Kambodzhassa homma on hoidettu yksinkertaisesti: vuotuinen vero määräytyy suoraan moottorin koon perusteella. Lopputulos Lexus (3.0) vero USD 160, Audi (4.2) USD 250 eli maksimi. Vertailun vuoksi A4 1.8 T:n vero oli aikanaan USD 25. Veron porrastuksella ei kuitenkaan pyritä vähentämään päästöjä vaan rokottamaan kalliita autoja. Tämäkään ei toimi, koska suurin osa kalleimmista autoista on valtion kilvissä eikä niistä sen vuoksi tarvitse maksaa veroa. Joku kyyninen tosin voisi ihmetellä, miten valtion virkamiehen kuukausipalkalla (USD 200-400) on varaa ostaa Q7 tai Porsche Cayenne. Ehkä olennaista ei olekaan suuret tulot vaan pienet menot - -
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vuotuinen ajoneuvovero sidotaan päästöihin
Collapse
X
-
Jos palkka on 400usd kuussa niin vaikka on 0usd muut menot kuussa, saa maksaa Cayenneä melkosen pitkään silti.
En tiedä mitä veroja Kambodzhassa maksetaan tai mitä siellä Cayenne maksaa, mutta tuskin se paljoa alta 30000usd voi maksaa. Silti tuota summaa maksaa 400usd:llä 7.5v joka kuukausi (Ilman korkoja tämä vielä)
Comment
-
Noista myös carfolion lisäksi kattelin CO2:sia, hauskan hintasta olisi Lontoossa ajella :)
http://www.whatgreencar.com/car/audi
http://www.vcacarfueldata.org.uk/
Comment
-
Tänäpä kolahti uusi verolappu ässästä laatikkoon ja on tismalleen sama kun viime-tämän vuoden, 127,75€. Eipä aiheuta paljon tunteita suuntaan eikä toiseen..
edit:Ensimmäiset ympäristöperusteiset veroliput lähetetään maaliskuussa 2010Viimeksi muokannut Laurimtm; 17.10.2009, 13:41.
Comment
-
http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneu...neuvovero.htm:
Ensimmäiset ympäristöperusteiset veroliput lähetetään maaliskuussa 2010
Comment
-
Nyt on sitten jo uusia veroja suunnitteilla:
-- valtion autoverosta saamat tulot ovat pudonneet roimasti enemmän kuin valtiovarainministeriössä suunniteltiin. Ministeriössä on jo mietinnässä uusia päästöperusteisia veroja.
Tämä osoittaa hyvin sen, ettei verotuksen tarkoitus ole niinkään ohjata autoilijoita ekologisempien mallien käyttäjiksi, vaan kerätä valtiolle rahaa.
Comment
-
Tämä osoittaa hyvin sen, ettei verotuksen tarkoitus ole niinkään ohjata autoilijoita ekologisempien mallien käyttäjiksi, vaan kerätä valtiolle rahaa.
TM:n Auto ei ole vihreä
Toinen ihan mielenkiintoinen artikkeli aiheeseen liittyen:
As hybrid cars gobble rare metals, shortage looms
Kusi on luonnontuote - on ihan luonnollista, jos sitä löytyy silmästä (tai päästä). Päätelkää itse, tarkoitanko edellisellä mitään tiettyjä tahoja vai en.
Comment
-
Tuossa noin markkinointi mielessä mietin, että jos ei saa markkinoida puhtaaksi ja vihreäksi niin olisi jollekin autoliikkeelle hyvä sauma hyötykäyttää tuota. Hommaa pihaan vain vihreän värisiä ja juuri pestyjä (puhtaita) autoja. Tuotahan voi markkinoida vihreinä ja puhtaina... päästöistä ei tietysti puhuttu, vaikka voihan ne olla vähä päästöisiäkin samalla. Siinä olisi selittämistä, jos autoja ei voisi markkinoida noin.. sitten pitisi kieltää kaikki mainokset, missä markkinoidaan todellisilla väreillä ja autojen kunnolla. (pikku präntillä, muut värit lisävarusteena)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jannes Näytä viestiTämä osoittaa hyvin sen, ettei verotuksen tarkoitus ole niinkään ohjata autoilijoita ekologisempien mallien käyttäjiksi, vaan kerätä valtiolle rahaa.
Comment
-
Onko joku joskus muka luullut jotain muuta?
Comment
-
Tuossa noin markkinointi mielessä mietin, että jos ei saa markkinoida puhtaaksi ja vihreäksi niin olisi jollekin autoliikkeelle hyvä sauma hyötykäyttää tuota. Hommaa pihaan vain vihreän värisiä ja juuri pestyjä (puhtaita) autoja. Tuotahan voi markkinoida vihreinä ja puhtaina... päästöistä ei tietysti puhuttu, vaikka voihan ne olla vähä päästöisiäkin samalla. Siinä olisi selittämistä, jos autoja ei voisi markkinoida noin.. sitten pitisi kieltää kaikki mainokset, missä markkinoidaan todellisilla väreillä ja autojen kunnolla. (pikku präntillä, muut värit lisävarusteena)
En näe ongelmaa että esim. Priusta myydään hiilidioksidia vähemmän tuottavana, mutta vähäpäästöinen se ei kokonaisuudessaan ole eikä edes vähäkulutuksinen. Saati sitten vihreä - harmaitahan ne kaikki ovat :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viestiMistä saa viralliset päästölukemat?
Co2-päästölukemat löytyy myös sakemannien papereista: Zulassungsbescheinigung, Teil I ja Teil II, vanhemmissa autoissa Zulassungsschein ja Fahrzeugbrief tai Kfz-Brief. Epäilen kyllä että saksalaisistakin papereista co2-päästöt puuttuvat jos auto on vanhempi kuin 2001.
Comment
-
Autojen mallikohtaisia päästötietoja löytyy Aken sivuilta EkoAke oppaista, tuolta ->
http://www.ake.fi/AKE/Ekoautoilu/Aut...AKE+oppaat.htm
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja emika Näytä viestiOnko kuitenkin niin että vuosimallia 2001 vanhemmat verotetaan kokonaismassan mukaan myös jatkossa??
http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneu...oneuvovero.htm
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja wayne Näytä viestikiva kun otteessa on merkintä Allroadin kohdalla 260g, ja sitä vastaava EU-yhdistetyn ilmoitettu kulutus on 9.6 litraa/100km. Vaan eihän tuo vie millään missään olosuhteissa noin paljoa, ei edes kärrynvedossa. Maksetaan sitten vaan veroa sen mukaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sam-1 Näytä viestimenee juurikin niin että 2001 ja vanhemmat menee painon mukaan portaittain esim. 2001kg-2100kg
Comment
-
Villi veikkaus on että noin 12.4.2010 voisi sähköinen rekisteröinti olla toiminnassa liikennekäytöstä poistojen ja liikennekäyttöön ottojen osalta. Bonuksena siellä järjestelmässä voisi olla vaikkapa rekisteröintitodistuksen tilaus.. :)
***
Lehdistötiedotteen päivämäärällä ja toimivaksitodetun järjestelmän välillä on monasti hienonen ero...
***
Varsinkin jos toimittajana on sama kuin nykyisellä järjestelmällä...
http://www.tekniikkatalous.fi/duunia...tm=tt-10112009
Mun arvaus on että tuo sähköinen systeemi maksaa otsikoinnista huolimatta yli puolet siitä summasta mitä rekisteröinti tällä hetkellä maksaa. Oliskohan summa jossain kuuden ja seitsemän euron välissä, melkein tasan ehkäpä jopa. :)
Comment
Comment