sieltä loppujen lopuksia asiaan saadaan.

      Comment


        #63
        Jos palkka on 400usd kuussa niin vaikka on 0usd muut menot kuussa, saa maksaa Cayenneä melkosen pitkään silti.

        En tiedä mitä veroja Kambodzhassa maksetaan tai mitä siellä Cayenne maksaa, mutta tuskin se paljoa alta 30000usd voi maksaa. Silti tuota summaa maksaa 400usd:llä 7.5v joka kuukausi (Ilman korkoja tämä vielä)

        Comment


        • #64
          Silti tuota summaa maksaa 400usd:llä 7.5v joka kuukausi (Ilman korkoja tämä vielä)
          Niin ... Ehkä ne virkamiehet keräävät sivutöinä ahkerasti panttipulloja. :)

          Comment


            #65
            Noista myös carfolion lisäksi kattelin CO2:sia, hauskan hintasta olisi Lontoossa ajella :)

            http://www.whatgreencar.com/car/audi

            http://www.vcacarfueldata.org.uk/

            Comment


            • #66
              Tänäpä kolahti uusi verolappu ässästä laatikkoon ja on tismalleen sama kun viime-tämän vuoden, 127,75€. Eipä aiheuta paljon tunteita suuntaan eikä toiseen..

              edit:
              Ensimmäiset ympäristöperusteiset veroliput lähetetään maaliskuussa 2010
              ai, no eipä tässä sitten vielä hätäillä mitään..:)
              Viimeksi muokannut Laurimtm; 17.10.2009, 13:41.

              Comment


              • #67
                http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneu...neuvovero.htm:

                Ensimmäiset ympäristöperusteiset veroliput lähetetään maaliskuussa 2010

                Comment


                • #68
                  Nyt on sitten jo uusia veroja suunnitteilla:

                  -- valtion autoverosta saamat tulot ovat pudonneet roimasti enemmän kuin valtiovarainministeriössä suunniteltiin. Ministeriössä on jo mietinnässä uusia päästöperusteisia veroja.
                  http://yle.fi/uutiset/talous_ja_poli...n_1089512.html

                  Tämä osoittaa hyvin sen, ettei verotuksen tarkoitus ole niinkään ohjata autoilijoita ekologisempien mallien käyttäjiksi, vaan kerätä valtiolle rahaa.

                  Comment


                  • #69
                    Tämä osoittaa hyvin sen, ettei verotuksen tarkoitus ole niinkään ohjata autoilijoita ekologisempien mallien käyttäjiksi, vaan kerätä valtiolle rahaa.
                    Autojahan ei saa markkinoida "vihreinä", mutta veronkorotuksen jälkeen niitä voi markkinoida pieniveroisina "säästöpossuina" :P
                    TM:n Auto ei ole vihreä

                    Toinen ihan mielenkiintoinen artikkeli aiheeseen liittyen:
                    As hybrid cars gobble rare metals, shortage looms

                    Kusi on luonnontuote - on ihan luonnollista, jos sitä löytyy silmästä (tai päästä). Päätelkää itse, tarkoitanko edellisellä mitään tiettyjä tahoja vai en.

                    Comment


                    • #70
                      Tuossa noin markkinointi mielessä mietin, että jos ei saa markkinoida puhtaaksi ja vihreäksi niin olisi jollekin autoliikkeelle hyvä sauma hyötykäyttää tuota. Hommaa pihaan vain vihreän värisiä ja juuri pestyjä (puhtaita) autoja. Tuotahan voi markkinoida vihreinä ja puhtaina... päästöistä ei tietysti puhuttu, vaikka voihan ne olla vähä päästöisiäkin samalla. Siinä olisi selittämistä, jos autoja ei voisi markkinoida noin.. sitten pitisi kieltää kaikki mainokset, missä markkinoidaan todellisilla väreillä ja autojen kunnolla. (pikku präntillä, muut värit lisävarusteena)

                      Comment


                        #71
                        Alkuperäinen kirjoittaja jannes Näytä viesti
                        Tämä osoittaa hyvin sen, ettei verotuksen tarkoitus ole niinkään ohjata autoilijoita ekologisempien mallien käyttäjiksi, vaan kerätä valtiolle rahaa.
                        Onko joku joskus muka luullut jotain muuta? Valtion rahantarve on pohjaton ja yksityisiltä ihmisiltä sitä on paras kerätä mm. tulo-, arvonlisä-, alkoholi-, varainsiirto-, ajoneuvo-, polttoaine- ja autoverotuksen keinoin.

                        Comment


                          #72
                          Onko joku joskus muka luullut jotain muuta?
                          Tuskin, mutta näinhän meille jaksetaan uskotella vuodesta toiseen.

                          Comment


                          • #73
                            Tuossa noin markkinointi mielessä mietin, että jos ei saa markkinoida puhtaaksi ja vihreäksi niin olisi jollekin autoliikkeelle hyvä sauma hyötykäyttää tuota. Hommaa pihaan vain vihreän värisiä ja juuri pestyjä (puhtaita) autoja. Tuotahan voi markkinoida vihreinä ja puhtaina... päästöistä ei tietysti puhuttu, vaikka voihan ne olla vähä päästöisiäkin samalla. Siinä olisi selittämistä, jos autoja ei voisi markkinoida noin.. sitten pitisi kieltää kaikki mainokset, missä markkinoidaan todellisilla väreillä ja autojen kunnolla. (pikku präntillä, muut värit lisävarusteena)
                            Kuulostaa juuri niin rehelliseltä kuin autojen markkinointi yleensäkin. Jos olisit lukenut artikkelin, niin kielletty on ei-todistettavat väitteet autojen ympäristöystävällisyydestä.

                            En näe ongelmaa että esim. Priusta myydään hiilidioksidia vähemmän tuottavana, mutta vähäpäästöinen se ei kokonaisuudessaan ole eikä edes vähäkulutuksinen. Saati sitten vihreä - harmaitahan ne kaikki ovat :D

                            Comment


                              #74
                              Jep, röyhkeä valehtelu on meiltä kansalaisilta yleensä tavalla tai toisella kielletty, estetty tai sanktioitu, valtiota tai sen edustajia ei ko. normit koske.

                              Comment


                                #75
                                Mistä saa viralliset päästölukemat?

                                Veropäätöksissä käytetyt on kummallisia, ja jos ne on todellisia niin kannattaa monessa tapauksessa bensa ennen TDI koneista.

                                Esim A6 3.0tdiq Avant automaattina 300g+

                                Comment


                                  #76
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                                  Mistä saa viralliset päästölukemat?
                                  Rekisteröintitodistuksesta jos auto on vm. 2001 tai uudempi. Vanhemmista ei löydy.

                                  Co2-päästölukemat löytyy myös sakemannien papereista: Zulassungsbescheinigung, Teil I ja Teil II, vanhemmissa autoissa Zulassungsschein ja Fahrzeugbrief tai Kfz-Brief. Epäilen kyllä että saksalaisistakin papereista co2-päästöt puuttuvat jos auto on vanhempi kuin 2001.

                                  Comment


                                  • #77
                                    jos en väärin muista niin audin mainoksessa 3.0tdi:n päästöt merkattu 190g. . . vai?

                                    Comment


                                    • #78
                                      2005 vuotisissa A4 3.0 tdiq on n. 204-224 riippuen vaihelaatikosta, A6 3.0 tdiq manuaalina 218 joten tomaatilla tuskin paljoa yli 230g/km.

                                      Uusissa tuota arvoa on viilattu alaspäin näköjään.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Autojen mallikohtaisia päästötietoja löytyy Aken sivuilta EkoAke oppaista, tuolta ->

                                        http://www.ake.fi/AKE/Ekoautoilu/Aut...AKE+oppaat.htm

                                        Comment


                                          #80
                                          Eli siis Ottoauton lukemat on ihan skeidaa, eikä niitä pidä katsella.

                                          Ehkä siis en dumppaa haaveilussa tuota 3.0tdi:tä.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Onko kuitenkin niin että vuosimallia 2001 vanhemmat verotetaan kokonaismassan mukaan myös jatkossa??

                                            Comment


                                            • #82
                                              kiva kun otteessa on merkintä Allroadin kohdalla 260g, ja sitä vastaava EU-yhdistetyn ilmoitettu kulutus on 9.6 litraa/100km. Vaan eihän tuo vie millään missään olosuhteissa noin paljoa, ei edes kärrynvedossa. Maksetaan sitten vaan veroa sen mukaan.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Alkuperäinen kirjoittaja emika Näytä viesti
                                                Onko kuitenkin niin että vuosimallia 2001 vanhemmat verotetaan kokonaismassan mukaan myös jatkossa??
                                                menee juurikin niin että 2001 ja vanhemmat menee painon mukaan portaittain esim. 2001kg-2100kg

                                                http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneu...oneuvovero.htm
                                                Viimeksi muokannut Sam-1; 4.11.2009, 17:28. Perustelu: Linkin lisäys

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja wayne Näytä viesti
                                                  kiva kun otteessa on merkintä Allroadin kohdalla 260g, ja sitä vastaava EU-yhdistetyn ilmoitettu kulutus on 9.6 litraa/100km. Vaan eihän tuo vie millään missään olosuhteissa noin paljoa, ei edes kärrynvedossa. Maksetaan sitten vaan veroa sen mukaan.
                                                  Melko taloudellinen on sitten kaupunkiajossakin jos ei yli 9,5 litran nouse kulutus sielläkään.

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    S'on kato se tiisselin hienous.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Ja kaupunkiajo Oulussa on vähän erilaista kuin matelu Hgin ruuhkissa 1.vaihteella tuntikaupalla...

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Sam-1 Näytä viesti
                                                        menee juurikin niin että 2001 ja vanhemmat menee painon mukaan portaittain esim. 2001kg-2100kg
                                                        Eikös tuossa painoluokassa mene 2000 ja vanhemmat? 2001 vasta sitten yli 2500 kg kokonaispainoissa.

                                                        Comment


                                                        • #88

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Villi veikkaus on että noin 12.4.2010 voisi sähköinen rekisteröinti olla toiminnassa liikennekäytöstä poistojen ja liikennekäyttöön ottojen osalta. Bonuksena siellä järjestelmässä voisi olla vaikkapa rekisteröintitodistuksen tilaus.. :)

                                                            ***

                                                            Lehdistötiedotteen päivämäärällä ja toimivaksitodetun järjestelmän välillä on monasti hienonen ero...

                                                            ***

                                                            Varsinkin jos toimittajana on sama kuin nykyisellä järjestelmällä...
                                                            Lakia ollaan jo säätämässä joten on se sieltä tulossa..
                                                            http://www.tekniikkatalous.fi/duunia...tm=tt-10112009

                                                            Mun arvaus on että tuo sähköinen systeemi maksaa otsikoinnista huolimatta yli puolet siitä summasta mitä rekisteröinti tällä hetkellä maksaa. Oliskohan summa jossain kuuden ja seitsemän euron välissä, melkein tasan ehkäpä jopa. :)

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Ja Terohan taitaa olla tuossa projektissa mukana niin voisit avautua tänne ja kertoa mitä muuta uudistuksia on tulossa keväällä kuin tuo sähköinen rekisteröinti? :=)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X